X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fintuning af Xbox (dvd-drev og skruer)


Svar
UlrikOneUlrikOneSkrevet 27/03-05 00:26, rettet 27/03-05 00:27 
Hey

Min Xbox lider af to problemer.

1. Dvd-drevet i boksen har efterhånden svært ved at indlæse både dvd-film og spil. Kan man få et rense-kit eller lign. - eller er det noget andet der skal til?

2. Jeg mangler skruerne til den(!). Der er tale om dem omme bagi. Fire styks kan gøre det. Nogen der ved hvor jeg kan få fat i sådan nogle?

På forhånd tak.
KoludaKoludaSkrevet 27/03-05 09:13, rettet 27/03-05 12:50 
Er det skruerne i bunden du mener?
Så har jeg nogle liggende.

Har også drev liggende, hvis du bestemmer dig for at skifte det.
UlrikOneUlrikOneSkrevet 27/03-05 12:50 
Hej Koluda

Ja, det er skruerne i bunden jeg mener.

Det drev du har liggende, fungerer det i alle Xbox? Og er det af den type som kan læse alm. brændbare cd'er? Det kan min nuværende ikke, men min Xbox er så også version 1.0.

Jeg er muligvis interesseret. Hvad skal du evt. have for skruer + dvd-drev?
WehnerWehnerSkrevet 27/03-05 12:53 
Du kan danne dig en ide om det på www.koluda.com mens du venter på svar.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KoludaKoludaSkrevet 27/03-05 19:04 
Det eneste drev der læser CD-R skiven uden problemer er et rent Samsung, og dem har jeg ingen tilbage af.
Har Orig. Xbox drev i Philips , Toshiba/Samsung og LG/Hitachi.

Drev og skruer koster 500,- + evt. porto.
KTCKTCSkrevet 28/03-05 01:48, rettet 28/03-05 01:59 
Det med drevene må jeg så lige kommentere også. Jeg har testet en del drev af både Philips, Samsung, Thomson og Hitachi, og ingen af disse vil læser CD-R skiver fornuftigt. CD-RW kan man være heldig med, men ellers er DVD-R det eneste nogenlunde sikre valg, lige meget hvilket drev man har.
Hvis man absolut gerne vil have et drev, der læser alt, skal man til at hacke et pc-drev, og denne operation er så besværlig, at meget få overhovedet gider at rode med det...

Skruerne i bunden er ikke standard, og jeg er nok desværre bange for, at du ikke finder dem ved andet end reservedele fra en anden Xbox.

Forresten er der 6 skruer i bunden og ikke 4. Dog er 4 nok til at holde maskinen fornuftigt samlet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-05 11:21 
Sagde Koluda ikke engang noget med, at det kun var Samsung drev fra 1.1 og 1.4 maskiner der virkede bedst? Mit er fra en 1.4 og de par gange jeg har kørt en brændt cd, har der aldrig været problemer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KoludaKoludaSkrevet 28/03-05 11:49 
Ja et RENT samsung læser en del CD-R skiver, Philips læser også et par CD-R , dog ikke så godt som samsung.
Så er det MEGET vigtigt at den kan læse CD-R , så er et hacket PC drev eneste rigtige, men meget besværligt mod at lave, så heller købe en DVD brænder i stedet for.

Alle Xboxdrev læser DVD-R skiver uden problemer nemlig...
UlrikOneUlrikOneSkrevet 29/03-05 15:02, rettet 29/03-05 15:02 
KTC: Ok, tak for kommentaren.

Koluda: 500,- lyder ok. Har du 6 skruer? Jeg fandt ud af jeg mangler også en skrue til at samle inden i, så hvis du har 7 ville det være fedt. Hvis du skal give et bud, tror du så min Xbox ville få lettere ved at læse dvd'er hvis jeg satte et nyt drev i? Tror du det er mit drev der bare er blevet slidt.

I så fald vil jeg gerne tage imod dit tilbud.
KoludaKoludaSkrevet 29/03-05 15:55 
Den skrue du mangler inden i er ikke samme størrelse, men ja har jeg også..

Hvis dit drev ikke vil læse DVD skiver, så er det sikkert slidt ja.
UlrikOneUlrikOneSkrevet 06/04-05 12:29 
Koluda>
Den skrue du mangler inden i er ikke samme størrelse, men ja har jeg også..

Hvis dit drev ikke vil læse DVD skiver, så er det sikkert slidt ja.



Ok, jeg sender dig lige en PM.
ElgenElgenSkrevet 09/01-09 10:51, rettet 09/01-09 11:34 
Låner lige denne gamle tråd.

Jeg har fundet en Xbox (ikke 360) på storskrald (ja, jeg bliver også kaldt en klundser blandt venner };-)) og efter at have åbnet den og genindsat et stik der var faldet ud af sin sokkel, booter den fint.

Men den har MANGE read-errors/dirty-disc nedbrud.

Jeg har haft en rense-CD igennem den et par gange; det hjalp kun lidt.

Jeg har manuelt renset lense og spejl med sprit og vatpinde; det hjalp også kun lidt.

Jeg vil nu prøve at justere laserintensiteten. Jeg følger den linkede guide fra llamma.com (de plejer at være yderst kompetente), men render ind i en pussighed. Når laver den beskrevede måling på modstanden får jeg en værdi der ligger ca. 450 Ohm, hvilket (ifølge guiden) burde betyde at alt hvad jeg smider i drevet nærmest bliver 'ristet'.
Det underlige er blot, at modstanden stadig er forseglet med epoxy fra fabrikken.
Er der andre der har prøvet at indstille intensiteten på laseren og været ude for noget lign.?

- og hvad skal jeg gøre? };-) (forslag er velkomne)

Link
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 09/01-09 12:57 
Smid lortet ud ;)

Jeg har ikke gidet at pot-tweake selv, så vil ikke sige så meget, andet end at man nok skal passe på man ikke får ristet sine spil/film.

Umiddelbart kan det da ikke betale sig at bruge så meget tid på det gamle skoddrev, kan det?

En forklaring på det med din måling på modstanden kunne være, at Xboxen blev lavet med adskillige forskellige mærker og revisioner af drev.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 09/01-09 13:01 
KTC>
Smid lortet ud ;)

Ja, nok ikke uden grund den var i storskrald :)
ElgenElgenSkrevet 09/01-09 13:25 
Hvis jeg gjorde det for en hvilken-som-helst anden grund end for sjov, så ville jeg sgu da bare drøne i GameStop og købe en Xbox til 400kr. i stedet for };-) (men det er der jo ikke meget sjov ved).

Er der nogen der har noget reelt input (andet end 'smid lortet ud')?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 09/01-09 14:18 
Du læste godt den sidste sektion i mit indlæg, ikke?
Det var det konstruktive.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-09 16:37 
Jeg har prøvet at redde et totalt dødt drev på den måde. Det viste dog ikke nær så voldsomt når man målte på det. Det virkede perfekt, men desværre kun i en halv times tid før det døde endnu engang :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 09/01-09 21:48, rettet 09/01-09 21:53 
Beklager at jeg ikke kan hjælpe med tips til reparationen (jeg har ikke selv rodet med en gl XBox), men jeg ville lige sige at jeg sagtens kan følge glæden/hyggen ved at finde en kasseret konsol og så selv fixe den ved hjælp af egen indsats.
Jeg er selv en af dem der lige kaster et blik på elektronik-bunken på lossepladsen, når man alligevel er derude med et eller andet, jeg kan sgu ikke lade være :)
Jeg har gennem tiden fundet en Saturn, en PSX og en SNES, som alle ved efterfølgende eftersyn viste sig at have forskellige problemer, der kunne løses. I sidste ende var det ikke så meget det, at jeg endte ud med f.eks. en fungerende Saturn (jeg havde allerede flere Saturns på det tidspunkt), det var mere tilfredsstillelsen ved at rode med det selv, og gå fra en defekt maskine til 100% fungerende konsol. Man kan sige at det mere var selve processen end det endelige resultat, der var det fede, hvis det giver mening :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ElgenElgenSkrevet 09/01-09 22:29 
Det giver perfekt mening, we are two of a kind };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig