X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

South Park eller Simpsons


Reply
ThealmightyThealmightySkrevet 27/03-05 18:36, rettet 27/03-05 18:37 
Som nogen er jer nok ved har Trey Parker og Matt Stone arbejdet med filmen "Team America" ( som desværre ikke fik premiere over hele landet :@ ), og har derfor ikke haft tid til at lave South Park, så synes bare lige først jeg vil sige til de af jer derude der holder af serien at der ER kommet 3 nye afsnit. Men nok om det, her hvor jeg kommer fra er der størst opbakning omkring Simpsons ( af en eller anden syg grund ) og så er det jeg lige vil høre om der er nogen af jer der ser en af delene, og såfremt hvad I favoriserer, gerne med begrundelse.

Min favorit er klart South Park, mest pga. den syrede og meget voldsomme humor, men også fordi at alle afsnittene ( eller næsten alle ) har en form for "morale" i slutningen.
Simpsons tiltaler bare ikke mig nær så meget.

EDIT: Ved godt det er et syret emne, men det er så træls at føle sig helt "alene" i South Park universet, hvis I forstår hvad jeg mener.
WehnerWehnerSkrevet 27/03-05 18:42 
Det er ikke nogen helt vild dyb begrundelse, men jeg kan ikke se et helt afsnit Simpsons uden at kede mig. Serien tiltaler mig simpelthen ikke. Omvendt kan jeg ikke se et afsnit South Park uden at more mig. Så du er ikke alene :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GatmanGatmanSkrevet 27/03-05 18:49, rettet 27/03-05 18:58 
Futurama!

(Og så må jeg vel hellere være artig og gå on-topic:)
Jeg foretrækker også South Park frem for Simpsons. Der er et eller andet halvkedeligt ved Simpsons efter min mening. Måske skydes der for meget med spredehagl mht. humoren til jeg finder det ekstra morsomt. Der er selvfølgelig en del samfundssatire i serien, som jeg synes gør den værd at se, men det er begrænset hvor mange gange jeg kan blive ved med at grine af "DOH!" (om end det samme gælder for "omg they killed Kenny!").
RitesRitesSkrevet 27/03-05 18:50 
Futurama!

Og Simpsons over South Park's nye afsnit. De gamle (første) var geniale.
» a winner is you «
DarkenDarkenSkrevet 27/03-05 18:55 
følger Gatman der!
Futurama er vejen frem. (samme gut som lavede simpsons)
Simpsons er kedelig nu fordi man set omtrendt alt de kan finde på og er homer ikke med i et afsnit eller er for meget af en birolle så dør afsnittet pænt meget.
(hvor futurama's karaktere alle kan stå ved egen kraft)

Jeg synes stadig South Park er fun, men den serie lider (IMHO) også af det samme som simpsons, når man har set for mange afsnit, for mange gange, så bliver de fleste afsnit lidt steneren.
(Futurama lider så under at der ikke er nok afsnit til at blive træt af =\ )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RuneSPRuneSPSkrevet 27/03-05 19:05 
Før i tiden syntes jeg at South Park var mega grineren, meeen det er ligesom faldet lidt af. Det kan dog stadig være skægt til tider :-)

Simpsons er klart kongen, det er helt sikkert. Den humor som Homer udviser er så genial, og jeg bliver aldrig træt af den. Det kommer dog meget an på om man snakker om de nye eller gamle afsnit, da de ældre havde en tendens til bare at være kedelige uden "homer-humoren" :)

Ellers er Family Guy også rigtig skægt og ligner Simpsons på mange måder. De trækker den bare lige lidt længere end alle andre :D
SephirothSephirothSkrevet 27/03-05 19:30 
Cartman og Homer er blandt historiens sjoveste karakterer - Bender når dem slet ikke, men generelt synes jeg også, at Futurama er bedst.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ThealmightyThealmightySkrevet 27/03-05 19:51, rettet 27/03-05 19:55 
Har aldrig rigtig set noget Futurama, ku være jeg skulle gi' mig i kast med det. Hvor mange afsnit er der, ca.?

EDIT: 4-5-6 sæson af South Park synes jeg også er klart de bedste. Omvendt er de nye i sæson 9 også mega grineren.

(Spoiler? Eller hva man nu siger i sådan et tilfælde her)

Især da Cartman endelig får udlevet hans drøm om at gøre noget ved alle hippierne, det er så godt :-D
SephirothSephirothSkrevet 27/03-05 19:55 
Et sted i 70'erne. De kan alle købes på dvd.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ThealmightyThealmightySkrevet 27/03-05 19:57 
Jamen så må jeg jo igang med at spare op.
gammagammaSkrevet 27/03-05 21:09 
South Park er bedre. Men det er sådan nogen som Marge og Lisa som gør simpsons kedeligt.
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/03-05 21:27 
Mehhh... Jeg synes ikke Furturama er specielt morsomt.

Det der var appealing med Simpsons til at starte med var ironien ved sådan en Amerikansk kernefamilie.

Men ja... Bart og Lisa og mange af seriens figure er alt for overgeared til min smag.

Så synes jeg det er sjovere med Homer, Ralph, Uther etc - Kan bedre lide de skæve figure!:)

South Park er meget sjovt, men synes også at det kan blive kedeligt. Det der med Kenny i vær episode bliver lidt gammelt, men har ikke set serien i lang tid nu.

Family Guy og Goldenboy er også meget sjovt^_^
Well crucify the insincere tonight...
SephirothSephirothSkrevet 27/03-05 21:36, rettet 27/03-05 21:37 
Kenny dør vist for alvor i de senere sæsoner, men genopstår og "overlever" derefter hver episode.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/03-05 01:11 
South Park! Hver gang!

Jeg har aldrig været den store Simpsons-fan, og jeg har hørt fra flere pålidelige kilder, at serien seriøst er blevet en flad omgang med årene. En af mine venner skulle have sagt det bedst med ordene "Simpson, joeh, det er jo ligesom blevet en pligt at se det, men sjovt er det egentlig ikke." Så Simpsons er nok blevet lidt en vanesag, som man fra tid til anden kan sidde og klukke lidt over, mens South Park får mig til at skrige af grin flere gange hver episode.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me