X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Emsig betjent


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-05 17:05, rettet 09/06-05 05:38 
Situationen er denne:

Jeg og en kollega kører bag hinanden i hver sin udlejningsbil op gennem
Københavns Lufthavn. Efter at have holdt for rødt lys og lige er kommet op i
fart igen, kommer en fyr drønende baglæns i vores kørebane.
Jeg bremser hårdt op og ser i mit bakspejl, at min kollega ikke har en
chance for at nå at stoppe, da han kører på pigdæk. Ganske rigtigt kører han
rimelig blidt op i mig, og vi kører ind til siden.
Skaderne er kun nogel få ubetydelige ridser, som vi ikke gider belemre nogen
med.
Desværre er 'ulykken' sket direkte ud for politistationen i lufthavnen, så
en betjent har overværet det hele og insisterer på at skrive rapport -
selvom hverken jeg, min kollega eller den bakkende fyr er særlig vilde for
det.
Eneste skader er på vores to udlejningsbiler, som er så ubetydelige, at vi
som sagt ikke vil gøre noget ved det - og det hele skal ordnes internt i
firmaet.

Hvis ingen vil anmelde nogen for noget, kan betjenten så bare opholde os i ½
time, kun fordi han selv vil have en rapport?
I så fald, hvad er formålet med dette?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
psychomantispsychomantisSkrevet 16/03-05 17:21, rettet 16/03-05 17:23 
Meget mærkeligt. Min kæreste og jeg var involveret i en ulykke på en landevej hjemme i det mørke vestjylland. Vi kørte i en udlejningsvarevogn, og hende der kørte ind i os fik totalt smadret sin bil. Ingen kommer mirakuløst noget til og får at vide da vi ringer 112, at politiet ikke vil involveres fordi der ingen personskade er. Vi skulle bare selv sørge for at ringe til falck så bilerne kunne fjernes, og så indbyrdes ordne forsikringsspørgsmål. Politiet ville altså intet have at gøre med en noget større ulykke end den du nævner, fordi ingen kom til skade...
JAAJAASkrevet 16/03-05 17:24 
Det kan han vel godt, hvis han vurderer, at der senere kunne komme et juridisk efterspil ... eller hvis han bare keder sig, hvilket ser ud til at være tilfældet.

Det er trist, når autoritet benyttes på den måde.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-05 17:37, rettet 16/03-05 17:43 
Mit firma har et - skal vi sige blakket - ry hos politiet i lufthavnen, så derfor har jeg ham mere end mistænkt for bare at ville genere os.

EDIT: Specielt fordi min kollega til sidst får at vide, at en bøde kan komme på tale, fordi han ikke overholdt sin bremseafstand...

Hvis vi nu bare var kørt ned foran en betjent og banket ind i hinanden for sjov, så er det vel vores sag?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 16/03-05 18:48, rettet 16/03-05 18:50 
Ja, hvis I havde gjort det på en privat mark, hvor færdselsloven ikke havde noget at skulle have sagt (du sagde han sagde noget med bremseafstand) :)

Anyways, så lyder han godt nok en anelse problematisk den panserbasse. Han har sikkert haft en dårlig dag.
I win, you loose
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/03-05 18:58 
Jeg kender ikke færdselsloven specielt godt, men der er vel sket to lovovertrædelser (hvis man som betjenten går op i de små latterlige detaljer):

1. Spasseren foran dig har bakket et sted han ikke må (hvad var i øvrigt hans blændende forklaring på hans idiotiske handling?)

2. Bremseafstand (som nævnt)
dRxLdRxLSkrevet 16/03-05 21:05 
Mit firma har et - skal vi sige blakket - ry hos politiet i lufthavnen, så derfor har jeg ham mere end mistænkt for bare at ville genere os.

Se nu bliver historien spændende! Fortæl mere =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/03-05 22:02 
Du kan nøjes med at spekulere over, hvorfor der f.eks. er så mange vejtræer i lufthavnen, der er meget mindre end de andre... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig