X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anmeld piratkopierne på QXL


Svar
RJKRJKSkrevet 25/03-05 19:02, rettet 25/03-05 19:04 
Som nævnt i anden tråd opfordrede QXL-direktøren mig til at anmelde alle ulovlige produkter på QXL, og så skulle de nok straks gøre noget ved det. Men åbenbart skal der nogle anmeldelser til på det enkelte produkt, før der sker noget. Så, ja, dette er en tråd til at opfordre folk til at gå ind og anmelde piratkopier. Link til ulovlige auktioner, og gå ind og tryk "Anmeld denne vare" på ... Se hele indlægget


Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
81 emne(r).
« < 1 2

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/04-05 13:27 
The Dane>

Lord of the Rings 4 (Following the return of the two towers).

Er det så "The Followship of the Ring", "The Three Towers" eller "The Re-return of the King"?
HeroldHeroldSkrevet 05/04-05 16:22 
Jeg tror ikke der er den store fidus i at sælge spil på at figurerne står med ryggen til :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 06/04-05 14:34 
Uden licens til Windows XP, men med licens til 2.700 arcadespil? Næppe...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 07/04-05 15:27 
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17307013&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10105

Prøv at scroll lidt ned, og læs sektionen med overskriften:

"Hvem er vi og hvad er det for spil vi sælger?"

Det er godt nok frækt, at skrive det på den måde, med at inddrage børn, så det virker reelt.
NeonodeNeonodeSkrevet 07/04-05 15:39 
"SHIT" noget svineri! Det er da helt klar piratkopier.

Citat: "Selve spillet er magen til dem man køber i butikkerne herhjemme, men æskens tryk kan variere lidt fra fotoet og fra butiksversionerne og så er de pakket på en måde (bl.a. med en meget tynd instruktionsfolder, der kun er på engelsk), så man i hele handelskæden sparer i porto og spillene derfor bliver meget billigere i sidste ende."

Håber auktionerne bliver lukket og brugeren smidt ud!
JmogJmogSkrevet 07/04-05 15:52 
Harharhahr, tjek lige den her fra besrkivelsen:
"Det er vanskeligt at holde styr på alle regler og hvis du ved en fejl skulle modtage en kopi eller et spil, der ikke må sælges i Danmark, så bytter vi det selvfølgelig også helt uden problemer"

Ja, det er vel nok forvirrende med alle de regler. Især den der uforståelige regel, at kopier er ulovlige.
BlossomBlossomSkrevet 07/04-05 16:00, rettet 07/04-05 16:03 
Hm.. Har Bergsala nogensinde fået et link eller en henvisning til at se nogle af de pågældende piratauktioner på qxl?

Jeg synes den sidste er ualmindelig grov, netop fordi at enhver alm. dansker vil blive overbevist om originalitet på grund af hans lille barne-tale..

Det kunne være utrolig spændende at høre hvad Bergsala havde at sige til sådan en auktion...

Lige en anden ting ang. Bergsala og deres muligheder ang. piratauktioner.

Jeg købte engang nogle Aloe Vera produkter ved et MLM firma og solgte på qxl... Dette var dog ikke tilladt ifølge MLM-firmaets salgs-politik. Det meddelte de qxl, som så uden nogen form for varsel lukkede alle mine auktioner og udelukkede mig.
Bergsala burde da have den samme mulighed for at gå ind og banke i bordet ved qxl, og sige at det er ulovligt det der foregår, og sørge for at få nogle af de pågældende sælgere smidt ud...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 07/04-05 16:07, rettet 07/04-05 16:35 
Jeg begynder virkelig at få ondt af alle de alm. danskere der på grund af oplysninger fra div. sites der har taget emnet op på grund af RJK's arbejde (bl.a denne tråd) og via de oplysninger jeg har lagt ud på min hjemmeside, samt i auktioner, har opdaget at de sidder med en masse kopier.

Jeg er i den seneste tid blevet kontaktet af en del forældre via mail som sidder og er temmelig ulykkelige over spil der hakker, dårlig grafik, forsvundne saves og sælger der enten er ubehøvlede eller slet ikke svarer...

Det der sker herinde, og at vi alle har stor fokus på det, og gør meget ud af at oplyse andre om problemet, gør virkeig en forskel...

Men ikke helt nok..
er der ikke nogen herinde der har en eller anden form for kontakt til Bergsala, og kan få dem lidt på stikkerne?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SumezSumezSkrevet 07/04-05 16:41 
Er der nogen der gør noget for at de stakler, der byder på auktionerne, bliver informeret?
Den, Svovlmunk linkede til, er VIRKELIG slem. Læs også det i bunden om at de ikke importerer fra Kina, da der er større risiko for piratspil...................
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/04-05 17:00, rettet 07/04-05 18:18 
Jeg kan ikke huske, om andre herindefra har kontaktet Bergsala, men jeg har sendt dem linksne til de to forumemner her på P:R. Så må det jo være op til dem selv.
BlossomBlossomSkrevet 07/04-05 17:31, rettet 07/04-05 18:02 
Sumez>
Er der nogen der gør noget for at de stakler, der byder på auktionerne, bliver informeret?


Hvordan vil du have at man skal kunne det?

Hvis du ved hvordan, så kom med forslag..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SumezSumezSkrevet 07/04-05 17:50 
Kan man ikke sende dem en privatbesked?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BlossomBlossomSkrevet 07/04-05 18:05 
Nope.. Desværre. ellers ville alting jo være en del lettere..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SumezSumezSkrevet 07/04-05 18:33 
Jeg fik da i hvert fald en mail fra en anden QXL-bruger på et tidspunkt, der havde haft problemer med en sælger, jeg også er blevet "snydt" af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 08/04-05 20:13 
Jmog>
Ja, det er vel nok forvirrende med alle de regler. Især den der uforståelige regel, at kopier er ulovlige.

Jeg vil så bare lige bekræfte, at det (selvfølgelig) er kopier, der sælges af denne sælger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 08/04-05 20:15 
Blossom>
er der ikke nogen herinde der har en eller anden form for kontakt til Bergsala, og kan få dem lidt på stikkerne?

Der er som sagt kontakt til Bergsala, og de er inde over det. Deres advokat har minimum gået efter vedkommende, som i sin tid solgte mig nævnte kopispil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BlossomBlossomSkrevet 08/04-05 20:29 
RJK >> Det jeg mente var at Bergsala måske skulle gøres opmærksom på, at andre firmaer har haft stor succes med at slå hånden i bordet over for qxl...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
DarkenDarkenSkrevet 10/04-05 06:04 
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17441618&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=7&Catg=10309

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17441710&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=7&Catg=10309



Og så et spørgsmål, nogen der har købt et af disse "postorder" spil fra denne person?

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17371189&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=3&Catg=10309

Det der lyder forkert i mine ører, er ting som:
"pakket til brug for postordresalg"
"med en meget tynd instruktionsfolder, der kun er på engelsk"
Hvor har man hørt/set det før =P

At personen så snakker godt for sin syge tante (eller rettere børn) er et eller andet meget morsomt læsning.

Men hensyn til det der er skrevet omkring told og at Bergsala svar på at spil solgt i england også må sælges her, behøver så ikke at være forkerte. Tolden tager jo stikprøver af alt, uanset hvad det er, Og Bergsala svare (udfra den måde jeg læser det på) kun om at en ting (spil) solgt et sted, må sælges et andet sted.

"Selvfølgelig ville fortjenesten være større, hvis vi købte spil direkte i Kina og solgte jer, men her er risikoen for piratkopier og dårlig kvalitet alt for stor"
Og det er den ikke fordi personen har en mellemhandler i england? heh
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Per SPer SSkrevet 10/04-05 11:01 
Fup og svindel.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
msxtrdmsxtrdSkrevet 10/04-05 11:50 
Ufatteligt at QXL ikke kan se at det er jo lige ud kopi spil og der skal ikke meget til at se det også ud af beskrivelsen.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/04-05 14:08 
I QXL's forsvar forestiller jeg mig nok ikke, at QXL-medarbejdere sidder og chekker ALLE auktioner igennem for at finde svindelnumre. Der oprettes jo tusindvis af auktioner om dagen.

Til gengæld bør QXL tage der yderst seriøst, når en flok "eksperter" (her fra forummet) anmelder kopi-spil i hobetal. Hvem bedre til at støve ulovlighederne op, end folk, som har en enorm viden på området?
RJKRJKSkrevet 10/04-05 14:11 
Det påstår de så også de gør, og det ser da også ud til, at en del af auktionerne bliver lukket. Problemet er vel mest, at det åbenbart ingen konsekvens har for sælgerne...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 10/04-05 14:12 
Jeg er næsten villig til at sætte penge på, at QXL er bedøvende ligeglade med hvad folk sætter til salg.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 10/04-05 14:32 
Ja, det er jo ret tydeligt. Som sagt tidligere interesserer QXL sig åbenlyst mest for penge. Men når/hvis det så kommer dertil, at handlen med GBA-spil rent faktisk falder, fordi der kommer fokus på dette problem, så mister de jo også penge, og så sker der formentligt noget. Sådan hænger det jo sammen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 10/04-05 14:50 
Hvis QXL mistænker dig for at sælge så meget som for 20,- uden om QXL, så bliver du udelukket med det samme, men hvis man sælger pirat kopier, så lukker de bare auktionen gang på gang, det er samme sælgere hele tiden, har endnu ikke set en blive udelukket for at bryde deres regler om piratkopier, men har oplevet mange gang man bliver udelukket, hvis man feks. svarer en sælger med en mail adresse, eller telefonnummer , fordi de så ikke får deres provision..

Jeg er IKKE i tvivl , det de mister penge på , det er deres prioritet, om en sælger piratkopier de går de ikke så meget op i, de tjener jo penge på auktionen alligevel.

Det med at de lukker ens profil fordi man bryder deres regler ved at oplyse sin mail eller telefonnummer, kender jeg selv til, de har indtil videre lukket 2 af mine profiler på den måde, ingen advarsel eller noget som helst, profilen er bare lukket prompte...

Så uanset hvad QXL selv siger, så kender jeg godt deres politik og det er økonomi det drejer sig om.
msxtrdmsxtrdSkrevet 10/04-05 15:28 
Svar fra sælgeren med "Minish Cap". Hehe, god griner...

Kære skjoldhammer,

Sælger har besvaret dit spørgsmål på denne auktion :

Zelda the minish cap ---- GBA+SP --- NY (Varenummer 17371189)

Svar : Det er IKKE en piratkopi. Nintendo producerer slet ikke spil så hverken mit eller nogen andre spil er produceret af Nintendo. Nintendo får udviklet nogle spil (f.eks. Pokemon-spillene), men efter de har fået det udviklet sælger de licensen til en række andre som så masseproducerer dem. Der er også andre som udvikler spil (f.eks. ea games). Fælles er, at de allesammen sælger licensen til at masseproducere spillet til andre. Jeg har f.eks. haft kontakt med det firma, der har købt licensen/rettighederne til at producere spil til bl.a. det danske marked. Der er andre end det firma, som også producerer de samme spil - de har bare købt licensen til andre markeder. Derfor vil der være afvigelser på æske m.m. afhængigt af hvor i verden spillet er købt. Toldmyndighederne har kontrolleret ægtheden.
RJKRJKSkrevet 10/04-05 15:40 
Det er så åbenbart standardsvaret fra vedkommende. Utroligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 10/04-05 15:44 
RJK>
Jeg burde overveje at lave et script, der selv går ind og trykker på "Anmeld som piratkopi" på alle annoncer nævnt i denne tråd. Så kunne vi se hvor længe der gik, før QXL blev træt af at få nogle tusinde anmeldelser om dagen, og om det ikke var nemmere, bare at udelukke piratsælgerne...

Er du kommet videre i sagen? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 10/04-05 16:43 
Nej, jeg ved ikke om det bare ville underminere vores troværdighed...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 10/04-05 17:28 
Ja den mulighed foreligger selvfølgelig også :(
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkenDarkenSkrevet 10/04-05 18:47 
"Toldmyndighederne har kontrolleret ægtheden."
HAHAHAHAHAHA... hehe sry det var lige dagens store griner =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
81 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig