X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mere EA idioti


Svar
OkottaOkottaSkrevet 30/03-05 16:43 
Idag erfarede jeg til min skræk at det åbenbart forholder sig således, at når EA er udgiver af et givent spil, at når der er gået pænt kort tid, så tages spillet ud af cirkulation, for derefter at være borte for altid.

Det betyder så at jeg ikke kan købe Resident Evil: Remake til Cuben noglesteder, fordi EA uheldigvis udgav det; Ingen butikker har det på lager, og jeg kan ikke finde ... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
71 emne(r).
1 2 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 30/03-05 16:43 
Idag erfarede jeg til min skræk at det åbenbart forholder sig således, at når EA er udgiver af et givent spil, at når der er gået pænt kort tid, så tages spillet ud af cirkulation, for derefter at være borte for altid.

Det betyder så at jeg ikke kan købe Resident Evil: Remake til Cuben noglesteder, fordi EA uheldigvis udgav det; Ingen butikker har det på lager, og jeg kan ikke finde web shops som sælger det heller.

Jeg har fået fortalt, at EA ikke vil ha' "gamle" spil på lager; EA vil kun ha' de absolut nyeste spil i cirkulation, så beslutter de sig for at et givent spil ikke er enten nyt nok, eller godt nok - så er det bye, bye til det.

Fucked up policy.

Kan nogen af jer udpege en butik / webshop, som har RE: Remake (PAL) på lager, eller vil en herinde måske sælge mig et eksemplar?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 30/03-05 16:54 
En brugt sælges her for 150,- :

http://www.brugtespil.dk/index.php?id=1112188289
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/03-05 17:01 
Okotta>
Idag erfarede jeg til min skræk at det åbenbart forholder sig således, at når EA er udgiver af et givent spil, at når der er gået pænt kort tid, så tages spillet ud af cirkulation, for derefter at være borte for altid.

Altid er ret lang tid, til gengæld er det mere end et år siden spillet udkom, så måske er det naturligt at det ikke længere genoptrykkes. Jeg tror ikke kun det er EAs politik, men tingenes tilstand. Når man ser bort fra de titler som kommer ud i billig-udgaver (Platinum, Players Choice osv), hvor længe mener du så at udgivere og distributører bør have "pligt" til at genoptrykke spil?
OkottaOkottaSkrevet 30/03-05 17:15 
Jeg ved ikke hvor længe de skal ha' "pligt" til at genoptrykke spil, men når det ikke ligefrem drejer sig om en lille obskur og ligegyldig titel, som ingen kender eller har hørt om, så synes jeg det er en meget dårlig politik, at fjerne spillet fra sortimentet. Så udgiv da i det mindste RE: Remake i en billigudgave, så man har mulighed for stadigvæk at købe det, istedet for helt at fjerne det. Jeg synes simpelthen det er det rene vanvid det her (hvis det altså er sandt, at det er udgået).

Ifølge EA's side, så står der intet om at det skulle være udgået, og jeg har lige sendt dem en email som jeg er spændt på at få svar på.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/03-05 17:44, rettet 30/03-05 17:59 
...men hvad tror du er grunden til at spillet ikke er kommet i Players Choice? Måske solgte det ikke særligt godt til GameCube. Tingene hænger jo som regel sammen. Det handler sjældent om hvilke spil du eller jeg synes er evige klassikere og mere om hvad der giver penge i kassen. Lektien du kan lære af dette er et af følgende udsagn (alt efter hvilken type person du er): 1) Køb det når du ser det. Vent ikke, tænk ikke over det til i morgen. Køb det! 2) Alting kommer til den der venter.
RuneSPRuneSPSkrevet 30/03-05 21:11 
King Chaos>
...men hvad tror du er grunden til at spillet ikke er kommet i Players Choice? Måske solgte det ikke særligt godt til GameCube.

Mehh, tror nu ikke helt det er den grund, det har trods alt solgt lidt over 1.3 mio eksemplarer, hvilket er mere end SCII (som solgte bedst på GC) og ligger lige i nærheden af spil såsom Pikmin, Starfox Adventures og Pokemon Colosseum.

Selvfølgelig kan det være at de har ment at dem som har fundet spillet interessant (fans) allerede har købt det, og derfor ville det ikke hjælpe at det kom i players choice. Selvom det afgjort fortjener det IMO, da det er et af de bedste spil til GC tbh.
CoreCoreSkrevet 30/03-05 21:29, rettet 30/03-05 21:33 
Til at starte med var det jo også kun Sonys egne titler der udkom som Platinum til PS1, siden da er EA kommet til også. Kan det være noget i stil med det der spiller ind. Altså det kun er Nintendo og EA's titler der kommer som Players Choice? SCII kunne jo evt. være en undtagelse fra Nintedos side pga Links med virken.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MusicManMusicManSkrevet 30/03-05 21:58 
du kan også købe et brugt eksemplar her...

Resident Evil Remake GC
RJKRJKSkrevet 30/03-05 22:07 
Core>
Til at starte med var det jo også kun Sonys egne titler der udkom som Platinum til PS1, siden da er EA kommet til også.

Alle udgivere har da (kan få) Platinum-titler. Det drejer sig (i hvert fald originalt) om, hvor mange eksemplarer de har solgt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 30/03-05 22:25 
MusicMan>
du kan også købe et brugt eksemplar her...

Men 150,- er jo bedre at give :)
The DaneThe DaneSkrevet 31/03-05 10:20 
Okotta>
Det betyder så at jeg ikke kan købe Resident Evil: Remake til Cuben noglesteder

AAAAAAAAAARGH.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
OkottaOkottaSkrevet 31/03-05 10:39 
Jeg har fået svar fra EA.

De kendte ikke selv spillet, fordi jeg kaldte det Resident Evil: Remake (Remake navnet sagde dem ikke noget, så de troede at jeg mente Zero eller Code Veronica X), så jeg har skrevet tilbage til dem, med link fra deres egen side til spillet :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 10:45 
Det er nu også første gang jeg hører det blive kaldt "remake", men sådan er der så meget...
HeroldHeroldSkrevet 31/03-05 11:03 
Ja, det er da vist en trylletitel om noget :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 31/03-05 11:15 
Flere blade har kaldt det RE: Remake.

Endda Edge, i sin tid.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HeroldHeroldSkrevet 31/03-05 11:27 
Men det hedder det ikke :) Og hvis Edge havde kaldt det RE: Dance Mania ville det stadig kun være Resident Evil for udgiver/distributøren.

Du kan jo også spørge dem om Bio Hazzard, men så længe der kun er et indviet fåtal der ved hvad du mener, er det ligegyldigt :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 11:46 
Herold>
...men så længe der kun er et indviet fåtal der ved hvad du mener, er det ligegyldigt..


En universel sandhed dér! ;)
BeanoBeanoSkrevet 31/03-05 11:49 
Okotta : Hvis der står "Resident Evil" på coveret, hedder spillet vel kun det :)
CoreCoreSkrevet 31/03-05 13:14 
Remake er altså en tilføjelse der bliver brugt af mange, flere steder, selvom det kun hedder Resident Evil. Jeg tror det er noget folk har taget i brug for at understrege at det er en ny version, og ikke bare en konvertering ligesom 2'eren og 3'eren.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 13:21 
ja, at det er et remake, men ikke at det hedder "Resident Evil: Remake".
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 13:24 
Direkte fra Capcoms europæiske pressesite:

"Resident Evil Survival Horror GameCube 13-Sept-2002 "


"Title: Resident Evil
Genre: Survival Horror
Format: GameCube "
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 15:14 
Jepper, men for at skelne mellem de to er det da mere eller mindre underforstået det til GC bliver kaldt "Resident Evil Remake", eller bare "REmake" :)
HeroldHeroldSkrevet 31/03-05 15:38, rettet 31/03-05 15:39 
Nu siger du selv underforstået... Så er det jo også klart at man ikke kan forvente at alle har tjek på terminologien - ikke mindst de folk der faktisk kun sælger det til kæderne/er almindelige mennesker, og ikke nødvendigvis klynger sig til Edge for meninger og terminologier, som ikke bruges dagligt.

Edit: Der er ingen tvivl om at det _ER_ et remake. Men det er altså stadig "kun" Resident Evil til GameCube.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 31/03-05 16:06 
Svar fra EA:

Det passer desværre - vi har faktisk ikke flere på lager til GameCube I Europa, så du bliver nok nødt til at søge på webbutikker i England eller Tyskland eller som brugt i EB Games butikker (Desværre)

Med venlig hilsen
Customer Support Denmark
Electronic Arts
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HeroldHeroldSkrevet 31/03-05 16:27 
Jeg tror nu ikke det er så meget EA-politik ikke at have gamle spil - men mere ikke at have gamle spil, som egentlig ikke er deres egne. De har jo kun en distributionsaftale med Capcom svjv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 31/03-05 18:05 
Hvis EA ikke oprindeligt havde udgivet RE til Cuben, så havde det ikke været et problem at købe spillet i dag.

Det jeg har fået fortalt er, at med mindre det drejer sig om et stort sælgende PC spil, eller et ligeså stort sælgende PS2 spil, så vil EA ikke beskæftige sig med spillet, et års tid efter udgivelsen - og så ryger det helt ud af systemet, og kommer aldrig tilbage. Min kilde her er en spil-butik, som har megen kontakt til EA.

Hvis deres bizarre politik her ikke er FUBAR, så ved jeg ikke.

Jeg kan selvfølgelig bare være glad for, at jeg i sin tid gennemførte RE på Cuben, men bare fik lyst til at spille det igen - som dog ikke rigtigt bliver muligt nu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
rapsacrapsacSkrevet 31/03-05 18:12, rettet 31/03-05 18:14 
EB Games i rødovre centrum havde det til salg til 140,- brugt, hvis det er, kan jeg godt købe det til dig (eller andre)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
OkottaOkottaSkrevet 31/03-05 18:13 
Jeg er lidt utryg ved at købe brugt i EB, hvis jeg ikke kan få lov at se disc'ens kvalitet først.

Vil du prøve at checke disc'en for ridser og fedtede fingre?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
rapsacrapsacSkrevet 31/03-05 18:17 
selvfølgelig, dog mener jeg at coveret i sig selv ikke var kønt...

Jeg kigger derop i morgen.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
SumezSumezSkrevet 31/03-05 18:43 
Jeg kan ikke se, hvorfor EA skal holdes ansvarlige her. Det er da samme situation med næsten alle andre spil. Sælger de ikke godt, ryger de af hylderne. Det er heller ikke til at finde Twin Snakes nogen steder i Danmark længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 31/03-05 19:28 
Twin Snakes findes i rå mængder i Aalborg...

Og jo; Det er EA som er ansvarlige her - RE er slet ikke så gammelt, at det bare skal udfases på denne her måde.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 19:35, rettet 31/03-05 19:36 
Jeg er på linje med Sumez. Jeg ved heller ikke hvordan det skulle være muligt for distributører at lagerføre alle titler som er 2, 3 eller flere år gamle. Hvad skulle pointen i øvrigt være? At når lille Thomas eller lille Christian får en hjerneblødning og vil spille et gammelt spil (som de dumt nok har solgt til anden side) så kan de bare ringe til distributøren som så sender det afsted?
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 19:37 
Okotta>
RE er slet ikke så gammelt, at det bare skal udfases på denne her måde.


Bwahahahahahahahhahah... det er det sjoveste jeg hørt længe
RitesRitesSkrevet 31/03-05 19:43 
Ja, det er så en småmærkelig diskussion og Okotta overdriver til stor overraskelse.

Men RE er ligesom GC'ens forsvar mod at blive kaldt en børnekonsol, så jeg vil mene at det er en titel, som de burde blive ved med at føre.

Nu kender jeg så ikke salgstallet og har heller ikke selv købt det, så det kan være det ikke ser lovende ud på bundlinjen.
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 19:48 
Rites>
..Men RE er ligesom GC'ens forsvar mod at blive kaldt en børnekonsol, så jeg vil mene at det er en titel, som de burde blive ved med at føre...

Ja, en smuk og ædel tanke, det er jeg helt enig i. Men Capcom og EA er da ligeglade, hvis det ikke sælger nok 1½ år efter. Det er jo ikke et konsol-museum de driver, vel.
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 19:53, rettet 31/03-05 19:54 
Salgstallet er 1.317.010

Til sammenligning:

Zelda Wind Waker: 3.699.427
Metroid Prime: 1.966.510
Pikmin: 1.546.993
Ratchet & Clank: 1.488.953
Splinter Cell (Xbox): 1.478.386
Resident Evil Zero: 1.240.841
Soul Calibur II (GC): 1.044.969
Fable: 924.190

Så helt skidt synes jeg da ikke salget har været :/ Men det har nok været gået stærkt ned ad bakke og så til sidst har det nok næsten ikke solgt noget (selvom man dog godt kunne tro at RE4 kunne få folk interesseret - også selvom de 2 spil er vidt forskellige).
RitesRitesSkrevet 31/03-05 19:56 
King Chaos>
Ja, en smuk og ædel tanke, det er jeg helt enig i. Men Capcom og EA er da ligeglade, hvis det ikke sælger nok 1½ år efter. Det er jo ikke et konsol-museum de driver, vel.

Nej, selvfølgelig ikke og det havde i den hensigt været bedre hvis Bergsala havde titlen. Men især op til RE4 (og en RE4 GC bundle), havde det måske været smart at smide den på gaden igen.
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 20:00 
RuneSP>
Salgstallet er 1.317.010



Hvor? På verdensplan?
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 20:02 
King Chaos>
RuneSP>
Salgstallet er 1.317.010



Hvor? På verdensplan?



Ja, alle de salgstal er for verdensplan.
Lokalt ser det således ud:

US: 480.526
JPN: 267.470
EU + other: 569.014
jaesjaesSkrevet 31/03-05 20:07 
RuneSP>
Fable: 924.190

Avs, gad vide om det overhovedet har tjent sig selv hjem :)
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 20:09 
jaes>
RuneSP>
Fable: 924.190

Avs, gad vide om det overhovedet har tjent sig selv hjem :)

Tjaa... måske har den kommende upgraderede version til PC noget med det at gøre :)?
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/03-05 20:12 
Men der kommer vel kun en PC-udgave, hvis xbox versionen har været et hit ?
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 20:13 
Har skam heller ikke påstået at det ikke var det... meeen med den udviklingstid som det spil har haft, så tror jeg umuligt at de kan være helt tilfredse med et salgstal på under en million :/

men ok hvad ved jeg om det :S
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/03-05 20:15, rettet 31/03-05 20:16 
jaes>
Fable: 924.190

Avs, gad vide om det overhovedet har tjent sig selv hjem :)

Jow mon ikke... Et hurtigt regnestykke med op- og nedrundede tal:

1 million solgte til en gennemsnits pris på 300 kr...
You do the math... ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
The DaneThe DaneSkrevet 31/03-05 20:19 
Det er nok ikke kort tid siden, at RE til NGC kom ud, men jeg er enig i at det er for kort tid at det har stået på hylderne til at det skulle trækkes væk (og det er ikke kun pga. jeg mangler at få mit jeg siger det).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 20:19 
De tjener nok ikke *helt* 300 kr per solgt titel...

Men hvis man kigger på det på den måde, så hvis vi regner med at en programmør får ca. 20.000 om måneden og de har haft et hold på 100 folk og de har taget ca. 3 år så vil det alene koste ca. 72 mio =)
WehnerWehnerSkrevet 31/03-05 20:20 
RuneSP, kan vi få en kilde til dine tal? Ville være lækkert...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 31/03-05 20:27, rettet 31/03-05 20:27 
PalleJensen>
Jow mon ikke... Et hurtigt regnestykke med op- og nedrundede tal:

1 million solgte til en gennemsnits pris på 300 kr...
You do the math... ;-)

Jeg er ikke helt overbevist. Jeg ved at Hitman 2 eller 3, ifølge IO, skulle sælge helt vildt for at tjene sig selv hjem. Jeg kan ikke huske antallet, men det var flere hundrede tusind eksemplarer. Og Fable har uden tvivl kostet mange flere udviklingskroner end Hitman 2 og 3 :)

De 300 kr., er det det beløb en udvikler ca. tjener pr. solgt spil, eller skal der trækkes noget fra?
CoreCoreSkrevet 31/03-05 20:30 
Kan det hele måske have noget at gøre med at man lader RE udgå, fordi at en Players Choice-version er på vej ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 20:33 
Wehner>
RuneSP, kan vi få en kilde til dine tal? Ville være lækkert...

De er samlet sammen af en bruger fra cupe-europe forum fra nogle forskellige sites, med kildehenvisninger. Jeg har det som excel fil, så jeg kan da godt sende den hvis det har interesse?
71 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig