X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af DVD-optager - hjælp!


Svar
WehnerWehnerSkrevet 30/03-05 15:18 
Jeg leger lidt med tanken om at købe en DVD-optager. Budgettet er max 2000,-. Og jeg ved minus om dem.

Så hvad skal jeg være opmærksom på i den forbindelse?

Jeg har kigget på disse to:

Rigtig billig fra Mustek:

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=117782

Sony med den kæmpe fordel, at den er sort:

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=114340

Nogen meninger om disse?

Udover normal brug skal jeg kunne lægge optagede ting (læs Halo-kampe :) ) forholdsvis let over på PCen. Er der forskel på, hvilket format optagerne bruger, hvilket kan komplicere denne proces?

Og er det i det hele taget bedre, at vente til maskinerne med indbygget harddisk kommer længere ned - jeg kan ikke rigtigt regne vigtigheden af en sådan ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AsseAsseSkrevet 30/03-05 15:31 
Dine links virker ikke for mig.
WehnerWehnerSkrevet 30/03-05 15:38 
Weird - de virker her.

Men begge er fundet på www.dvdpriser.dk og modelnavnene er:

Sony RDR GX300/B (Sort)

Mustek DVD R100LB
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/03-05 15:42, rettet 30/03-05 15:43 
Jeg har ikke tjekket dine links, men du må ikke købe en DVD optager uden harddisk.

Jeg har en Philips DVD HDD recorder - den kostede 4500 kr. og fungerer fint... Smid de ekstra penge efter en med HDD, det andet vil du fortryde...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 30/03-05 15:59, rettet 08/04-05 15:23 
Jeg har det fint med min DVDR70. Der er ingen harddisk i, men jeg kan da selvfølgelig godt se fordelene ved harddisken. Jeg gad bare ikke smide pengene efter den da jeg købte den. Det er hovedsageligt også en afspiller alligevel.

Har du haft DVD-optager uden harddisk, så du ved han vil fortryde det? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 30/03-05 17:45, rettet 30/03-05 17:46 
Jeg venter personligt på, at de gode med harddisk kommer ned i pris. Det er efter min mening meget generende, at der kun er plads til ca. to timer på en alm. DVD-skive, hvis man optager i DVD-kvalitet. Kan man leve med dette, skulle der ikke være noget i vejen for at købe en uden harddisk.

Noget andet man skal have med i overvejelserne er blæserstøj. Selv de mere kostbare afspillere kan støje (jvf. anmeldelser). Det er heldigvis et område, der forbedres hele tiden. Som jeg lige husker det, er det hovedsagligt et problem i dem med harddisk.

Dog er det fristende, at købe en billig nu uden harddisk og sælge den, når de andre kommer ned i pris :)
WehnerWehnerSkrevet 01/04-05 11:45 
Tror jeg er fristet til det samme jaes, og det ender det nok med.

Hvor lang tid kan der være på en DVD-skive, hvis man optager i video-kvalitet?

Hvis man vil optage, at man spiller Xbox, kan optageren så optage direkte fra fjernsynets AV-kanaler, eller sætter man Xboxens scart i optager og så et kabel videre fra optageren til fjernsynet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 01/04-05 11:51 
Wehner>
eller sætter man Xboxens scart i optager og så et kabel videre fra optageren til fjernsynet?

Sådan fungerer det som regel. Det er dog ikke alle DVD/HDD-optagere, der giver mulighed for at optage fra andet end antenneindgangen.
WehnerWehnerSkrevet 01/04-05 11:57 
Hvordan kan jeg se, om optageren har den mulighed? Det skal den nemlig have. Skal have optaget nogle Halo 2-kampe :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 01/04-05 12:03, rettet 01/04-05 12:05 
To scart-stik burde gøre det. Jeg er temmelig glad for pass-through på min. Optagelser direkte fra den digitale parabol er pænt gode ;)

Wehner>
Hvor lang tid kan der være på en DVD-skive, hvis man optager i video-kvalitet?

Tre-fire timer. Ellers begynder det at blive lidt grimt. Men der er jo stadigvæk verdener til forskel, fra at optage fra antennestik og så til at optage fra et RGB signal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 01/04-05 12:19 
To scartstik betyder vel ikke nødvendigvis, at den kan optage fra indgangen. Tit bliver det jo bare brugt til pass-through.
WehnerWehnerSkrevet 01/04-05 12:46 
Aaaargh, hvorfor skal den slags være så kompliceret?

Men hvis det jeg ikke skal have hedder pass-through, hvad hedder det, jeg rent faktisk skal have så?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 01/04-05 13:12 
Jmog>
To scartstik betyder vel ikke nødvendigvis, at den kan optage fra indgangen. Tit bliver det jo bare brugt til pass-through.

Så snakker vi vist også RIGTIG billige modeller. Det ville jo være totalt hul i hovedet, at have en DVD-optager der ikke kan optage RGB. Det giver for mig overhovedet ingen mening. Man bør holde sig væk fra optagere der ikke kan det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 04/04-05 14:14, rettet 04/04-05 14:28 
Nogen der har erfaringer med Pioneer's DVD/HDD recordere?

Ellers er Sony på vej med nye modeller der bl.a. har support for "optagelse" på Dual Layer medier samt progressive output.

Pioneer hos HIFI Klubben
NaieraNaieraSkrevet 08/04-05 14:30 
Forbrygerstyrelsen har lavet en større test af dvd-optagere. Panasonic DMR-E65 blev nummer to (med samme karakter som nummer et). Den skulle kunne købes for under 2.400,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/04-05 14:43 
Det er vel uden HDD...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 08/04-05 14:45, rettet 08/04-05 14:49 
Naiera>
Forbrygerstyrelsen har lavet en større test af dvd-optagere.

Noget du har et link til?
NaieraNaieraSkrevet 08/04-05 14:51, rettet 08/04-05 14:57 
PalleJensen>
Det er vel uden HDD...

22 blev testet. 9 havde ingen harddisk. Men nu krævede Wehner altså stadigvæk ikke harddisk...

Forbrugerstyrelsens test
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 08/04-05 14:56 
Tak :)
WehnerWehnerSkrevet 08/04-05 15:17 
Ja, jeg læste tilfældigt om testen. Desværre kan omtalte maskine kun optage på DVD-R og understøtter hverken + eller RW. Jeg vil have mulighed for at bruge RW.

Man kan læse om den her:

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/avudstyr/dvder/tests/457/3/?testdb_searchQuery=&cHash=1e0108c7b4

Kom i øvrigt til at tænke på: Optagere er vel typisk regionslåst ligesom afspillere? For den må endelig ikke være regionslåst da halvdelen af mine dvd'er er R1.

Synes ikke testen nævner regionskoder, men jeg har godt nok også bare lige skimmet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 08/04-05 15:19, rettet 08/04-05 15:20 
De er selvfølgelig låst. De fleste kan dog relativt nemt gøres regionsfrie, med fjernbetjenings hacks eller lignende. Ligesom normale afspillere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 08/04-05 15:30 
Naturligvis.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 13/04-05 00:04 
Optager alle de gængse afspillere samme mpeg-format? Man kan jo få maskiner, der kan afspille AVI, så hvad med optagelse? Umiddelbart ville jeg ikke regne med dem, men...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/04-05 08:24 
Naiera>
Men nu krævede Wehner altså stadigvæk ikke harddisk...

Det er ren hul i hovedet at købe en uden HDD...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 13/04-05 08:24, rettet 13/04-05 08:26 
Wehner, prøv evt. at besøre recordere.dk som har anmeldelser og artikler om de forskellige DVD/HDD optagere.

Check også deres forum ud hvor der er masser af hjælp og råd at hente :)


PalleJensen>
Det er ren hul i hovedet at købe en uden HDD...

Enig.
NaieraNaieraSkrevet 13/04-05 09:38, rettet 13/04-05 09:40 
Ja, det har I lov til at mene, men jeg klarer mig nu fint. Det koster jo altså også at få harddisk, og det kostede en del mere sidste sommerferie, da jeg købte min.

Og til max 2000,- får Wehner altså ikke nogen harddisk.

I må i øvrigt også gerne svare på, om I overhovedet har haft DVD-optager uden harddisk i. Så kan man jo se, hvor god jeres baggrund er for at komme med den kommentar.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 13/04-05 10:37, rettet 13/04-05 10:50 
Nej jeg har ikke selv en DVD optager, hverken med eller uden harddisk - men konceptet med at skulle "føde" maskinen med DVD skiver for at optage (specielt hvis maskinen er sat til fast at optage bestemte programmer hver uge) virker meget gammeldags på mig.
Og hvor meget kan man egentligt optage på en DVD skive i top kvalitet?... ca. 2-2½ timer efter hvad jeg kan læse i anmeldelserne.

Skal selv ud og købe en af de nye Pioneer eller Sony modeller inden de de næste 2 måneder når de kommer på gaden.
Både Sony og Pioneer nye 160GB modeller kommer til at ligge på ca. 5K, så efter min mening bør man spare de sidste penge op og købe en langt bedre løsning.

EDIT: Jeg mener ikke at man behøver have haft en DVD/HDD optager for at vide hvad man syntes ville være det smarteste. Behøver jo heller ikke have ejet en Fiat for at vide at jeg ikke vil have en :)
NaieraNaieraSkrevet 13/04-05 10:51, rettet 13/04-05 10:53 
Beano>
Behøver jo heller ikke have ejet en Fiat for at vide at jeg ikke vil have en :)

Nej, men det kan jo heller ikke sammenlignes.

Det er for nemt bare at sige "DVD-optagere uden HDD SUXX". Det kommer selvfølgelig an på de behov man har. Hvis man optager lidt her og der bliver harddisken nok overflødig, med mindre man er voldsomt glad for en evt. timeshift funktion.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/04-05 10:56, rettet 13/04-05 10:57 
Jeg har selv en DVD recorder med HDD... En DVD optager uden HDD er en halv løsning... Det er VHS optager med et andet medie... Giver man mere for en HDD, får man alle de muligheder som teknologien tilbyder... Men har man et budget på f.eks. 2K, kan man ikke få en med HDD, men derfor er en maskine med HDD stadig den bedste løsning...

At købe en DVD recorder uden HDD, er som at købe en Ferrari fartbegrænset til 90 km/t...

Nogen kan leve med det, andre vil have alle mulighederne...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 13/04-05 11:08 
Naiera>
Det er for nemt bare at sige "DVD-optagere uden HDD SUXX".

Heller ikke hvad jeg siger... kan man leve med at lege discjockey og reelt ikke kunne "time" optagelser mere end et par timer, jammen så er DVD optageren da vejen.

Men springet fra en ordenlig DVD optager til en kombineret DVD/HDD optager er ikke længere så stort da priserne er på vej ned, så efter min mening bør man alvorligt overveje at spendere de ekstra penge.
NaieraNaieraSkrevet 13/04-05 12:01 
PalleJensen>
Det er VHS optager med et andet medie...

Ja, det var det der var idéen med _DVD-OPTAGERE_...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 13/04-05 12:57 
Hvis vi nu antager, at jeg køber en optager uden harddisk, hvordan ser den her så ud?

Philips dvdr 610:

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?fhquery=fh_secondid%3Ddvdr610_02_dk_consumer%26fh_view%3Ddetail%26fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_dk_consumer%2Fcategories%3Chome_audio_video_gr_dk_consumer%2Fcategories%3Cdvd_players_recorders_ca_dk_consumer%2Fcategories%3Cdvd_recorders_su_dk_consumer&productId=DVDR610_02_DK_CONSUMER&activeCategory=HOME_AUDIO_VIDEO_GR_DK_CONSUMER&fredhopperpage=detail.jsp&activeTab=specifications&language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&proxybuster=Y2UHAUGL2PAYTJ0RMRCSHP3HKFSESI5P

Så vidt jeg kan se, har den det, jeg lige har behov for: RGB ind og ud, så jeg kan optage vores Halo-kampe og den kan optage både på normale skiver og RW.

Lidt irriterende er det dog, at rgb ind ikke nævnes i den enelske pdf:

http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr610_02/dvdr610_02_pss_eng.pdf

Så kan man jo ikke være helt sikker...

Prisen er 1899,- lokalt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/04-05 13:27 
Naiera>
Ja, det var det der var idéen med _DVD-OPTAGERE_...

Det er som man ser på det... Et nyt medie giver nye muligheder, som ikke bliver brugt med en DVD recorder uden HDD...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PlaykidPlaykidSkrevet 11/01-06 16:58 
*bump*

Jeg er på udkig efter en dvd-optager, og er kommet frem til at den skal have harddisk, og ret gerne mulighed for component og RGB.

Jeg har kigget på denne optager: Kiss DP-558.
Det specielle ved det skulle være at man kan oprette FTP forbindelse mellem den og ens PC, og derved skulle man kunne hente ens videofiler og redigere dem på computeren. Dog har jeg læst meget skidt om den mht. synkroniseringsproblemer, whitenoise og langsom FTP forbindelse. Få steder har jeg dog også læst det skulle være fikset på de nyere maskiner med opgraderet firmware, men jeg ved ikke hvad jeg skal tro.

Men jeg vil gerne have fat i en kvalitets optager, og den skal ikke over de 3000, og helst omkring de 2600 kr.
Den skal have harddisk, og jeg vil have muligheden for at overføre mine filmfiler til computeren, så jeg kan redigere dem der. Jeg er overbevist om 80gb skulle kunne gøre det.

Det skulle nok ikke være nødvendigt at sige, men jeg vil gerne have noget driftsvenligt som ikke giver bøvl ;) Ingen synkroniserings fejl og helst heller ikke bøvl med lyden. Det må høre analogtiden til :P
Det ville også være fint hvis optageren passede sådan at man kunne optage 10-30 min. med et fint billede der helst ikke fylder mere end ca. 150 mb.
Der er efterhånden så meget på markedet at det er svært at overskue hvad man skal købe, men jeg er blevet rådet til Sony's produkter.

Men det ville være rart med nogle mere specifikke anbefalinger herfra, så jeg kunne komme med en endelig beslutning og stå tilbage med et tilfredsstillende produkt.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 11/01-06 18:00 
Mine bedsteforældre har lige købt en Sony og den er godtnok dejlig. Ikke så mange featurs som på DP558, men menuerne og funktionere er meget nemme og overskuelige at bruge.

DP558 med nyeste firmware skulle i øvrigt være fejlfri.
NaieraNaieraSkrevet 11/01-06 18:06 
PS2 playkid>
Det ville også være fint hvis optageren passede sådan at man kunne optage 10-30 min. med et fint billede der helst ikke fylder mere end ca. 150 mb.

Det tror jeg godt du kan glemme.

Men, øh, snakker vi DVD-afspiller med harddisk-optager eller en optager der rent faktisk kan optage på en DVD?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 11/01-06 20:32 
Jeg har på fornemmelse vi har 2 forskellige opfattelser af definitionen fin ;)

Men det jeg ville have var en afspiller, hvor jeg har muligheden for at føre mediet over på PC, og redigere det der. Om det så er som dvd-optager, eller HDD optager med netværk betyden ikke så meget for mig, men det skal helst være den løsning der virker bedst.

Men jeg tror den Kiss optager lyder meget appelerende hvis problemerne skulle være fikset nu, men jeg vil da gerne høre om du har et bedre bud.
Spiller nu: Halo 3
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 11/01-06 21:33 
Tror i jeg kan få min LG Optager opdateret, for jeg spurgte for lang tid siden om man kunne men de svarede aldrig tilbage.
JmogJmogSkrevet 12/01-06 00:04 
Spørg igen eller ring til dem. Hvis den skal opdateres er det vel alligevel dem du skal have den nye firmware fra.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/11-06 15:22 
Hej! Jeg genopliver lige tråden, da der må være kommet nye anbefalelsesværdige modeller osv. siden der sidst var aktivitet.

Såeh, hvad kan folk anbefale? (Krav: Almindelig brug, med harddisk, pris ingen afgørende hindring)
NaieraNaieraSkrevet 14/11-06 16:08, rettet 14/11-06 16:10 
Hvis du køber noget Pioneer til 5k går du i hvert fald ikke galt i byen ;) Så bliver den bare lidt svær at gøre regionsfri, hvis det skulle være et must.

Så længe du er villig til at give en god sjat penge og holder dig til de gode mærker (Sony, Philips, Panasonic, Pioneer, JVC), bliver det nok svært at finde en sand stinker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-07 14:43 
Bump igen :-)

Hvis jeg har behov for at spille VHS-bånd over på DVD, kan dette lade sig gøre med almindelige DVD-optagere på markedet lige nu, eller skal jeg kigge efter noget specielt? Jeg regner med at kunne tilslutte VHS via scart til DVD-optageren og så basalt set trykke play på VHS og record på DVD-optageren... tænker jeg "forkert"?

Kan man tilslutte DVD-optageren, så det stadig er muligt at bruge tv'ets kanalskift normalt... f.eks. hvis jeg får et dobbelt-scart?
NaieraNaieraSkrevet 28/01-07 16:17 
Jeg forstår ikke helt sidste spørgsmål. Hvor er det du vil optage fra? Hvis det er et analogt antenne-signal sender du det bare igennem optageren. Det gør du i øvrigt også, hvis du har Selector, digital parabol eller blot ekstern DVB-T. Så sender du bare RGB-signalet ind i afspilleren med scart, og ud af den anden scart-udgang og videre ind i TV'et.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-07 17:49 
Naiera>
Så sender du bare RGB-signalet ind i afspilleren med scart, og ud af den anden scart-udgang og videre ind i TV'et.

Men hvis jeg gør som du siger, så kan jeg vel kun skifte kanaler gennem DVD-optageren, og ikke direkte på tv'et? Fordi tv'et ikke er direkte koblet på anettestikket...
NaieraNaieraSkrevet 28/01-07 19:22, rettet 28/01-07 21:18 
Jeg tror du misforstår. RGB-Scart kommer kun ind i billedet, hvis du har Selector (DVB-C), digital parabol (DVB-S) eller bare en slags DVB-T æske. Du skifter selvfølgelig stadig kanal på hvadend DVB-halløj du bruger, og så optager DVD-optageren bare hvad der kommer ind ad den ene scart-indgang.

Hvis du ellers bruger normal antenne-halløj, skal antennestikket selvfølgelig forbi optageren først. Men optageren kan selvfølgelig godt sende alle dine kanaler igennem, uden at du er tvunget til at skifte mellem dem på optageren.

Det ville dog hjælpe en del, hvis du forklarede lidt nærmere omkring hvad det er præcis du vil optage fra.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-07 19:52 
Ah, no need. Jeg misforstod (jeg er ikke så god til alt det her koblinger og stik-halløj... som du nok kan fornemme) :-)

Du har givet mig svaret i den sidste post her. Tak!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/08-09 20:53 
Jeg er kommet et skridt nærmere et køb (jaja, det går sgu ikke så hurtigt her i Nordjylland) :-)

Kan nogen sige noget godt om denne her (eller kommentere i øvrigt):

Samsung optager hos Fona
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/08-09 10:31 
Jeg har kig på en Philips HDR3500, men der står:

"Afspiller understøtter ikke dvb-t/c"

Hvilken indflydelse har det på det fremtidige signalskifte i Danmark? Vil det sige at jeg ikke kan optage programmer, når vi er gået over til det nye signal?
KTCKTCSkrevet 09/08-09 23:08 
Det betyder, at tuneren i den ikke understøtter digitale kanaler. Du kan sætte en ekstern tuner til, som du så forbinder til harddiskoptageren, men det betyder så også, at du ikke kan udnytte muligheden for at programmere den til at optage fra flere forskellige kanaler, da du manuelt skal skifte kanal på tuneren.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 10/08-09 00:14 
Jeg spurgte en Fona-gut på Fisketorvet om der ikke findes harddiskoptagere med digitale tunere der understøtter de nye signaler, og hans umiddelbare svar var blankt: Nej!
Har sagde dog, at der snart vil komme (måske findes de allerede) Boxer-boxe med indbygget harddisk til at optage på. Problemet her er så blot at der ikke er dvd-brænder i. Ved ikke om det er muligt at tilslutte en ekstern brænder, hvis det er, kunne det jo være en mulighed.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig