X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo skal/skal-ikke


Svar
ElgenElgenSkrevet 22/03-05 08:58 
Jeg overvejer om det ville kunne betale sig at købe et NeoGeo-motherboard til min arcademaskine, men er det de samme versioner af spillene som generiske PCB'er? Er det nemt at få fat i NeoGeo-cartridges herhjemme (evt. eBay)? Skal man vælge et med en eller flere slots?

Andre gode råd modtages også gerne...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 22/03-05 10:21, rettet 22/03-05 10:22 
Jeg har overvejet utallige gange at invistere i Neo Geo Motherboards men har ikke gjort alvor af det endnu. Jeg ved at man helt sikkert kan finde dem på ebay.com. Men som alle ved så er det dyre drenge vi har med at gøre. Til gengæld er spillende lidt mindre dyre end til AES.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 22/03-05 10:29 
AES, den forkortelse har jeg ikke set før, er ny her, hvad betyder det?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 22/03-05 10:49 
Advanced Entertainment System
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 22/03-05 10:52 
Neo Geo AES
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 22/03-05 11:42 
Elgen>
(...) men er det de samme versioner af spillene som generiske PCB'er?

Den forstår jeg ikke?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 22/03-05 11:46, rettet 22/03-05 11:46 
Ok, lad os sige at jeg køber Double Dragon til NeoGeo, kan man så overhovedet mærke/se/høre forskel i forhold til hvis det var et RIGTIGT Double Dragon PCB til at sætte i en arcademaskine uden NeoGeo-motherboard.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 22/03-05 11:55, rettet 22/03-05 11:57 
Det er 2 forskellige spil du snakker om.

NeoGeo : http://www.klov.com/game_detail.php?letter=D&game_id=7620

PCB : http://www.klov.com/game_detail.php?letter=D&game_id=7619

Køber du derimod en titel henholdsvis MVS og AES, vil du ikke kunne se/høre forskel. Det er præcist det samme. AES blev udviklet for at man kunne spille MVS hjemme foran fjernsynet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 22/03-05 11:57 
*ahem*

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=5713

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=828

;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 22/03-05 12:03 
;) Det var liige det jeg mente...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 22/03-05 12:03, rettet 22/03-05 12:04 
Nå, ok dårligt eksempel, havde ikke lige checket det først. }:-)
Læs mit sidste indlæg igen men udskift "Double Dragon", med et vilkårligt andet spil der udkommet i tilnæmelsesvis samme version til begge platforme (hvis et sådan overhovedet findes, hvis ikke så svarer det jo automatisk på mit oprindelige spørgsmål }:-) ).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 22/03-05 12:06, rettet 22/03-05 12:54 
Det er vist ikke sket. Neo Geo-spil er til Neo Geo, og ikke andet. Sådan cirka.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 22/03-05 12:12, rettet 22/03-05 15:06 
AeroFighters har jeg set på PCB men ellers tror jeg også det
er meget, meget få spil der findes til både til MVS og
PCB. Måske nogle tidlige titler
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 22/03-05 12:19 
Der er selvfølgelig også spil som KOF 2003 og Metal Slug 5, men det er bare de præcis samme spil til at sætte direkte på en JAMMA adapter. Om det er det samme som med AeroWings ved jeg ikke. Mon ikke Rune gør? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 22/03-05 12:36 
Noget helt andet er at man er-nød-til-at-elske MVS,
der er bare noget helt specielt over de konsol agtige (videobånd).
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 22/03-05 12:53 
Som Naiera siger er der vist ingen spil, der både findes til Neo Geo og "normal" arcade. Aero FIghters/Sonic Wings er til arcade, mens http://www.playright.dk/infotitel.php?id=5627]2'eren[/LINK]" target="">2'eren og http://www.playright.dk/infotitel.php?id=5576]3'eren[/LINK]" target="">3'eren er til Neo Geo.

Der findes et par gamle arcadespil der er kommet i opdateringer til Neo Geo og som Naiera siger er der i nyere tid et par Neo Geo-spil, der også findes i stand alone-arcadeudgaver. Men det er ligegyldigt.

Der er ingen sammenhæng mellem de to platforme hvad angår titler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 22/03-05 12:54 
Nerosretro>
Men som alle ved så er det dyre drenge vi har med at gøre.

Ej, det passer simpelthen ikke. MVS er virkelig ikke ret dyrt. Koluda sælger sine boards så billigt, at jeg næsten ikke kan tåle at følge med, selvom jeg har 50+ motherboards, jeg ikke skal bruge... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 23/03-05 10:28 
Okay min fejl. Det var dog utroligt billigt ja. Det kan jo gå hen og betyde, at jeg vil overveje at købe mig en så for en gang skyld.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 23/03-05 17:10 
Sjovt, jeg mindes ellers det var RJK der tidligere argumenterede for at MVS også var en halvdyr fornøjelse. :)

Med undtagelse af udvalgte, eftertragtede spil, er de fleste spil ret billige. Og de "almindeligt dyre" spil, kommer sjældent meget over $50, hvilket i grunden heller ikke er så slemt for et arkadespil, og stadig langt under AES-niveau. Og de er nemme at få fat i på eBay, du skal bare huske at vogte dig for bootlegs, der findes i overflod. Eftersom du allerede har en arkademaskine, er det bare at gå i gang, hvis du spørger mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/03-05 17:14 
Sumez>
Sjovt, jeg mindes ellers det var RJK der tidligere argumenterede for at MVS også var en halvdyr fornøjelse. :)

Det er noget ævl. Diskussionen var dengang, at du sagde at alle MVS-spil kunne købes hertil for godt 250 kroner stykket, hvilket jo åbenlyst var og er særdeles tvivlsomt.

Det jeg siger nu er, at det ikke er dyrt at gå ud og investere i et Neo Geo motherboard. Og det er det jo åbenlyst heller ikke, hvis man sammenligner med de generelle priser på arcade PCBs.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/03-05 17:18, rettet 23/03-05 17:19 
Jeg sagde alle -interessante- MVS-spil, der ikke var for nye. :) Jeg ved, hvad jeg selv har givet.
Så hvis man kan leve uden Neo Bomberman og Puzzle Bobble, holder den altså meget godt stik, så længe man har tålmodighed (priserne ændrer sig meget efter eBay-udbuddet). Selv spil som Metal Slug X, kan ehverves for $50, hvilket stadig er under 300kr. End of discussion. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/03-05 17:27 
Nu er der jo bare et stykke fra din personlige smag til at man kan drage generelle tendenser. Fx er Puzzle Bobble det uden sammenligning mest populære Neo Geo-spil herhjemme... At der således er alle mulige spil du ikke finde interessante, for at din udtalelse skal holde vand, ja... Det er ikke så meget værd ;) EOD.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 23/03-05 18:05, rettet 23/03-05 18:05 
Ok, jeg vil gerne købe en arcade maskine som kan spille de der MVS spil, og evt. JAMMA boards. Hvad skal jeg bruge (udover selve boardet), og hvordan kan jeg nemmest skaffe det? Hvad med transport, hvis nogle dele skal sendes via post (det er begrænset hvor langt jeg kan køre efter det)? Jeg vil gerne nøjes med hjemmesamlet kabinet så vidt det er muligt, men hvad er muligt?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
SumezSumezSkrevet 23/03-05 21:48 
RJK>
Nu er der jo bare et stykke fra din personlige smag til at man kan drage generelle tendenser.

Jaja, men hvis man skal have nogle neo-geo-spil, er der da alle mulige grunde til at vælge King of Fighters 98, Metal Slug, Samurai Shodown 4 og Pulstar over Kizuna Encounter og Neo Bomberman.
Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag, men udbuddet af spil på Neoen har altid været temmelig begrænset, og uanset hvor meget jeg tænker mig om, kan jeg virkelig ikke komme i tanker om andre dyre spil, man virkelig burde gå efter af andre grunde end fanatiske samlertendenser.. Selv Blazing Star fik jeg for nyligt til lige netop 250kr.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig