X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Downtime


Svar
RJKRJKSkrevet 19/03-05 14:59 
For serverkonfiguration er vi nede i løbet af eftermiddagen. Forventet tid: ca. 15.45-17.30.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
189 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 20/12-07 08:30 
Bør man ikke overveje at flytte serveren væk fra de kolde jyske marker? :P Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har oplevet nedetid hos TDC herude.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/12-07 09:48 
Det må altså ikke ske igen nu har jeg fået gråt hår :-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 20/12-07 10:06 
Vi dropper TDC og deres besværlige kabler i nærmeste fremtid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 20/12-07 11:12 
Er TDC ikke alle kabler? Eller er der begyndt at være andre at vælge imellem.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dpldplSkrevet 20/12-07 11:39 
Nu ved jeg ikke hvad P:R kræver, men skulle da være nok andre udbyder med deres egen kabel nu. Sydvest energies fiber bredbånd her er sgu damn godt (Og jeg bor i en lille by ><)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dRxLdRxLSkrevet 25/04-08 20:30 
Den gode gamle server kastede en lille smule op i munden, da jeg lavede en backup af databasen. Mit gæt er at den slags snart er noget vi kan slå os selv på lårene over og grine af, mens vi mindes de 'gode' gamle dage ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 30/06-08 08:41 
Serveren har lige været "en smule" sløv de sidste 6 timer. Skulle være tilbage til normal nu.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 01/07-08 11:57 
Serveren kommer til at blive noget langsommere fra i aften ved 22 tiden og en del timer frem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/07-08 15:58 
Det var så det. Serveren skulle gerne køre med sin sædvanlige hastighed fra nu af.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 01/12-08 14:32 
MidtVest Bredbånd kager rundt i deres opdatering, så al net herude har været nede i tre timer, og der bliver muligvis lidt mere nedetid senere.

De gode nyheder er at hastigheden er femdoblet til 50/50 MBit, så alt gerne skulle køre endnu hurtigere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 01/12-08 17:46 
Jeg syntes da ikke at det kørte langsomt før?

Blev det ikke 3 timer ++ ? ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 01/12-08 17:53 
Jeg sagde jo at der kom lidt mere nedetid ;)

Af en eller anden grund døde netkortet i serveren netop samtidig med ISP'en sendte et opdateringssignal til fibermodemmet (som jo går direkte videre til den netport på serveren, som døde...).

Derfor står serveren helt skilt ad midt på gulvet nu, så der bliver altså lidt mere nedetid i dag, når det hele skal samles og sættes på plads igen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 01/12-08 18:00, rettet 01/12-08 18:08 
Så var det da heldigt at vi ikke havde den eksterne linie siddende bundkortets indbyggede netkort, og at der sad et ekstra i da du købte den =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 01/12-08 18:09 
Jep :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 03/02-09 18:26 
Jeg tager serveren ned for en kort bemærkning omkring midnat i forbindelse med software opdatering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 03/02-09 23:22, rettet 03/02-09 23:22 
Jeg tager serveren ned præcis kl. 23:30, og jeg regner med at den forbliver nede i ca. 20 minutter. Bare så I ikke mister verdens længste og vigtigste post fordi serveren lige tager sig en slapper.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 03/02-09 23:49 
Og vi er oppe igen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 09/03-09 00:58 
Uannonceret nedetid fra ca. 23:47 til nu. eAccelerator tog røven på mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/07-09 20:28 
Der har været nedetid fra ca. kl.11 til ca. kl. 17:30 i dag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/07-09 00:03 
No shit?? ;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 27/09-09 17:36 
Der har været et uventet ip-adresse skift i nat som følge af ændringer hos ISP'en, hvormed vi har været nede ca. 02-13. Derefter er der lidt forskelligt hvor hurtigt DNS-ændringerne slår igennem hos folk, så nogle kom ind med det samme, og andre først senere. Til middag i morgen skulle ændringerne været slået igennem overalt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 13/01-10 23:31 
I tilfælde at nogen skulle undre sig over at P:R var nede i dag fra ca. kl 11 til ca. kl. 16:30, så skyldes det et nedbrud i et af serverens netkort som vi nu har skiftet.

Som en lille bonusinfo kan jeg nævne at vi efterhånden har ret godt styr på data redundansen, så hvis det værst tænkelige skulle ske med serveren vil der højest gå få timer af P:R tabt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/01-10 23:49 
Godt arbejde, men det er jo snart mange timer siden, så det har de fleste sikkert glemt alt om ;) Ved eftertanke var det måske dét, der gjorde mine øje-tics lidt værre i dag. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 13/03-10 17:37 
Vi er udsat for et eller andet massivt spam-angreb, så der er lige nogle overbelastningsproblemer, og vi lukker ned engang i mellem, når det bliver for slemt, indtil det forhåbentligt snart er overstået...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 22/08-10 09:31 
Var der problemer i morges efter omkring kl. 6? Måske grundet uvejr.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 22/08-10 12:28 
Ja, strømafbrydelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 05/10-10 10:43 
Har der være noget vedligehold i databasen i dag?

Fik i går en besked om en udløbet annonce - jeg rettede den og genaktiverede. Nu fik jeg igen den sammen besked og annoncen var den gamle pris/tekst.
RJKRJKSkrevet 05/10-10 15:49 
Ikke noget der burde forårsage den slags. Men vi ændrer generelt i tiden, så kan ikke udelukkes, heller :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 01/11-10 22:34 
Der har været problemer den sidste halve times tid pga. et hacker-angreb.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 22/06-11 14:59 
Jeg genstarter serveren i dag kl. 15:15 (ca. 15 minutter fra nu).

Lille heads up så I ikke går i panik eller mister verdens længste indlæg.

Nedetiden forventes at være meget kort, men man ved jo aldrig :/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 25/07-11 22:59 
Som annonceret har vi haft en hel del nedetid i dag pga. en defekt disk, der desværre kostede et par timers data.

Hvis der er problemer rundt omkring, er I velkomne til at sende mig en besked.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 25/07-11 23:29, rettet 25/07-11 23:33 
A day well spent... :-p (tak for kampen dolly)

edit: @RJK: jeg formoder at den annoncering du referer til er blevet slugt af "en forskydelse i matricen" ligesom alle andre posts der er blevet lavet efter ca. kl. 03:00 i nat.

Beklager det lille datatab, men det var så godt jeg kunne gøre det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-11 23:49 
Hvilken funktion havde de "applicationX"-filer som ens browser gerne ville downloade når man gik ind på www.playright.dk? Jeg prøvede at gemme den et par gange og åbne den i et andet program. Når den var downloadet hed filen noget forskelligt hver gang og i starten af filen optrådte en håndfuld brugernavne herinde fra.

?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 25/07-11 23:56, rettet 25/07-11 23:57 
Jeg formoder at de blev smidt efter dig fordi jeg havde overset at lukke for den offentlige adgang imens jeg rekonstruerede websiderne. Hvilket resulterede i at apacheserveren i et stykke tid stod og smed uprocesserede kildefiler i ansigtet på folk.
Så med andre ord, jeg formoder at filerne i sig selv ikke udgør nogen risiko for dig og din maskine.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 26/07-11 00:01, rettet 26/07-11 00:05 
Ikke den bedste måned nogensinde for P:R...
Fejl: triviaresultat.php returnerer en blank side (plejer at virke fint)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-11 00:02 
Jeg kører ikke windows så det var jeg egentlig ikke bange for. Jeg synes bare det så meget suspekt og hacker-agtigt ud :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 26/07-11 00:10, rettet 26/07-11 00:10 
@konsolkongen:
Du har nok set lidt af standard http headeren, som din browser normalt ikke viser dig, her et eksempel:

Accept:text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Charset:ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.3
Accept-Encoding:gzip,deflate,sdch
Accept-Language:en-US,en;q=0.8
Cache-Control:max-age=0
Connection:keep-alive

@KTC: Nej, det har været lidt træls med det. Dolly (det navn jeg har givet den nuværende server) trænger til at blive pensioneret til fordel for ny hardware med hotswap diske og bedre understøttelse af forskellige former for virtualisering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 26/07-11 14:55 
Hvis man kigger på en title under information og vil havde et screenshot større så får man et blankt pop-up vindue.
RJKRJKSkrevet 26/07-11 14:58 
Fikset, tak (men helst per besked, så tråden ikke spammes for vildt :)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 26/07-11 19:58 
Tror den er gal igen jeg kan ikke selv se det jeg har postet f.eks i tråden om 2d fightere ?
Bashful Neophyte
fumfumSkrevet 03/10-11 09:12 
Mon ikke det er ved at være tid til en lille reindexering?
Der er ikke volsom hastighed på mere.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
enfenenfenSkrevet 03/10-11 09:57 
Jeg synes også hastigheden halter for tiden. Det kan selvfølgelig også være Playrights internetforbindelse, der er synderen.
What is the Matrix?
WonderboyWonderboySkrevet 03/10-11 13:09, rettet 03/10-11 13:33 
Mit kører også meget langsomt.
I love monster land
SonicSonicSkrevet 03/10-11 15:19 
Samme her. Forummet er meget langsomt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RJKRJKSkrevet 03/10-11 15:34 
Udover at det lyder noget overdrevet, så er det bare et midlertidig issue, indtil vi opdaterer. Forhåbentligt om et par uger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/10-11 16:56 
Der var en større og længerevarende strømafbrydelse i Ikast lørdag eftermiddag og aften, som mørklagde byen og stoppede P:R-serveren. Det tog desværre en hel del længere tid end forventet at få den op igen, men nu skulle vi omsider køre.

Venligst besked mig hvis problemer bemærkes, tak!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 23/10-11 17:03 
Det første jeg gør når jeg kommer til penge er at købe dig en 3 timers UPS :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 23/10-11 17:29 
UPS'en og dermed serveren kørte fint uden strøm - men selvfølgelig kun et vist stykke tid. Det er heldigvis ret sjældent, at en hel by går død.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/10-11 18:31, rettet 23/10-11 18:32 
Skal I ikke snart have flyttet serveren væk fra Jylland? :P

Er glad for at det kun var en strømafbrydelse, og ikke noget seriøst. Og jeg fik ret i min antagelse. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 23/10-11 18:47 
Hvilken antagelse?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
189 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig