X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Første PSP firmware update


Svar
BeanoBeanoSkrevet 25/03-05 11:55 
Så er den første PSP firmware update klar... v1.50.

Brug Network Update til at downloade den til memorystick og følg instruktionerne.

The update adds the following major features:
• Support for German, Spanish, French, Italian, Dutch, Portuguese and Russian languages
• Support to retain screen mode settings (For video stored on Memory Stick)
• Support to allow resume play after recovery from sleep mode (For video stored on Memory Stick)
• Support to allow resume play of audio tracks after recovery from sleep mode.

Mit gæt er at US PSP'en allerede benytter v1.50 firmwaren.
KilroyKilroySkrevet 25/03-05 13:11 
Spændende. Hvem ved hvad maskinen kan når den udkommer i Europa om et halvt år?
Kilroy Was Here
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/03-05 13:13, rettet 25/03-05 13:16 
og den er nem at installere og det tager kun et par minutter... Sweet...

Et halvt år...?? Kommer den først til september? Synes ellers ikke der er annonceret en EU dato endnu...

Men who cares, når der allerede ligger en her ved siden af mig...?? Muhuhuhuaaahhh... (yes, i'm bored) ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 25/03-05 13:48, rettet 25/03-05 13:49 
Jeg har hørt noget om at man kan gå online via trådløst net, hvis man har en trådløs router... er det rigtigt?
Kan man så ikke bare update den vej?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BeanoBeanoSkrevet 25/03-05 14:06 
"Network Update" er på PSP'en via wireless... ja.
KilroyKilroySkrevet 25/03-05 14:06 
PalleJensen>

Et halvt år...?? Kommer den først til september? Synes ellers ikke der er annonceret en EU dato endnu...


Kald det et gæt. Sony har selv sagt "nogle måneder", men det bliver næppe til sommer, da Sony udgiver maskinen i Sydkorea i juli. Og da Sony ikke vil opleve mangel på konsoller udgiver de ikke i mere end et område af gangen. Så når Sony er færdige med at forsømme Europa skriver vi sikkert december...
Kilroy Was Here
ComradeComradeSkrevet 25/03-05 15:47 
Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har bestilt en PSP på Ebay, hvad skal jeg bruge for at kunne lade den op herhjemme?

Altså en eller anden form et andet stik, da de vel ikke har samme stik system som os?

Ikke noget med step down, vel?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/03-05 16:51 
Kilroy>

Kald det et gæt. Sony har selv sagt "nogle måneder", men det bliver næppe til sommer, da Sony udgiver maskinen i Sydkorea i juli. Og da Sony ikke vil opleve mangel på konsoller udgiver de ikke i mere end et område af gangen. Så når Sony er færdige med at forsømme Europa skriver vi sikkert december...

Jeg tror nu, at Sony prioriterer PAL markedet højere end Sydkorea... Jeg gætter på, at den kommer i 1. halvår af 2005 - det er såmænd og længe nok at vente for folk som ser frem til maskinen...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 25/03-05 17:04 
Sydkorea har flest mobiltelefoner og Internetforbindelser pr. indbygger af alle lande i hele verden. De vil købe PSP'er i læssevis. Jeg kan godt se at Sony prioriterer Sydkorea højt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/03-05 19:33, rettet 25/03-05 19:35 
Men hvor stort er befolkningstallet i Sydkorea?

Mobiltelefoner og internetforbindelser pr. indbygger siger ikke så meget i sig selv.
NaieraNaieraSkrevet 25/03-05 19:38 
Det kan godt være der kun er godt 50 millioner mennesker, men Sony har jo åbenbart sat sig for at gøre det grundigt med udgivelsen der.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/03-05 19:41, rettet 25/03-05 21:53 
Ja måske, syntes ihvertfald det er en underlig måde at håndtere et så vigtigt et marked (hvis det passer).

Næsten Nintendo niveau... naaah!
KilroyKilroySkrevet 26/03-05 08:44 
Tja, jeg nærlæste det brittiske blad PSM2 igår, og der stod at de tippede på en maj-udgivelse. Grunden var en udvikler der havde sagt at de udgav PSP-spil i maj. "Inden de huskede at det var en hemmelighed," som bladet skrev.

Jeg stoler som regel på bladet, men ikke desto mindre har jeg min tvivl når det gælder PSPen.

Hvis Sony ikke snart letter en vis kropsdel, så bliver jeg vel nødt til at importere:/
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 26/03-05 09:30 
For at vende lidt tilbage til emnet, så er her en link til update filen hvis man ikke har mulighed for at downloade den direkte til PSP'en via wireless.

http://www.playstation.jp/psp/update/ud_03.html

EBOOT.PBP filen skal placeres i \PSP\GAME\UPDATE\ folderen på memorysticket og bagefter køres via PSP'ens Game menu.
Efter installation kan EBOOT.PBP filen slettes.
TweelTweelSkrevet 26/03-05 10:57 
Beano> Hvordan har Nintendo forsømt Europa?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
AnastacioAnastacioSkrevet 26/03-05 15:41, rettet 26/03-05 15:42 
Det er noget være noget, at jeg ikke har trådløst netværk så jeg kan ikke opdatere.

Nogle der har et link til en trådløs router så jeg kan downe updates ned?

Mvh
Anders Pedersen :-)
Winners make it happen, Losers let it happen!
KilroyKilroySkrevet 26/03-05 16:08 
Beano skrev faktisk hvad du skulle gøre hvis du ikke havde en trådløs router. Kig i posten to over din:)
Kilroy Was Here
AnastacioAnastacioSkrevet 26/03-05 16:23, rettet 26/03-05 16:45 
Okay, jeg undskylder^^

Thx for det Beano :)

Det vil jeg prøve.

EDIT:
Hvor er det lige jeg downer den EBOOT fil? Der er flere download knapper på linket.

EDIT2:
Har fundet den.

EDIT3:
Den er nu downet og alt det, men når jeg kommer ind i PSP/GAME folderen er der ikke en folder ved navn UPDATE - skal jeg blot selv oprette denne mappe?

EDIT4:
Har fundet ud af det. Sorry for alle disse edits.
Winners make it happen, Losers let it happen!
NeonodeNeonodeSkrevet 26/03-05 16:28, rettet 26/03-05 16:28 
Cirka midt på siden, er der en knap hvor der også står download, det er den!

Edit: Bare iorden ;)
AnastacioAnastacioSkrevet 26/03-05 16:48 
Og det virkede, nice one Beano.
Winners make it happen, Losers let it happen!
BeanoBeanoSkrevet 26/03-05 17:35 
No problem :)

Ikke en større update, men lækkert med den fix vedr. afspilning af UMD musik efter sleep mode. Noget der irriterede mig før.

Off topic billede
ComradeComradeSkrevet 26/03-05 17:53 
Haha, nice one Beano :D
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
AmbyAmbySkrevet 27/03-05 12:36 
Offtopic #2

Still fun...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OkottaOkottaSkrevet 27/03-05 21:46 
Man kan næsten høre DS'en ligge der og grine af PSP'en, og tænke "Hvilken slags chimpanse ER du egentligt? Mit skjold er oppe, og du fatter stadig minus - fjols".
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HNHNSkrevet 27/03-05 22:11 
Hvor har i købt psp??

Har overvejet at købe på vg+ et bundle til 290US

Nogen har kender den side?
AmbyAmbySkrevet 27/03-05 23:17, rettet 27/03-05 23:18 
PSP Homebrew folket har sørme fart på.
Det er vel kun et spørgsmål om tid før samtlige API'er er brudt ned og udnyttet efter forgodtbefindende.

Eneste problem er at man nu skal have 2 PSP's. En "ren" og en man flasher.

Wipeout Pure: The Hidden Browser
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 27/03-05 23:52 
At nogen har fundet ud af redirecte DNS requesten i WOP til deres egen web side, har næppe meget med at PSP'en er knækket at gøre.

Men da interessant info at der er en lille web browser indbygget i Wipeout Pure :)
AmbyAmbySkrevet 28/03-05 00:03, rettet 28/03-05 00:04 
Der er ikke en browser indbygget i Wipeout. Den kalder bare Sony egen browser.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 28/03-05 00:46, rettet 28/03-05 00:47 
Godt klar over det er Sony's browser, men det er ikke til at vide med sikkerhed hvor den ligger fysisk. Den kan sagtens være en del af PSP API'et (dvs. ligger på UMD med spillet) og behøver derfor ikke ligge i BIOS/firmware.

Men egentligt også lige meget hvor den ligger fysisk - bare spændende at der er en så funktionel browser klar :)
BeanoBeanoSkrevet 28/03-05 11:21 
Prøvede lige browseren... nok mest anvendelig til sider lavet specielt til PSP'ens browser og skærm :)

http://www.bean.dk/pspweb/IMG_0801.jpg
http://www.bean.dk/pspweb/IMG_0803.jpg
http://www.bean.dk/pspweb/IMG_0807.jpg
http://www.bean.dk/pspweb/IMG_0811.jpg

Beklager de fedtede fingre og gnidrede billeder.
AmbyAmbySkrevet 28/03-05 11:21 
Bestemt. Jeg vil da håbe at den ligger i firmwaren. Så er der ikke langt til at nogen finde ud af at lave browserkaldet udenom det middelmådige WOP. F.eks. direkte fra Dual kort.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 28/03-05 11:28, rettet 29/03-05 10:15 
"middelmådige WOP"?
ChronoChronoSkrevet 28/03-05 12:21 
Sejt - Vi skal da have lavet en lavopløselig udgave af P:R nu :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 29/03-05 10:16 
Nemmeste måde at få gang i PSP browsing :

http://www.andrew.cmu.edu/user/jterlesk/psp/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig