X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Går det for vidt?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/04-05 20:33 
Jeg kunne godt tænke mig at spørge nogen af playright's brugere om de også har fået advarsler og henstilliger for noget som de ikke syntes har været helt fair. Eller måske nærmere sagt, strengt.

Jeg synes altid at jeg har været pænt god til ikke at nedgøre andre, generalisere om andre personligt eller svine andre til. Jeg mener aldrig at jeg har truet en anden bruger, udtrykt mig som... Se hele indlægget
Well crucify the insincere tonight...
88 emne(r).
1 2 > »

Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/04-05 20:33 
Jeg kunne godt tænke mig at spørge nogen af playright's brugere om de også har fået advarsler og henstilliger for noget som de ikke syntes har været helt fair. Eller måske nærmere sagt, strengt.

Jeg synes altid at jeg har været pænt god til ikke at nedgøre andre, generalisere om andre personligt eller svine andre til. Jeg mener aldrig at jeg har truet en anden bruger, udtrykt mig som bedre eller overlegen, eller postet noget racistisk, diskriminerende eller noget som går imod den danske lovgivning.

Det her er ikke en klage til Playrights staff, men bare at spørge til andre brugere, omkring deres meninger. Jeg prøver ikke at sætte nogen admins eller mods på dårlige ben. Det er bare sådan som jeg har opfattet det og de følelser og tanker der har gengivet sig, derefter.

Personligt, har jeg fået mange henstillinger. Jeg har fået en advarsel fordi jeg ikke kunne quote ordentligt. Det fortjente åbenbart nedgørsel og udtagelser om idioti fordi det ikke var tilladt at quote et helt indlæg. Andre henstillinger jeg fik fra quotes, var der ingen som sagde hvad jeg gjorde galt. Efter 3 henstillinger fandt jeg så ud af, at det ikke var okay at quote den sidste person der havde postet et indlæg.

Jeg har fået en henstilling fordi jeg skrev "ej for satan" og nærmest blev udstillet som en anti christ. Jeg har fået en henstilling for åbenbart at mine "indlæg er platte, irriterende, og under lavmålet" som alt i alt virkede som en nedgørelse, efter min mening. Tog det faktisk lidt personligt, fordi personen anklagede mig og generaliserede omkring mig, og det virkede for mig som om at jeg var i en position hvor jeg ikke kunne tillade mig at i det mindste, for at forsvare mig. Jeg har fået henstilliger for at have et navn der ikke var seriøst.
Jeg har fået henstillig for at skrive min signature(navn) i bunden af mit indlæg. Jeg har fået henstilliger for at proppe en smiley i mine emne titler.
Jeg har fået at vide af mods at jeg er mystisk, ikke seriøs nok og den slags.
Og de eneste svar som jeg fik igen virkede nedladende på en "gider ikke diskutere det eller retfærddigøre min beslutning! Accepter eller bliv banned"!

Og selvfølelig vil jeg ikke blive banned. Jeg har skam prøvet, og prøver stadig at forbedre mig. Jeg er meget stærkt ordblind, så har stadig svært ved det. Er det en undskyldning? Selvfølelig ikke, men alle begår jo fejl. Vi er jo kun mennesker? Kan vi forvente mere af dem, som måske er lidt svagere end visse andre.
FAQen siger, at man som så vidt muligt, skal skrive rent og ordkorrekt og kan folk forvente mere, hvis folk bare gør deres bedste?
Alligevel føler jeg mig nærmest hånet når jeg kommer til at skrive "Boar" istedet for vildsvin, og for en henstillig for det! Det er bare svært når jeg ikke har nogen... Hvad skal man sige? Oversættelse for ord som Boar og Tedious. Jeg fandt blot den beskrivelse på et gamesfaq board hvor nogen folk talte om den nye Zelda trailer! Detr faldt mig bare ikke ind at oversætte det, på det tidspunkt i tiden, og jeg troede at det ville være bedre at bruge den rigtige beskrivelse af hvad den hed fordi det handlede om en ting der var inden konteksten af selve spillet, om man vil. Ville det være let at forstå hvis vi skrev alle ord på Dansk? Sidste fantasi? Glorie? Mester Chef?

Jeg har fået at vide at jeg bare skal sidde med en ordbog, hvis jeg er for "dum" til at gøre det præcist til hår og prikker. Vær gang man kommer til at lave en tastefejl eller en stavefejl, skal man se alle mine indlæg igennem, med en ordbog. Er det fair? Det er jo deres regler, så hvis det betyder så meget for dem, så er det vel okay. Selvfølelig er det, det! Jeg ville aldrig betvivle deres regler, fordi Playright er det eneste forum hvor jeg rent faktisk er "bange" for at blive banned, for at sige min egen mening.

Personligt har jeg intet imod at blive rettet, men jeg synes næsten at nogen "henstilliger" virker nedladende. På den anden side er jeg måske bare en debil taber der tager tingene personligt. Det ville jeg da heller aldrig benægte. Jeg prøver ikke at se mig selv som uretfærdig behandlet eller mods uretfærddige.

Der var der et indlæg hvor jeg stavede et ord, Ackward, og fik sådan en "som du ikke engang kan stave til" kommentar sammenlagt med det ord. Jeg troede at det var stavet rigtigt! Om det hedder ackward eller awkward, skal man virkelig få en henstilling på det?

Jeg kunne bare godt tænke mig at spørge andre brugere om i er glad for den hårde håndtering af forummet? Jeg ved godt at det så kun er min mening og opfattelse, men de forums som jeg kommer fra som Gamereactor og Jubii Games, var der bare en mere fri grundlinje og det var for det meste okay at skrive hvad man ville så længe at det kunne forstås, som helhed.

Personligt føler jeg mig næsten utilpas efter hånden bare ved at skrive min mening. Det virker som om at man aldrig kan udtrykke sig godt nok, eller informativt nok.

Måske er en som mig bare ikke en som har kompetence eller mentalt internet logik nok til at være på det her forum?

Det var som sagt ikke for at træde nogen over fødderne. Jeg har det skam sygt dårligt med alle de problemer som jeg er blevet associeret med, og tager da retmæssigt(?) skylden for dem allesammen. Kunne blot tænke mig at vide om der var en sjæl eller to, som måske havde haft ligende tanker, som mig.

Undskyld igen, hvis nogen alligevel tager den her post personligt eller føler sig stødt. Det er altid let at nedgøre andre, deres regler og på deres hjemmesider, når man selv sidder som anonym internetbruger.
Kan vel egentlig godt forstå det, hvis jeg skal blive banned for denne post. Mener intet ondt eller negativt med denne post. Jeg er skam glad for at være her.
Well crucify the insincere tonight...
WikzoWikzoSkrevet 03/04-05 20:39 
Ikke for at blande mig, men jeg syntes virkelig at det der er godt skrevet. Kan slet ikke finde nogle fejl :)
JloweJloweSkrevet 03/04-05 20:41, rettet 03/04-05 20:42 
Måske er det derfor at P:R er så dødt for tiden. Folk gider ikke skrive et indlæg, for derefter at få en henstilling og få slettet hele sit indlæg, grundet en bagatel som Valkyrie nævner?
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
bootsbootsSkrevet 03/04-05 20:49 
Jeg kan godt finde fejl; men ikke nogen der ødelægger forståelsen af teksten - og dét må vel være hovedsagen, ikke?

Det er da sket, at jeg har fået - efter min mening - uretfærdige henstillinger. Jeg har da også indimellem diskuteret dem heftigt med moderatorerne - især i de tilfælde hvor de er blevet givet i en nedladende tone; men nogen gange har de da været retfærdige nok - (jeg er ikke altid lige god til at læse regler og faq....).

Jeg har ikke fulgt specielt med i de indlæg du har haft herinde (- og kan ikke lige komme i tanker om nogen), så dem vil jeg ikke udtale mig om.
DarkenDarkenSkrevet 03/04-05 20:53 
Valkyrie>
Og de eneste svar som jeg fik igen virkede nedladende på en "gider ikke diskutere det eller retfærddigøre min beslutning! Accepter eller bliv banned"!

Den kan jeg godt nikke genkendende til, hvor man får af vide at "du ved godt hvad jeg snakker om!" osv, hvor man så efter følgende febrisk læser sine posts igennem i en given tråd, for at se om man kan lure hvad der er blevet rettet så man ved hvad det drejer sig om.

Det KAN dog være svært at lure at man har brugt et "forkert" ord for den ende man endnu engang sidder på, i slutningen af et monster langt indlæg, når MOD ikke vil sige hvad det er, og spørgsmål rettet mod henstillingen bare sætter en i en endnu værre situation. Og man ender så med at droppe emnet og holde sin mund lukket.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KeenKeenSkrevet 03/04-05 21:00, rettet 03/04-05 21:03 
Det kunne godt lyde som om der er blevet gået lidt til dig her på det sidste, der er nogen af de henstillinger du snakker om, som ikke lyder helt fair, men jeg er ikke moderator,og jeg har ikke hørt den anden side af sagen, men det lyder alligevel underlig at få en henstilling for at "komme til" at snige et engelsk ord ind i en sætning, når man alligevel sagtens kan forstå hvad man mener...

Jeg har selv fået nogle henstilinger, nogle mere retfærdige end andre. jeg har også en advarsel på samvittigheden, der dog er fuldt ud rigtig, da jeg kom til at sige noget om et spil jeg ikke mente var så godt, men det var en smutter så det sker forhåbentlig ikke igen :)

En henstilling er jo heller ikke det værste du kan få, man bliver jo i bund og grund bare gjort opmærksom på noget der ikke er helt rigtigt, så man husker ikke at blive ved med at lave samme fejl...

tror at vi alle har lidt at lære om at læse reglerne GODT og grundigt igennem.
og moderatorene burde måske være en lille smule mere tolerante og passe på med at virke nedladene...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/04-05 21:05, rettet 03/04-05 21:07 
Jeg er enig i, at der nogen gange bliver delt henstillinger ud, som er mere eller mindre uretfærdige. Jeg vil ikke pege fingre eller udstille nogen, men jeg føler at det ikke er alle moderatorene der har været lige gode til at styre deres "magt" herinde.

Med hensyn til om det går for vidt, ved jeg ikke helt hvad jeg mener. Playright er jo ikke en koncentrationslejr, hvis vi er utilfredse kan vi jo bare gå
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-05 21:19 
Jeg har efterhånden fået mange henstillinger for at bande. Jeg får den ALTID af samme person (nævner ingen navne...), og jeg har dog altid været ret ligeglad.

Til gengæld mener jeg så også at alle skal behandles på lige fod. Jeg har eksempler på folk der har brugt temmelig svinske ord i det første indlæg i en tråd, og som IKKE bliver slettet. Første indlæg! Det er det indlæg vi alle er tvunget til at se, ligemeget hvilken side af tråden vi befinder os på! Hvorfor bliver mine indlæg rettet, og til tider slettet!? Og hvorfor kan andre skrive så svinsk som det passer dem, uden at blive irettesat?

På den måde føler jeg mig uretfærdigt behandlet, ellers er jeg skam meget godt tilfreds med forummet.

Den moderator jeg hentyder til (han ved godt hvem han er) er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SephirothSephirothSkrevet 03/04-05 21:31, rettet 03/04-05 21:41 
boots>
Det er da sket, at jeg har fået - efter min mening - uretfærdige henstillinger. Jeg har da også indimellem diskuteret dem heftigt med moderatorerne - især i de tilfælde hvor de er blevet givet i en nedladende tone; men nogen gange har de da været retfærdige nok - (jeg er ikke altid lige god til at læse regler og faq....).

Jeg synes desværre, at det er sjældent, der ikke bliver returneret med en nedladende kommentar, hvis man er uenig med en moderator eller kommer med lidt kritik. Det er ok at holde PR fri for spammere og useriøse folk, så vi ikke når "alle-de-andre-forummers" standard, men det kan sgu osse gå over stregen. Og så er der jo visse brugere, det er blevet populært at hade - hvorfor bliver han ikke bare smidt ad helvede til, hvis hans holdninger irriterer jer så meget? Hvem dikterer, hvilken mening man skal ha'?

Skal lige nævne, at jeg ikke selv har fået mange henstillinger, for jeg gider ikke deltage i lange diskussioner, der altid ender i loppeknepperi om småting som sorte borders osv. Men jeg sidder sørme (man må ikke bande vel?) og krummer tæer over moderatorerne, når jeg læser et indlæg som dit Valkyrie.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HankyHankySkrevet 03/04-05 21:41 
Det er efterhånden lang tid siden, jeg har modtaget en henstilling. Menes det var tilbage i 03'.

Nå, det er også sagen uvedkommende.

Personligt har jeg det sådan, at hvis jeg ikke er 100% sikker i min sag, ikke er 100% sikker på at jeg staver nogle af de ord, som ligger i den lettere "behårede" klasse
korrekt osv., vælger jeg blot at læse, men ikke deltage i debatten.

Det er noget jeg har vendet mig til med tiden, og så er det jo rart, at man engang imellem kan slå sig løs i frie tøjler, ved andre.. skal vi sige, knap så perfektionerede fora :) (I kan ta' det)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
bootsbootsSkrevet 03/04-05 21:50 
KidCaffeine>
Med hensyn til om det går for vidt, ved jeg ikke helt hvad jeg mener. Playright er jo ikke en koncentrationslejr, hvis vi er utilfredse kan vi jo bare gå

Dét har du ret i; men problemet er jo netop at P:R er så godt, at vi ikke har lyst til at gå. Sommetider finder man sig i en henstilling, fordi man ikke vil smides ud...

Jeg synes dog at det er gået for vidt, hvis det ligefrem får nogen til at føle sig skidt tilpas over at skrive et indlæg... Stavefejl er der massevis af herinde - og det kan da godt nogengange irritere mig lidt; men det kunne da aldrig falde mig ind at kommentere. Ej heller engelske ord, der da tit nok bliver brugt herinde.... Skal vi måske til at kalde dette forum for Spil Rigtigt? Men nu er jeg jo heller ikke moderator - Gudskelov for det....
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/04-05 22:02 
Jeg nikker genkendende til problemstillingen.

Udover at ryste på hovedet af nogle totalt overskruede moderationer med dertil hørende henstillinger (givet, jeg har forbrudt mig et par gange mod de hellige forskrifter) synes jeg det værste problem har været nogle bandeords-moderationer, hvor én moderator gladeligt sletter og deler ud af "godteposen" mens flere andre moderatorer og brugere underligt nok går fri, omend de bander og svovler meget meget værre end hvad jeg blev moddet for. Hykleri!

Der er nok ikke helt koncensus mellem moderatorerne til hvor hård en linie, der skal køres? (Og nej, "koncensus" er ikke et bandeord, som skal modereres :-) )
RuneSPRuneSPSkrevet 03/04-05 22:04 
Har lige et spørgsmål vedr. henstillinger... er det sådan at når man fx har fået x antal henstillinger så får man fx en uges ban, eller skal man bare tage det som et tegn på at man har "brudt reglerne"? Selvom jeg nu gerne ville have uddybet hvorfor det er sådan at man ikke må quote den sidste post, i stedet for bare at få af vide "... sådan er reglerne".
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/04-05 22:11 
Udfra min ydmyge og mangelfulde viden:

Henstillinger er "små advarsler", som ikke registreres i dit "forbryder-kartotek". Tænk på det som den flinke politimand, som løfter pegefingeren, men lader dig slippe. Om X henstillinger udløser noget slemt, tror jeg er op til den enkelte moderator (f.eks. om du møder den samme politimand 4 gange i træk, så kan det jo godt være han ikke er så flink mere).

At quote fra ovenstående er vel mest af "æstetiske" årsager. Når det forventes at ALLE læser ALLE indlæg i en tråd, giver det sig selv, at når man svarer, svarer man på hovedemnet (hvis det fremgår tydeligt) eller svarer på ovenstående. Derfor er der ikke behov for at quote ovenstående. Man er naturligvis nødt til at quote "højere oppe", så meningen ikke går tabt.

Men det er nok bedst at en "ægte" mod svarer :-)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/04-05 22:14 
Valkyrie - du er ikke alene!

Der bliver lagt et kæmpe arbejde i Play:Right af staben, og det er vel derfor vi alle er her.

Det er en skam, at man indimellem skal føle sig uretfærdigt behandlet eller nedgjort af de samme mennesker.
For det behøvede virkelig ikke at være sådan.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MrCaseMrCaseSkrevet 03/04-05 22:37 
Min opfattelse:

Dette her forum er benhårdt! Der bliver ikke tolereret noget som helst. Jeg har da også siddet med min handfuld henstillinger som jeg måtte se lidt undrende på.

Men jeg ser det lidt som et nødvendigt onde. Jeg kender ikke noget andet skandinavisk forum hvor man kan få lige så kvalificerede svar på sine spørgsmål som Play:Right.

Det ligger jo i sagens natur en dæmper på hvad der kan omtales og ikke omtales og på hvilke måder, men det mener jeg kun er fair...
Have you considered sucking less?
HeroldHeroldSkrevet 03/04-05 23:05 
Når man bliver henstillet er det jo altid nemt at føle sig trådt over tæerne. Jeg har efterhånden også fået et par stykker. Nogle med smil på læben, og efterfølgende konstruktiv dialog - og andre, der har understreget min tro på at vedkommende nok ikke burde have så meget med andre mennesker og meningsudvekslinger på et forum at gøre :)

Alt selvfølgelig med et gran salt. ;)

Ellers synes jeg nu at 90% gør et fantastisk stykke arbejde med at moderere herinde. Det er noget af et utaknemmeligt arbejde, lige så snart der er mere end én mening.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
psychomantispsychomantisSkrevet 03/04-05 23:14, rettet 03/04-05 23:29 
Hyakotake>
Og nej, "koncensus" er ikke et bandeord, som skal modereres :-)

Tilgengæld er det en stavefejl ;-)

Valkyrie -> Jeg må indrømme jeg nogle gange har kløet mig lidt i håret efter at have læst dine indlæg. Og må indrømme (og det er ikke for at være hård eller ond) at hvis alle indlæg var skrevet på samme måde ville jeg ikke fortsætte med at besøge P:R. Det er ikke díg eller de ting du skriver, men måden hvormed det bliver afleveret. Jeg har det ikke så godt med at skrive det, fordi du skriver du er ordblind og naturligvis ikke gør det i en ond mening. Men blot for at sige, at jeg godt forstår moderatorernes linje. Dermed ikke sagt at henstillingerne ikke skal gives på en ordentlig måde uden at være nedladende. Selvfølgelig skal de det.

EDIT:
Iøvrigt synes jeg dit indlæg her er helt fint formuleret og slet ikke som nogle af de andre mere "forvirrende" ting du har skrevet. Så du kan jo godt :-)
SumezSumezSkrevet 03/04-05 23:44 
Før jeg begynder at tage del i diskussionen, må jeg lige mindre folk om at en henstilling på ingen måder er en advarsel. Det betyder noget i retning af "Hov, der kom du vist lige til at lave en menneskelig fejl, så vi vil lige minde dig om at vi, jf. reglerne på vores forum, helst ikke så det der. No hard feelings. :)".
Det kan selvfølgelig godt være et problem at det ligner en advarsel, og de fleste mennesker bryder sig ikke om at blive irettesat, og Naiera kan godt have tendens til at lyde aggressiv, men prøv at lade være med at blive provokeret af det. :)

Bliver der uddelt en advarsel er det til gengæld fordi, der er et problem..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 03/04-05 23:45 
Kære alle sammen

Værende én af de brugere som på et tidspunkt har fået en henstilling (eller flere!), vil jeg da på opfordring af Valkyrie også give et stykke af min kage, så andre kan se den, bedømme den og forhåbentligt nyde godt af den.

Det kan være at der er nogle som føler sig uretfærdigt behandlet, fordi de har fået en henstilling for at bande. Andre er måske blevet udsat for fornærmelser fordi de havde noget at indvende mod henstillingen. Dog, tænker vi på hvem der egentlig også kommer og besøger Play:Right? Vi er ikke alle voksne mennesker, men de af os som er (eller betragter sig selv som værende) bør da under alle omstændigheder gøre deres bedste for ikke at påvirke yngre mennesker. Hvor fantastisk ville det være, hvis lille Johan på 11 år bander under middagen hvorefter han fortæller at det er her han har lært det? Vi ved jo alle at det ikke er nødvendigt at bande, så hvorfor gøre sig de anstrengelser at skrive bandeord? Specielt når man sagtens kunne skrive noget andet. At der findes unge som bander fra de er to år, er absolut ingen undskyldning for at bande. Fint de kan bande, men så kan vi med god samvittighed sige at det ikke er herfra det er kommet. Vi kan med god samvittighed påstå at vi fremmer alternative måder at udtrykke sig på, frem for skældsord. Desuden skal vi ikke glemme, at der er nogle som er sartere end andre. Hvad jeg siger, kan for Julie virke ondt, hårdt og upassende, men for Tor er det dagligdags snak. Hvorfor ikke jævne det og gøre det tåleligt for alle når nu man kan.
Stavning. Det er en helt anden kategori, men stadig relevant for førnævnte. Som bekendt lærer man af det man ser til ofte, og stavning er da heller ingen undtagelse. Hvem kan med god samvittighed påstå at "gallop" ikke er "galop"? Hvorfor ikke gøre en indsats for at skrive og forbedre sin færdighed i stavning i stedet for at fremme noget uforståeligt ævl der ikke hører til nogen steder på arbejdsmarkedet, i stile og andet? Det er jo ingen hemmelighed, at den danske folkeskole ikke ligefrem har bevist at den kan producere mange folk med gode staveevner. Af de stakkels børn jeg har hjulpet med stile, må jeg sige at det ligefrem var dårligt i stavningsdelen. Men hvor kommer den dårlige stavning fra? Sløvhed. De sidder på deres flade og spiller øjnene ud af hovedet. Det eneste de kunne finde på at gøre udover at spille, er at rende over på et spilforum og læse, skrive og lære af andres erfaringer med spil (jeg lyver lidt). Så hvorfor ikke lade dem som kommer hertil, få en indsigt i at selv spillere sætter pris på korrekt stavning? Jeg påstår ikke at vi kan ændre alle Danmarks unge, men at det måske kan gøre en forskel på et par stykker. Men det er jo heller ikke de unge som kan lære af at færdes i et forum hvor stave-standarden er højere end andre steder på nettet. Jeg vil formode at vi alle kan lære noget af det. Så hvorfor ikke gøre den ekstra indsats? Hvis man, ligesom Valkyrie, er ordblind så hvorfor ikke gøre sig den ekstra indsats at skrive det hele ind i Word (eller lignende)? Det har jo ofte et korrektionsprogram som kan tage de fleste slåfejl, stavefejl og andet. Jeg vil ikke være så hård, at tvinge alle og enhver at slå op i en ordbog, men at skrive i Word og derefter kopiere hertil, bør ikke være svært arbejde.
Det glæder mig at der er nogen som virkelig gør en indsats.

Så er der nogle som mener at man bare kan gå, hvis man ikke bryder sig om visse regler. Jeg vil på mine egne vegne mene at det er en ugennemtænkt holdning. Jeg er meget utilfreds med regeringens uddannelsespolitik. Skal jeg så forlade Danmark? Er det ikke meningen at man skal fremmane en dialog og prøve at forstå hvorfor visse beslutninger bliver taget, og forhåbentligvis diskutere det? Man må da prøve at ændre visse regler, hvis man mener at det er til gene for størstedelen af en gruppe. Så længe det foregår på fredelig vis, mener jeg ikke at der er noget problem med at stille sig kritisk overfor visse beslutninger (i.e. henstillinger) der bliver taget. Jeg er vis på at moderatorerne vil være villige til at optage en dialog, hvis der ikke lægger aggressive undertoner.

Aggressivitet. Det ser ud til at nogle mener de er blevet hånet for noget de ikke ligefrem har fortjent. Det er naturligvis forventet at alle gør sit bedste for at opretholde en vis neutral, hvis ikke venlig tone. Men er det muligt? Jeg formoder at moderatorerne er mennesker som vi andre, derfor opfører de sig også som mennesker. De retter fejl, men de laver også fejl. Udover livet her på P:R har de også et liv udenfor P:R. Hvad de oplever der er ikke noget jeg vil vide af, men jeg tror at selv de også har deres frustrationer i dagligdagen og ubevidst banker lidt af frustrationen af på visse brugere. Ikke at det er i orden at opføre sig sådan, men jeg opfordrer alle brugere til ikke at nære for stærke følelser til de personer som uddeler henstillinger til dem. Naturligvis skal en moderator slappe af med hånslerne imellem, men det skal vi andre vel også.

Jeg er selv blevet beskyldt for at være flabet, men jeg tager det ikke tungt. Alle laver jo fejl. Jeg nærer intet had mod vedkommende.

Jeg håber ikke at nogen føler sig trådt på tæerne af mit indlæg, og håber på at al stavning er i orden.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/04-05 23:51 
psychomantis>
Hyakotake>
Og nej, "koncensus" er ikke et bandeord, som skal modereres :-)

Tilgengæld er det en stavefejl ;-)


AAARGH! *bander højlydt* Du har ret. Nu ryger jeg nok på sidelinien i en måned :-) KonSensus, dammit.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/04-05 23:59 
Wan Dou Chou>
Hvis man, ligesom Valkyrie, er ordblind så hvorfor ikke gøre sig den ekstra indsats at skrive det hele ind i Word (eller lignende)? Det har jo ofte et korrektionsprogram som kan tage de fleste slåfejl, stavefejl og andet.

Du ved med den udtalelse tydeligvis ikke hvordan ordblindhed "fungerer".

Så længe en sætning er forståelig er det småligt at angribe et par stavefejl. Selvfølgelig skal det ikke bunde i dovenskab, men dér må man lade tvivlen komme skriveren til gode og gå ud fra, at man har gjort en indsats.

Når vi snakker "professionelle" tekster er det klart, at man kan kræve 100% stave-perfektionisme. Men på et forum burde der være meget mere lempelige regler.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 04/04-05 00:07, rettet 04/04-05 00:07 
Du ved åbenbart ikke hvor mange varianter af ordblindhed der findes?

Du vil med andre ord foreslå at man ikke skrive det ind i Word, men spare de tre sekunder det tager at kopiere og indsætte. Aha.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 04/04-05 00:09, rettet 04/04-05 00:11 
Jeg vil nu også mene at man skal prøve at være præcis i sine formuleringer. Er man i tvivl om hvordan et ord staves, kan man jo altid lige "google" det. Er det forkert stavet, uanset sprog, vil Google skrive, "mente du" og så det korrekte ord.
Dette bruger jeg ofte. Nogle gange burde man enda bruge Komma-systemet! Altid...

RETTELSE: Husk nu de nutids r'er!
soon the world will be one big computer
JAAJAASkrevet 04/04-05 00:12 
Herold>Jeg har efterhånden også fået et par stykker. Nogle med smil på læben, og efterfølgende konstruktiv dialog - og andre, der har understreget min tro på at vedkommende nok ikke burde have så meget med andre mennesker og meningsudvekslinger på et forum at gøre :)

Det opsummerer meget godt min opfattelse af situationen.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/04-05 00:20 
Wan Dou Chou>
Du ved åbenbart ikke hvor mange varianter af ordblindhed der findes?

Tjo, jeg siger bare at Word-metoden langt fra vil gøre en ende på problemet. Og derfor bør moderatorerne være lempelige.

Wan Dou Chou>
Du vil med andre ord foreslå at man ikke skrive det ind i Word, men spare de tre sekunder det tager at kopiere og indsætte. Aha.

Du digter! Det kunne jeg aldrig bifalde. Men du har vist ikke læst mit forrige indlæg godt nok. "Kodeordet" var dovenskab. :-)
RJKRJKSkrevet 04/04-05 00:39, rettet 04/04-05 00:41 
Jeg prøver at ramme det hele i ét hug.

Jeg kan straks sige, at ingen af os har større problemer med dig, Frederik. Faktisk har dine indlæg ført til mange sjove interne diskussioner ;p Hvis vi var interesserede i at banne folk, så havde jeg nok ikke brugt timer på at snakke med dig (og det ved du, at jeg har) eller én som Okotta. For at være helt ærlig burde det snarere være os, der lavede en tråd med samme overskrift, men omhandlende det urimelige i, at vi får 95% brok og 5% ros for det arbejde og de penge vi lægger i det her - selvom de fleste af jer alligevel stadig er her og bruger meget tid herinde. Var nogle af os normale, havde vi opgivet for længe siden.

Ja, Frederik, du har fået mange henstillinger, men du har jo også et ret blakket fortid hel tilbage fra hedengange KonsolForum, og bliver ved med jævnligt at skrive regelbrydende indlæg. Vi har det system vi nu engang har, fordi vi tror på, at vi kan forbedre hinanden. Det er jo sådan set konceptet med det hele. Så derfor er det selvfølgelig irriterende, når folk BLIVER VED med at misbruge quotes, selvom de har fået henstillinger for det, selvom det klart fremgår af vores regelsæt, og selvom vi har brugt flere informationsindlæg på at gøre opmærksom på det. Vi bruger vores tid og kræfter på det, og det er da det mest irriterende af alt.

Og det er især irriterende, fordi de fleste af den slags fejl skyldes sløsethed. P:R er i bund og grund et community, hvor alle bidrager. Og så er det helt ærligt skuffende, når nogen kommer med en indstilling om, at det er nemmere for 100 brugere at læse sig igennem deres ulæselige indlæg, end at de selv bruger to minutter på at skrive ordentligt. Hvis alle tænkte sådan, ville det aldrig fungere. Det fungerer fordi de fleste faktisk gør en indsats. Ironisk nok er det ofte dem, der begår de sløsede indlæg, der flipper mest udover henstillinger på disse. De fleste tager den slags alt for personligt og alvorligt. For få ser på "the big picture". At reglerne faktisk er der af en årsag, og at det er til alles bedste, at de bliver holdt.

Det er min opfattelse, at modereringen er forholdsvis jævn og ensartet. Som det nu kan lade sig gøre. Men selvfølgelig er der forskel på os. Selvom vi er enige i regelsættet, har vi forskellig fokus på tingene. Spredning af falske fakta er min kæphest, tekniske fejl er Kristians og bandeord er Pers. Det slår vi så hver især hårdere ned på, end andre ville have gjort. Sådan er det. Enhver henstilling eller andet er altid en vurdering, så derfor kan man ikke nødvendigvis sige der sker fejl, men der er selvfølgelig altid en søgen efter en ensartet linie og balance. Således enedes vi fx for et par måneder siden om, at "korstoget" mod bandeord var gået for langt, hvoraf det siden er nedtrappet. Men meget nemmere var det jo, hvis folk bare altid kunne skrive ordentligt og fornuftigt. Så var der egentligt ingen problemer.

Jeg er i øvrigt fortsat ked af, at enkelte bruger enhver chance til at male fanden på væggen. Jo, vi registrerer rent faktisk henstillinger, men det er mest fordi vi ikke gider høre på "Jeg har fået utallige urimelige henstillinger", og vi så kan gå ind og se, at vedkommende har fået to henstillinger for åbenlyse regelbrud... Som Sumez siger er det bare en besked fra moderator til bruger, der er systematiseret for at flere moderatorer ikke skal gå ind og gøre det samme. Hvilket alle i øvrigt kunne gå ind og læse klart og tydeligt ved at se i FAQ'en, fremfor at skrive adskillige indlæg og beskeder om det. Vi forsøger at hjælpe, men en gang i mellem burde folk altså også kunne hjælpe sig selv...

I sidste ende handler det om, hvilken form for forum vi vil have. Og det er i allersidste ende moderatorerne, der bestemmer dét. Og derfor kommer jævnligt "Er du ikke tilfreds, kan du gå et andet sted hen". For de fleste af de her ting står bare ikke til forhandling. Vores forum er baseret på, hvordan vi vil have det, for at vi selv vil bruge det. Og kan det ikke leve op til det, så er alternativet "intet forum".

Det er nemt at brokke sig over en henstilling, man ikke er tilfreds med (og i de tilfælde hvor det er en misforståelse, så bør det da diskuteres). Det er nemt at kalde moderatorerne for problemet. Det svære er at acceptere, at problemet ligger hos én selv, og tage konsekvens heraf. Og selvfølgelig vil mange have problemer i relation til vores regelsæt, da det er ret ambitiøst i forhold til hvad man ser andre steder på nettet. Andre steder er det normen at man staver som en brækket arm, skriver chatforkortelser, bander og sviner hinanden til, har store blinkede animationer og spreder falske fakta. Vi vil noget andet, og det tror vi også, at hovedparten af brugerne vil. Uanset hvor sej en kamp der er at ende der og hvor meget brok man skal høre på undervejs ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/04-05 00:44 
Nu har Rune allerede dækket mange af de ting, jeg gerne ville have sagt, men jeg vil alligevel tillade mig at komme med mit eget svar/syn på sagen:

Jeg har ikke selv tildelt særlig mange henstillinger for folks sprogbrug. Som mange har bemærket, er det først og fremmest Naiera, der tager den tjans. Og selvom mange føler sig provokeret af det, vil jeg sige at han gør et godt stykke arbejde. Det kræver faktisk en del at kunne få sig selv til at slå ned på folk, og samtidig skulle høre på alt det uundgåelige lort man får igen, når folk føler sig uretfærdigt behandlet.

Vi har en regel på Play:Right om at holde alle indlæg på ordenligt, velformuleret dansk. Alligevel har vi både et par svenske og norske brugere, som vi gerne ser deler deres meninger på deres egne sprog, og der skal selvfølgelig være plads til ordblinde og folk med andre handicaps.
Men er man en fornuftig dansker, i stand til at skrive på fornuftigt dansk, er det altså også nødvendigt at man gør det.
Ja, man kan selvfølgelig se således på det, at hvis ens indlæg er forståeligt, hvad er så problemet? Og i enkeltstående tilfælde virker modereringen sikkert meget uretfærdig. Men jeg tror også mange af brugerne på Play:Right har set hvordan det står til på andre forums. For et skræmmeeksempel, kan i jo f.eks. prøve at læse brugerhypes nederst på gamers.com's spil-previews. Nej, så er jeg faktisk rigtig glad for at vi går meget op i at have en ordenlig, velformuleret tone på Play:Right.

Og til Valkyrie. Du demonstrerer jo selv med ovenstående indlæg at du sagtens KAN skrive på pænt dansk. Derfor synes jeg det er trist, at du samtidig kommer med klumsede indlæg som det, du f.eks. lavede i Disgaea-tråden. Kunne man få dig til at holde fast i samme tone som du gør i denne tråd ved at give dig henstillinger, så er der i hvert fald grund nok til at gøre det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JoachimMAJoachimMASkrevet 04/04-05 00:58, rettet 04/04-05 01:00 
Nogle gange kan henstillingerne være lidt latterlige, men når formålet er at ha' et forum med en sober tone er det i orden.

Og Frederik din boardhistorie, helt tilbage fra Nintendome og Gamelife for efterhånden lang tid siden, er ikke så pletfri endda;) Men det er min vel heller ikke (måske alligevel lidt mere end din;) )
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/04-05 01:11 
Rune og co.: I gør et virkelig flot stykke arbejde! Der har (ikke mindst på det seneste) været rigtig mange gode diskussioner og emner oppe på forummet (hvilket er hvad jeg gæster mest på P:R).

(med håb om ikke at lyde alt for r..slikkende, og bare kan rokke lidt ved Rune's "95% brok/5% ros"-statistik) 8-)
SumezSumezSkrevet 04/04-05 01:24 
Jeg synes det er ros nok at P:R, som det er nu, er et godt fungerende forum med en seriøs tone.
Der vil selvfølgelig altid være noget utilfredshed, men jeg synes da det er en god ting, at "vi" forsøger at snakke med Frederik og kan tage disse diskussioner op, i stedet for at smide udvisninger til højre og venstre. Så vidt jeg husker, er der kun blevet uddelt to reelle udvisninger, hvor i hvert fald den ene var meget fortjent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 04/04-05 01:30, rettet 04/04-05 01:33 
Jeg vil lige starte med at sige at jeg er utrolig glad for Play:Right og er lige så taknemlig over at folk som jer gider at bruge jeres tid på at lave denne utrolig gode spilsite, og håber at i fortsætter men at gide i lang tid endnu... :)

...så, nu er rune lidt gladere :P

Nu er det heldigvis lang tid siden at jeg har fået en henstilling/advarsel, og jeg er meget forsigtig med ikke at skrive noget stødene, upassende eller noget der er imod P:R's regler for forumet, men det er da sket at jeg har fået en henstilling og den er jo som regel begrundet. men det er da sket at jeg ikke lige har vidst hvad jeg har gjort forkert og derfor spørger, men for derefter at få af vide at det vidste jeg vist godt! det er sådan set det eneste jeg bare ikke kan tage! hvis jeg vidste hvad jeg havde gjort forkert ville jeg jo selvfølgelig ikke ha' gjort det, eller overhovedet spørge!
Jeg kan ikke lige huske hvem det var, da det er lang tid siden, men synes lige at jeg ville nævne det, da det er en af de tilfælde hvor jeg har følt mig talt ned til...

Der vil jo altid være henstillinger der kan diskuteres om de var vel nok begrundet, men alt i alt synes jeg at i moderatorer gør et godt stykke arbejde...
Keep it up guys! :)
JmogJmogSkrevet 04/04-05 01:30, rettet 04/04-05 01:33 
Jeg er meget stærkt ordblind, så har stadig svært ved det.

Jeg har ikke nogen problemer med din stavning - den forekommer mig ikke specielt dårligere end den gennemsnitlige bruger på P:R. Siden du er ordblind, vil jeg sige, at det er ret flot. Jeg kan dog godt forstå det, hvis du har fået henstillinger pga. din brug af engelske ord. Det ser mildest talt ikke pænt ud, og selvom jeg sagtens kan forstå, hvad du skriver i dine indlæg, når du gør det, så skærer det alligevel i øjnene.

Jeg snakker ikke om titler og navne, men blot almindeligt forekommende ord som findes på dansk.

Nu er jeg selvfølgelig ret anal, når det gælder sprog. Ekstrem brug af anglicismer og engelske-ord-fordi-man-ikke-kan-huske-det-danske er jeg hårdnakket modstander af. Hvis du ikke kan huske, hvad det danske ord er, vil jeg råde dig til at omformulere.

Det skal lige siges, at dine indlæg i denne tråd ikke gør noget af ovenstående.
jaesjaesSkrevet 04/04-05 01:32, rettet 04/04-05 01:40 
Hvis vi taler brok/ros, der giver sig til kende i selve forummet, så synes jeg, at 95%/5%-vurderingen er stærkt overdrevet. Jeg synes, det er tættere på at være omvendt. For at give et par eksempler:

- Hver gang der kommer nye tiltag/nye funktioner på PR, er der meget mere ros end brok i kommentarerne derefter (en undtagelse er måske lige efter den nyeste større opdatering, hvor mange bitchede over de nye funktioner og placeringerne af disse få minutter/timer efter, at de var lagt online. Der tager tid at vænne sig til nye tiltag, og jeg forstår godt, hvis det har vagt irritation hos PR-staben).

- Brokke-tråde (bruger(e) vs. en eller flere fra PR-staben) er efter min mening sjældne. Jeg kan huske 4-5-stykker siden launch, og godt nok er jeg gammel og småforkalket, men _så_ forkert husker jeg vel heller ikke. Det er så naturligvis en vurderingssag om 4-5 er meget eller lidt :)

EDIT: Det sagt, så har der vel kun været 2-3 indlæg som (i form af emnet) direkte har været en ros, men det hænger måske sammen med, at folk mener, at det er "nok" at rose i forbindelse med indlæggene om nye tiltag osv. Det er selvfølgelig lidt synd.

- Brokke-indlæg mod en eller flere fra PR-staben i andre tråde (dvs. mest off topic-indlæg), husker jeg som næsten ligeså sjældne.

Det er klart, at det føles hårdere, når man selv sidder med brækklatten, men det er i det mindste mit forsøg på en objektiv vurdering.

Mht. nedladende svar vedr. henstillinger/advarsler, så synes jeg ikke, der er nogen undskyldning. Vi kan alle falde i en gang imellem, men efter min mening er det bedre at være "for" venlig end at risikere at komme til at virke nedladende. Jeg har ikke selv oplevet dette på egen krop, men det kunne tyde på, at det (i mindre grad) er et problem.
SumezSumezSkrevet 04/04-05 01:36 
Man kan selvfølgelig ikke gøre for at man er ordblind, men det skal heller ikke bruges som undskyldning. Generelt set staver Valkyrie jo helt fint, og det er også primært brugen af anglicismer, samt ekstremt rodede indlæg, der er problemet. Tænker man over hvordan man fremstår, når man skriver sit indlæg, er der ingen problemer. Det kræver ikke særlig meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/04-05 01:38 
jaes>
Mht. nedadende svar vedr. henstillinger/advarsler, så synes jeg ikke, der er nogen undskyldning. Vi kan alle falde i en gang imellem, men efter min mening er det bedre at være "for" venlig end at risikere at komme til at virke nedladende. Jeg har ikke selv oplevet dette på egen krop, men det kunne tyde på, at det (i mindre grad) er et problem.

Enig. Jeg forsøger også selv at være som venlig som muligt, når jeg uddeler henstillinger. Men jeg kan også sagtens forstå at visse personer bliver irriteret over at skulle henstille for den samme fejl igen og igen overfor den samme bruger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/04-05 01:39 
jaes>
Hvis vi taler brok/ros, der giver sig til kende i selve forummet

Jeg mente selvfølgelig alt i alt. Det vilde brok, tilsvininger, dødstrusler og den slags kommer kun per besked/mail...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KeenKeenSkrevet 04/04-05 01:42, rettet 04/04-05 01:43 
DØDSTRUSLER?!...
jaesjaesSkrevet 04/04-05 01:44, rettet 04/04-05 01:47 
RJK>
Jeg mente selvfølgelig alt i alt. Det vilde brok, tilsvininger, dødstrusler og den slags kommer kun per besked/mail...

"Selvfølgelig" er en by i Indsæt-by-her (en af mine kæpheste :) ), men bortset fra det så kan jeg måske lære at spørge direkte, inden jeg bruger alt for lang tid på at sammenflikke et svar. Det er bare svært at stoppe en snebold, hvis den ruller nedad bakke ;)

EDIT: Quote m.m...
salsalSkrevet 04/04-05 04:51, rettet 04/04-05 04:54 
Det her er virkelig et sjovt forum. Der er lige akkurat tilpas drama til, at man som et almindeligt og underholdningshungrende individ vil finde mange timers spænding. Personligt interesserer jeg mig ikke voldsomt for spil af nogen art ud over nogle MMORPG'er og Virtua Tennis. Nåja, og dam. Det fascinererende er jo, hvordan de sprogligt finurlige brugere fomår at opbygge et persona. RJK er den hardcore, über-nørdede og super-respekterede type, som alle egentlig godt kan lide (Og når man har set ham i fjerneren, ved man, at han er 4real). Naiera hader alle. Okotta gør et stort (Og prisværdigt!) arbejde ud af at have de mindst populære holdninger. Sumez er den Nintendo-elskende flinke-fyr, som egentlig minder utrolig meget om nogen, man har gået i folkeskole med. Marcus er den småfascistiske og hyggelige sXe-type med de altid absurde holdninger og svævende forklaringer. Osv., osv. Er det så slemt? Måske er det lidt ekstremt at få advarsler for forskellige engelske udtryk, når moderator-mand-med-magt-RJK bruger udtrykket "the big picture", som velsagtens kunne minde om et meget brugt dansk udtryk med præcis samme ordlyd. En tilgivelig fodfejl, bevarres.

Og hvad med kommatering? Jeg synes, man skal have advarsler for foragt for kommareglerne. Det kunne, sgu da være sjovt.

Men det er jo klart, at der er visse folk, der gør forummet spændende. De nævnte folk, eksempelvis, er jo i høj grad dem, der gør det værd at besøge siden. Jeg ville ikke gide læse på det her forum i ny og næ, hvis ikke RJK var her. Jeg ved ikke ret meget om det, han taler om, men han er inkarnationen af alle de ting, der gør en ægte fagnørd super-super-sej. At Valkyrie skriver i øverste post, at han tror, han vil blive smidt ud af forummet for at starte sådan en tråd, er i min optik grænsende til decideret paranoia. Så slemt er det jo trods alt heller ikke. Tvært imod, vil jeg sige. Mit forum-persona har da været endnu mere ubehageligt end de fleste andre, og jeg har da primært fået tekniske advarsler og slet ikke - som fortjent - en ordentlig moderator-røvfuld grundet hierarkisk foragt og anden infantil adfærd.

Men spørgsmålet, og det jeg vil frem til, er, om forummet som virtuelt rum er stort nok til, at man kan tale om et decideret meta-kommunikativt rum. Et internet-forum handler vel i bund og grund om at skabe relationer til virtuelle personaer, som folk opbygger. Er det ikke bare - i yderste instans - en slags sæbeopera? Personligt har jeg (Jonas) nærmest intet til fælles med forum-sal, ligesom jeg for eksempel heller ikke kan forestille mig, at virkelighedens Naiera har specielt meget med sin Playright-profil at gøre (Det ér jo fanden for sjov, at han kun taler nedladende til folk, hvis de åbentlyst er dårligere begavet end ham selv). Hvem er sjove, spændende og provokerende profiler? Det er i høj grad dét, der gør forummet besøgsværdigt. Samtidig vil jeg dog mene, at man skal passe på med at sætte lighedstegn mellem den-og-den profil og den-og-den person. Det er jo netop ikke mennesker, det er skrift; det er en enestående mulighed for at udtrykke sig farverigt. Det, I har startet, kære moderator-stab, er langt større og mere nuanceret end et sted, hvor man kan spørge om råd, når man skal reparere sin NES. Play:Right er et spil.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
KTCKTCSkrevet 04/04-05 05:17 
Selvfølgelig er der nogen, som bruger P:R til et rollespil, men alt i alt tror jeg nu de fleste bare er sig selv...
Jeg kender efterhånden en del af brugerne herinde i virkeligheden, blandt andet i forbindelse med de træf vi har afholdt, og jeg synes folks karaktertræk svarer meget godt til virkeligheden. Ofte handler det om, at folk er mere sky og generte i virkeligheden, når de ikke har nettets usynlighedsspind at gemme sig bag.

Jeg ville faktisk blive skuffet, hvis rollespillet er så udpræget herinde, for personligt giver sitet mig nogle kontakter, som kan vurderes på godt og ondt, og hvis disse kontakter ikke er som de fremstår her, vil jeg nødigt handle med dem eller på anden måde investere andet end min tid.

On-topic har jeg også oplevet, at en henvendelse fra moderatorstaben var baseret på indicier og i realiteten helt urimelig. Dette var på et tidspunkt, hvor jeg var en af de mest aktive brugere (dengang det var konsolforum), og resulterede i, at jeg besluttede mig for at blæse det et stykke (se, uden bandeord).
Jeg er så senere vendt lidt tilbage igen, men poster meget sjældent, da jeg ikke vil risikere at miste de gode ting, fordi man får et slag over snuden, hvis man ikke sætter sig til at analysere og gennemgå sit indlæg/emne i en halv time før man poster det.
I bund og grund bringer den hårde stil mange gode ting, men omvendt tror jeg også den hæmmer den gode diskussion i visse tilfælde. En mellemvej er nok sagen, men som jeg læser moderatorernes indlæg i denne tråd, er de allerede i gang med at finde den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 04/04-05 07:33 
Jeg synes generelt altid Valyries indlæg er værd at læse, og så har de da en del personlighed - der er ingen andre her der skriver på samme direkte facon. Vi skriver også alle sammen lidt for kedeligt ikke? Engelske ord, bandeord osv. - fuck det! Lad os alle følge Valkyries eksempel og få lidt personlighed frem i de indlæg! Ej okay.. det evner jeg nok ikke engang selv :)

Men som sal siger er det et fåtal af brugere man reelt kan kende fra hinanden uden at se på ikonet/navnet - de få der så er skal vi da ikke skræmme væk.

Og så må jeg lige tilføje at jeg bestemt også synes det er rimeligt at uddele henstillinger for meningsforstyrrende stavefejl og faktafejl. Sådan er det her, og det højner da niveauet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 04/04-05 08:26, rettet 04/04-05 08:33 
sal>
Det her er virkelig et sjovt forum. Der er lige akkurat tilpas drama til, at man som et almindeligt og underholdningshungrende individ vil finde mange timers spænding.

Nøj, så skulle du prøve neo-geo.com. :)
Dam er iøvrigt et lortespil.

Personligt har jeg (Jonas) nærmest intet til fælles med forum-sal

Er du nu også sikker på det? Nu er jeg formentlig den eneste herinde, der faktisk har mødt dig, og jeg vil da mene at du er præcis som man kunne forestille sig, selvom din opførsel er forskellig. Det er rigtigt, at der er forskel på hvordan man opfører sig, når man skriver over nettet, og når man snakker med folk i virkeligheden. Naiera er f.eks., som du selv antager, ikke nær så aggressiv i virkeligheden. Men det er et spørgsmål om kommunikationsformer, og folks holdninger er jo det samme uanset hvor man befinder sig.

EDIT: Iøvrigt genkendte jeg dig på dit indlæg før jeg læste dit brugernavn, første gang jeg så dig skrive herinde. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/04-05 08:42, rettet 04/04-05 08:49 
Hvis Naiera var lige så aggressiv i virkeligheden, ville han formentligt få stokkeprygl ;)

Sumez>
"Hov, der kom du vist lige til at lave en menneskelig fejl, så vi vil lige minde dig om at vi, jf. reglerne på vores forum, helst ikke så det der. No hard feelings. :)".

Jeg går ud fra at du, når du kalder det en menneskelig fejl, ikke taler om tilsvininger osv. Så kan jeg ikke rigtig se, hvori nødvendigheden består, må jeg indrømme.
SephirothSephirothSkrevet 04/04-05 09:51, rettet 04/04-05 09:53 
Like sands through the hourglass, so are the days of PlayRight - helle for at være den onde bitch. Nårh nej, den rolle er vist taget ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Wired NickyWired NickySkrevet 04/04-05 10:59, rettet 04/04-05 11:02 
Valkyrie>
Jeg kunne godt tænke mig at spørge nogen af playright's brugere om de også har fået advarsler og henstilliger for noget som de ikke syntes har været helt fair. Eller måske nærmere sagt, strengt.

Ja, i flere tilfælde.
Lunch is for wimps.
OkottaOkottaSkrevet 04/04-05 11:18 
Jeg har haft gode og vitamin-holdige brevudvekslinger og ditto diskussioner med RJK (og andre selvfølgelig). Og det er skam alvorligt ment, selvom jeg fornemmer det måske kan lyde ironisk.

I den helt anden ende af spektret, der har jeg fået bizarre beskeder indeholdende henstillinger og/eller advarsler - mener endda at jeg stadig har gemt nogle af dem - fra den engang så allesteds nærværende Mr. Censorship himself (som efterfølgende åbenbart mere eller mindre er gået på pension nu). Der var henstillinger (og retten i mine indlæg) for at bruge ordet "lort" og "lortespil" om noget, og hvis jeg spurgte til hvorfor jeg ikke måtte skrive "lort", så fik jeg en advarsel. Spurgte jeg hvorfor jeg fik en advarsel for det, så fik jeg karantæne. Dog skal det siges, at RJK meldte tilbage og gav mig ret i, at det var for åndssvagt at der var blevet rettet i mit indlæg, og at det var en fejl.

I dag ser det ud til at der næsten ikke længere er grænser for hvad man må bruge af ord herinde; Lort (og slemmere vendinger end jeg har brugt) bliver ihvertfald flittigt brugt i diskussionerne, fra tid til anden, uden "indgriben".

Dermed ikke sagt, at jeg fralægger mig ethvert ansvar for de ting jeg har skrevet. Det har været fair at jeg har fået henstillinger og advarsel tidligere, men den episode jeg henviser til her, den var meget absurd.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 04/04-05 11:57 
Jeg er enig i at den episode er absurd, men generelt skal du ikke stille spørgsmåltegn ved modereringen, i hvert fald ikke i samme tråd, der skaber nødvendig ophidselse. Hvis der er problemer med modereringen (hvilket der jo så var i dette tilfælde), kan du henvende dig i en privatbesked. Tro mig, den slags bliver skam taget op. Mener du, der er noget galt med den enkelte moderator kan du jo så skrive til en af de andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 04/04-05 14:54 
Sumez>
Er du nu også sikker på det? Nu er jeg formentlig den eneste herinde, der faktisk har mødt dig, og jeg vil da mene at du er præcis som man kunne forestille sig, selvom din opførsel er forskellig. Det er rigtigt, at der er forskel på hvordan man opfører sig, når man skriver over nettet, og når man snakker med folk i virkeligheden. Naiera er f.eks., som du selv antager, ikke nær så aggressiv i virkeligheden. Men det er et spørgsmål om kommunikationsformer, og folks holdninger er jo det samme uanset hvor man befinder sig.

EDIT: Iøvrigt genkendte jeg dig på dit indlæg før jeg læste dit brugernavn, første gang jeg så dig skrive herinde. :)

Du er godt nok streng nu, dengse. For det første, så kan man ikke tillade sig at forvente, at folk skal lade være med at rollespille til en GOTH-fødselsdagsfest et sted på AMAGER, hvor man ikke kender nogen overhovedet. Jeg hader goth-scenen, og det er jo decideret natur-stridigt for mig at befinde mig i et privat hjem, der er iklædt spindelvæv i hjørnerne. Jeg synes ikke, det er skide gotisk at være nødt til at lave falske spindelvæv. Men ok. Ved sådan en lejlighed ville enhver jo nyde at være distanceret og ironisk. Jeg mødte en fra mit gamle arbejde, og så blev jeg ret normal. Og anden gang, vi sås, var jeg da hverken perfid eller specielt usympatisk, som forum-sal er.

For det andet er jeg ikke enig i, at éns holdninger er de samme uafhængigt af det rum, man færdes i. Principielt set er jeg til falds for den bedste argumentation. Det betyder i sagens natur, at man altid kan blive omvendt fra en holdning til en anden. Når jeg diskuterer passioneret, er det fordi jeg vælger en holdning til lejligheden, som jeg synes er spændende i sammenhængen. Der er tale om en gennemgående inkonsistent dialektik, som gør, at man skal være varsom med at hidse sig op, når man diskuterer med mig. Men dette er selvfølgelig et udgangspunkt - større og mere basale grundholdninger deler alle personaer mere eller mindre.

Derimod er forum-Sumez ret meget, som man kunne forvente. Meget gotisk og ond og hører viking metal, mens han spiller dam.

Som udgangspunkt mener jeg, et dishibitioneret (Og det er ikke det samme som ærligt!) rum, et virtuelt rum, skal betragtes som en rollespilsarena. Det gør vel ikke argumenterne mindre vægtige eller en logik mindre logisk, hvis en person leger med læseren. Naiera ved jo ikke mindre om japanske danse-arkademaskiner med indbyggede kondom-automater, fordi profilen tillægger sig visse hysteriske træk. Virkelighedens Naiera er derimod sikkert både sympatisk og i stand til både at more sig og måske endda grine. Det er en dimension, man ikke får med, fordi alting skal læses igennem hundrede gange for at fjerne det sidste 'fuck' og oversætte 'the big picture' til 'det store billede'. En spontanitet foruden hvilken et forum - i min optik - bliver blodfattigt.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 04/04-05 15:15, rettet 04/04-05 15:15 
Valkyrie>
Jeg kunne godt tænke mig at spørge nogen af playright's brugere om de også har fået advarsler og henstilliger for noget som de ikke syntes har været helt fair. Eller måske nærmere sagt, strengt.

Et utal af gange, ja.
Og af en og samme person - jeg nævner ingen navne, for så får jeg en advarsel af vedkommende :)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
88 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig