X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til køb af digital kamera?!


Svar
MajorPMajorPSkrevet 04/05-03 16:02 
Hey...
Jeg står overfor et købe af digital kamera. Det skal have optisk zoom, selvfølgelig god billedkvalitet og må gerne være lidt handy ;)
Max pris. 4.000 kr.
Nogen forslag/ideér?
Mvh Tobias
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
LWSLWSSkrevet 04/05-03 16:07 
Canon Digital IXUS 400
Det vil koste dig 4250kr inkl. porto, men så har du et rigtig godt kamera. Taler man digitalkameraer, så må Canon straks tages i betragtning.
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 16:16 
Nikon Coolpix 2000 (eller 2500?). Det er i hvert fald temmeligt blåt, så det er til at finde.

Det er et KANON kamera, og kan købes for helt ned til 2500,-

Tog blandt andet det her billede...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MajorPMajorPSkrevet 04/05-03 16:20 
God idé Naiera... Hvis man evn. kunne smække et billed op der er taget med kameraet ville det være fjong :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
enfenenfenSkrevet 04/05-03 21:10 
Naiera >
Nikon Coolpix 2000 (eller 2500?). Det er i hvert fald temmeligt blåt, så det er til at finde.

Det er et KANON kamera, og kan købes for helt ned til 2500,-

Det ser ud som, at linsen er skæv. Det kan sevlfølgelig godt være vinklen, men jeg tvivler da lidt.

Jeg har selv et Sony Cybershot P7, som jeg er yderst tilfreds med.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:14 
Er linsen skæv? Hvad dælen snakker du om?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 04/05-03 21:48 
Se på panelet ved dit vindue og reolerne.

De ser ikke helt lige ud.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 21:51, rettet 05/05-03 09:03 
Tjaa, det må vel være vinklen, eller noget der skete da billedet blev lavet om fra at være i en opløsning på 1 milliard * 1 milliard til det, det er i nu. Hende jeg lånte kameraet af har udstyr for langt over 30.000 kr., så jeg tror næsten hun ville lægge mærke til, og klage over, den slags...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 04/05-03 22:03 
LWS >
Canon Digital IXUS 400
Det vil koste dig 4250kr inkl. porto, men så har du et rigtig godt kamera. Taler man digitalkameraer, så må Canon straks tages i betragtning.

Ville også sige et Ixus 400 :)
Det er sku et godt kamera til prisen , andet er der ikke at sige.
MajorPMajorPSkrevet 04/05-03 22:35 
Kunne jeg evn. få billed kvaliteten at se så? :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
LWSLWSSkrevet 04/05-03 22:36 
Enfen >
Jeg har selv et Sony Cybershot P7, som jeg er yderst tilfreds med.

Før end du lokker en sagesløs køber ud et (fetishistisk) forhold til et Sony-produkt, skulle han nok lige informeres om deres politik hvad angår digitalkameraer. Så vidt jeg er orienteret, kan man kun bruge Sonys egne (dyre!) flash memory kort til et Sony kamera. Kan du af- eller bekrafte om det stadigvæk er tilfældet? ;)
enfenenfenSkrevet 05/05-03 07:05 
Det kan jeg så afkræfte.

Der er begyndt komme 3. parts memory sticks ud. Jeg kender på nuværende tidspunkt til "ExtreMemory", "Lexar" og "Sandisk".
What is the Matrix?
LWSLWSSkrevet 05/05-03 08:35 
Men vel stadigvæk i dimensioner efter Sonys eget design, så disse tredjepartsproducenter skal betale royalties? ;)
Jeg kan stadigvæk ikke forestille mig, at de skulle være på et prisniveau lig regulær flash ram.
PoulPoulSkrevet 05/05-03 08:50, rettet 05/05-03 08:50 
Jeg har også gået og spekuletet lidt i at investere i et digitalt kamera, men skal man virkelig op i 4000 kr. klassen for at få et ordentlig kamera? Jeg havde regnet med max. at skulle bruge 2000. Kan man ikke få noget ordentlig til den pris oder was?
NaieraNaieraSkrevet 05/05-03 09:02 
Jo, det jeg snakker om kan man få til omkring 2500. Det er et GODT kamera...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LWSLWSSkrevet 05/05-03 09:19 
Det kommer så igen an på hvad man kalder et godt kamera. En af mine venner har lige brugt 25k på et RIGTIG GODT kamera. ;)

Hvad forventer man af kameraet?
NaieraNaieraSkrevet 05/05-03 09:46 
Det er jo en selvfølge at "GODT" sættes i forhold til prisen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LWSLWSSkrevet 05/05-03 09:51, rettet 05/05-03 09:58 
Hvis "godt" kontra "skidt" bedømmes helt og holdent ud fra en pris/ydelse balance, kan vi vist godt diskvalificere Sonys kameraer sammen med diverse gode kendte mærker, så som Olympus og Nikon. ;)
PoulPoulSkrevet 05/05-03 10:33 
Jeg er ikke nogen foto "freak" eller noget og ved generelt ikke så meget om den slags, så kameraet skal bare bruges i ny og næ til at tage med på ferie og den slags. Jeg har bl.a. kigget på et Canon, er det helt hen i vejret?

Canon digitalkamera
NaieraNaieraSkrevet 05/05-03 10:38 
Jeg ville som minimum købe et med 2 megapixel...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LWSLWSSkrevet 05/05-03 10:48, rettet 05/05-03 10:51 
Det kan skam være et helt fint kamera til lidt tilfældig fotografik udfoldelse, hvor der ikke er de helt store krav til kvaliteten.

Som Naiera siger, kan det dog være en rigtig god idé, lige at komme lidt højere op i pixels, hvis billederne rigtig skal kunne bruges til noget.
PoulPoulSkrevet 05/05-03 10:54, rettet 05/05-03 11:00 
Når vi snakker højere antal Pixels, så er det lig en højere opløsning oder was? Jeg fandt lige et HP på 2.1 mega pixels. Hvad med memory, hvor mange billeder kan man tage på sådan en fætter? De her Secure digital hukommelseskort, svarer det bare til en ekstra gang hukommelse, så man kan tage nogle flere billeder?

HP digitalkamera
NaieraNaieraSkrevet 05/05-03 10:58 
Så ville det være en langt bedre ide at snuppe det fra Nikon... Det er i øvrigt 200 kr. billigere ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LWSLWSSkrevet 05/05-03 11:17, rettet 05/05-03 11:17 
Helt enig med Naiera! HP laver nogle rigtig elendige digitalkameraer. Jeg har selv et dårligt 2.1mp kamera fra HP. ;)
Nikon har et noget (rettelse: meget) bedre ry.
PoulPoulSkrevet 05/05-03 11:19 
Hvad gør dem dårlige? Jeg kender da et par stykker som har HP og er godt nok tilfredse, men ok de er heller ikke fotohajer.
LWSLWSSkrevet 05/05-03 11:36 
Jeg kan selvfølgelig kun vurdere ud fra mit eget kamera, set i forhold til de Canon (G2 & G3) kameraer jeg normalt bruger her.

Jeg har taget nogle helt gode billeder udenfor om sommeren, når der var godt med lys, men så snart det er indenfor og lidt mørkt, bliver billedet grynet og farverne smadrer totalt ud og bliver til en brun-grå pærevælling. Det er bare ikke acceptabelt.
PlaykidPlaykidSkrevet 05/05-03 19:17 
Billede taget med et Olympus C-300 Zoom:)
Storebroderen (C-400) ligger i omkring de 5000 kr., så mon ikke et C-300 ligger en del længere nede.

Mit nye Kamera tage gode billeder;)
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 05/05-03 19:40, rettet 05/05-03 19:45 
Wow, det ser sgu´ godt ud :)
Tjekkede lige på edbpriser.dk.
2900 kr. og en masse ros :)

Hvis man vil have gode billeder i A3 format, er det så ikke omkring de 3 Mpixels, der er minimum?

EDIT: Så lige at Olympus Camedia C-350ZOOM er billigere. Det må næsten være en forbedret udgave...

Olympus C-300 Zoom
MokeMokeSkrevet 05/05-03 21:21 
Edb priser har også en guide der forklarer lidt mere for os uintelligente mennesker.

produkt guide -> digital kamerarer
PlaykidPlaykidSkrevet 05/05-03 21:28 
Hvis man vil have gode billeder i A3 format, er det så ikke omkring de 3 Mpixels, der er minimum?

Uha, det må du ikke spørge mig om;)
Fik kammeraet for ca. 2 uger siden hvor jeg havde fødselsdag. Så først der omkring der, har jeg prøvet at sætte mig ind i mit digitale kammera (og digitale kameraer generelt):)
Spiller nu: Halo 3
MokeMokeSkrevet 05/05-03 21:29 
Jeg kan iøvrigt give en sammenligning også...

For noget tid siden stod jeg for at skulle skaffe nogle kamerarer til firmaet.

Vi havde allerede et canon A20 (2,1 Mpix) og jeg så et tilbud i aldi på 4 mpix kamera (kan ikke huske mærket) til 3500,- Jeg købte det og ville sammenligne..... HOLD DA FEST en overraskelse, Canon tog langt bedre billeder, også selvom opløsningen var sat helt i top på det andet.

Min konklusion var at man ikke kun skal gå efter opløsningen, Linsen Betyder alt. Derfor går jeg som regel efter dem der i forvejen laver alm. kamerarer, såsom Canon, Nikon og olympus (ikke nødvendigvis i den rækkefølge)

Bare lige en historie fra min verden... ;-D
jaesjaesSkrevet 05/05-03 21:46 
Moke >
Min konklusion var at man ikke kun skal gå efter opløsningen, Linsen Betyder alt.

Det er jeg enig i. Dog betyder opløsningen også en del ved forstørrelser.
jaesjaesSkrevet 05/05-03 21:58 
PS2 playkid >
Uha, det må du ikke spørge mig om;)
Fik kammeraet for ca. 2 uger siden hvor jeg havde fødselsdag. Så først der omkring der, har jeg prøvet at sætte mig ind i mit digitale kammera (og digitale kameraer generelt):)

My bad - det var egentlig ment som et spørgsmål til alle :)
NaieraNaieraSkrevet 05/05-03 22:25 
Moke >
Derfor går jeg som regel efter dem der i forvejen laver alm. kamerarer, såsom Canon, Nikon og olympus (ikke nødvendigvis i den rækkefølge)

Præcis det samme hende kamera-eksperten fra min klasse sagde. Ligemeget hvor mange megapixel der er i de Medion kameraer Aldi sælger, vil et godt Nikon (som f.eks. det Coolpix et der), så godt som altid være bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PriestPriestSkrevet 06/05-03 01:13 
PS2 playkid:

Er du meget glad for The Thing til Xbox? ;-)
PlaykidPlaykidSkrevet 06/05-03 06:46 
Nej, jeg synes bare det første eksemplar var for svært, så jeg købte fordi så troede jeg det ville blive lettere:p

Ej, jeg indgik en bytte handel hvor jeg bl.a. fik The Thing med, så jeg fik et eksemplar i overskud og det skulle sælges.
Og det er allerede solgt til en hvis hr. KTC som får det til P:R 3.1:)
Spiller nu: Halo 3
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 01/06-03 21:15, rettet 01/06-03 21:24 
Så lige et andet kamera det hedder: 820LCD PowerC@m fra Trust nogle der kender noget om det?

Lille link....
Sælg mig en Xbox =)
LWSLWSSkrevet 01/06-03 21:21 
Jeps. Tjek bedømmelserne på edbpriser, så holder du dig langt væk fra alle Trust kameraer. De laver uskarpe billeder og kager totalt ud indenfor, når der ikke er optimal belysning.
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 01/06-03 21:25 
okay kan man få et okay Digital kamera for omkring de 1500kr?
Sælg mig en Xbox =)
NaieraNaieraSkrevet 01/06-03 21:53 
Der var et Kodak med 2 megapixel til 1400 i et af bladene... Elgiganten må det have været...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 01/06-03 22:00 
Og det skulle være ok?
Sælg mig en Xbox =)
NaieraNaieraSkrevet 01/06-03 22:10 
Det må man jo gå ud fra når det nu er Kodak...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 01/06-03 22:11 
okay så må det her jo være endnu bedre når det er Kodak ;)

lige her...
Sælg mig en Xbox =)
NaieraNaieraSkrevet 01/06-03 22:13 
Men der er så ingen optisk zoom i den der... (aner intet om det Kodak jeg omtalte...)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 01/06-03 23:53, rettet 01/06-03 23:53 
Naiera >
Det må man jo gå ud fra når det nu er Kodak...

Langt fra sikkert. Selv Nikon har lavet enkelte svipsere :)
NaieraNaieraSkrevet 02/06-03 00:14 
Jeg skrev jo heller ikke "Helt sikkert, det er jo Kodak"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 02/06-03 00:23, rettet 02/06-03 00:31 
Ok da, jeg kunne måske have brugt en anden vending :)

Pointen er bare, at man skal passe på med at købe varer man ikke har afprøvet, eller læst tests om (specielt elektronisk isenkram som kammeraer); også når det er anderkendte mærker...

EDIT: Og derfor skal man passe på med "at gå ud fra noget" ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig