X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mord for sjov?


Svar
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:16 
Var der mon nogen, der optog denne dokumentar på DR2, lidt tidligere i aftes?

Jeg ville MEGET gerne have set den, men der var jo noget vigtigere på TVDK1...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/05-03 21:18 
Det bliver garanteret genudsendt. Det synes jeg alt på DR2 gør :)
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:20 
Du må meget gerne sige til, hvis du finder ud af, om den bliver genudsendt, og hvornår...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/05-03 21:23 
Jeg skal prøve at finde ud af det...

Så også at det skulle komme idag, men kunne ikke nå at se det.
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:26 
Så meget interessant ud, af det jeg så. Han (journalisten) dømte da i det mindste ikke branchen, på baggrund af hans egne tydelige fordomme, men det var tydeligt at ham og hans kones frygt kom fordi det var noget de ikke selv kendte til. Utroligt at de to, især konen, kunne blive så irriteret over det. Selvfølgelig ved jeg ikke, om knægten var en ged at snakke med, når emnet gik over på CS, men for dælen jeg synes hun reagerede underligt. Vrede og uvidenhed, men OK, jeg har kun set "zap" glimt af dokumentaren :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 04/05-03 21:29 
Han problem var generelt at hans søn brugte al sin tid på det, men han også funderede over al den vold i spillet havde nogen indflydelse.
Dokumentaren var ikke noget specielt, men faren var meget objektiv og prøvede at se problemet fra alle sider.
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:31 
Jeps, det lagde jeg mærke til, og det var jeg glad for. Jeg forstår bare ikke helt moderens reaktion, hun var pisse hamrende sur, og det er en underlig reaktion. Jeg ville umiddelbart tro, at folk som hende i den situation ville være lidt mere undrende og spørgende...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 04/05-03 21:32 
Han startede med at være "mod" gamere, men kørte mere og mere over på gamernes side og endte med at se det fra en fornuftig syndvinkel...God dokumentar..:)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/05-03 21:32 
Har lige sendt en mail for at høre, om de ville genudsende den en dag. Håber på hurtigt svar :)

Ville gerne se det fordi, at selve diskutionen om vold i spil er lidt spændende. Forældre tager det efter min mening dybt alvorligt nogen gange. Min far fx. kan ikke lide, når jeg sidder og spiller SSBM :D
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:33 
Men stadigvæk ingen der optog den? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 04/05-03 21:33, rettet 04/05-03 21:35 
Naiera:
Jeg forstår bare ikke helt moderens reaktion, hun var pisse hamrende sur, og det er en underlig reaktion.

Jeg kan nu godt forstå hende, da knægten brugte unormalt meget tid på counterstrike. Han ender med at droppe ud af skolen.
Edit: Tilføjet quote
olmeolmeSkrevet 04/05-03 21:37 
Wagner >
God dokumentar..:)

Syntes han prøvede at dække alle synsvinkler, uden at gå i dybden. Han kunne også have fokuseret mere på deres eget ansvar som forældre.
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:38 
Pieyanthikos >
Min far fx. kan ikke lide, når jeg sidder og spiller SSBM :D

Noget mere latterligt kan man da ikke finde at blive sur over, det skulle da lige være den voldelige svingen af maracas der er at finde i Samba De Amigo.

Det er pokémon'er og små fede tegneserie blikkenslagere der går løs på hinanden! Vildt voldeligt!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:39, rettet 04/05-03 21:44 
olme >
Jeg kan nu godt forstå hende, da knægten brugte unormalt meget tid på counterstrike. Han ender med at droppe ud af skolen.

Godt, så må jeg lige se den før jeg skriver mere om hende ;) Omvendt kan det dog siges, at hun nok lodv reden ud gå over den forkerte. Det er ikke skaberen af CS' skyld (så er det jo Lockheed Martins (sp?) skyld hver gang der er nogen der bliver myrdet med deres våben), det er hendes manglende evne til at snakke ordentligt med sin søn om det. Selvfølgelig kan han være et stædigt svin, men så er der jo mere drastiske metoder. Nu må jeg nok hellere stoppe, jeg har jo STADIGVÆK ikke set dokumentaren :p

Men 17 timer om ugen er nu ikke unormalt meget tid på spil, der er mange i min klasse der bruger længere tid på CS, og det er sq meget normale individer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:41 
olme >
Syntes han prøvede at dække alle synsvinkler, uden at gå i dybden.

Min favoritdel, af det jeg nu så, var det med ham der kaldte dem for "stinkende videospil". Han havde bare overhovedet ingenting at have det i ;) Man kunne så gå hen og kigge Bowling For Columbine, og se på hvor let børnene har ved at komme til våben. Dér ligger en MEGET stor del af problemet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 04/05-03 21:47 
Naiera >
Man kunne så gå hen og kigge Bowling For Columbine, og se på hvor let børnene har ved at komme til våben. Dér ligger en MEGET stor del af problemet.

Det eneste gode i "dokumentaren" Bowling For Columbine var at han prøvede at vise at USA har et specielt problem med vold. Hvorfor det er sådan, er mere en deres våbenlove, eller voldelige spil.
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:52 
olme >
Hvorfor det er sådan, er mere en deres våbenlove, eller voldelige spil.

Hvad mener du?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/05-03 21:55 
Naiera >

Det er pokémon'er og små fede tegneserie blikkenslagere der går løs på hinanden! Vildt voldeligt!

Netop! ;)
olmeolmeSkrevet 04/05-03 21:57 
At problemet er meget komplekst. Du siger at det er den nemme adgang til våben, andre siger at det er spil. Jeg syntes ikke at der er nogen beviser for at det er nogen af delene. Håber det giver mening :-)
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 22:01 
OK, var ikke sikker på, om det bare var et manglende D, eller noget andet ;)

Jeg er af den opfattelse, at den nemme adgang til våben spiller en stor rolle, og Charlton Heston og andre efterABERE ( ;) hjælper heller ikke. Jeg siger dog absolut ikke, at det er det eneste, der er skyld i problemet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 04/05-03 22:07 
Så vidt jeg husker er der ca. 5 mill. våben i danmark. Canada har ligende våbenlove som USA. Hvorfor er der ikke så man drab i Canada og danmark?
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 22:12 
Hey, nu siger jeg jo lige præcis ikke at det er det eneste problem. Du nævner dog ikke, hvor mange våben der er i USA, og det er selvfølgelig også (våben)kulturen generelt, der har en stor del af skylden.

Du må i øvrigt gerne læse dine indlæg igennem for diverse "tyrkfejl", for fremtiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 04/05-03 22:13 
Noget med miljø, og så har den letterre tilgang til våben også noget at sige. De 2 lande i våben med de mildeste våbenlove har flest civile mord vha. våben. Kan ikke huske det andet land pt. Men det er vist et eller andet U-land :D
olmeolmeSkrevet 04/05-03 22:22, rettet 04/05-03 22:29 
Jeg mener bare at problemet stikker dybere, og strammere våbenlove ikke er nogen løsning.
Edit: Stavekontrol (Kan du ikke kode en RJK?)
SolaegSolaegSkrevet 05/05-03 15:03 
Så kun lidt af dokumentaren igår, da jeg havde ondt i hovedet, men har set den før. Den er spændende og mon ikke den bliver genudsendt engang igen. Tror bare ikke at du skal regne med det snart, da den har været for et godt stykke tid siden før.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/05-03 15:09 
Det i går var en genudsendelse, og DR har ikke planer om at gentage den igen.

Mailede dem lige..
NaieraNaieraSkrevet 05/05-03 15:14 
Æv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PriestPriestSkrevet 06/05-03 01:01 
olme >
Så vidt jeg husker er der ca. 5 mill. våben i danmark.

Ja, vi har jo allesammen en AK47 hængende på væggen! ;-)
olmeolmeSkrevet 06/05-03 09:04 
Der er en masse samlere, og hjemmeværn osv.
quadquadSkrevet 06/05-03 13:00 
Men i USA er det ikke samlere og hjemmeværn der har våbene :)
NaieraNaieraSkrevet 06/05-03 13:04 
Nej, det er Chuck Heston tilbedere :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 06/05-03 13:08 
Jeg mener bare at det ikke er antallet af våben, der gør at der er så mange mord i USA. Svjv er det rimeligt nemt at få et våben i dk også, man skal da bare have en ren straffeattest.
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/05-03 13:12, rettet 06/05-03 13:13 
I USA kan du gå ind i wall mart og køber et hagl gevær, har jeg hørt fra en der bor dernede. Du skal selvfølelig være 18 og skriver dig op til den!

Men det er ikke så svært at få våben derovre. Der er også meget mere skyderri, narko ovs derovre, og mange mennesker dør tit, så folk ville have retten til at forsvare sig når det er for meget for politiet.... Derfor er våben lovlige:P

Ang. Vold i spil kan jeg ikke se hysteriet..... Jeg har selv spurgt mig selv om jeg bliver voldlig af at spille bloodrayne, ovre på jubii!

Der er et par billedere så ingen 56 K;)
Well crucify the insincere tonight...
olmeolmeSkrevet 06/05-03 13:31, rettet 06/05-03 13:31 
Public EnemY >
Ang. Vold i spil kan jeg ikke se hysteriet..... Jeg har selv spurgt mig selv om jeg bliver voldlig af at spille bloodrayne, ovre på jubii!

Jeg er heller ikke enig i at voldelige spil avler vold, men jeg kan da godt forstå forældres bekymring.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig