X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DHL, dårlige oplevelser?


Svar
JimPPJimPPSkrevet 01/04-05 18:33 
Nu vil jeg lige dele min oplevelse med DHL, egentligt bare lukke lidt galde ud :)

Jeg modtager d. 28/3 besked om at min PSP er blevet afsendt fra Canada (hurra!) og 2 dage efter er maskinen ankommet til danmark… fantastisk, imponerende hurtigt. Men her stopper glæden også.

D. 3073 er pakken ude for levering, jeg er paranoid, så jeg ringer til DHL for at få bekræftet at pakken faktisk er med bilen. Service-medarbejderen garantere mig at pakken er med.

Den dukker dog ikke op og jeg var hjemme HELE dagen.

Jeg ringer til dem og beklager mig, de undskylder og fortæller mig at den sten sikkert er med dagen efter d. 31/3.

Jeg ringer igen d. 31/3 hvor en ret uhøflig supporter fortæller mig at den helt sikkert dukke op i dag.

Da den ikke er dukket op klokken 16:30 i går (31/3) ringer jeg igen. Nu fortæller de mig at de ikke nåede at få den med, men at jeg sagtens kan komme ud og hente den. Fair nok, jeg drøner af sted. Jeg kommer ud til DHL i brøndby, og får lov til at vente i 25 minutter før de kan fortælle mig at jeg ikke kan få pakken, da den stadigt er ude på ruten… jamen de har jo lige fortalt mig at den ikke kom med. Jamen de kunne de sørma ikke forstå.

Den kom så i dag… efter at min kæreste ringede ind og snakkede høfligt og flirtende med supporteren…

Generelt oplevede jeg utroligt dårlig service, misinformation og manglende vilje til at hjælpe.

Sådan ser det ud når jeg kører min track&trace

Marts 28, 2005 18:00 Oshawa - Canada Forsendelsen afhentet.
Marts 28, 2005 17:41 Oshawa - Canada Afgeet fra DHL-facilitet I Oshawa - Canada.
Marts 28, 2005 22:39 Toronto - Canada Afgeet fra DHL-facilitet I Toronto - Canada.
Marts 29, 2005 01:45 Cincinnati, OH - USA Toldbehandling afsluttet I Cincinnati, OH - USA.
Marts 29, 2005 01:53 Cincinnati, OH - USA I transit fra Cincinnati, OH - USA.
Marts 29, 2005 07:25 Cincinnati, OH - USA Afgeet fra DHL-facilitet I Cincinnati, OH - USA.
Marts 29, 2005 09:30 Cincinnati, OH - USA I transit fra Cincinnati, OH - USA.
Marts 30, 2005 02:14 East Midlands - UK Afgeet fra DHL-facilitet I East Midlands - UK.
Marts 30, 2005 06:10 Copenhagen - Denmark Under toldbehandling I Copenhagen - Denmark.
Marts 30, 2005 06:13 Copenhagen - Denmark Toldbehandling afsluttet I Copenhagen - Denmark.
Marts 30, 2005 06:30 Copenhagen - Denmark Afgeet fra DHL-facilitet I Copenhagen - Denmark.
Marts 30, 2005 09:52 Copenhagen - Denmark Forsendelsen er ude for levering.
Marts 31, 2005 17:00 Copenhagen - Denmark Afventer nfste leveringscyklus.
April 01, 2005 10:10 Copenhagen - Denmark Forsendelsen er ude for levering.
April 01, 2005 14:18 Copenhagen - Denmark Leveret.

Ah det hjalp… opsummering, hold jer væk fra DHL… Eller er dette et enkelt stående tilfældel?
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/04-05 18:37 
Havde ingen problemer da jeg modtog min DS fra Lik-Sang, der gik 4-5 dage til den blev leveret ved mig.

Men selvfølgelig surt at skulle igennem alt det for at få sine ting.
JimPPJimPPSkrevet 01/04-05 18:53, rettet 01/04-05 18:53 
Når jeg modtager pakker til <randomgamesite>.dk, er det PakkeTrans og Nogle gange UPS der kommer med pakkerne (på nær ubisoft - der netop bruger DHL det tager også en evighed).

Jeg har aldrig oplevet noget lign.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SumezSumezSkrevet 01/04-05 18:56 
Jamen så vil jeg da også dele mine fantastiske erfaringer med DHL.
Det drejer sig om en større pakke fra USA med DVD'er og spil. Da de morer sig med at aflevere deres pakker i bedste arbejdstid, er jeg naturligvis ikke hjemme, når de er ude med pakken, ganske som vi kender det fra postvæsnet. Ligesom sidst jeg modtog en forsendelse med DHL, ringer jeg for at aftale hvad vi så gør. Jeg får endda fat i den samme fuldstændigt uforståelige nordmand som sidst jeg ringede (hvorfor helvede ansætte en nordmand til telefonsupport i en dansk afdeling?). Sidst var det muligt at droppe den ind ad brevsprækken mod at jeg gav dem en fuldmagt, det virker naturligvis ikke denne gang, da det er en kæmpe pakke. Men da min kæreste heldigvis er hjemme hele dagen et par dage senere, beder jeg dem om at sende til hendes adresse.
Der går så nogle dage, og pakken kommer hverken den dag eller nogen af de følgende. Jeg ringer igen og får denne gang fat i en dansker. Hun giver mig så alternativet at jeg kan komme ned og hente pakken hos dem i Brøndby. Det er ikke lige til at komme derud, da jeg først skal med S-toget til Glostrup St. (meget lang tur, når man bor i Lyngby), hvorfra der går en E-bus ud til dem. Heldigvis har jeg alle zoners kort, så turen koster mig intet, men den er stadig meget lang. Især i kraft af at jeg skal vente over 20 minutter på bussen tilbage til stationen, da den nemlig kun kører "ofte" i myldretiden, FRA stationen. Den anden vej er der no mercy, og jeg kunne faktisk have risikeret at vente meget længere. Afhentningen foregår dog smertefrit. De har pakken liggende fremme i receptionen og jeg betaler tolden øjeblikkeligt med dankort.

Jeg synes det er latterligt at det er umuligt at få leveret sin pakke, og det eneste alternativ er at tage helt til Brøndby, tilmed på et tidspunkt hvor normale mennesker er på arbejde. Det er ikke hvad jeg forstår ved en "kurér".

Historien er dog ikke slut endnu, for tre måneder senere er de sgu frække nok at sende mig en regning for den told, jeg allerede HAR betalt... Jeg sendte dem en mail (for jeg gad ikke snakke med flere nordmænd) om det, og har aldrig fået noget svar. Men da jeg ikke har hørt ande fra dem, går jeg ud fra at de har strøget den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/04-05 19:15, rettet 01/04-05 19:17 
Jeg har har udelukkende haft gode erfaringer med dem. Indtil nu altså. Min PSP kom til Danmark d. 30, men de nåede ikke at få den leveret dagen efter på trods af at det skete for andre. Når man er et kurérfirma og der ikke er plads til alle pakkerne i bilen så må man da sende to biler. De lever jo på at de er hurtige.

I dag burde den så være helt sikker, men der var åbenbart vrøvl med bilen, så han nåede ikke at levere de sidste tolv pakker inden han var nødt til at vende tilbage til centralen. Fair nok, det kan jo ske. Her synes jeg dog i høj grad, det er for dårligt, at han ikke bliver sendt ud med de sidste i en ny bil med det samme. Når de ikke har lørdagslevering får jeg altså tidligst pakken på mandag.

Ret skidt i betragtning af at meningen med DHL jo er 3 dages fragt. Sendt tirsdag, modtaget (forhåbentlig) mandag er ikke ligefrem imponerende for et kurérfirma.

Nordmanden var til at forstå, men han kunne godt sætte farten en smule ned, når han snakker. Jeg kan godt forstå svensk og norsk, men fodboldkommentatortempo er lidt i overkanten.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/04-05 19:29, rettet 01/04-05 19:29 
Jeg har heller ikke haft nogle problemer med DHL. De transporterede min PSP fra Hong Kong til DK på 5 dage og leverede den på adressen på aftalte tidspunkt.

Sådan en service får jo Post Danmark til at ligne Pony Ekspressen.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JimPPJimPPSkrevet 01/04-05 19:31 
Jeg kan forklarer Nordmanden - der muligtvis er svensker ;)

Klokken 17:00 lukker supporten i danmark og der vidre stilles til Nordisk support - det er nemlig rigtigt smart :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
RitesRitesSkrevet 01/04-05 19:56 
Samme som Sumez.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 01/04-05 20:09 
JimPP>
Jeg kan forklarer Nordmanden - der muligtvis er svensker ;)

Klokken 17:00 lukker supporten i danmark og der vidre stilles til Nordisk support - det er nemlig rigtigt smart :)

Jeg ringede ikke efter 17, og er ret sikker på at han var nordmand..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/04-05 20:17 
Det passer meget godt med omstillingen. Jeg ringede to gange i dag. Klokken 15.00, hvor jeg snakkede med en dansker, og klokken 18.15 hvor jeg snakkede med nordmanden/svenskeren. Der kunne jeg også høre, at den automatiske telefontjeneste havde fået nogle andre stemmer/sprog.
JAAJAASkrevet 01/04-05 22:34, rettet 01/04-05 22:34 
Jeg bruger aldrig DHL, UPS eller noget andet længere. Alle de gange, jeg har prøvet ét af de selskaber, har der været problemer af den ene eller anden art, og det har uden undtagelse taget længere tid, end det tager med normal post. Problemerne har alle været af fuldstændig tåbelig og uacceptabel karakter. En kurerpakke, de sendte fra USA til Danmark, var 3 uger om at komme frem (den havde australsk toldtape på ... hvaba?). Det betalte jeg over 100 kr. ekstra for. En anden pakke var nærmest umulig at få leveret, og når jeg ringede til dem om at få fat i den pakke, de havde sendt mig brev om, var ankommet (hvorfor sender de et brev til mig om, at min kurerpakke er ankommet? Allerede der har de spildt 2 dage.), kunne de ikke se, at de skulle have den liggende. Den slags.

Når jeg bestiller ting fra Hong Kong eller Japan med almindelig luftpost, får jeg dem gennemsnitligt efter 3-5 dage. Fra Japan max. 4 dage, fra Hong Kong max. 5 dage. Er jeg ikke hjemme, når posten kommer, går jeg bare ned og henter pakken på det lokale posthus. Almindelig luftpost holder. Jeg må have fået sendt et sted mellem 50 og 100 pakker, og ikke én eneste gang har der været et problem.
psychomantispsychomantisSkrevet 01/04-05 23:03, rettet 01/04-05 23:06 
Dette er totalt off-topic men vil lige fortælle om en spøjs oplevelse med postvæsenet.
En af mine kammerater har været i Afrika med sin kæreste, og de fandt noget dernede de gerne ville have med hjem men ikke kunne have med i flyet. De sender det så til Danmark til sig selv, og modtager det efter et halvt år, hvor der udenpå, udover de afrikanske poststempler er et stempel med "Post of Japan"...

PS.
Ikke en aprilsnar :)
JimPPJimPPSkrevet 01/04-05 23:13, rettet 01/04-05 23:14 
Jeg har også en "sjov" post danmark historie :)

Jeg ventede en brev-pakke fra en distributør der ikke er bange for at gøre opmærksom på hvem de er ;)

Stod og kiggede ud af vinduet da jeg fik øje på postbudet, jeg så ham åbne cykel tasken, og pille min pakke op (sammen med resten af min post) derefter lagde han pakken ned i tasken igen, og gik op for at aflevere min post. Jeg tog imod ham i døren (med et kæmpe smil). Jeg bedte ham pænt - og imponerende kontrolleret - om jeg ikke måtte få min pakke også. Han prøvede at spille uviden, så jeg tilbød at gå med udenfor og kigge engang. Det resulterede i at vi blev enige om at han nok hellere måtte kigge en gang til, det gjorde han og ved magiens kraft kom han tilbage med min (ret store) pakke, og sagde at den havde gemt sig... det var en god dag.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
JAAJAASkrevet 01/04-05 23:30 
Det havde jeg rapporteret lige på stedet.
JimPPJimPPSkrevet 01/04-05 23:51 
Det var også min første tanke... Men valgte altså at ordne det på den anden måde... ydmygelse er nu et godt våben.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
lkzlkzSkrevet 02/04-05 12:36, rettet 02/04-05 12:37 
Jeg havde en dårlig oplevelse med DHL og en pakke fra Tyskland. Jeg fik at vide på DHLs hjemmeside at pakken var leveret, men jeg havde altså ikke modtaget den. Ved at ringe lidt fandt jeg ud af at den var blevet leveret til et sko firma ca. 500 m fra hvor jeg boede.

Problemet var at de i Tyskland havde fået et forkert klistermærke på pakken og den derfor var blevet leveret til den forkerte adresse, selvom jeg stod i DHLs system som modtager. Jeg prøver i ca. 2 uger at få fat i pakken (jeg ringer til dem flere gange dagligt for at få at vide hvad der foregår), da sko firmaet havde fået DHL til at hente den, dog uden resultat. En dag modtager jeg en email fra afsenderen i Tyskland som siger at han har fået pakken tilbage.

Go figure, jeg er også færdig med firmaer som UPS og DHL.
McLovin
SumezSumezSkrevet 02/04-05 13:07, rettet 02/04-05 13:08 
Jeg er enig med JAA, PostDanmark er langt bedre, og der skal man kun til det nærmeste posthus, og ikke til Brøndby.
Men så er der selvfølgelig det amerikanske postvæsen, der kan være problematisk. Jeg har været ude for at der er gået over halvanden måned før jeg modtog min pakke, men har også været ude for at modtage en kæmpe pakke, sendt med surface mail, på en uge.
Og ja, pakker fra Japan og Hong Kong sent med almindelig luftpost, kommer tit frem i løbet af få dage. Sender de med EMS, der ikke er så dyrt, går det endnu hurtigere (det gælder også fra nordamerika, Yaton sender Neo Geo spil for $12 med EMS fra Canada, nogle gange går der kun tre dage før man har spillet). Og da det er PostDanmark, er håndterer EMS herhjemme, er det langt nemmere end med kurér.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
crying outcrying outSkrevet 02/04-05 13:52, rettet 02/04-05 13:53 
lkz>
Problemet var at de i Tyskland havde fået et forkert klistermærke på pakken....

DHL sætter da ikke adresselabels på pakker - det gør afsender da (?).

Selvfølgelig får afsender pakken tilbage - DHL kan da ikke bare aflevere den til den første og bedste der råber "den er min". ;) ... (edit : ups - havde ikke set, at du i deres system stod som modtager .. må vist have læsebrillerne på).
Jusqu'a ici tout va bien....
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/04-05 14:33 
Jeg har kun haft én oplevelse med dem, den var til gengæld også fuldstændig til grin...

Jeg skulle have leveret en forstærker fra Hifinesse i Tyskland, og også her gik alt sådan set ok indtil pakken kom ind i landet. Jeg kunne via mit track&trace nummer se, at de havde forsøgt at aflevere pakken til mig mens jeg var til arbejde, så jeg ringede til dem for at høre hvad der nu skulle ske. Jeg snakkede med en høflig medarbejder, og blev enige med ham om at de blot skulle levere den på min arbejdsplads. Dagen efter kom DHL og afleverede varer på arbejdspladsen, dog uden min forstærker... Jeg ringede til dem igen, og blev bedt om at hænge på mens medarbejderen undersøgte sagen. Det tog 20 (ja, 20) minutter, før han kunne fortælle mig at pakken ved en fejl var blevet sendt retur til Tyskland, men at jeg inden 24 timer ville blive ringet op af en medarbejder der skulle håndtere sagen.

Jeg var godt pissed i de ca 50 timer jeg ventede, og da medarbejderen endelig ringede, fortalte han mig det samme, som jeg egentlig allerede havde fået at vide af den første jeg snakkede med. Jeg spurgte hvad de ville gøre ved det, og han sagde at de desværre ikke var i stand til at gøre så meget.

Heldigvis var folkene hos Hifinesse langt mere professionelle og servicemindede, og der gik ikke lang tid før de havde afsendt den direkte til min arbejdsplads. Jeg har aldrig følt, at jeg har talt med så inkompetente medarbejdere som jeg gjorde da jeg talte i tlf med DHL. Så vidt muligt, bruger jeg dem aldrig mere som fragtmand.

Fra firmaet hvor jeg på daværende tidspunkt var ansat, har jeg i hvert fald også de første 15-20 historier om problemer med DHL, men det vil jeg spare jer for :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/04-05 16:43 
Det undrer mig, at pakkefirmaer (eller hjemmesider, hvor man bestiller varer) ikke har en option, så man kan vælge om modtager vil have pakken i arbejdstid 9.00-15.00 eller efter (f.eks. frem til 18.00). Det er jo et problem, som opstår igen og igen og igen... og det er en service, som i den grad mangler at blive bedre.
kimmerkimmerSkrevet 02/04-05 17:00 
PalleJensen>
Jeg har heller ikke haft nogle problemer med DHL. De transporterede min PSP fra Hong Kong til DK på 5 dage og leverede den på adressen på aftalte tidspunkt.

Sådan en service får jo Post Danmark til at ligne Pony Ekspressen.



Det er jo fordi Post Danmark samarbejder med de forskellige landes "statsejet" postvirksomheder. hvis du kunne vente 14 dage på din forsendelse, skulle du sikkert kun betale 1/3 af hvad du har betalt nu.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
crying outcrying outSkrevet 02/04-05 17:46 
kimmer>
...hvis du kunne vente 14 dage på din forsendelse, skulle du sikkert kun betale 1/3 af hvad du har betalt nu.

I det firma jeg arbejder, bruger vi DHL 'meget' hver dag. De priser vi har på forsendelser i Europa/verden er faktisk lavere end hvad postvæsenet tilbyder. Mon ikke også, at de fleste shop's har den slags aftaler ?

Men det er da rigtig, at hvis Hr og fru Jensen skal sende en pakke med kurérfirma, så koster det en mindre bondegård !
Jusqu'a ici tout va bien....
JimPPJimPPSkrevet 02/04-05 18:29 
Jeg overvejede også at skifte til DHL, indtil at jeg skulle modtage en pakke fra dem... Netop pga. prisen, måtte så konstatere at jeg ikke ville udsætte de tilknyttede skribenter for den pine det er at blande DHL ind i det.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
AsseAsseSkrevet 02/04-05 23:03 
Jeg har netop modtaget min guitar bestilt fra tyskland, der blev sendt med UPS. Jeg bad flere gange om at modtage en mail når de havde modtaget den (siden hvor jeg bestilte, de skulle først have den hjem fra gibson), og sendt den videre til mig. Af en eller anden grund virkede de til at ville dække over UPS, da jeg to uger senere modtog varen, men uden at have hørt fra siden først. Senere på eftermiddagen modtog jeg dog en mail om at den var på vej.

En anden 'sjov' historie er en pakke fra lik-sang, der da jeg modtog den i midten af denne måned, havde ligget hos post DK siden slutningen af december. Som kompensation (eller hvad?) fik jeg sammen med pakken lidt blandede julekort der skulle have været i england, tyskland og frankrig mener jeg det var.
WikzoWikzoSkrevet 03/04-05 20:51 
Da jeg bestilte min DS fra Lik-Sang via DHL gik det rimelig fint, udover at jeg ikke var hjemme da de kom med den ved min dør(min lillebror var godt nok hjemme, men han kunne ikke betale/skrive under, da han er 8 år).

Så ringede jeg selvfølgelig strakst til dem. Det var rimelig svært at finde den person, som jeg nu skulle snakke med. Tror jeg bruge en lille halv time og ca. 5-7 opringninger på at få det hele løst.

Vi aftale så, at jeg skulle køre ud og hente pakken på deres lager(kan ikke lige huske i hvilken by det var i, men omkring Århus).

Manden der skulle komme med den var så ikke kommet endnu. Vi blev lige nødt til at vente i en halv time, men det gjorde mig ikke så meget.

Ellers syntes jeg at det var rigtig fint, og jeg syntes at det er dejligt, at man kan følge pakkens vej i verden via et nr. og internettet :)
JuggernautJuggernautSkrevet 03/04-05 20:57 
Jeg _mener_ at det var DHL der kom med den pakke som denne lille historie omhandler.
Jeg bestilte 2 spil fra NeoGeo.com til en heftig værdi på 1400,-. Desværre var vi udenbys i nogle dage da de kom med pakken. Min svoger bor 200m herfra og skulle tømme postkassen. Jeg havde allerede lagt en fuldmagt til ham, da jeg regnede med at han skulle hente det på posthuset. Spørg ikke hvorfor:) Da han skulle tømme postkassen første gang(3 dage efter vi var taget afsted), lå der søreme en pakke på jorden udenfor vores dør!! Det skal siges at vi bor i rækkehus med en 12-14 huse i gården. Heldigvis er folk flinke herude og holder nallerne for dem selv. Men det giver da stof til eftertanke...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ComradeComradeSkrevet 03/04-05 21:02 
Mine forældre har engang brugt DHL i forbindelse med deres firma, og de havde mildt sagt heller ikke andet end problemer med forsinkede leveringer og ret uhøflig support.

Har brugt FedEx på det sidste når jeg har købt fra USA, og de har en kanon leveringstid på kun 2 dage ..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BaggyBaggySkrevet 03/04-05 21:14 
Hmm.. ikke så meget til emnet.. med Sumez.. nu bor jeg selv i lyngby.. og skal man til brøndby ( f.eks. til fodbold :D) er det altså bare og tage 300 S direkte fra lyngby st... Det sparer dig for ca 20-25 min.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SumezSumezSkrevet 03/04-05 23:28, rettet 03/04-05 23:29 
Jeg tog skam også 300S til Glostrup st. Har taget den tur mange gange før. Men det er stadig en meget lang tur. Men S-busser og S-toger kan jo komme ud på ét, de supplerer hinanden. Og faktisk sparer man ikke SÅ meget tid igen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JoachimMAJoachimMASkrevet 04/04-05 00:49 
Har kun brugt DHL 2 gange, men har ikke oplevet problemer med dem endnu.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
HNHNSkrevet 04/04-05 20:34 
har også kun gode oplevelser med DHL
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig