X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Color XY -> Raster converter.


Svar
ElgenElgenSkrevet 11/03-05 11:08, rettet 11/03-05 13:42 
Er der nogen der har nogen meninger om det overhovedet kan lade sig gøre at fremstille en real-time color XY til raster converter, primært med henblink på at kunne spille fx Tempest på en rasterskærms arcademaskine?
Nogen der ved om det er blevet prøvet før?, er tåbeligt at prøve?, er en dødsejler fra starten?, eller... ?
Alle kommentarer er velkomne. Jeg elsker at rodde med elektronik, og er ikke helt "tabt bag en loddekolbe".
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 11/03-05 13:46, rettet 11/03-05 13:47 
Jeg skal straks sige, at vi endnu ikke har set på dette, men dog gået med overvejelser omkring det. Vores eneste vektormaskine er en Star Wars (sitdown :)), hvor det netop er skærmen, den er gal med (som det omtrent altid er). Vi er dog ikke begyndt at fikse den endnu.

Det er jo et ret stort problem, så hvis det bare er chance for at det kan lade sig gøre, vil jeg næsten garantere, at nogen har prøvet det. Teoretisk kan det sikkert godt lade sig gøre, men spørgsmålet er vel hvor meget det kræver. Umiddelbart vil jeg næsten skyde på, at der skal en form for computersystem til for at omdanne signalerne. Jeg kan ikke forestille mig, at nogen har produceret chips til den slags. Og jeg kan bestemt ikke forestille mig, at det bare lige er at lodde lidt sammen ;)

Så umiddelbart ville jeg vurdere, at man skal være væsentligt mere end "ikke helt tabt bag en loddekolbe", før succesudsigterne er rimelige ;)

Men som sagt har jeg ikke sat mig ind i det, eller ved noget nærmere om det. Det er bare min vurdering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 11/03-05 14:28 
Har selv tænkt på det med at "skyde et computersystem ind imellem", hvilket sikkert ville tage mig en del tid, men kunne være en mulighed (er bifagsdatalog fra KU); Men så er der jo faktisk ikke langt til at emulere hele spillet (ved ikke lige om MAME kan det?, ved at der findes noget der hedder laserMAME), hmmmm, men du har nok ret i at hvis der på nogen måde var en "nem omvej", så ville det have været lavet }:-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Zzap!Zzap!Skrevet 11/03-05 22:55 
Selve skærmen, er den ikke bare et ganske almindeligt billedrør , hvor computeren overtager styringen af afbøjningsspolerne? Der skal noget styreelektronik ind i billedet, men ville en ganske almindelig DA konverter ikke kunne klare jobbet? Resten må være en relativt let sag for nogen der kan lidt C++.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig