X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste DC RPG?


Svar
SoqratesSoqratesSkrevet 03/05-03 18:46 
Ja, hviket rpg synes i er det bedste til dc ? Efter min mening er : Skies Of Arcadia, hands down er det nok det bedste spil jeg har spillet.
la0sla0sSkrevet 03/05-03 19:05 
grandia2
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 03/05-03 19:12 
Skies Of Arcadia
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 03/05-03 19:13 
Grandia 2, uden tvivl.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SoqratesSoqratesSkrevet 03/05-03 19:30 
Jeg har faktisk Grandia 2 liggende, har dog ikke fået prøvet det endnu. Hvad er dets styrker og svagheder, kan det sammenlignes med et andet spil evt. ?
RJKRJKSkrevet 03/05-03 19:34 
I forhold til SoA:

Sjovere kampe (i forhold til SoA er de fleste kampe selvfølgelig sjove ;p)
Mindre klichéfyldt (mere tongue-in-cheek)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SoqratesSoqratesSkrevet 03/05-03 19:37 
Hvad med historien, finder de i SoA rigtig dog bare lidt for nem at forudse, hvordan er den contra den i Grandia?
RJKRJKSkrevet 03/05-03 19:40 
Selve historien er stadig klichéfyldt i grove træk - jeg mener mere i de enkelte situationer, hvor især hovedpersonen oftere formår at udskille sig fra det typiske.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SoqratesSoqratesSkrevet 03/05-03 19:43 
Ok, det lyder cool, ill shut up now and play the game :). Men kan det virkeligt passe at der ikke er andre rpg´s der er værd at spille end Grandia og SoA?
Mati-GolMati-GolSkrevet 03/05-03 20:22 
Grandia II er efter min mening også klart det fedeste, men jeg glæder mig nu til, at få prøvet SoA Legends til GC!
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
OmenOmenSkrevet 03/05-03 20:40 
Grandia 2 er SÅ godt, specielt det fede kampsystem.
Vote Ficus!
SideshowSideshowSkrevet 03/05-03 21:43 
Jeg har også mine penge på Grandia 2
>>There's only Juan Pablo Angel<<
RJKRJKSkrevet 03/05-03 21:48 
Soqrates >
Men kan det virkeligt passe at der ikke er andre rpg´s der er værd at spille end Grandia og SoA?

In short: Ja...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 03/05-03 22:01 
Også ligemeget, DC'en blev skabt til at være SNK fighter konverterings b!tch, og til div. shooters :) (plus Samba De Amigo osv., osv., osv. ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 04/05-03 08:10, rettet 04/05-03 08:21 
Som certificeret RPG hader der har gennemført begge spil, kan jeg måske levere et lidt mere nuanceret syn på sagen.

Jeg kan huske at jeg blev fuldstændig grebet af Grandia's gameplay dengang jeg bare lige skulle se hvordan det var.
Omvendt måtte jeg tvinge mig selv til at gøre Skies of Arcadia færdigt.

Det er ca. 1 år siden jeg færdiggjorde Skies og 1½ siden jeg færdiggjorde Grandia, men på trods af at det ene som sagt i det store hele var en nydelse at spille og det andet blev gennemspillet under selvtvang, så er det faktisk Skies jeg i dag husker som den stærkeste oplevelse, mens intet af det jeg så i Grandia fremkalder nostalgiske følelser i mig i dag.

Jeg tror det skyldes at Skies lykkedes med at holde hele sit narrative forløb og stemning i forhold til et gennemgående tema, som jeg vil karakterisere som håb/gåpåmod overfor fortvivlelse/modløshed, mens Grandia så vidt jeg husker flimrer lidt imellem forskellige problemstillinger uden at lade plottet påvirke synderligt af nogen af dem.

Det lidt paradoksale er dog at hvor den store afsluttende morale i Grandia umiddelbart går imod de enkle løsninges autoritær fascistisk magtideologi, så argumenterer spillet faktisk mere overbevisende for disse end for de "bløde" medmenneskelige værdier der stilles op som alternativ. Tankevækkende.
I hvert fald synes jeg at det bidrager til følelsen af at udviklerne er nogle teknikfikserede nihilister (eller post modernister), der udfylder det de tror forbrugerne kræver af et RPG med generiske clichéer for at retfærdiggøre deres gode kampsystem. At de så lader den samme plotstruktur (ankomme til en ny by og løse dens problemer) gentage sig så mange gange forstærker blot denne følelse yderligere.

Kort sagt er det sjovt at spille Grandia II men man glemmer det hurtigt igen når man har lagt det bag sig, mens jeg stort set hadede hvert øjeblik med det latterlige kampsystem fra Skies og krøllede tæer over karakterernes replikker, men det er musikken og stemningen fra Skies der helt sikkert har gjort det største indtryk på mig.

Mit råd? Købe begge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/05-03 11:46 
Jeg følger dRxL en del af vejen. Skies Of Arcadia har en mere interessant verden og føles generelt mere som et RPG. Grandia II føles mere generic og actionspils-agtigt, selvom det selvfølgelig er et RPG.

Men nu engang kæmper man 50% af tiden i den slags og det gør en stor forskel om man keder sig halvdelen af tiden eller har det sjovt...

Set i bakspejlet har jeg også flere minder fra SoA end G2, men mange af dem er altså også dårlige...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/05-03 13:03 
Mit meget ambivalente forhold til Skies fremgår forhåbentlig af teksten...

Men skrev RJK også :
..selvom det selvfølgelig er et RPG

Hvilket mindede mig om at en anden stor forskel på de 2 spil er at man har meget stor kontrol over hvordan figurernes stats udvikler sig i Grandia, og stort set ingen indflydelse på dette i Skies.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/05-03 13:19, rettet 04/05-03 13:20 
dRxL >
at man har meget stor kontrol over hvordan figurernes stats udvikler sig i Grandia, og stort set ingen indflydelse på dette i Skies.

Hvilket jeg finder stærkt motiverende i Grandia 2 og ethvert andet RPG, men lige nu ligger mit Skies stadig shrink-wrapped, så jeg må lige fatte mig og påbegynde det _engang_, når jeg er færdig med gude-spillet Metroid Prime...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 04/05-03 13:43 
dRxL >

Hvilket mindede mig om at en anden stor forskel på de 2 spil er at man har meget stor kontrol over hvordan figurernes stats udvikler sig i Grandia, og stort set ingen indflydelse på dette i Skies.

Aaa, man har faktisk noget indflydelse på det. Det er jo en selv der bestemmer hvor man bruger sine Moonberries for at købe nye special moves og man bestemmer selv hvilke spells de forskellige figurer lærer ved at vælge element farve under kampene.
Det er ikke helt så flexibelt som Grandia, men stadig bedre end f.eks. Phantasy Star 1 :)
SoqratesSoqratesSkrevet 04/05-03 13:48 
Men stadigvæk, man kan jo ikke selv vælge om man vil have mere i agility og mindre i strength fks. Det hele er ret låst.
3of193of19Skrevet 04/05-03 15:23 
Det er rigtigt, der er mere variation i Grandia 2s skill, spell egg og skill book system.
SumezSumezSkrevet 04/05-03 18:10 
RJK >
Mindre klichéfyldt (mere tongue-in-cheek)

Sjovt når man tænker på at 1'eren nok er det mest clichéfyldte RPG nogensinde (efter Lunar)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/05-03 21:51 
De fleste RPG'er er klichéfyldte :)

Grandia 2 er skam også - men jeg synes at hovedpersonen ofte sætter sig udover det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kimmerkimmerSkrevet 07/05-03 17:57 
Påtrods af denne serie aldrig udkom uden for Japan, bør Capcoms fedeste RPG serie da ikke glemmes i sådan en tråd: Eldorado Gate. Eldorado Gate er helt sikkert blandt de ti bedste RPG spil jeg har prøvet og klart det/de bedste RPG spil til Dreamcast.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SumezSumezSkrevet 07/05-03 23:38 
Gider du oversætte for mig? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 07/05-03 23:51 
Hvis det ikke var for mine ikke-eksisterende evner udi det japanske sprog ville jeg fluks have kastet mig over serien. Den ser rigtig rigtig lækker ud.. selve stilen tiltaler mig meget
Hvad sker der?
kimmerkimmerSkrevet 08/05-03 08:44 
Der findes rent faktisk en oversættelse at det meste af spillet på nettet... brugte den selv.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
la0sla0sSkrevet 08/05-03 09:18 
wow!

hvor fandt du den ... link link link... som i henvisning til et andet sted på nettet og ikk zeldaboy
Hvad sker der?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/05-03 12:12 
Jeg gaar og overvejer at anskaffe mig Record of Lodoss War baseret paa animen, som skulle vaere ret godt. Det virker ekstremt overset, men faar generelt god kritik de fleste steder...

IGN > 8.7
RPG Fan > 89 ud af 100
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 08/05-03 12:33 
Hvad siger du til 150?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 08/05-03 12:40 
Strider: hvis du er til Diablo'sk hack'n'slash og den slags gameplay som man oftere finder i vestlige RPG'er så er Lodoss er glimrende valg.
Hvad sker der?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/05-03 15:22 
Har fået lidt blod på tanden efter Baldur's Gate: Dark Alliance til PS2. Så hvis RoLW minder om det - BRING IT ON! dRxL... du læste mine tanker dér! >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-03 20:59 
Skies of arcadia er langt bedre en grandia II.
pga. det er så åbet som det nu engang er...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 15/05-03 21:43 
Jeg hælder også mest til Skies of Arcadia. Verdenen er så vidunderlig lys og positiv, miljøerne er ganske enestående og musikken er fantastisk. Jeg tror aldrig, at jeg kommer til at glemme titelskærmsmelodien.

Af et japansk rollespil, så føles det friskt. Ikke bare en hurtig opdatering til en tidligere succes.

Efter min mening er Skies stadig det bedste RPG på de nye formater.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig