X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Combo-knapper på Gameboy Advance


Svar
KTCKTCSkrevet 14/03-05 21:06, rettet 14/03-05 21:14 
Jeg har nu endelig fået anskaffet mig en (brugt) GBA SP, og siden der hverken var manual med til maskinen eller størsteparten af de spil jeg har fået anskaffet mig, har jeg søgt hist og her på nettet for information om combo-knapper til diverse funktioner i maskinen og dens spil, dog uden det store held.

Mit største problem er lige nu at få nulstillet hiscores i "Super Mario Advance 4". I de tidligere spil i serien skulle man ifølge nettet holde L,R,Start,Select,A og B nede mens man tænder GBAen. Dette kan jeg dog ikke få til at virke i dette spil :(

Jeg har fundet ud af at skifte palette i GB spil, ved retningerne på DPAD og A og B knapperne. Ret fiks funktion, når man i mange tilfælde foretrækker GB spillene i deres originale gråtoner...

Under mit forsøg på at få nulstillet SMA4 er jeg dog faldet over en anden combo som jeg ikke umiddelbart kan se hvad gør. Den virker tilsyneladende i alle GBA-spil, og fremkaldes ved at holde Select og Start nede mens man starter maskinen. Herefter forsvinder "Nintendo" logoet og man hører en "plinge-ling" lyd. Så står maskinen bare med "GAMEBOY" logo indtil man trykker DPAD retning, B eller A.
Hvad gør dette og kan man bruge det til noget smart?

Findes der andre combos, eller eventuelt en hjemmeside med lister over dem?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 14/03-05 21:19 
Har også undret mig over den. Formoder at det bare er til folk, der holder af splash skærmen. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 14/03-05 23:05 
Dem, der har Super Mario Advance 4 med manual til, kunne eventuelt kigge om der stod noget i den omkring nulstilling af hiscores. Det vil jeg sætte meget pris på.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/03-05 23:45 
Ang. farverne (bare som hjælp), taget fra kap. 7 i manualen til SP'en:

"There are 12 different colour palettes...
When the Game Boy logo appears, press the + Control Pad and button combination shown in the table below for the desired colour palette.

UP - BROWN
UP + A - RED
UP + B - DARK BROWN
DOWN - PASTEL MIX
DOWN + A - ORANGE
DOWN + B - YELLOW
LEFT - BLUE
LEFT + A - DARK BLUE
LEFT + B - GRAY
RIGHT - GREEN
RIGHT + A - DARK GREEN
RIGHT + B - REVERSE

..."


Omkring Start+Select under opstart, så kan jeg ikke huske hvor jeg har fået det af vide, men det skulle vist have noget at gøre med multiplayer-spil, hvor GBA'en gøres "klar" til modtagelse/connection/transfer/?. Hæng mig ikke op på det, for jeg er bestemt ikke sikker. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
AsseAsseSkrevet 14/03-05 23:50 
Er der ikke noget med at den starter med at sige den lyd som SNES'en gjorde hvis man holder noget bestemt inde når man starter? Kan det være det? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-05 00:49 
Azalon>
Omkring Start+Select under opstart, så kan jeg ikke huske hvor jeg har fået det af vide, men det skulle vist have noget at gøre med multiplayer-spil, hvor GBA'en gøres "klar" til modtagelse/connection/transfer/?. Hæng mig ikke op på det, for jeg er bestemt ikke sikker. :-)

Det mener jeg også vi skulle, da vi connectede Metroid Prime og Fusion.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/03-05 00:54 
SNES'en laver ingen lyde, den kører bare spillet.

Det var tider. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 15/03-05 07:26 
Den (SNES-)lyd kommer som Azalon nævner fordi GBA'en er klar til at modtage software der skal ligges i dens RAM.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig