X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad er jeres yndlings arcadespil?


Svar
tobiasltobiaslSkrevet 01/04-05 10:23 
hvad er jeres ynglings arcade spil mit er Bubble Bobble spillene
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
tobiasltobiaslSkrevet 01/04-05 10:23 
hvad er jeres ynglings arcade spil mit er Bubble Bobble spillene
ElgenElgenSkrevet 01/04-05 10:26, rettet 01/04-05 10:27 
Jeg tror "Devil World"/"Dark Adventure", har det desværre ikke; er der nogen der har?

KLOV.COM
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 01/04-05 10:59 
Min all-time favoritliste:

Wonder Boy in Monster World
Bobble Bobble
Golden Axe: Revenge of Death Adder
Silk Worm

Alle kan prøves på museet i Sporup. Der selvfølgelig været mange andre favoritter, men de fire ovennævnte er også sjove i dag, hvilket lige giver dem kanten.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 01/04-05 11:09 
Faves her er
Bubble Bobble
R-Type
Ghost'n'Goblins
Commando
Jackal
Bombjack Twins
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KalicolaKalicolaSkrevet 01/04-05 11:56 
bubble bobble
ghost'n goblins
bomberjack
super mario bros
r-type
rainbow island

så blir det ikke bedre :)
For The Love Of The Game
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 01/04-05 12:45 
R-Type
Image Fight
Knights of the round
Golden Axe
Pang
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
NaieraNaieraSkrevet 01/04-05 13:10, rettet 01/04-05 15:44 
Alt fra Cave, Metal Slugs og fightere fra SNK. MOTW, ROTD og KOF, selvfølgelig. Hovedsageligt KOF'ere fra '98 og senere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/04-05 13:29 
Jeg kan efterhånden også skrive mig med på King of Fighters (omkring 98/99/00), men når det gælder kampspil, foretrækker jeg Samurai Shodown IV.
Derudover er shooters som Pulstar og Gradius-serien (med 2'eren i front) mine klare favoritter.
Og selvom jeg ellers ikke er så vild med Cave shooters, må jeg indrømme at jeg også er temmelig grebet af Guwange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 01/04-05 13:47 
MOTW er for mig klart toppen når det gælder fightere, har bare noget de andre ikke har. Ellers Capcom vs. Snk I-II(har ikk rigtigt spillet Chaos endnu)
Blazing Star, Dodonpachi, Gunbird 2 og et skridt tilbage
med Raiden og og og........ Kunne man ikk bare blive ved?
Ting om dét og pis.
SyrefoxSyrefoxSkrevet 01/04-05 20:26 
Old school

Bomb Jack
Int. Karate (med 2 joystick)
Track n field
RJKRJKSkrevet 01/04-05 20:40 
International Karate er et C64-spil. Du tænker vist på Karate Champ.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
crying outcrying outSkrevet 01/04-05 21:27, rettet 01/04-05 21:27 
BombJack

Det er absolut den arcade, jeg i mine unge dage brændte flest penge af på !
Jusqu'a ici tout va bien....
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/04-05 22:29 
Jetpack... wrrruwww...

Og Hydro Thunder:D det er det fedeste racerspil jeg har prøvet i en arkade:)
Well crucify the insincere tonight...
JAAJAASkrevet 01/04-05 22:38 
Dags dato ville jeg svare Mazan.

Mazan
WehnerWehnerSkrevet 01/04-05 22:40 
Et spil med en stor gul dildo på fronten og så har jeg ikke engang hørt om det :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MarcusMarcusSkrevet 01/04-05 22:50 
Wehner>> hehe. :)

Nok også Bubble bobble for mit vedkommende.
KTCKTCSkrevet 01/04-05 22:57 
Super Puzzle Fighter 2X (Turbo) må jeg nok hellere sige :)
Men der er mange klassikere, som jeg ville være ked af, hvis jeg aldrig havde prøvet. Bubble Bobble, Snow Bros., Pang, Golden Axe og mange flere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Le RoofLe RoofSkrevet 01/04-05 23:04 
*host* Du glemte vist Puzzle Bubble *host* ;)

Anyway, mit yndlings arcade spil er helt klart Snow Bros.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KTCKTCSkrevet 01/04-05 23:17 
Jeg tænkte faktisk på den, lige efter jeg havde trykket "Opret". Den er selvfølgelig også på listen, sammen med Space Gun og Metal Slug.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 02/04-05 13:53, rettet 03/04-05 14:21 
OutRun, Super Hang-On, Enduro Racer og Power Drift. WEC Le Mans 24, Crazy Taxi, Ridge Racer og Rave Racer. Super-Sprint. Ghosts'n'Goblins og Ghouls'n'Ghosts. Galaxian. Galaxy... De var alle fantastiske.

Double Dragon, Final Fight, Street Fighter II, Two Crude Dudes, Strider, Shinobi og Shadow Dancer, SAR, Golden Axe, Alien Storm og Alien Syndrome... Dem røg der også masser af mønter i.

Operation Wolf, Point Blank, Virtua Cop, Time Crisis, The House Of The Dead 2... Alle slugte 5'ere og 10'ere som gale.

Bubble Bobble, Puzzle Bobble, The New Zealand Story, Snow Bros, Pac-Man, Bomb Jack... Super, super duper spil!

3 Wonders, Area 88, R-Type, Last Resort, Gradius III, Truxton, Pulstar, 1942, 1943, Strikers 1945, Mars Matrix, Dragon Breed, Metal Slug, Commando, Bionic Commando, MERCS og Rolling Thunder... Oh my god, det var nogle fede spil.

+ alle de mange andre jeg lige glemte i farten. (Som f.eks. Moon Patrol, Burning Rubber og Raiden ... EDIT: Og Burger Time, Scramble, Gauntlet, King Of The Monsters, Black Tiger og Rampage).

Jo, enJoye, Kina Grillen i Ekko-dalen (aka. Riskogeren), Byens Burger, Tivoli, Tina's Grill, Grillen i Guldsmedgade, Kina Grillen på Frederiks Allé, Arcaden i City Vest, Havnens Perle, Grillen ved Vesterbro Torv, Automaterne på Peder Paars & Niels Klim, Professor Olsen, Fun City og alle de andre, blev flittigt besøgt back in the days. Nøøøj, hvor jeg da savner den arkade kultur, der var engang.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
solid snakesolid snakeSkrevet 02/04-05 17:44 
Bagman,Super Sprint, Badlands. Det er vildt så mange penge jeg har brugt på dem.

Jeg spillede også et volley-ball spil hvor man kunne smadre modstanderne hvis man skød rigtigt hårdt så døde de og blev til en engel og fløj op i luften. Jeg kan bare ikke huske navnet.... Er der nogen der kan hjælpe??
Det er ikke Super Spike V'ball....
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KilroyKilroySkrevet 02/04-05 18:59 
Det eneste arkadespil jeg rigtigt har brugt penge på var Hydro Thunder. Det var tilgengæld også ret sjovt. Er der nogle steder i København hvor man kan spille arkade?
Kilroy Was Here
flottenheimerflottenheimerSkrevet 02/04-05 20:30, rettet 02/04-05 20:30 
Hvor fik i jeres arcade fix? (By + stedernes navn)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 02/04-05 20:33 
Jokeren, større grill i Silkeborg

Hostrupsgrillen, også i Silkeborg

En pub tæt ved hvor jeg boede.

Usselt, men vi kan ikke alle vokse op i en storby ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 02/04-05 20:48 
Samme som dRxL her, og så selvfølgelig i Tivoli og diverse spillehaller, når man var på ferie :)
Nå jo, så var der også "Birgits Grillhjørne" og en eller anden grill, som lå cirka hvor torvecentret ligger nu i gamle dage :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JuggernautJuggernautSkrevet 02/04-05 20:53 
Ahh nostalgi... Stedet var Burger Jack i Næstved. Midten af 80'erne cirka. Desværre brændte den ned og så var det slut med "rigtige" grillbarer i Næstved.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 02/04-05 20:55, rettet 02/04-05 21:00 
Hehe, grillen ved busterminalen? De havde stadig det originale Galaga stående da jeg var knægt tilbage i '88. Totalt appreciate! =)

edit: Svar til KTC, selvom jeg da med skam må indrømme at jeg også har boet i Næver, en kort periode ;-)

edit:edit:
Ikke et ondt ord om Næstved, det er et godt sted at få krøllet sit tøj ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 02/04-05 21:49, rettet 02/04-05 21:52 
Jeps, lige præcis den grill. De havde også "Mutant Night", som jeg flere år efter forsøgte at opspore igen. Ikke at spillet er SÅ fedt, men det havde alligevel gjort et stort indtryk på mig.

"Birgits Grillhjørne" var stedet, hvor jeg så "Psychic 5", som jeg også måtte søge længe efter mange år senere. Denne titel har også været oppe at vende herinde et par gange.

Forresten glemte jeg at nævne "Toki" og "Wonder Boy", som også begge har ædt nogle mønter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 02/04-05 22:05 
Åh ja, Toki var rigtig fedt. Jeg spillede det en del på Byens Burger ... og gennemførte det på Amiga'en, nogle år senere (så vidt jeg husker, var konverteringen dog ikke helt i top).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
BifkimBifkimSkrevet 03/04-05 01:51, rettet 03/04-05 01:59 
Jeg kan ikke lige huske alle titler men jeg kan huske spil som:

Mortal Kombat
Bomberjack
Track n field

Også husker jeg også et spil hvor der var en Bruce Lee ligne figur det har vel været i mellem 1990 og 1995 vil jeg tro det er det eneste jeg kan huske om spillet også at han havde et ar på sin ene brystkasse mere husker jeg ikke, er der nogle der ved hvad det hedder jeg ved godt det ikke er de store oplysninger jeg kan give om spillet.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
dRxLdRxLSkrevet 03/04-05 10:33 
Disse minder. Hostrupsgrillen havde i øvrigt spillet Avenging Spirit ( http://klov.com/game_detail.php?letter=&game_id=6980 ) stående i uendelige tider uden at nogen spillede det, og som den fattige lille dreng jeg var kunne jeg kun kigge på de forskellige attract sequences. Lidt det samme forhold som jeg har til Psychic 5 som også ser helt fantastisk ud, men som jeg aldrig har fået spillet. Noget jeg må se at få gjort én af dagene ;-)

ps. Jeg har en forestilling om at Psychic5 nok er et noget bedre spil end Avenging Spirit, men sidstnævntes grundidé er bare så fascinerende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 03/04-05 11:06 
Psychic 5 var i hvert fald blandt de mere populære titler på Klods Hans i Aalborg. Lidt anderledes også med shmup-skærm til at platformspil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 03/04-05 11:07 
Af titler som vækker specielle minder, kommer jeg ikke uden om Moon Patrol, Radar Scope, Scramble, Major Havoc, Bomb Jack, og Zaxxon :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 03/04-05 11:12 
flottenheimer>
Hvor fik i jeres arcade fix? (By + stedernes navn)

Nørresundby:
Hot & Godt (i Gågaden)
Mors Grill
Hong Kong Grill

Aalborg:
Klods Hans (det skumle sted)
Blue Burger
Bøfsnedkeren
Tivoli
og andre griller jeg ikke længere husker navnet på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 03/04-05 11:43 
Vi har gået næsten de samme steder, Lasse. Jeg gik på Mors Grill og Hong Kong Grill i Nørresundby og i Aalborg hed den Klods Hans (ja, über-skummelt), Blue Burger og kineser-grillen ude på Kastetvej.

Mine absolutte favoritter er: Bubble Bobble, The New Zealand Story (vel nok min all-time favorit), Double Dragon II (nok det spil jeg har brugt flest penge på gennem tiderne), Golden Axe, Shinobi, Final Fight, Operation Wolf (formåede at bruge 300 kr på færgen engang), Snow Bros og jeg kunne blive ved. Hele min fritid omkransede det at spille arcade-spil i en periode dengang. Det var det eneste sjove jeg kunne finde på når jeg besøgte min far i Aalborg.

Min bror og mig havde også en fin æske hvor vi lagde udlejnings-sedler fra videobutikken i, når vi lejede Nes-spil. Her skrev vi så om de var gennemført eller ikke gennemført. Det var sgu gode tider. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 03/04-05 11:47 
dchang>
Vi har gået næsten de samme steder, Lasse. Jeg gik på Mors Grill og Hong Kong Grill i Nørresundby og i Aalborg hed den Klods Hans (ja, über-skummelt), Blue Burger og kineser-grillen ude på Kastetvej.

Hvem ved - måske har vi spillet sammen :)

Kinesergrillen ude på Kastetvej, var det den, der havde Cadash, eller var det i den anden retning ude på Østerbro?

Hele min fritid omkransede det at spille arcade-spil i en periode dengang.

Det kan jeg vist også tilslutte mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 03/04-05 13:01 
Måske. :-)

Kineser-grillen er den der ligger lige ved kiosken i vestbyen. Den ligger mellem en slagter-butik og en burger-joint på hjørnet. Nu har de enarmede tyveknægte, men i en årrække havde de arcade-maskiner. Det var tider for min far boede (og bor stadig) i Ryesgade, så det var 3 minutter væk. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
solid snakesolid snakeSkrevet 03/04-05 13:32 
Jeg spillede også et volley-ball spil hvor man kunne smadre modstanderne hvis man skød rigtigt hårdt så døde de og blev til en engel og fløj op i luften. Jeg kan bare ikke huske navnet.... Er der nogen der kan hjælpe??
Det er ikke Super Spike V'ball....
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
psychomantispsychomantisSkrevet 03/04-05 13:58 
Jeg er fra Struer og der var ikke rigtigt noget udover en Pacman maskine i min mormors pølsevogn. Tilgengæld havde Scala bio i Holstebro en del maskiner stående i sin tid. Så når vi som purunge knægte skulle ud og se film, skulle vi selvfølgelig også lige ind og spille lidt (især) Golden Axe og Rainbow Islands.
jaesjaesSkrevet 04/04-05 02:24, rettet 04/04-05 04:33 
Mine favoritter bærer nok præg af, at jeg mere eller mindre holdt op med at spille på arkademaskiner i midten af firserne (ok, nu føler jeg mig overhovedet ikke gammel...), men anyway, så er Galaga, Out Run og Commando (EDIT: Retfærdigvis skal det nævnes, at jeg kun meget svagt husker arkade-versionen) mine bud. Der er dog også et par stykker, jeg ikke kan huske navnene på. Fx et Final Fight-lignende spil (måske det ligefrem _var_ FF(?). Man skulle tit bruge en pisk) og et flyspil af en art (set bagfra flyet).

De første år af min gamer-karriere var jeg også vild med Boot Hill og Submarine. Men ok, de holder nok ikke 100% i dag.

Da der ikke var de store muligheder i min egen by, spillede jeg mest, når jeg tilfældigt stødte på en maskine. Dvs. mest på ferier, i Palads i København og på de 1-2 årlige Tivoli-ture.

Iøvrigt er det sjovt, som grillbarer altid har de fedeste kult-navne; Birgits Grillhjørne, Mors Grill og Bøfsnedkeren. Super-kitch :)
JmogJmogSkrevet 04/04-05 02:42 
jaes>
og et flyspil af en art (set bagfra flyet).

Det lyder som Afterburner.

Efterbrænder
jaesjaesSkrevet 04/04-05 04:32 
Og det er det :)
SyrefoxSyrefoxSkrevet 04/04-05 08:39, rettet 04/04-05 08:40 
Jeg spillede mest på Drive inn grill, Chicken & Burger, Bio og i idrætshallen, der var mange gange hvor man fik penge til at gå i svømmehallen og kom hjem med tørt svømmetøj he he he. Jeg husker også spil som Shao Lins Road, totalt kung fu beat em up, og selvfølgelig Yier kung fu, fik begge 2 til C64 men det var bare ikke det samme som at stå i duften af friture med sine surt tjente avisrute penge og have kammeraterne bagved til at heppe på sig når man stod face to face med spillets sidste boss.

Det var tider dengang hvor det gav respekt hvis man var den bedste til et spil på den lokale grill, kan huske da bubble bobble kom og jeg var den første der gennemførte, den første til at få alle diamantbanerne og warpe 20 baner frem ved at nå til bane 50 uden og dø. Har tit hørt de yngere gamere hviske i hjørnet, "det er ham der, han kan klare bubble bobble uden og dø" det passede selvfølgelig ikke, men tit bliver en fjer til 10 høns. Bane 77 var vist rekorden uden og dø, men man voskede jo lige et par centimeter når man vidste de så op til sig. På vores grill var der også konkurrencer i track n field, så kunne man vinde forskellige ting ved og være den bedste, eller dårligste. Vores Grill var højt respekteret i hele byen indtil nogle andre overtog den, ud røg arcaderne og ind kom spilleautomaterne desværre. Nu ser man næsten aldrig arcader her i byen mere. Jeg og en kammerat har overvejet en tur til det museum som Rune bestyrer, men hvornår har det åbent?
ElgenElgenSkrevet 04/04-05 08:47, rettet 04/04-05 08:53 
flottenheimer>
Hvor fik i jeres arcade fix? (By + stedernes navn)


Der var 2 steder i Kirke Hyllinge (den lille flække hvor jeg voksede op), 'Cafeteriet' (2 maskiner) og 'Hos Hans' (1 maskine), så det var her vi hang ud i 'spiseren'.
Men ellers tog vi til Roskilde, her var der Burger Boss og Torve Grillen, men den der slog dem alle var Wopsi Burger der havde ca. 10+ maskiner langs en lang væg i den ene ende (deres burgere var i øvrigt også ret gode.)
Den eneste af de nævnte der findes endnu er Torve Grillen, og de har nu en lang disk så de langer pizza slices over der hvor deres 4 maskiner stod (snøft).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 04/04-05 09:40 
jaes>
Fx et Final Fight-lignende spil (måske det ligefrem _var_ FF(?). Man skulle tit bruge en pisk)

Double Dragon.

De første år af min gamer-karriere var jeg også vild med Boot Hill og Submarine.

Utroligt nok er begge maskiner overlevet. Vi har en Boot Hill og der står en Submarine ikke ret langt herfra.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 04/04-05 11:33 
Nu, hvor nostalgien drukner mig, husker jeg selvfølgelig også "Winner Burger", som også havde en del klassikere. Nogle af de mere mindeværdige var "Splatterhouse" og "Wonder Boy", som en af mine gode kammerater faktisk var ret hård til.
Selv gennemførte jeg engang "Space Gun" på én credit, hvilket er en præstation selv børnebørnene kommer til at høre engang ;)
Jeg havde brugt et par credits og døde ved sidste boss, hvorefter jeg febrilsk ledte efter en femmer i pungen, mens tælleren nærmede sig nul. Jeg havde kun en tier tilbage, hvilket så gav 2 credits, men det måtte ofres.
Da rulleteksterne så var væk, så jeg at jeg havde en credit tilbage, og besluttede mig for at spille til jeg døde. Dette skete så ikke, og jeg har vist stadig en papirlap med min highscore et sted :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
silverstarsilverstarSkrevet 04/04-05 14:08, rettet 04/04-05 14:28 
Hehe, for fedt at høre om folks gamle arkade-historier, ren nostalgi :)
De spil jeg har puttet mange en-kroner i (det var den gang hvor en en-krone var en ordentlig mønt, og ikke det pjat vi har nu!) omfatter:
Double Dragon
Final Fight
Street Fighter II
Toki
Golden Axe
Shinobi
Green Beret
Galaga
+mange flere
Jeg kan også godt huske de lidt ældre spil som Boot Hill, Submarine og Elevator Action, men det er mest som den lille purk, der stod ved siden af de "store" drenge og kiggede på.

Steder jeg har spillet er bl.a.:
Jokeren i Silkeborg
Ras's Skovpølser i Skanderborg (findes stadig)
Storebæltsfærgerne
Lynghytten i Gl. Rye
Scala/Prof. Olsens spilleland i Kbh
Tivoli i Kbh, Århus og Aalborg.
Jeg husker flere tivoliture, hvor jeg knap nåede at prøve nogle af de almindelige forlystelser, det kunne ihvertfald sjældent betale sig at købe et turpas ;o)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SyrefoxSyrefoxSkrevet 04/04-05 14:50 
silverstar>
Jeg kan også godt huske de lidt ældre spil som Boot Hill, Submarine og Elevator Action, men det er mest som den lille purk, der stod ved siden af de "store" drenge og kiggede på.

Det kan jeg nok nikke genkendende til, at man stod og bare kiggede og ikke selv havde penge, dengang var det tit nok og bare kigge.
jaesjaesSkrevet 04/04-05 16:21 
RJK>
Double Dragon.

Det må det være.
solid snakesolid snakeSkrevet 04/04-05 17:13, rettet 04/04-05 18:58 
Jeg har kigget lidt på Klov men jeg fandt ikke lige det Volleyball spil jeg leder efter. :O(
Eller nogen der evt har forslag til hvad spil det måske kunne være?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig