X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retro butikker i Århus?


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-05 16:41, rettet 14/03-05 16:42 
Er der nogen, som kender nogle gode butikker i Århus, der sælger brugte 8 bit og 16 bit konsolspil?
Findes den slags butikker overhovedet i Århus?
Jeg spørger, fordi jeg selv har vadet rundt i Århus gyde op og gade ned og ledt efter nogle butikker af den slags, men jeg har ikke rigtig haft heldet med mig. Desuden har jeg også søgt et hav af steder på nettet.
Jeg fandt Én butik... Se hele indlægget
AV Intelligent Terminal
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-05 16:41, rettet 14/03-05 16:42 
Er der nogen, som kender nogle gode butikker i Århus, der sælger brugte 8 bit og 16 bit konsolspil?
Findes den slags butikker overhovedet i Århus?
Jeg spørger, fordi jeg selv har vadet rundt i Århus gyde op og gade ned og ledt efter nogle butikker af den slags, men jeg har ikke rigtig haft heldet med mig. Desuden har jeg også søgt et hav af steder på nettet.
Jeg fandt Én butik, som solgte 2 NES spil, og det var så det :-(
Er der nogen, der kan rede min dag eller bare give mig dødsstødet??? ;-)

P.s. Det er mest gamle Sega spil, jeg går efter.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 14/03-05 17:07, rettet 14/03-05 17:08 
"Bog og DVD"

Sidste gang jeg var der, havde de noget der var lidt ældre end PSX... Ellers et ret godt udvalg af brugte spil af nyere dato.

"Bogshoppen" er der to af, men det er vist heller ikke ældre end PSX nogen af stederne.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-05 17:26 
Yes, det var i "Bog og DVD" jeg fandt de to NES spil.
Jeg havde bare glemt hvad butikken hed ;-)
Det ku´ være, jeg bare skulle kigge forbi lidt oftere.
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 14/03-05 19:07 
GAME i Bruun's Galleri har nogle gange nogle af de gode gamle spil i sortimentet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 14/03-05 19:37 
Jeg var forbi for nyligt, og "retro-udvalget" begrænsede sig til lidt PS1- og N64-spil. Ikke ligefrem ret vildt. Dog bedre end i EB Games.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 14/03-05 19:50 
Jeg er forbi flere gange om ugen og det ældste de nogensinde har haft er PSX. De har også masser af dyr N64 med bøjede æsker ;)

Et par af de PSX-spil de har for tiden er dog temmelig interessante.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 14/03-05 19:57 
I GAME i Viborg har vi nogle GB, GBC, N64 og SNES spil i sortimentet, udover PSX og den nuværende generation af konsoller.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 14/03-05 20:07, rettet 14/03-05 20:08 
I GAME, Bruuns Galleri, havde de PSX, GBA, N64 og SNES spil
i deres brugt-kasse, i fredags.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 14/03-05 20:18 
I dag var der ingenting til SNES...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-05 22:23 
Ja, det er ikke ligefrem nemt at være retrosamler i Danmark, ser det ud til ;-)
Men man kan jo være heldig en gang imellem.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-12 18:04, rettet 14/03-12 18:30 
Puha, det er godt nok ikke blevet nemmere de sidste 7 år tid :(

De sidste par uger har jeg taget på nogle små udflugter til de forskellige større genbrugser i Århus og omegn. Alle steder befandt udvalget af retrospil sig i området mellem en prut at pille i og et bøjet søm at trutte i. Fuldstændig håbløst.

Løse Playstation konsoller og nogle usle PC-spil, hvis man er heldig. Hvor er det hele forsvundet hen? Har folk bare smidt det ud? Det er sgu hårdt at skulle indse, at udvalget bare bliver mindre og mindre hele tiden :/
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 14/03-12 19:00 
Jeg kan anbefale loppemarkeder...enten de 'rigtige' her når udendørssæsonen rigtig kommer igang, men man kan faktisk også finde ting og sager på de store 'faste' indendørs (ved ikke om den slags findes i det mørke Jylland).
Fandt fx go portion Nintendo har forrige weekend.
Der var en NES, SNES, N64, ca 6-7 NESspil (2 boxed), 8-10 N64spil samt lidt diverse...250kr for hele rovet...det' sgu ok };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-12 19:21 
Jeg har ikke haft meget held med loppemarkeder. Men det er som regel også kun nogle sørgelige små af slagsen, jeg finder frem til. Jeg må lave lidt research på området :D
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 14/03-12 19:31 
Kan klart anbefale markedskalenderen til det formål (altså research) };-)

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 14/03-12 19:36, rettet 14/03-12 19:36 
Bogshoppen i Nørregade, har altid haft retro-spil, og har det endnu. Sidst jeg var derinde, havde de smidt alle deres Sega-spil i en bargain-bin, så dem er de nok ved at være trætte af. Men de plejer da at have en del.

Ellers har følgende stadig en del retro-rester (selvom det meste af det er overpriced Nintendo-spil):
Læsehesten Silkeborg,
Læsehesten Ålborg,
Læsehesten Viborg,
Bog/Medie-antikvariat i Herning (har glemt hvad den hedder, men ved hvor den ligger).

Og nej, Læsehesten er ikke en kæde, så forvent ikke at de ved, hvad de andre render og laver.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-12 19:48 
Ja, Bogshoppen har en smule engang imellem :)

Jeg har også fundet lidt i Læsehesten Randers. Ingen af stederne er dog ligefrem noget slaraffenland. Bogshoppen er endda blevet en tand mere sørgelig, nu hvor de ikke gider PC-spil længere :/
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 14/03-12 21:06 
Elgen:
Det er også fordi jeg er ude af spillet p.gr.a. min bustede fod. Ellers havde du haft konkurrence på loppemarkederne :-p
Nemo me impune lacessit
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-12 21:33 
Når du engang er blevet rask, kommer jeg til at være glad for at bo i Jylland ;)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-12 18:30 
Var lige et smut forbi spejdernes loppemarked. Fandt intet konsol-lir udover et par PS2-spil og den sædvanlige nøgne Playstation. Men i det mindste fik jeg købt de her to:

Retro butikker i Århus?

Det var først da jeg kom hjem, at jeg opdagede, at Another World er til Mac :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/04-12 20:03, rettet 12/04-12 20:12 
Hmmm. Nu har jeg fået fortalt, at det faktisk alm. praksis for genbrugsbutikker, at de bare smider alt hvad de får indleveret af retro-konsoller og spil dertil direkte i containeren, fordi de mener, at det ikke er noget, de kan sælge :(

Det varer nok ikke længe før i ser mig kravle rundt i en container, hvis jeg altså kan få lov :D
AV Intelligent Terminal
ProzelProzelSkrevet 12/04-12 20:36 
Blasfemi! Så håber vi bare, der ikke allerede er en i gang, så det ikke ender ud i endnu "LP-kø-vent-til-jeg-er-færdig" historie! :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/04-12 22:19, rettet 12/04-12 22:20 
Ja, det ville være et ømt syn med sådan to retro-samlere, der ligger og slås i en container i en baggård over et eksemplar af Mega Man: The Wily Wars :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 12/04-12 23:06 
KillerBean2>
Hmmm. Nu har jeg fået fortalt, at det faktisk alm. praksis for genbrugsbutikker, at de bare smider alt hvad de får indleveret af retro-konsoller og spil dertil direkte i containeren, fordi de mener, at det ikke er noget, de kan sælge :(

Jeg kunne sværge på at du har bedrøvet os med denne information før. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/04-12 23:13 
Ja, jeg har før nævnt, at jeg forhørte mig hos en enkelt genbrugs, hvor de fortalte mig, at de smed retro-spil ud. Men jeg troede bare, at det var et enkeltstående tilfælde, at de var sådan nogle paphoveder. Det er først nu, at jeg har erfaret, at den slags helligbrøde er mere reglen end undtagelsen :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 12/04-12 23:37 
Man burde gøre noget ved det. Men det er nok allerede for sent...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-12 13:53 
ja Mega Man: The Wily Wars er en af de store "gems" fik mit over ebay for 250 kr ( 4 år siden)
Mangler manuel'en :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-12 13:58 
Der bliver smidt meget ud!!
Der er en brugt butik i kbh, (bliver kørt af en polsk man) som leder efter ting i bl.a storskrald.
Der har jeg købt en del fra :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 14/04-12 14:01 
Kun 250kr?? Jeg troede det var meget mere værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-12 14:06, rettet 14/04-12 14:09 
Det er det også... spillet var i buy it now... så jeg måtte være en af de første til at se det ??
(eller var der stavefejl i søgningen ? så jeg var den eneste der "BID", jeg er ikke sikker om jeg blander det sammen med panzer dragoonn saga? )
Men idag er retro spil blevet MEGET popular så der er langt i mellem det :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
silverstarsilverstarSkrevet 14/04-12 15:06 
Har du tjekket at det ikke er en repro? Der flyder desværre en hel del af den slags rundt på ebay, især af de værdifulde titler. Jeg har set mange Mega Man Wily Wars repros på ebay, og det er desværre ikke altid sælger skriver det i auktionen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/04-12 15:25, rettet 14/04-12 15:25 
Sumez>
Kun 250kr?? Jeg troede det var meget mere værd.

Man skal i hvert fald være usandsynligt heldig, hvis man skal finde et CIB-eksemplar til under en tudse på eBay. Wily Wars, The Punisher og The Death and Return of Superman er nok tre spil, jeg ikke ville have noget imod at finde til små penge på et loppemarked eller i Den Blå Avis :D

ChronoSousa>
Men idag er retro spil blevet MEGET popular så der er langt i mellem det :(

Ja, det er fanme ved at blive sådan helt industri-agtigt på den ufede måde :(

Der er rigtig mange meget unge nye samlere, der ikke har den mindste evne til at tænke selv og som betragter eBay som en eller anden form for ufejlbarlig autoritet inden for prissætningen af retro-spil. De køber åbenbart bare lortet uden lige at stoppe op og vurdere om det nu også er en rimelig pris. Og som resultat stiger priserne helt åndssvagt. Det kan godt være, jeg lyder gammel og nærig og ude af stand til at se virkeligheden i øjnene, men jeg synes sgu at eBay er blevet fuldstændigt håbløst på det seneste.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/04-12 15:29 
silverstar>
Har du tjekket at det ikke er en repro?

Du siger noget. Specielt når der ikke var nogen manual med. Det plejer at være den eneste del, som repro-fjolserne ikke formår at kopiere. Så det er nok en god ide lige at få åbnet cartridget :/
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-12 15:51 
Alt er åbnet, efter mit falske earthbound spil :)

mit wily war er ægte... hvad jeg kan se? jeg fik det fra AU så meget kan jeg huske :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
StarmanStarmanSkrevet 15/04-12 20:41 
Tillader mig lige at nævne mig selv her :-) Håber det er i orden. NesBozz ligger da om ikke i Århus, så i omegnen, og i er altid velkommen til at komme forbi og hente varene, og få en lille retrosnak.
Lige nu fejre jeg 6 år på banen.

Fødselsdag på NesBozz
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/04-12 21:50 
Starman>
og i er altid velkommen til at komme forbi og hente varene, og få en lille retrosnak.

Hvis jeg kan nå at låne en bil, kunne jeg måske godt finde på at smutte derud :)

Nu fandt jeg lige to Playstation 1'ere i en genbrugs. Jeg overvejede lidt at købe dem bare for at bytte dem væk her på forummet, men jeg lod være, da jeg er rimelig kraftigt i tvivl om, hvorvidt folk overhovedet gider gi' en rød reje for de gamle grå kasser?
AV Intelligent Terminal
ProzelProzelSkrevet 07/07-12 15:08 
Nu gav jeg det sku et skud i Aarhus i dag eller.. jeg var i bogshoppen. Det eneste interessante var en kasse med N64 og meget lidt SNES, men det var kun sports- og bilspil. Håbløst.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-13 17:12 
Ha, nu fandt jeg langt om længe noget MegaDrive i en genbrugs. Det var dog lidt antiklimaks. Kun en løs MD2 med to controllere, PSU og RF-kabel.... og så vil de ha' 250kr for den. Riiiight... den kommer nok til at samle støv i butikken i hundrede år. Medmindre jeg kan få pruttet prisen kraftigt ned :)
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 04/01-13 17:18 
Ikke overraskende at læse. Det er en tendens jeg ser en del steder. Hiv den ned på 75,- og stik vedkommende et tillykke med salget. Så skal du bare se :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-13 15:18 
"Igen" på Åbogade lige ved siden af IT-byen/Storcenter Nord i Århus har en FamiCom i æske til salg.

Der følger 8 stk. løse cartridges med, men de ligner ret meget en gang bootleg. Ved ikke, om det bare er sådan, FamiCom-spil ser ud?

...og så vil de ha' 850,- for dyret. Så jeg valgte at springe over.


Blå Kors, som ligger lige i nærheden, har også 3 stk. løse PS1 fat til at ligge, hvis man skal bruge den slags. De tager 100,- (muligvis 75,-?) pr. stk.
AV Intelligent Terminal
amnesiaamnesiaSkrevet 18/12-13 15:22 
I denne smarttelefon tid vi lever i skulle du da lige have snuppet et billede af nævnte Famicom sager, så vi kunne se hvad der var tale om :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
WonderboyWonderboySkrevet 18/12-13 15:32 
Hvad er PS1 fat ?.
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-13 15:34, rettet 18/12-13 15:34 
PSX? Har også set dem der oppe.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-13 15:45 
De hedder jo PS1 og PSone hvis man skal fluekneppe.

PSX er aldrig udkommet uden for Japan ;)
Retro butikker i Århus?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 18/12-13 15:49, rettet 18/12-13 15:50 
Men det er nok ikke den der de har der?.
Men der er ret fed den der :-).
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-13 15:49 
Ok, bare mig der ikke har fulgt godt nok med i skolen :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-13 15:51, rettet 18/12-13 15:52 
Jeg mener nu altid PlayStation (1) er blevet forkortet PSX, hvorfor ved jeg ikke. Men forvirringen blev ikke mindre da Sony så valgte at døbe deres PS2+HDD optager combo for PSX. I øvrigt den første maskine der brugte XMB interfacet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 18/12-13 15:51, rettet 18/12-13 15:52 
Hvis man virkelig-virkelig skal fluekneppe, så gik PS1 i prototypestadiet under navnet PSX. Jeg har altid anvendt denne alternative titel for konsollen, da det var det navn, den gik under i visse danske spilmagasiner og -sites i '93-'94. Hapset fra wiki-artiklen om Playstation (console):

'The PlayStation was also known as the PS-X during development. This led to the console sometimes being referred to as PSX upon its release, although this was not endorsed by Sony as the PSX name was intended only as a provisional codename. In 2003, an entirely different console with the name PSX was released in Japan.'

Kilde
[inspirational quote here]
HankyHankySkrevet 18/12-13 15:52, rettet 18/12-13 15:53 
PlayStation blev jo kaldt PSX længe før dén der udkom, men jeg er enig i at det er forvirrende :)

EDIT: Til:

Konsolkongen>
De hedder jo PS1 og PSone hvis man skal fluekneppe.

PSX er aldrig udkommet uden for Japan ;)

EDITEDIT: Too slow.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-13 15:58 
amnesia>
I denne smarttelefon tid vi lever i skulle du da lige have snuppet et billede af nævnte Famicom sager, så vi kunne se hvad der var tale om :-)

Så fordi vi lever i en smart-phone-tid, går du ud fra, at jeg ejer sådan et krapyl? Nix du, jeg har stadigvæk en gammel Nokia af typen, man finder i udgravninger fra kridttiden :D

Wonderboy>
Hvad er PS1 fat ?.

Den første model. Den gamle klodsede. Synes ikke, der er så meget at tage fejl af.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 18/12-13 15:59 
Du har vel en Gameboy med kamera, så?
j/k
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig