X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er Halo ondskab?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/03-05 00:33 
Fra et andet forum;

"Halo 2 : Influence and Consequence
By Shea Virpusi
Northern Christian Alliance Staff Writer
February 18, 2005


Up until three weeks ago I always considered myself a “hip parent”. I would let my 17 year old son stay out until 10PM on the weekends. I would let my 7 year old daughter watch the Powerpuff Girls despite the sometimes graphic violence and blood, and Spongebob Squarepants despite numerous warnings from the church and various other government and media outlets. I even let my 10 year old son play the Playstation 2 videogame, “Midnight Club II” despite it’s Teen rating. However about three months ago that all changed when my 17 year old suddenly began acting strange.

It started off normally enough, after a trip to the mall with my wife he returned with a camouflage skullcap. I was skeptical at the time but I didn’t question it. It wasn’t until he began wearing it indoors that I became concerned., however my wife of twenty years assured me it was just a phase. Boy was she wrong. Three days later as I entered my home after returning from work I was greeted by my son sitting at the dining room table wearing ski goggles, my fathers WWII combat jacket, and singing along to explicit rap lyrics describing “battle” by “M&M”, and to be honest I near fainted. I scolded him and instructed him to go to his room until I could think of a proper punishment.

I was at a loss for words, so I went into my room and prayed to God that he would give me the strength to help my son in this crisis. Before I could gather my wits and enter my sons room he burst through the door in tears with the XBOX game “Halo 2” in hand. He confessed to me that he purchased it from a neighborhood thug and that he had been playing it behind my back for nearly a week. I thanked him for being such an honest man, and we decided to destroy the vile thing together. I won’t go into detail about what we did with the disc, but needless to say it won’t be corrupting anyone ever again...

(Part two of this ongoing passage shall appear in the March, 2005 edition of the NCA Newsletter.)"

Sygt:I
Well crucify the insincere tonight...
KalicolaKalicolaSkrevet 19/03-05 01:34 
ROFL!!! Det er griner det der... The lord works in mysterious ways.
For The Love Of The Game
JAAJAASkrevet 19/03-05 02:33 
Religion skulle forbydes. Det er muligt, at de troende får noget ud af det, men til gengæld er det stor til gene for alle, der ikke lige deler lige præcis deres version af overtro. Hvor er jeg dog træt af religion.
MarcKMarcKSkrevet 19/03-05 04:08, rettet 19/03-05 04:09 
Hvor ser du nogle negative konsekvenser af religion i denne lille historie? Generaliserer du ikke også lige lovligt meget, når du siger, at religion "er til stor gene for alle" andre end de troende.
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/03-05 06:49 
Jeg tror nu det var ham dér "M&M" der gjorde udslaget. Skidt knægt!
dRxLdRxLSkrevet 19/03-05 08:44 
Marc Klemp>
Generaliserer du ikke også lige lovligt meget, når du siger, at religion "er til stor gene for alle" andre end de troende.

Det er i hvert fald til store gene for knægten i historien, der er blevet hjernevasket ind i én opfattelse af hvordan verden hænger sammen, uden mulighed for rigtig selv at kunne tage stilling. Hvis han så senere kommer til fornuft og vælger et mere ateistisk (egentlig agnostisk) ståsted, så mister han muligvis sin familie. Den slags har man i hvert fald hørt om fra religiøse tossehoveder.

Der er ikke noget galt med religion så længe den ikke er fundamentalistisk, problemet er at den i sin natur næsten ikke kan være andet. Enten findes der en skabende Gud der er årsag til det hele, eller også gør der ikke. Positionen hvor man tror på en Gud der har trådt ud af skaberværket og har overladt det hele naturlovene er jo funktionel-ateisme.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 19/03-05 08:52 
Det er utroligt, hvor meget spil skal være syndebuk for. Man burde starte en forening for spillenes beskyttelse, for det er efterhånden grotesk, hvor langt ude det er ved at være.

Kommende overskrifter:
"Pac-man gav mig mælkeallergi"
"Mario fik mig til at lægge sag an mod den lokale blikkenslager for vold mod sagesløse skildpadder"
Find selv på flere...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-05 09:19 
Den eneste skyldige i den historie er da datteren!

Hun har efter utallige indoktrinerende episoder af 'Powerpuff Girls' og 'Spongebob Squarepants' mistet sin spæde realitetssans og har mobbet og slået sin storebror (hun har mest sandsynligt prøvet at kopiere Buttercup's Special Moves).

Han kan naturligvis ikke fortælle nogen at han har fået bank af sin 7-årige lillesøster, så han projicerer sin angst og frustrationer over på 'Halo 2', som på den måde bliver syndebuk og faderen falder for det.
SumezSumezSkrevet 19/03-05 14:06 
Marc Klemp>
Hvor ser du nogle negative konsekvenser af religion i denne lille historie? Generaliserer du ikke også lige lovligt meget, når du siger, at religion "er til stor gene for alle" andre end de troende.

Ser du småt på det, er det kun faderen i historien, det går ud over, men i det store sammenhæng, er det krafteddeme uhyggeligt hvad religion gør ved folks realitetsopfattelse. Nu kommunikerer jeg i min dagligdag med rigtig mange amerikanere, hvilket jeg har gjort i de otte år, jeg har haft internetforbindelse, og det samme gælder formentlig for mange andre herinde. Mange af dem kommer næsten dagligt med uhyggelige historier om den amerikanske religiøse fanatisme, og et par stykker er tilmed så forfærdede, at de ønsker at flygte væk fra USA så hurtigt som muligt. Et stort land som USA kan ikke køre på forskruede, religiøse opfattelser, og det går ud over alle amerikanerne. Det er temmelig slemt, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 19/03-05 15:00 
Et stort land som USA kan ikke køre på forskruede, religiøse opfattelser, og det går ud over alle amerikanerne.

Min opfattelse ville snarere være at religion er den eneste grund til at tingene kan fungere som de gør derovre. Religion holder sammen på den nation, på godt og især på ondt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TweelTweelSkrevet 20/03-05 00:08 
Øh, i tager det vel ikke seriøst? Det er da klart en joke...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
dRxLdRxLSkrevet 20/03-05 01:13 
Med nogle af de amerikanere jeg kender, så behøver det ikke være det :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 20/03-05 01:49 
Det er desværre sandt. Der findes mange eksempler fra USA, der er endnu værre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 20/03-05 01:55 
Tweel>
Øh, i tager det vel ikke seriøst? Det er da klart en joke...

Øh, nej? Der er MANGE af disse episoder i Amerika. Sådan er det bare, det er sq weird... men sådan er det!

:\
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/03-05 02:14 
Som de andre siger er det her ingen ting i forhold til de fundamentale Kristne.

Jeg ved bare at jeg har ondt af den knægt.

Han for lov til at være oppe til kl 10 i weekenderne? Og han er 17o_O?
Well crucify the insincere tonight...
KilroyKilroySkrevet 20/03-05 09:50 
Det der irritere mig mest ved de historier er: "I prayed to God for guidance"
Siden hvornår var det okay for forældre at tage hånd om deres børn og opdrage dem uden indblanden fra diverse supernaturale eksistenser?
Sig dog direkte til ungen: "Ved du hvad sønnike. Jeg er bange for at du bliver voldelig hvis du spiller voldelige spil. Episoder som Columbine-massakren her forstærket denne angst."
Det havde været direkte ud af posen, istedet for at overføre sin usikkerhed på religion.
Kilroy Was Here
TweelTweelSkrevet 20/03-05 12:47 
Hele artiklen virker overdreven. Et par ting gør mig særligt betænksom:
Googler man efter Northern Christian Alliance eller Shea Virpusi finder man intet.
Spongebob Squarepants er der ikke blevet advaret om, der var en enkelt lidt obskur kristen forening som mente at den var del i en kampagne som kunne tolkes som værende tolerant over for homosexuelle familier.
"M&M": Hvis han virkelig følger med i kristne foreningers budskaber ved han godt hvem Eminem er. Der er tit blevet advaret mod ham. Sagen her er, ligesom med Spongebob, at det er overdrivelser som gør historien sjovere, mere absurd, men som går videre end hvad der er realistisk.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaieraNaieraSkrevet 20/03-05 14:23 
Spongebob Squarepants er der skam blevet advaret om. Det du nævner er advarslen. Det er også nok til at de religiøse tosser tager det alvorligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TweelTweelSkrevet 20/03-05 14:31, rettet 20/03-05 14:32 
Måske, men det han skriver: "and Spongebob Squarepants despite numerous warnings from the church and various other government and media outlets." er jo ikke rigtigt, men kunne sagtens være en humoristisk overdrivelse. Desuden var det ikke serien, men brugen i en musik video, de protesterede over. OG så er der hele stilen, samt de andre punkter jeg nævnte.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaieraNaieraSkrevet 20/03-05 14:33, rettet 20/03-05 14:36 
Jaja, jeg siger heller ikke at historien er sand... Men den kunne altså godt være. Det er SÅ typisk USA, og det er ikke overdrevet. I hvert fald ikke reaktionen fra forældren. Måske er ungen overdrevet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 20/03-05 14:38 
Det mest skræmmende i denne tråd:

Hyakotake>
(hun har mest sandsynligt prøvet at kopiere Buttercup's Special Moves).

Du gør mig bange Hyakotake =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TweelTweelSkrevet 20/03-05 14:48, rettet 20/03-05 14:50 
Naiera> Der kan vi sagtens blive enige: USA er i høj grad fanget i fundamentalistisk religiøst vanvid, og selve idéen om at en far og søn bliver forfærdede over at et videospil har dæmonisk inflydelse på dem er absolut ikke utænkelig. Det er bare nogle af detaljerne og stilen der gør at jeg tror lige den her er en and.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
SumezSumezSkrevet 20/03-05 17:28 
Tro mig, der findes mange eksempler fra USA, der er ligeså slemme eller langt værre end dette. Det er på ingen måder overdrevent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 20/03-05 19:12 
Selve konceptet er ikke, men nogle af detaljerne er (bl.a. som nævnt M&M og Spongebob Squarepants). Samt det suspekte faktum at foreningen og forfatteren ikke er nævnt nogen steder når man googler efter den.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/03-05 19:46 
Tweel - Det er et religiøst sekt nyhedsbrev der kommer med mail! En eller anden kristen fik den i sin mail og postede den på et forum!

Jeg siger ikke at det er en and - Men det virker sandsynligt nok!
Well crucify the insincere tonight...
TweelTweelSkrevet 20/03-05 19:53, rettet 20/03-05 19:54 
De fleste religiøse sekter plejer nu gerne at ville gøre sig så synlige som muligt, det er jo trods alt en god måde at hverve nye medlemmer på. Og selv hvis de ikke gør, så vil der som regel være andre der kommenterer på dem, nyhedssider, eller folk som er uenige med dem.
Jeg siger ikke det nødvendigvis er en and - Men det virker mest sandsynligt.
EDIT: Hvilket forum så du den på?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaieraNaieraSkrevet 20/03-05 19:56 
Min favorit Gudeside:

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TweelTweelSkrevet 20/03-05 20:12 
Westboro Baptist Church er endnu et eksempel på at disse kult foretagener plejer at være meget glade for at få opmærksomhed på nettet. Derudover plejer de at give mening, set fra et specielt synspunkt. Det virker ikke som om der er denne sammenhæng og konsekvens i det der er skrevet her.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RitesRitesSkrevet 21/03-05 05:27 
King Chaos is my neighborhood thug :)
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig