X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xenon specs fra GDC


Svar
OkottaOkottaSkrevet 09/03-05 11:50 
"Microsoft is requiring developers to make all Xenon titles Live enabled. One of the key reasons for this will be revealed in the second part of this story."

Dén er jeg interesseret i at få bøjet i neon, for hvis det er fordi vi nu skal tvinges til at få boltet en Live del på spillene, således man ikke KAN slippe for ligegyldige deathmatches i spil - spil som slet ikke har en prut med multiplayer at gøre, men som pinedød skal ha' en online del alligevel.

Spil må ALDRIG nogensinde blive afhængige af andre mennesker og andre menneskers luner og humør.

Singleplayer og lækker AI - det er vejen frem (og det har det iøvrigt altid været, så hvorfor ændre på det?) Multiplayer er en dejlig bonus.

Men som hardware - så ser den næste Xbox temmelig lækker ud; Kraftigt bæst.

Part One
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
fumfumSkrevet 09/03-05 12:32 
Mon ikke de mener live enabled som Riddick?. Altså hvor man kun kan se at personen er online og invite etc.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JAAJAASkrevet 09/03-05 12:50 
Okay, det lyder godt nok ikke dårligt. Dog er udviklerne allerede begyndt at brokke sig over for lidt RAM i de kommende konsoller, og 512MB ville da også have været at foretrække, men mon ikke vi kommer til at se nogle herlige ting alligevel.
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/03-05 13:30, rettet 09/03-05 13:35 
"System Memory - Xenon will have 256 MB of system RAM. Keep in mind that this number should not be equated to typical PC RAM. The Xbox has 64 MB of system RAM and is a very capable machine."

... Det er meget muligt, men jeg har på fornemmeren at næste generation for vi den samme bunke møg PC ports som ikke køre ordentlig.

Morrowind, er et eksempel jeg beklageligt kommer til at tænke på. Jeg håber for gud skyld at Beteshda tager sig sammen med Elder Scrolls 4, og giver Xbox 2 en værdig port.

Ang. det med Harddrivet synes jeg det lyder underligt... Det lyder næsten som et normalt memory card?:S Når ja - Man kan have andet end saves på det, som musik(mp3 denne her gang, forhåbentligt?) og game downloads.

ang. Live, så har jeg meget større forventninger. Jeg håber på at Live aware, content download, clan rankings, score rankings, clans, dedicated servers etc vil være der fra starten. Forhåbentligt giver det et mere stabilt og overall godt system. Måske kunne de endda bruge den samme type server interface eller kommunikere med hinanden?

Dybere friends list, private rooms etc ville være rart.

"All Xenon games can be played using custom soundtracks. Owners can also play their own music directly. Supported formats are MP3 and WMA. "

Muhahahah....

Edit: Part two!
Well crucify the insincere tonight...
JmogJmogSkrevet 09/03-05 16:48 
Det jeg finder mest interessant er det her:
"Developers are being instructed to plan their games for high-definition. The baseline is 720p at 1280x720 for gameplay and video clips, 16:9 aspect ratio, 5.1 Surround Sound, and anti-aliasing. These features are the current minimum requirement."

Hvis de så slog fast, at det også gælder for PAL-maskinen, ville jeg være glad. Om jeg importerer eller ej afhænger helt og holdent af det.
SumezSumezSkrevet 09/03-05 16:54, rettet 09/03-05 16:56 
Hvordan kan 16:9 være et "minimumkrav"? Det er da et klart mindretal af spil, der har nogen somhelst grund til at overveje widescreen-understøttelse. Det er et æstetisk valg, ikke en standard.

EDIT: Det er vel iøvrigt lidt det samme som det med Live-enabled, som Okotta åbner tråden med. Ligeledes latterligt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/03-05 17:07 
Øh hvad snakker du om?

16:9 er fremtidens tv-format.
Vi snakker jo ikke om at spillene skal have sorte borders, men at folk med widescreen tv kan få fuldt udbytte af deres spil.
Nøjagtig som det er med en del Xbox titler allerede.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 09/03-05 17:15 
Hvad er der "fremtid" over 16:9? Det er bare et andet forhold mellem bredden og højden på skærmen, som tit bliver brug i film, der på ingen måde kan sidestilles med spil. Jeg kan ikke se fordelen i at spille Tetris i 16:9.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 09/03-05 17:32 
Sumez>
Jeg kan ikke se fordelen i at spille Tetris i 16:9.

Jo da.. hvis du vender dit TV 90c. hehe
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 09/03-05 17:37, rettet 09/03-05 19:12 
Det der åbenbart er tale om, er at alle Xbox2/Xenon spil skal understøtte "HDTV" i en eller anden form, og fælles for "HDTV" opløsningerne i USA er bl.a. anamorphic 16:9 aspekt.

Men hvad er problemet?
Spillene vil garantere stadig kunne spilles på gammeldaws 4:3 fjernsyn, jo ikke fordi MS vil tvinge folk til at have HDTV fjernsyn.
SumezSumezSkrevet 09/03-05 17:43 
"Problemet" er at størstedelen af spil ikke har ngoet behov for at benytte 16:9. Kan overhovedet ikke se idéen i at tvinge udviklerne til det, det er da deres eget valg hvordan deres spil skal se ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 09/03-05 17:45 
Sumez>
Hvad er der "fremtid" over 16:9? Det er bare et andet forhold mellem bredden og højden på skærmen, som tit bliver brug i film, der på ingen måde kan sidestilles med spil. Jeg kan ikke se fordelen i at spille Tetris i 16:9.

Der behøver jo ikke være nogen spilmæssig fordel. Det der tæller er, at hele skærmen er fyldt ud. I Tetris kunne man lave grafikken præcist som i 4:3 og så have noget baggrundsgrafik i siderne.
SumezSumezSkrevet 09/03-05 17:46, rettet 09/03-05 17:47 
Fair nok, jeg opfatter det bare anderledes. Måske fordi jeg ikke har et widescreen fjernsyn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/03-05 18:05 
Sumez>
"Problemet" er at størstedelen af spil ikke har ngoet behov for at benytte 16:9. Kan overhovedet ikke se idéen i at tvinge udviklerne til det, det er da deres eget valg hvordan deres spil skal se ud.

Det er så en anden sag - som ejer at 16:9 TV og projector syntes jeg det er på tide at 16:9 mode og progressive bliver et krav (hvis det er rigtigt) :)
RJKRJKSkrevet 09/03-05 18:10 
Jeg læste det ligesom at alle spil skulle være i 16:9 mode ONLY, og så måtte 4:3 folk bare se det letterboxed (=mega borders).

?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/03-05 18:12 
Beano>
Det er så en anden sag - som ejer at 16:9 TV og projector syntes jeg det er på tide at 16:9 mode og progressive bliver et krav (hvis det er rigtigt) :)

Som almindelig jordbo uden mulighed for at spendere en milliard kroner på hi-fi-udstyr, kan jeg godt personligt vente nogle år endnu. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 09/03-05 18:32 
RJK>
Jeg læste det ligesom at alle spil skulle være i 16:9 mode ONLY, og så måtte 4:3 folk bare se det letterboxed (=mega borders).

Det tvivler jeg stærkt på. Flertallet af kunderne sidder jo stadig med 4:3 displays. Jeg læser det bare som en karificering af, at alle spillene skal kunne køre 720p (som er 16:9). Det kunne også tolkes som en regel om, at udviklerne ikke må lave 4:3 720p som i Soul Calibur 2.
RJKRJKSkrevet 09/03-05 18:38 
Jeg siger skam ikke, at det giver mening. Jeg siger bare, at det jo er dét, der står...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 09/03-05 18:55, rettet 09/03-05 18:56 
Ikke helt. Der står følgende:
Developers are being instructed to plan their games for high-definition. The baseline is 720p at 1280x720 for gameplay and video clips, 16:9 aspect ratio,

Der står direkte, at udviklerne skal lave spil i HD-opløsning (720p eller 1080i). Minimumskravet, når de gør det, er så 720p, som er i 16:9.

480i vil uden tvivl kunne køre både 4:3 og 16:9. 480p sikkert også. 720p og 1080i kan ikke køre ægte 4:3.
RJKRJKSkrevet 09/03-05 19:08, rettet 09/03-05 19:10 
Men hvis minimumskravet er 720p, så er det vel også givet, at spillet er i 16:9? :) Eller skal det bare forståes som at det er forbudt at bruge 480p?

Anyway, jeg tænkte mere på:

Users with standard televisions needn't worry; 16:9 content will be letterboxed to fit within a 4:3 aspect ratio by default. Developers are being instructed to make sure that any critical text will fit into and look good in 4:3.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 09/03-05 19:13 
Spændende at de også bruger en IBM-processor ligesom Sony gør i PS3 (selvom det er en anden og betydeligt mere interessant processor). Med den stigende Mac-popularitet er det jo næsten snart synd for Intel.

Læste også lige at Linus Torvalds er skiftet til PowerPC.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 09/03-05 19:24 
RJK>
Men hvis minimumskravet er 720p, så er det vel også givet, at spillet er i 16:9? :)

Umiddelbart ja, men siden det er muligt at lave 720p med sorte bjælker i siden (som Soul Calibur 2), så tænkte jeg det måske var for at forhindre den slags, at de sagde det sådan.

Eller skal det bare forståes som at det er forbudt at bruge 480p?

Det tror jeg ikke. 480p bliver sikkert også et krav. Det er det jo mere eller mindre med den nuværende Xbox, så ingen grund til at ændre på det.

Anyway, jeg tænkte mere på:

Users with standard televisions needn't worry; 16:9 content will be letterboxed to fit within a 4:3 aspect ratio by default. Developers are being instructed to make sure that any critical text will fit into and look good in 4:3.

Den havde jeg så ikke set. Ja, det lyder godtnok ildevarslende for folk med 4:3 TV. Spørgsmålet er, om de bare henviser til, hvordan 720p materiale vil blive vist på 4:3 TV, eller om de helt vil udelukke 4:3 mode. Jeg har svært ved at tro det sidste.
BeanoBeanoSkrevet 09/03-05 19:30 
Sumez>
Som almindelig jordbo uden mulighed for at spendere en milliard kroner på hi-fi-udstyr, kan jeg godt personligt vente nogle år endnu. ;)

Har højst brugt 135 millioner... så kom ikke her :)
MrCaseMrCaseSkrevet 09/03-05 19:37 
Det jeg ser som det virkelig spændende er hvad de kan gøre med de 3 processorer.
Alt det andet er jo sådan lidt små-kedeligt, men det er de 3 lyn-hurtige chips i centrum der kunne komme til at gøre en forskel. Spændende, indeed.

Og spændende at vi nærmer os nogle specs. Så mangler vi bare en Realistisk(!) tech-demo.

...Man husker damen og robotten, fra xbox1... det tog altså nogen tid før der kom noget til xbox der så så godt ud...
Have you considered sucking less?
RJKRJKSkrevet 09/03-05 19:45 
Jmog>
Jeg har svært ved at tro det sidste.

Min pointe var at kravet om online etc. nok lige skulle tages uhøjtideligt for now. Ligesom det her omkring skærmformatet tydeligvis skal.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 09/03-05 20:22 
Online-kravet er nok ikke andet end Live aware. Det burde ikke være noget problem at implementere.
dRxLdRxLSkrevet 09/03-05 21:10 
Jeg glæder mig til at se designet på maskinen og til at prøve kontrolleren =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 09/03-05 21:50, rettet 09/03-05 22:32 
Xbox 2 BLIVER stort!!!!
Lyt og savl

http://www.majornelson.com/wp/?p=199
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RonaldoRonaldoSkrevet 10/03-05 17:02 
Det med live delen er ikke nødvendigvis gameplay. De vil forsøge at sælge en masse ekstra content igennem deres service.

Det er ikke et system med samlet 9GHz. Det er tre kerner og ikke tre processorere.

Systemet burde give udviklerne en masse frihed. Det er mange kræfter de kan smide rundt med. Det burde også få os ud over de grafiske hæmmelser vi har haft i denne generation med mangel på anti-alisering og højopløsnings textures.
Zzap!Zzap!Skrevet 10/03-05 20:29, rettet 10/03-05 20:58 
microsoft er seriøst fxxked hvis det er dén hardware de stiller op mod Sony med.
De bud jeg har hørt på X360CPUens styrke ligger på omkring 90GFLOPS, hvorimod den version af Cell der med stor sandsynlighed kommer i PS3, ligger på omkring 290GFLOPS. Dertil skal man så lægge at PS3 kommer til at have den nyeste RAM og busteknologi fra Rambus som vil være ekstremt svær at slå, endsige komme op på siden af, for en konsol der launcher lidt tidligere.
GPUerne ved vi ikke så meget om, andet end at de er specialversioner af det nyeste shit fra henholdsvis nVidia og ATI.
Man kunne dog forestille sig, at PS2ens nGPU bliver stærkere da, 1: Den har større båndbredde til rådighed 2: Den launcher lidt senere, og svjh. er nVidia for øjeblikket en tand foran ATI i GPU/VPU kapløbet.
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 10/03-05 20:58, rettet 10/03-05 21:00 
Ronaldo>Det er ikke et system med samlet 9GHz. Det er tre kerner og ikke tre processorere.

Nej, det er faktisk tre enkelte processorer (i følge patentet, rygter og snakken på GDC), med alt det ekstra tingeltangel til housekeeping og control logic som det implicerer.

Cell derimod har een PowerPC processor til housekeeping og otte såkaldte SPEer hvor alt det overflødige fedt er skåret fra, så der er plads til flere på een gang.
Hver SPE er har større performance målt i FLOPS end PowerPC processoren.
Sjovt nok går der nogen rygter om at de tre PowerPC processorere der udgør X360 CPUen i virkeligheden er den samme type som i Cell, lettere opgraderet.
Born to kill space
RonaldoRonaldoSkrevet 11/03-05 09:37 
Zzap!>
De bud jeg har hørt på X360CPUens styrke ligger på omkring 90GFLOPS, hvorimod den version af Cell der med stor sandsynlighed kommer i PS3, ligger på omkring 290GFLOPS.

Microsoft i sin tid påstod at Xbox kunne levere 140GFLOPS. I dag skriver de: "A well-balanced system that will deliver more than a teraflop of targeted computing performance". Hvordan både Microsoft og Sony finder frem til deres performance numre, er uvidst for os andre. De betyder ingen ting.

Zzap!>
Nej, det er faktisk tre enkelte processorer (i følge patentet, rygter og snakken på GDC), med alt det ekstra tingeltangel til housekeeping og control logic som det implicerer.

Jeg forstår ikke hvorfor du snakker om rygter, når mine informationer er hevet ud af en officiel pressemeddelelse.

http://www.xbox.com/en-NZ/news/newsflash20050310.htm

"A multicore processor architecture co-developed with IBM Corp."
Zzap!Zzap!Skrevet 11/03-05 11:19, rettet 11/03-05 12:41 
Microsoft i sin tid påstod at Xbox kunne levere 140GFLOPS. I dag skriver de: "A well-balanced system that will deliver more than a teraflop of targeted computing performance". Hvordan både Microsoft og Sony finder frem til deres performance numre, er uvidst for os andre. De betyder ingen ting.

Forkert, de betyder *alt*.
Læg mærke til at microsoft skriver "A well-balanced *SYSTEM*..." Det kan kun betyde at de medregner VPUens floating point performance, hvilket strengt taget ikke er forkert, men så taler vi ikke længere om kun CPUen. Sony kan også spille det spil, og gør det sikkert også.
VPU/GPUer har stor beregningskraft, men den er meget svær at udnytte til andet end dens simple prædefinerede opgave.
Det der betyder noget, er den programmerbare kraft.

Jeg forstår ikke hvorfor du snakker om rygter, når mine informationer er hevet ud af en officiel pressemeddelelse.
microsoft bruger begrebet "core" meget liberalt, alle andre kilder siger at det er *hele* PP CPUer der udgør X360 CPUen.
Born to kill space
RonaldoRonaldoSkrevet 11/03-05 14:59 
Zzap!>
Forkert, de betyder *alt*.

De betyder intet, fordi de tal kan ikke sammenlignes med noget som helst. De tal er taget fra specifikke forhold, og de forhold er ukendte.
Zzap!Zzap!Skrevet 11/03-05 23:16 
Nej, vi kender udemærket godt forholdene, for der er kun een måde at måle FLOPS på, og det er at tage antallet af ALUer og de instruktioner de kan klare per cycle og gange det med Mhz tallet. Så har du den korrekte FLOP rating.
Det tager selvfølgelig ikke højde for flaskehalse hvor dele af processoren staller. Men det kommer mestendels an på hukommelse og båndbredde, to punkter PS3 også bliver overlegen på.
Born to kill space
RonaldoRonaldoSkrevet 12/03-05 03:45 
FLOPS er teoretiske tal. De har ikke så meget med performance at gøre. Min pointe er, at Microsoft kan finde frem til deres teraflops, eller for den sags skyld andre numre, på forskellige måder fra deres konkurrenter. Derfor er disse numre stort set ubrugelige hvis vi skal sammenligne konkurrenterne.

Dette er taget fra et andet board.

3 * 8 flops per cycle for the 3 VMX units + 3*2 flops per cycle for 3 FPUs (one per core) = 30 flops per cycle, multiply by 3Ghz = 90Gflops + ? = >1000Gflops.

That ? is why people are taking the figure with a grain of salt. I'd guess they're counting all the hardwired functionality in the GPU, calculating their "equivalents" in floating point performance etc. But even doing that they'd be stretching it to close that gap. Maybe there's another chip in Xenon, who knows, but for now I'm guessing it's a carefully crafted PR figure that, while technically it can be derived, is of very little relevance.
OkottaOkottaSkrevet 12/03-05 18:23 
Nu da den her tråd alligevel handler om GDC, har nogen af I andre så set video præsentationen, hvor Jay what's-his-name snakker Forza osv osv?

Det er jo én lang talestrøm om hvor fedt det er, at spilleren er i centrum, at spilleren kan kontrollere dit og dat, at spilleren kan bruge sin egen musik på nye måder (igen, igen), at spilleren nu har *endnu* flere muligheder online osv osv.

Tendensen er efterhånden, at de har en usund tilgang til den næste Xbox, ihvertfald når det kommer til online-features. Se videoen; Det er praktisk talt KUN online det handler om nu.

Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at Xbox2 bliver mere af det samme, bare med pænere grafik. Vi vil se en sygelig fokusering på online - bare med bedre online features - og vi vil se de samme spil igen - med pænere grafik og i 16:9. Vi kommer til at se de samme spil, og det gør vi fordi MS selv fokuserer på tech fremfor spil-innovation.

De er nogle enorme tech-heads, og de har fuldstændig styr på teknologien, men de har jo for pokker ingen dygtige spildesignere som kan berette om de nye tiltag indenfor GAMING; Det er udelukkende teknologi, og forbedring af teknologi der snakkes om.

Personligt bliver jeg skubbet længere og længere væk fra Xbox, og hvad Xbox (ifølge MS) pinedød skal være. Ikke fordi jeg VIL skubbes væk, men simpelthen fordi jeg BLIVER skubbet væk, af al den fokusering på online mig her, og online mig der. Fik jeg skrevet, at online konceptet ikke siger mig en bregne? Jeg vil bare ha' et par gode spil, som er fænomenale online, og som er designet til at blive spillet online. Jeg gider ved Gud ikke at ALLE mine spil nu skal ha' en eller anden form for online implementering, simpelthen bare fordi man KAN lave en online implementering.

Konsollen var sgu sjovere i de gamle dage - til launchen og i perioden et stykke tid efter launchen (lige efter launchen blev spiludbuddet pludseligt pinagtigt dårligt). Der var en periode for et stykke tid siden, hvor der kom en lind strøm af gode Xbox spil. Så kom der en periode igen, hvor det så ud til at det var endnu en lind strøm af gode Xbox spil - men nu var spillene plastret til med online funktioner, dårlige singleplayer-dele, sygeligt KORTE singleplayer-dele. Istedet var de nu gejlet op med lovninger om Download Content, og 16 spillere online. Og hvad får man så? Spil som skal patches lige efter release, bare for overhovedet at virke optimalt (Ghost Recon 2). Spil som skal patches for at eliminere snyd, ikke-fungerende-lobby'er, manglende lyd i lobby'er osv (SC: Pandora Tomorrow). Spil som ikke engang indeholder noget så simpelt som en Optimatch mulighed(!) (Halo 2) osv.

Jeg haaaaader al den online fokusering på Xbox.

Lær det Microsoft; Lad være med bare at gøre det - LÆR at gøre det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/03-05 18:56 
Nu må du stramme cykelhjelmen Okotta!

Jay Allard er nærmest en mester i det han gør, og jeg synes hans Keynote var fænomenal.

Mændene der styre MGS er ikke meget værd den dag idag... Efter min mening er Shane Kim og Peter Moore idioter! De er bare ikke som Seamus og Ed fries, som begge virkelig havde nogen gode ideer(specielt Ed.. stort tab for MGS)!

Hell - Selv Nintendos peace, love og happy konsolkrig bagmænd er bedre, som Perry Kaplin og den gode gamle Reggie:)

Jay Allard talte om alle mulige ting. Jaja! Personligt som et eurotrash, føler jeg da også at HDTV er "meh" Men ikke destro mindre så var der mange andre ting.

Husk på at hans Keynote ikke var lavet til gamers eller pressen generelt. GDC = Games Developer Confrence(?)! Det var til udviklerne, og han talte jo til dem.

Ifølge ham selv så har de netop fået input fra stjerne designere! Fra hans inteview med 1UP;

"1UP: Speaking of smaller studios, obviously with the signing of talent like Hironobu Sakaguchi, Yoshiki Okamoto, and our buddy, Tetsuya Mizuguchi, you guys are not only broadening your appeal internationally, but making inroads to the Japanese developers. What is Microsoft and the next-gen Xbox going to be able to provide to these creators that the other companies cannot?

JA: Awesome platform. You know I've been listening to all three of those creators and many more in Japan say "no" for five years. They've told me why. I've solved those problems. Each year, what they've told me is the same thing that developers around the world have told me: It's more than hardware. "You have the very best hardware, but you're incomplete. It's about the right combination of hardware and software and services that you bring together into the soul of a system that's pure to gaming and pure to my vision, and that aligns with my values."

And so for the last couple of years we've been saying "Yeah we share values, and we have the power, and we even have some software and services." But they say "You haven't demonstrated enough through action yet." So we've been very, very consistent, been very methodical, been very patient, and they're very, very happy with the platform. They've seen where Live has gone, they see where Live is going. They see how our development kit has matured over Xbox 1, and they see that Xenon is picking up right where it left off. They see the architecture of the hardware and the industrial design, and they say "Thank you for listening." "


Bare løgne? Muligvis, men ikke destro mindre ville det forklare hvorfor japanerne er med på det. Måske har MS bare lavet et rigtig godt system.


Du har måske ret i det du siger om online! Går det for vidt?

Hvis du f.eks. tager MMORPGs.

Jeg tror at den totale indtjening fra computerspil per år ligger på ca 10 Billioner Dollars(Eller også er det 100.. Dont remember)! 10% Af dem kommer udelukket fra MMORPGs! Og når man tænker over det, er der kun 20 millioner aktive MMORPG gamere.

Det er tydeligt at pengene i online er der. Det er måske ironisk at firmaer som EA har brændt sig, men Xbox Live er det eneste som har fået den til at stå ud. Det må man være fair at indrømme! Hvis man sammenligner det med PS2ens Eyetoy og GCs GBA connect, så er det sgu klart at MS kan sætte sig tilbage og tilfredse og være glade af de resultater de har fået med XBox Live.

Xbox Live har 10% af den totale userbase online. Det er virkelig meget, i forhold til før.

So far har det ikke gået som jeg gerne ville have det og jeg føler at Jay "dodgede" mange af de egentlige problemer med Live. Tænker her på servere, monthly fees etc.

Men på den anden side havde han et klart budskab - At få alle de gamere der ikke gider online, online!

Jeg vil da gerne indrømme at Xbox burde have haft flere spil som KOTOR, Morrowind og Oddworld! Men hvad kan man gøre?

Og hvad vil de gøre? Vi ved da at et par japanere er med på den med SINGLEPLAYER RPGs - Men set med retro briller så den japanske line up altså også decent ud i starten. Jeg kan ihvert fald huske at alle de annoncerede SEGA spil var en af grundene til at jeg ville have en Box, men mange af dem blev desværre ikke meget værd(Toejam and earl 3, crazy taxi 3, house of the dead 3, gunvalkyrie etc etc)

Vi må bare se tiden an.

Giv den i det mindste til E3...

Fordi jeg ved ikke hvad du havde forventet??? Havde du troet at Xbox 2 ville gøre en masse nyt crazy stuff?

For mig virker det som om at MS prøver at finde et fodfæste på det her market! Jay Allard indrømmer at de kom ud for sent og kastede sig ud i mange ting.

Udover det så er jeg chokeret over at Jay åbenbart tror at XBox 2 vil kunne matche PS3 i salg.

PS2en kan bare ikke stoppes.

Bare se på febuar tallene fra USA;

PS2 = 533,000 <- LMAO.... Mere end de andre to tilsammen! Kun pga af GT4, som vist ikke engang er særlig godtO_O
Xbox = 212,000
GCN = 116,000
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 13/03-05 00:11 
Ronaldo>
FLOPS er teoretiske tal. De har ikke så meget med performance at gøre.
Det er rigtigt at det er teoretisk performance, der kommer an på andre faktorer som jeg tidligere nævnte. Men hvilken arkitektur har de bedste forudsætninger for at komme tættest på sin absolutte performance?
Uanset hvad, så ændrer det ikke ved at X360 CPUen efter alt at dømme er markant meget svagere end PS3s Cell.
Born to kill space
RonaldoRonaldoSkrevet 13/03-05 00:34, rettet 13/03-05 00:35 
Alt tyder på det hverfald. Vi kommer nok til at blive en del klogere ved næste E3.

Xbox 2 prototype:
http://img.photobucket.com/albums/v189/traekwon/xbox2.jpg
http://www.buddyrun.com/images/xbox2.jpg
http://www.weblogsinc.com/common/images/6821595414083573.JPG

edit. Det er forhåbentlig ikke det endelige design. Det eneste positive er størrelse, som er relativt slank i forhold til Xbox.
SephirothSephirothSkrevet 13/03-05 09:41 
Perfect Dark 0 er i øvrigt sikret en plads blandt lanceringstitlerne. Og så vidt jeg ved også PGR3.

Kameo er desuden rykket til Xbox 2.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OkottaOkottaSkrevet 13/03-05 11:17 
Hvor har du læst, at Kameo er rykket til Xbox 2?

Har de da helt mistet jordforbindelsen nu?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 13/03-05 11:39 
Valkyrie>
Du har måske ret i det du siger om online! Går det for vidt?

Det er gået alt for vidt; Taget i betragtning af, at der findes ca. 4-5 spil (Moto GP, PGR 2, de gamle Ghost Recon spil, Burnout 3 og Halo 2) som er fremragende på Xbox Live, så er det en usund fokusering på en online service. Jeg husker stadig med rædsel da jeg spillede Mech Assault 2 online - stort set alle amerikanere jeg spillede med, og imod, var idioter. Rednecks og racister hele bundet. Måske søger de bare til det ene spil, men efter at ha' spillet den sygeligt korte singleplayer del, så returnerede jeg spillet.

De fleste spiller alligevel kun Halo 2 i dag; Af en eller anden bizar grund, så synes de at det er det eneste Live spil som er noget ved :-P
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SephirothSephirothSkrevet 13/03-05 11:39 
Gode forbindelser ;) vent og se.

Skulle det ikke have været ude i januar?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OkottaOkottaSkrevet 13/03-05 11:40 
Det sku ha været ude i januar, men blev så rykket til senere - kan ikke huske hvilken måned.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig