X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sælge. Skal, skal ikke!?


Svar
HulleHulleSkrevet 15/03-05 08:43 
Er enormt lost her, og kunne godt bruge et lidt råd fra andre gamere:

Sagen er den at min spilsamling efterhånden blot bliver udvidet med mere og mere. Interessen er ikke dalene, men det er tiden kraftigt, og det ser ikke ud til at der i fremtiden kommer mere af den slags. Som det ser ud nu køber jeg spil på spil, men får sjældent gennemført dem. Nogen gange bliver de slet ikke åbnet.

Om ikke så længe flytter jeg sammen med kæresten. Vi skal bygge ud, uddannelse, måske (læs: forhåbentlig) der kommer små kloner osv. Kort sagt: Ingen tid til spil, og heller ikke i fremtiden.

Så er det jeg går og overveje at sælge stort set hele lortet, lige bortset fra mine GBA/GC/DS og PC spil og maskiner. Men står selvfølgelig tilbage med frygten om at komme til at fortryde. Nu har man jo trods alt brugt formuer, blod, sved og tårer på at opbygge samlingen.

Der må være andre af jer der har stået i samme kattepine? Et par råd med på vejen ville være rart.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dRxLdRxLSkrevet 15/03-05 09:23 
Du får intet for spillene i forhold til hvad du har givet. Jeg ville pakke tingene forsvarligt væk, og så kan du jo altid opsøge dem igen når nostalgien begynder at flå i dig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 15/03-05 09:25, rettet 15/03-05 09:26 
Jeg har da haft mine tanker mht at sælge eller ej. Dog har jeg aldrig fortrudt (med en enkelt undtagelse) mine salg. Sidst jeg solgte meget på én gang, var til en nordmand som gav uhyggeligt meget i overpris. Det skal jeg selvfølgelig ikke klage over og det var da også én af grundende til at jeg skilte mig af med det. Savner jeg det idag? Det kunne da være meget hyggeligt stadig at have sin snes-samling, men nej. Fortryder intet. Det kommer nok også an på hvor hardcore man er. Jeg er nok heller ikke typen der skal have _alt_, men sådan er vi jo forskellige. Jeg siger ikke at du er typen der skal have alt da jeg ikke kender dig. Men hvis du ikke har den brændende følelse af at have tingene, kunne du måske godt overveje at sælge lidt ud.
Når først dine gener kommer på gaden, er jeg også helt sikker på at dine prioriteter (tid) ændrer sig kraftigt :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BlossomBlossomSkrevet 15/03-05 11:50 
Hmm.

Som Juggernaut skriver, kommer det meget an på hvor hardcore man er.
Det der med at købe spil bare for at have dem, det kender jeg godt.
Jeg har været oppe at eje omkring 200 snes spil hvoraf jeg måske har prøvet max. 50 af dem.
Til sidst synes jeg egentlig det var pjat at have dm liggende som fyld, og solgte en stor del af dem..
Og nej.. Jeg savner dem ikke. Jeg har så valgt KUN at sælge de spil som jeg aldrig spillede alligevel, og klassikerne samt de store samleremner har jeg beholdt.

Størstedelen af min Nes samling er også røget, og sidst kom turen til N64.. Vi spillede aaaaldrig på den, og mange af de titler jeg kunne li (Paper Mario, Mariokart, zelda osv.) Er i en eller anden form kommet til Gamecube, så jeg så ingen grund til at beholde det.

Og nej, heller ikke det savner jeg..

Men vi er alle forskellige.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SumezSumezSkrevet 15/03-05 12:09, rettet 15/03-05 12:09 
Jeg tror, du ville fortryde det. Din situation minder sikker meget om min, og jeg ved at jeg ville fortryde det, hvis jeg solgte nogle af de PCE-spil, jeg aldrig har spillet, eller de DC-spil, jeg aldrig har åbnet..

Men som Blossom siger, alle er forskellige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 15/03-05 17:31 
Hvis det bare ligger som en dårlig samvittighed og påmindelse om spil, du aldrig får spillet, så kan det være positivt at fokusere på enkelte konsoller, men du kan også ende med at skulle genanskaffe dig det hele senere hen, måske for flere penge (sandsynligt). Det er svært at svare på, uden at vide mere om din personlighed på det område. Har du tidligere genanskaffet dig konsolting, som du havde solgt? I så fald skal du nok kun sælge det, der ikke har fremtidig affektionsværdi.
HulleHulleSkrevet 16/03-05 22:23 
Har da lidt dårlig samvittighed over alle de spil der bare ligger og venter på at jeg skal komme i gang med dem (hvilket jeg aldrig gør, da der hele tiden kommer nye til).

Det er frygten om at komme til at fortryde der spiller mest ind. Har før haft solgt, hvorefter jeg har fortrudt det. Men på den anden side tror jeg os at det efterhånden ville være sundt at gå tilbage til rødderne og koncentrere sig om en maskine eller to og håbe på at spilleglæden også vender tilbage i samme åndedrag. Back to basics. Efterhånden når jeg ikke at spille mere end få timer i det samme spil før jeg pludselig vil videre og se hvad det næste indeholder. Det næste fix.. Har simpelthen for travlt med at opleve og spille det hele når jeg endelig kan. Hvilket gør oplevelsen kedelig. Kender i det?

Arghh.. Tror det ender med en oprydning. Dælme en svær beslutning.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 16/03-05 23:18 
Jeg har her den sidste måneds tid gået helt grassat hvad angår spil og konsoller og jeg ved ikke kommer til at gennemføre eller spille mange af dem før om laaaaaaang tid...

Men find ud af hvad du er mest til.

Nolstalgiske spil fra ens barndom og ungdom har en speciel plads, og hvis der er en serie man går meget op i så behold den, men hvis det bare er noget der egentlig bare ligger der og flyder og man egentlig ikke kommer til at savne det, så få det videre i systemet...

Hvis jeg for alvor skulle sortere min samling så ville jeg beholde: Mario, Zelda og alle mine Marvel-spil...

Vi er som sagt alle forskellige, men få et overblik og tænk over det ;)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
MarcusMarcusSkrevet 17/03-05 11:45 
Jeg er/har været lidt i samme situation. Min spilleglæde er dalende og selv Castlevania spil som er mit primære område er begyndt at virke mindre spændende. Jeg er begyndt at sælge ud i spillene og vil også sælge klassikerne og min Castlevania samling vil jeg nok også sælge.

Grunden er at jeg mener at man har en tendens til at binde sig for meget til de ting man ejer og så bliver de mere noget der giver problemer end noget godt. Ved at sælge ud ville du få mere tid, flere penge og sikkert også en bedre samvittighed da du så har færre spil som du kan fokusere mere på. Så kan spilleglæden måske også vende tilbage da du i ro og mag nøje kan studere de enkelte spil.

For hvis du fortsætter på den nuværende måde for du jo aldrig indhentet "det tabte" da der bliver ved med at udkomme spil og endda flere og flere. Medmindre du altså ligefrem vil ofre andre interesser/andre fritidsbeskæftigelser til fordel for spillene.
Selv har jeg det nok endnu mere på denne måde mht. musik nu, men jeg har tænkt mig lige at fortsætte kort tid endnu med de sidste auktioner der lige skal afvikles og så skal jeg lade være med at købe musik i længere tid og så komme dybere ind i det jeg allerede har.

Jeg håber det giver mening. Ellers må du lige sige til.
HulleHulleSkrevet 18/03-05 15:16, rettet 18/03-05 15:16 
Det giver bestemt mening. Før i tiden ville jeg gerne ofre en bid af mit liv for spil, men sådan har jeg det heldigvis ikke mere. Interessen er bare ikke SÅ stor mere.

Tak for svarene alle sammen..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 18/03-05 18:18 
Alt er sat til salg. Byd løs :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig