X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP-USB-kabel?


Svar
RJKRJKSkrevet 04/04-05 01:43, rettet 04/04-05 01:45 
Jeg kan ikke finde ud af USB-kabel-junglen...

Jeg skal bare bruge et kabel til at forbinde min PSP med min Mac. Jeg har fundet fire forskellige typer USB-kabler i mit kabelrod, men ingen af dem passer. Manualen siger det skal være et "Mini-B" i PSP-enden. Jeg har så set på nettet, at der findes flere typer af disse, og at Sonys skiller sig ud fra de andre. Jeg har også set at der skulle være både 4 pins og 5 pins, og at det skulle være sidstnævnte, der skulle bruges til PSP. Og så er der han/hun-problematikken...

Er der en eller anden der kan sige helt præcist, hvad jeg skal bruge? Er det linkede kabel det korrekte? (og hvis én kan forklare hvorfor det koster kr. 60,- at sende et lille, snoldet kabel, ville det også være rart... :-/)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 04/04-05 01:55, rettet 04/04-05 01:59 
RJK>
Er der en eller anden der kan sige helt præcist, hvad jeg skal bruge? Er det linkede kabel det korrekte?

Ja, det er det rigtige kabel. Sådan et bruger jeg selv. Det skulle også gerne være magen til flertallet af USB-kabler, der bruges til digitalkameraer. Mit fulgte med mit HP-kamera.

(og hvis én kan forklare hvorfor det koster kr. 60,- at sende et lille, snoldet kabel, ville det også være rart... :-/)

De bruger tydeligvis konvolutter foret med guld ;-)
RJKRJKSkrevet 04/04-05 01:59, rettet 04/04-05 01:59 
Tak.

Der står godt nok også "B" på USB-kablet til mit digitalkamera og det er af omtrent den rigtige størrelse, men ikke den rigtige form. Crap.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 04/04-05 02:02 
Det lyder spøjst. Jeg troede faktisk, at "B" dækkede over formen. Hvordan ser dit kabel ud?
RJKRJKSkrevet 04/04-05 02:04 
Stikket er lidt mere kvadratisk i det. Måske er der både "B" og "mini-B"?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 04/04-05 02:13 
Det lyder ellers som et A-stik. Ligesom det nederste her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=94960
JmogJmogSkrevet 04/04-05 02:19, rettet 04/04-05 02:20 
Hov, der kom jeg vist til at rode lidt rundt i det. Kiggede lidt på det og det her er vist mulighederne:
A-stik: De flade - ligesom den ende der sættes i PC'en.
B-stik: De firkantede - typisk i printere/store enheder.
Mini B-stik: Små, svagt trapezformede - PSP og digitalkameraer.

Jeg ved så ikke, hvad det er for en slags, du har i dit digitalkamera.
SumezSumezSkrevet 04/04-05 02:27 
Jeg har to digitalkameraer, og stikkene i begge to minder meget om det først linkede (mini-B?). Men det er alligevel to forskellige stik :S, det er godt nok rodet at finde rundt i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 04/04-05 02:31 
Ahh, fandt en oversigt med billeder (scroll et stykke ned):
http://www.ramelectronics.net/html/connecters.html

Udover dem jeg nævnte, er der endnu en type mini. Det kunne godt se ud til, at det er den lidt langsommere type, mens de trapezformede er USB 2.0
RJKRJKSkrevet 10/04-05 13:58 
So, er disse USB-kabler det samme som såkaldte "synkronkabler"?

Og er der nogen forskel på, om det er et USB-A til mini USB-B eller omvendt!?

http://www.itbutikken.dk/p/19508/1.htm

http://www.itbutikken.dk/p/85779/1.htm

Ja, det er meget forvirrende for mig, men jeg gider jo ikke betale 150 kroner for et IO Gear-kabel, hvis jeg kan få hvad der i prakis er det samme til en halvtredser (og jeg skal alligevel forbi IT-Butikken).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 11/04-05 00:14 
RJK>
So, er disse USB-kabler det samme som såkaldte "synkronkabler"?

har aldrig før hørt om synkron-kabler, så der må jeg blive dig svar skyldig.

Og er der nogen forskel på, om det er et USB-A til mini USB-B eller omvendt!?

Det kan jeg ikke forestille mig. Begge kabler er beregnet til digitalkameraer og jeg kan ikke forestille mig der findes et digitalkamera med USB-A (de brede stik) indgang. Jeg har heller aldrig hørt om en PC med Mini-USB-indgang.

Ja, det er meget forvirrende for mig, men jeg gider jo ikke betale 150 kroner for et IO Gear-kabel, hvis jeg kan få hvad der i prakis er det samme til en halvtredser (og jeg skal alligevel forbi IT-Butikken).

Jeg har endnu ikke hørt om nogen der har fået et kabel de ikke kunne bruge hvis de blot gik efter formen på stikkene og ellers blæste specifikationerne et stykke. Det er meget simplere end forhandlerne gør det til.

Men siden du alligevel skal forbi butikken, betyder det jo intet. Du kan jo blot tage PSP'en med.
RJKRJKSkrevet 11/04-05 00:17 
Tjoeh, men jeg har jo ikke lige en computer med også ;) En ting er at stikket passer i PSP'en - det gør det jo sikkert.

Men, okay. Det er nok ikke så kompliceret, som det ser ud til...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/04-05 10:02 
Stikket i PSP'en er USB mini og stikket i din computer er vel et ganske almindeligt USB stik??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 11/04-05 11:53 
Men som forklaret er det ikke så simpelt (flere forskellige slags mini-stik fx), og det hjælper jo så ikke når butikkerne har tilsyneladende ens kabler, som koster forskellige ting og beskrives forskelligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 11/04-05 12:27, rettet 11/04-05 12:30 
Det billigste kabel burde virke uden problemer:

http://www.itbutikken.dk/p/85779/1.htm

Har selv fire forskellige kaber der ligner ovenstående fra forskellige kilder, som alle virker med PSP'en helt uden problemer.

Hvis du køber kablet i en butik, burde der heller ikke være problemer med at bytte det hvis der nu alligevel skulle være problemer.
JmogJmogSkrevet 11/04-05 13:59 
RJK>
Tjoeh, men jeg har jo ikke lige en computer med også ;) En ting er at stikket passer i PSP'en - det gør det jo sikkert.

Jeg har endnu aldrig hørt om forskellige udgaver af de flade stik - dvs. dem der går ind i PC'en.
RJKRJKSkrevet 11/04-05 14:10 
Det er jo heller ikke så mange indlæg siden, at du kun mente der var én B-type ;pp

Men bare glem det. Jeg køber det billigste kabel, og det virker sikkert.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 11/04-05 14:11 
Nu passer det jo, med de flade der skal ind i computeren. Der er én type.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 11/04-05 14:39 
Tag nu den PSP med, og spørg om du kan få lov at prøve at sætte den til udstillingscomputeren. Så er du sikker...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig