X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS launch titler - hjælp


Svar
OkottaOkottaSkrevet 09/03-05 16:59 
Jeg fik kolde fødder i butikken, imens jeg stod med DS'en i hånden og spillede Mr. Driller Spirits og Mario 64 DS.

Mario 64 virkede jo underholdende (har aldrig spillet det før), og Mr. Driller skal jeg bruge lidt mere tid med, før jeg kan beslutte mig for, om det er værd at købe.

De titler som jeg lige bed mærke i var: Mario 64 DS, Mr. Driller Spirits, Wario Ware: Touched og Polarium.

Egentligt ikke noget som ligefrem får mig til at juble af glæde, men hvis spillene er gode, så er det jo som det skal være.

Men anyway; Jeg fik kolde fødder og lod være med at købe DS'en og nogle spil, for jeg ku sgu ikke beslutte mig om jeg ville smide 2000,- for så at finde ud af, at de to spil jeg havde købt, ikke var ret meget ved alligevel. Havde egentligt tænkt mig at købe DS'en + Mario 64 og Wario Ware. Derudover får man jo Metroid: Hunters Demo'en med, og den ser osse sjov ud.

De herinde, som har prøvet bl.a Mr Driller Spirits og de andre launch titler, kan I ikke lige fortælle lidt om spillenes kvaliteter? Holder de spil i længden, eller hvad?

Er det pengene værd det her: DS + Mario 64 + Wario Ware (elskede Wario Ware til GBA'en), eller er der andre spil kombinationer som er bedre?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 09/03-05 17:10 
Har selv kun prøvet Mario 64 DS, men det er naturligvis et kanongodt spil. Ikke uden grund at originalen næsten udelukkende har fået 9/10 og 10/10 på P:R, jeg kan ikke rose det nok.
Men hvis man har N64-spillet, er der dog ikke noget nyt i det, på trods af at der er tilføjet nogle små ekstra baner og tre nye spilbare figurer. Så er det mere interessant med den samling medfølgende minispil, der bryger stylus'en.
Men det jeg fik mest ud af, var trods alt at finde alle 120 stjerner igen, samt de 30 nye stjerner. Det er selvfølgelig rart at kunne spille klassikeren i bussen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 09/03-05 17:26 
Lidt off topic: Så priserne på DS-spil i EB stå til 399 - 449,- hvilket jeg finder dyrt. Nogen der kan be- afkræfte det.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
BeanoBeanoSkrevet 09/03-05 17:27, rettet 09/03-05 17:30 
Har kun Mario 64DS og Feel The Magic selv så kan kun udtale mig om dem... men Mario 64 er et must hvis du skal have en DS, specielt hvis du ikke har spillet den på N64.

Feel The Magic kan du godt hoppe over - et ok lille spil, men uden den store holdbarhed.

Seeberg, de vejl. priser er vist korrekte - DK priserne er høje, så det lader til at CD-WOW og andre web shops bliver nødvendige denne gang også :!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 09/03-05 17:29 
Wario Ware minder meget om GBA-spillet; kort, men vildt sjovt. Spillet bruger alle DS'sens nye funktioner, og er nok et ultimativt hiscore-spil med de 180 nye minigames.
psychomantispsychomantisSkrevet 09/03-05 18:00, rettet 09/03-05 18:03 
Jeg synes Polarium er vildt fedt, men jeg synes nok 399 er lidt dyrt...
Derudover kan jeg varmt anbefale Catch!Touch!Yoshi! , men så skal du selvfølgelig til at importere.
Og så er Meteos netop udkommet i Japan, mit eksemplar er netop afsendt, og kan derfor ikke udtale mig om det endnu.
Morale: De fedeste spil findes udenfor landet.
OkottaOkottaSkrevet 09/03-05 19:09, rettet 09/03-05 19:42 
Seeberg>
Lidt off topic: Så priserne på DS-spil i EB stå til 399 - 449,- hvilket jeg finder dyrt. Nogen der kan be- afkræfte det.

Ifølge min butik, så koster Nintendo's egne spil, 350,- pr. stk, og de andre koster 399,- pr. stk.

EDIT: Men det er de priser de har valgt at køre med, og er ikke de vejl. priser :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CanonCanonSkrevet 09/03-05 19:46, rettet 09/03-05 19:48 
Lidt Off-topic: I hvilken butikker bliver Nintendo DS solgt til billige penge?
Bah...
OkottaOkottaSkrevet 09/03-05 19:49 
psychomantis>
Og så er Meteos netop udkommet i Japan, mit eksemplar er netop afsendt, og kan derfor ikke udtale mig om det endnu.

Hvad er Meteos for noget? Synes ikke jeg har hørt om det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 09/03-05 20:00 
Canon>
Lidt Off-topic: I hvilken butikker bliver Nintendo DS solgt til billige penge?

Ingen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 09/03-05 20:05 
EB Games har deres sædvanlige tilbud med byt-til-nyt, hvor man kan få en DS for 399,- mod 6 GC/PS2/XBX spil.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
ChronoChronoSkrevet 09/03-05 20:23, rettet 09/03-05 20:24 
Okotta>
Hvad er Meteos for noget? Synes ikke jeg har hørt om det.

Jeg har kun set en film, men det ligner Tetris Attack på nederste skærm og en shooter på øverste. Det ser ud til at de rækker man får i "Tetris" bliver skudt af som raketter op på øverste skærm hvor de rammer nogle asteroider eller sådan noget. Sikkert helt forkert, men spændende ser det da ud.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 09/03-05 20:24 
Canon>
Lidt Off-topic: I hvilken butikker bliver Nintendo DS solgt til billige penge?

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=3450#176553
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/03-05 20:40 
Chrono>
Okotta>
Hvad er Meteos for noget? Synes ikke jeg har hørt om det.

Jeg har kun set en film, men det ligner Tetris Attack på nederste skærm og en shooter på øverste. Det ser ud til at de rækker man får i "Tetris" bliver skudt af som raketter op på øverste skærm hvor de rammer nogle asteroider eller sådan noget. Sikkert helt forkert, men spændende ser det da ud.

Ja, og da det er fra manden bag Rez og Lumines, er det helt sikkert værd at holde øje med... Og Famitsu har givet det 38/40 (9,9,10,10) forrige uge... Så det lader til, at Mizuguchi gør det igen igen...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
psychomantispsychomantisSkrevet 09/03-05 20:42, rettet 09/03-05 20:43 
Okotta>
Hvad er Meteos for noget? Synes ikke jeg har hørt om det.

Produceret af Tetsuya Mizuguchi (Rez, Lumines etc.), og fik 38/40 i seneste Famitsu. Det jeg ved om selve spillet begrænser sig til nogenlunde det Chrono har skrevet.

EDIT:
Palle kom først...

her står (meget) lidt
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/03-05 22:02 
Seeberg>
EB Games har deres sædvanlige tilbud med byt-til-nyt, hvor man kan få en DS for 399,- mod 6 GC/PS2/XBX spil.

Really? Da jeg var forbi på Strøget i torsdags var det GBA (SP?) + 5 GBA spil = DS eller 12 PS2/GC/Xbox = DS.
seebergseebergSkrevet 09/03-05 22:13, rettet 09/03-05 22:16 
Tjø, det vil jeg da mene. Har det med at blande sådan noget sammen. Men der stod i hvert fald 399,- mod bytte af GC/XBX el. PS2 spil.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
WikzoWikzoSkrevet 10/03-05 20:30 
Her skriver jeg lidt om dem som jeg har prøvet:

SM64 DS: Rigtig godt starterspil til DS. Alt virker ret godt, men er selvfølgelig bedst hvis du ikke har prøvet eller spillet det til N64. Hvis du har fået alle 120 stjerner i originalversionen, har du sandsynlivis ikke særlig meget lyst til at få alle stjernene igen + 30 mere. Sådan har jeg det i hvertfald.
Multiplyer funktionen bliver også meget hurtigt kedelig!

Yoshi Touch & Go: Dette spil er ekstremt sjovt i starten.
Den udnytter touch funktionen rigtig godt.
Desævrre bliver spilet virkelig hurtigt kedeligt.
Banerne og alt sammen forbliver nemlig hele tiden ens.
Jeg tror kun at jeg har spillet det i to-tre dage i alt og det er jo ikke så meget.
Multiplayer funktionen her er ikke noget at råbe hurra for overhoved!

Feel The Magic/Project Rub: Jeg har ikke prøvet det så meget, men det virker rigtig sjovt. Spillet har også en meget speciel stil, så det er svært at sige, om du kan lide den eller ej.

Wario Ware Touched: Hvis du kan lide det til GBA og GC vil du også elske det her. Det er simpelhet bare så genial.
Touch screenen bliver udnyttet ganske godt.
Der er fx. også en meget sjov lille funktion, nemlig at man kan spille bordtennis med en ven på kun en DS.
I ligger så maskinen overfor hianden og bruger hver sin skærm som jeres side.
Den ene spiller skal så trykke R og den anden spiller L for at skyde med battet. Sjovt koncept :)
Det som jeg syntes er lidt dårlig ved dette spil er, at der ikke er nogen multiplayer funktion udover bordtennis, det havde ellers været genialt.
OkottaOkottaSkrevet 10/03-05 20:58 
Jeg er glad for at jeg aldrig har spillet SM 64 før, for så kan jeg spille DS versionen og opleve et helt nyt spil.

Project Rub har jeg læst en del om og set flere film af, og det tiltaler mig meget; Tror jeg snupper SM 64 DS og Project Rub / Feel the Magic.

Demo'en af Metroid Prime: Hunters ser ligeledes meget spændende ud. Er meget spændt på hvordan kontrollen føles der i. Umiddelbart ligner det en perfekt måde at spille en FPS på (jvf. den 14 minutters video demonstration af spillet, som ligger på Gamespot).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/03-05 21:04 
Jeg ved ikke... jeg ville gerne anbefale Polarium, men det er ved at smelte min hjerne, så hvon ville det ikke være med dig? ;)
OkottaOkottaSkrevet 10/03-05 21:13 
Polarium er et spil jeg vil snuppe senere, når jeg har spillet de grafisk flottere launch spil.

Det at det ligner Tetris, gør det endnu mere interessant.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 10/03-05 23:05 
Okotta>
Jeg er glad for at jeg aldrig har spillet SM 64 før, for så kan jeg spille DS versionen og opleve et helt nyt spil.

Så er der ingen tvivl. Køb spillet! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 10/03-05 23:43, rettet 10/03-05 23:48 
En lille sjov film med nogle af hemmelighederne i Pac-Pix. Helt klart et spil jeg holder øje med.
http://www.tokyopia.com/deluxe/pac-pix.avi

Spil skal da købes på nettet. Danske butikker tager bare det for varende de tror de kan få for dem, uden at skele til hvad de koster andre steder.

Edit: 334,- med forsendelse for DS spil på Overstock.dk
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 11/03-05 08:11 
"Asphalt: Urban GT" er ret underholdende ved første øjekast. Jeg har kun brugt en halv time på det, men umiddelbart fanger det mig mere end Ridge Racer.
I Asphalt: Urban GT Der er Burnout-elementer med boost, flyvehop og lettere aggresivt gameplay, hvor Ridge Racer er mere standard ræs.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JimPPJimPPSkrevet 11/03-05 09:00 
Må indrømme at jeg syntes Asphalt: Urban GT er beyond Crap, dårlig udnyttelse af Touch funktionen, clipping-fejl og ja, ret tørt efter en times tid :)

Vil anbefale Zoo Keeper, Mario DS og Feel the Magic (Har ikke prøvet Wario Ware endnu)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SonicSonicSkrevet 11/03-05 09:08 
Kan også kun anbefale Zoo Keeper, det er ret simpelt, men man bliver afhængig :) Feel the Magic er også sjovt, desværre bare ret kort! Syntes ikke Mr. Driller er noget at råbe hurra for. Det kan være underholdende i en kort stund, men jeg blev ret hurtigt træt af det. Ridge Racer mener jeg er direkte til grin! Hverken grafikken eller selve gameplayet er særligt godt!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KTCKTCSkrevet 11/03-05 14:38 
Udnyttelse af touch-funktionen er ikke et must, synes jeg. Det var forfriskende rart at skulle styre "normalt" i Asphalt, synes jeg.
Feel The Magic er sjovt nok i et stykke tid, men bliver hurtigt kedeligt. Der er mere kød på Wario :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
seebergseebergSkrevet 11/03-05 14:58 
Polarium anbefales klart herfra! Spillet koster kun 279,- i GAME
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/03-05 17:22 
Jeps, det er ret godt. Smutter nok selv ind i GAME efter det senere.
crying outcrying outSkrevet 11/03-05 17:24 
KTC>
Der er mere kød på Wario :)

Jeg har tænkt på at købe det, efter at jeg har spillet demo-versionen - men... Hvori ligger forskellen på de 2 i gameplayet ? Er det antallet af baner, samt muligheden for high-scores, eller er det andet ?

Kan iøvrigt, som andre her, klart anbefale Mario !
Jusqu'a ici tout va bien....
JimPPJimPPSkrevet 11/03-05 17:29 
Lidt off-topic

KTC>
Udnyttelse af touch-funktionen er ikke et must, synes jeg.

Jeg syntes så at det netop er touch-funktionen der gør at man ikke bare skal købe en PSP, ellers ville vi bare sidde med en halv slap håndholdt (sammenlignet med konkurrenten) og nogle ikke-så-fede nintendo titler.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KTCKTCSkrevet 11/03-05 18:08 
crying out>
Jeg har tænkt på at købe det, efter at jeg har spillet demo-versionen - men... Hvori ligger forskellen på de 2 i gameplayet ? Er det antallet af baner, samt muligheden for high-scores, eller er det andet ?
Det er anderledes bygget op, og i den halve times tid jeg har prøvet det, har der været en del wacky animeret historie med Wario, hvor man ind imellem skal klare mange af de microgames, der er i demoen.
Når man så klarer nogle runder, bliver der låst op for to andre WarioWare figurer, som har deres egne historier og microgames at byde på.

Altså, kort sagt er det fulde spil delt op i (mindst) 3 seperate micro-game puljer og historier, hvor demoen bare kører i samme spor med en blanding af forskellige microgames.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
crying outcrying outSkrevet 11/03-05 18:34, rettet 12/03-05 02:27 
jamen,
så må jeg jo hellere få fat i den fulde version!

Tak for forklaringen!
Jusqu'a ici tout va bien....
seebergseebergSkrevet 12/03-05 13:16 
Nogen der har spillet Rayman DS, eller kan sige mig, om spillet stadig er et køb værd? (Det er jo næsten en direkte N64 port)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
OkottaOkottaSkrevet 12/03-05 15:36 
Jeg må bøje mig i støvet; DS'en er et fantastisk stykke legetøj.

Spillene er fremragende, styringen med stylus er super i Metroid: Hunters demo'en, i mini spillene i Mario 64, og i Wario Ware.

Jeg har brugt ligeså meget tid med selve Mario 64, som jeg har med minispillene; Det er sådan noget lækkert, ren og ufortyndet gameplay der er i de spil - jeg elsker det.

Det er simpelthen så dejligt sjovt, at sidde og spille de minispil med stylusen. Det er jo ganske innovativt fundet på det her

FPS kontrollen i Metroid, sku jeg lige vænne mig ordentligt til, men lige pludselig rendte jeg rundt og strafede på den rigtige måde; Tænk engang - nu kan man side med en handheld og spille en FPS'er på den rigtige måde. Det er næsten uvirkeligt.

Når Metroid: First Hunt (eller hvad det ender med at hedde), udkommer, så står jeg i køen!

Indtil da, så holder jeg mere eller mindre kæft, og giver DS oplevelsen 9/10.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 12/03-05 16:12 
Nu er jeg også den glade ejer af en DS. Jeg købte også Mario 64 DS. Selvom jeg har fået alle stjerne i N64 udgaven, så føler jeg ikke at det bliver "kedeligt" at skulle samle dem alle igen. Det at man spiller det på DS'en giver det et friskt pust. Man skal f.eks lige lære analog styringen på touch-screenen, men det fungerer jo perfekt når man lige har vænnet sig til det. Men som det er sagt før, så er det uden tvivl alle de mini-games der er med, som får spillet til at holde.
Specielt kan jeg godt lide det mini-game, hvor man skal finde en bestemt figur blandt en masse på skærmen. Det er ret skægt, når man er 2 med en stylus hver, og forsøger at finde dem. Desværre synes jeg ikke rigtigt, at der er andre spil der er et køb værd lige nu, men jeg glæder mig til Advance Wars og Mario Kart.
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/03-05 16:25 
Okotta>
...Indtil da, så holder jeg mere eller mindre kæft..


Really? DET kalder jeg sgu "innovativt" :D
OkottaOkottaSkrevet 15/03-05 23:24 
Jeg har fået spillet en del Mario 64 i aften, og da jeg startede på spillet for et par dage siden, da spillede jeg først med D-pad; Det føltes dog lidt upræcist, så jeg skiftede til thump-strap. Det syntes jeg var en god analog styring man fik der, så det fortsatte jeg med, indtil i aftes.

Så prøvede jeg styringen med stylus, og wow - den styring er faktisk ret god, og bedre end thumpstrap IMO.

Med stylus skal man selvfølgelig stadig lige løfte og placere pinden engang imellem, men styringen er mere præcis end både d-pad og thumbstrap. Indtil nu har jeg klaret 2-3 bossfights med stylus, og jeg føler at jeg har god bevægelse på platforme osv.

Det er ikke helt den samme og præcise styring man får, som når man spiller med en analog styre pind - fordi man engang imellem er nødt til at løfte stylus og placere den igen - men dammit - stylus kontrollen er den man skal bruge i Mario 64 DS; Den føles rigtig og god.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 15/03-05 23:41 
Når du har mestret stylus styring, så prøv lige at vende tilbage til thumbstrap igen, og brug den indtil du vænner dig helt til den. Kan næsten garantere, at det vil gå bedre end sidst du forsøgte dig med den, og sikkert også bedre end med stylus.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 15/03-05 23:41 
Jeg kan både styre med stylus og thumb strap, men stylus kræver for mit vedkommende at der er en flade man kan stille DS'en på. Mht det med at man skal rykke stylussen/strappen ind på midten igen, så havde jeg også lidt problemer med det i starten. Men det er som om at det egentlig er en selv som bliver ved med at trække den længere og længere ud i siden, selvom det slet ikke er nødvendigt. Hvis bare man fastsætter et "udgangspunkt" og så trækker en cm eller 2 til den side man vil gå i og holder den der, så bliver figuren ved med at gå til den side.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig