X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP Regioner


Svar
RJKRJKSkrevet 27/03-05 23:45 
Nu da maskinen er ude i både US og JAP må der være nogen der har fået testet, om der er nogen form for regionslåsning på spillene? Nogen der ved noget?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 28/03-05 00:11, rettet 28/03-05 00:11 
Der er ikke regionlåsning på spil pt. (Ikke hands-on erfaring)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/03-05 00:11, rettet 28/03-05 00:12 
Jeg spiller en US Wipeout Pure på min japanske PSP - der er ingen lås på spillene.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 28/03-05 00:20 
Godt, tak. Som forventet, men rart at være sikker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 28/03-05 00:25 
Spillet er dog "opmærksom" på sin region, så en evt låsning ville være let at lave i fremtiden.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 28/03-05 00:34 
I know. Men hvis de ikke gør det nu, gør de det sikkert heller ikke i fremtiden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 28/03-05 00:52, rettet 29/03-05 10:11 
Ja, alle US titler der er udgivet indtil videre virker på en JAP PSP - Pyha :)

RJK>
I know. Men hvis de ikke gør det nu, gør de det sikkert heller ikke i fremtiden.

Lige indtil EA finder på at blokere for at EU PSP ejere spiller online i Tiger Woods 2006 eller lign. uden for USA... man ved fandeme aldrig hvad de tosser finder på!
RJKRJKSkrevet 28/03-05 01:03 
På de titler jeg interesserer mig for "gør de det sikkert heller ikke i fremtiden"... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/03-05 01:25 
På MegaDrive begyndte de da også først at bruge regionslås efter et stykke tid. Og det galt da både spil som Sonic, Contra og Castlevania. Ved dog ikke hvad grunden var dengang, da snakkede man ikke så meget om den slags..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 28/03-05 11:06 
Hvad med UMD-film? Jeg ved at JAP er "reg. 2" og US "reg. 1", men hvad bliver EU så?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
AmbyAmbySkrevet 28/03-05 11:13 
Der er meget omdiskuteret hvad "vores" UMD-film bliver. Den generelle holdning er vist at vi kommer til at kunne afspille Region 2 som JAP. Dermed er med bedst tjent med at købe en JAP-model nu, da den også ville komme til at spille de UMD film der kommer her i landet.
Det er dog spekulationer på nuværende tidspunkt, da der ikke er frigivet info omkring EU release.

Men kunne en mulig barrierer være NTSC i JAP og PAL i dk?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 28/03-05 11:39 
Nu er NTSC/PAL jo ikke relevant på en håndholdt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 28/03-05 11:49 
Der er jo ikke nogen der siger at UMD film behøver at holde sig til DVD regionerne. Det kunne nemt være at Europa bliver region 3 eller noget i den stil.
RJKRJKSkrevet 26/08-05 00:54 
Jeg kan se at Axel Music nu både har danske og amerikanske UMD-film i deres sortiment, og førstnævnte er listet som "region 2".

Er det blevet fastslået, at EU kører region 2 og US region 1? Hvormed jeg går ud fra at det følger dvd-regionerne og JAP dermed også er region 2?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 26/08-05 09:51 
Jeg mener at have hørt et sted at de japanske er reg 3 - kommer der mon flere regioner?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 26/08-05 12:34 
Men er det store spørgsmål ikke stadigvæk hvad man skal med UMD film?
Hvorfor købe en film, til samme pris som en DVD, som man kun kan se på sin PSP? Når man bare kan købe DVD udgaven og rippe den ned på en memory stick med de passende programmer og så også kunne se den derhjemme med bedre lyd og billede?
RJKRJKSkrevet 26/08-05 12:49, rettet 26/08-05 12:50 
Fordi man ikke gider det besvær, når man får et nemmere og bedre produkt for omkring hundrede kroner?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 26/08-05 13:55 
Nemmere, ja, men bedre?
RJKRJKSkrevet 26/08-05 14:03, rettet 26/08-05 14:04 
Ja. For at starte med billedet, så får man jo fullscreen, hvad man ikke gør på den anden måde. Man får også tekster, hvad jeg formoder man ellers ikke kan få med. Og jeg er personligt glad for at have den originale vare med æske og det hele.

Og jeg sparer at købe et 2GB memcard (omkring 2.000 kroner) for hver film jeg vil have med... Hvad der bedst kan betale sig kommer selvfølgelig an på, hvor tit man er rejsende og dermed har behov for nye film.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 26/08-05 17:11 
100 kr er da ret meget at betale for en film, man kun kan se i lommeformat..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/08-05 17:22 
Jeg kan jo kun tale for mig selv, og jeg synes det er ganske rimeligt, jeg er tilfreds med det og har tænkt mig at købe flere :) Jeg synes tilgengæld 75,- kroner er ret meget at betale for en film, man kun kan se én gang i en biograf ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 26/08-05 20:40 
Og så koster de endda endnu mere.
Nye UMD releases koster 20-30 dollar i USA (for biograffilm), som er ca det samme som en DVD. Så regn hellere med 200 kroner herhjemme per UMD film.
RJKRJKSkrevet 26/08-05 20:46 
Man kan købe UMD-film for lige omkring 100 kroner - det er det jeg gør, og det jeg har tænkt mig at blive ved med. At man kan købe dem dyrere er jeg sådan set ligeglad med. Jeg køber heller ikke konsolspil til 600 kroner i Fona ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 26/08-05 21:44 
RJK>
Ja. For at starte med billedet, så får man jo fullscreen, hvad man ikke gør på den anden måde.

Nå, jeg troede du mente bedre end DVD. UMD ser klart væsentligt bedre ud end memorystick-afspilning.
PapandPapandSkrevet 26/08-05 23:03 
Smid lige et link til de UMD film til 100 kr. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 26/08-05 23:29 
Jmog>
Nå, jeg troede du mente bedre end DVD.

Selvfølgelig ikke! :)

Hvad angår film til omkring 100 kroner så koster ca 1/3 af udvalget hos VideoGamesPlus $CAD25 (=125,-) og Axel har nogle stykker til 119,-.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 29/08-05 15:14 
Jeg vil i øvrigt godt trække anbefalingen af VG+ tilbage i denne sammenhæng og i stedet fremhæve Axel. De har titler ned til 89,- og mange gode fra 109,- (bla. Ghost In The Shell, som jeg selv lige har købt) - og deres priser er jo inklusive moms, fragt og alt, så det er den klart bedste forretning at bruge dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 29/08-05 18:28 
Ah! My Goddes The Movie til 110,-. Yessir :) (selvom de ikke fatter at stave til titlen, på trods af at de har alle DVD'erne)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MalundMalundSkrevet 04/09-05 21:33, rettet 04/09-05 21:34 
Hvad for en regionskode har de europæiske psp'er
NaieraNaieraSkrevet 04/09-05 21:39 
2, samme som Japan.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 04/09-05 21:42, rettet 04/09-05 21:46 
Er det blevet bekræftet om Euro UMD film virker på en Jap PSP eller ej?
NaieraNaieraSkrevet 04/09-05 21:46 
Ja.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 04/09-05 22:03 
Det er bare pokkers at axel music kun har reg. 1 umd film. Det blir min jap psp jo ikke lykkelig over.
Hvad sker der?
fumfumSkrevet 05/09-05 14:35 
wasp
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig