X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tempest på min arcade maskine?


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 19/03-05 15:31 
Er der nogen der ved hvad der skal til for at jeg kan spille tempest eller robotron på min arcade maskine.?
Udover at købe spillet;)

Er der ikke et eller andet anderledes ved det?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 19/03-05 15:43 
Tempest = vektorskærm (drop det)
Robotron = styring med to joysticks
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 19/03-05 19:43 
Ved godt med to jostick det kan fikses..

Hvad er der specielt ved vector skærm.
kan den ikke købes.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 19/03-05 19:46 
Jeg tror ikke de er ret lette at komme. Er rimeligt eftertragtede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 20/03-05 12:37 
Overvejer selv det samme. Se evt tråden om colorXY. Jeg poster et link her i morgen der i detaljer beskriver hvordan de virker. Har det ikke lige her.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 21/03-05 09:07 
Her er side der er skrevet ar en tidligere medarbejder på Atari. Han beskriver i detaljer hvordan colorxy's virker.

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 05/01-06 11:51, rettet 05/01-06 11:51 
Synes lige jeg ville tage denne tråd op igen, da jeg jeg faldt over dette link. Det er en gut der har lavet sin egen xy monitor ved at bruge skærmen fra et helt almindeligt fjensyn og neckboard + spoler fra en død xy monitor. Begge dele burde ikke være umulige at finde.

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 05/01-06 12:48, rettet 05/01-06 12:53 
Ok endnu en sindsyg ide (stop mig hvis det lyder for langt ude }:-) ):

Altså den primære funktion i et 3D grafikkort er at kunne vise en h... bunke polygoner givet visse oplysninger om hjørnepunkter (+ shading, osv.).
Det burde altså være en smal sag for sådan en fætter at vise en h... masse vektore. Hvis man nu greb ind på rette sted i et Tempest (eller andet xy-board) og fik fat på alle disse oplysninger, smid dem over i et passende 3D grafikkort på passende vis og kørte det ud på en monitor fx noget VGA -> RBG converter?!

Der er dog mange aspekter, kan fx lade sig gøre at fyre op under et 3D kort uden en PC eller skal der en PC ind over? Hvor skal man opsnappe vektoroplysningerne? Vil der komme væsentlige forsinkelser? osv osv
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 05/01-06 13:05 
I princippet er det muligt. Men du er vel nødt til at have en eller anden form for computer til at fungere som driver mellem Tempest og 3d-kortet. Så er det vel ligeså godt som at emulere spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig