X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Flået levende


Svar
AsseAsseSkrevet 08/03-05 23:52, rettet 08/03-05 23:53 
Jeg sidder lige nu og ser TV2, selvom jeg allerede har fået det utroligt dårligt af det, og sgu ligefrem haft tårer i øjnene.

Dels på grund af anger, og aggresioner og tanker om hvad der skulle gøres ved de der gør sådan noget, dels på grund af tanken om hvilken verden det er vi lever i, hvor dyr får sådan en behandling.

Udsendelsen handler om salg af hundeskind. Jeg kan ikke forestille mig at det kun er ved hunde man bruger denne metode, men uanset hvad er det simpelthen noget af det værste jeg nogensinde har set.

Følgende virker måske (forhåbentligt :S) stødende på de fleste:

I kina (og mange andre steder) hvor der er et stort marked for salg af skind (åbenbart) bliver hundende holdt i små rum, hvorefter de, uden bedøvelse af nogen art, bliver ført udenfor. Her bliver de skåret i skridtet med en kniv (af af mig ukendte årsager) hvorefter de bliver flået levende. Da de bliver spurgt hvorfor de ikke bedøver dem, lyder svaret at det er fordi det ville beskadige hovedet.

Jeg kan slet ikke udtrykke hvordan dette får mig til at føle. De ting jeg kunne finde på at gøre ved disse folk, hvis jeg havde 'chancen' kan jeg slet ikke få ud med ord. Eller jeg vil i hvert fald ikke. Dyrenes skind bliver ikke brugt til noget nyttigt overhovedet.

Selvfølgelig er dette ikke nyt, men jeg ville lige bringe emnet op, nu der er en udsendelse om det.

Er der andre der ser det? Hvad mener i om det? Jeg kan sgu næsten ikke holde ud at se på det mere. :/ Men jeg tvinger nærmest mig selv til det, jeg synes jeg bliver nødt til det for ikke at 'gemme' mig for hvad der foregår ude i verden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-05 00:04 
Tror det har været sendt før. Jeg ser det ikke, og jeg skal heller ikke...
Spiller nu: Phantasy Star IV
AsseAsseSkrevet 09/03-05 00:06 
Forståeligt. Jeg er også stoppet med at se det nu.
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/03-05 00:17 
yeah, har set sådan en dokumentar før.

Der var sådan en eksimo stodder som blev betalt med alkohol for at gøre det.. lol..:/

Du kan se hvad andre kan gøre.

Det minder mig om noget andet sygt mod dyr..

Har i hørt hvad de vil prøve at gøre mod katte i USA; http://www.wral.com/family/4258907/detail.html

LOL. Hvis det her skulle blive lovligt så har vi lige nået en ny linje af guncontrol...

og nu når vi snakker om katte, tjek den her nyhed ud;


"134 dead cats found in home

Fulton County authorities call it one of the worst cases of animal abuse in county history: more than 100 cats found dead inside a two-story house in an affluent subdivision in Alpharetta.

One hundred and thirty-four cats lay strewn across every room of the house on Alstonefield Drive when animal services officials were called Feb. 1.

An additional 26 severely malnourished cats were found, said Susan Feingold, assistant director of county animal services. They were taken to a local animal clinic where they are being cared for until they are strong enough to be put up for adoption, she said.

"We basically found a house of horrors," Feingold said. "They were everywhere. In every bedroom. In the bathroom, the garage, the basement."

Authorities believe the cats may have died of dehydration or starvation, but won't know for certain until tests are completed.

The district attorney is awaiting test results on how the cats died before deciding whether to pursue criminal charges. Erik Friedly, a spokesman for the district attorney's office, said it could be a week before test results are known.

According to WXIA-TV, the home belonged to a woman who has volunteered for several cat rescue organizations. The police report said the woman was out of town and her ex-boyfriend contacted authorities because he was worried about the cats, the television station reported. "

http://www.ajc.com/news/content/metro/atlanta/0205/08cats.html

134 katte???? Det er altså vildt:O
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 09/03-05 00:26, rettet 09/03-05 00:41 
At gøre det samme mod dem ville være for mildt.
Entiteter der kan finde på sådan noget, er ikke mennesker i mine øjne, ikke engang væsner der fortjener nogen form for nåde.
Et af menneskets karaktertræk, der adskiller os fra andre dyr er vores udviklede empatiske sans (det at se os selv i andre). Personer der koldblodigt kan få sig selv til at bringe et andet væsen i så meget smerte og lidelse mangler en afgørende del af sin menneskehed.
Born to kill space
AsseAsseSkrevet 09/03-05 00:31 
Jeg har haft lignende tanker om det. Uanset hvor meget de ville dø af sult eller whatever, hvis de ikke gjorde dette, kan jeg ikke andet end at se dem som psykopater. Det er simpelthen ikke noget et menneske ved sine 'fulde 5' ville gøre.
enfenenfenSkrevet 09/03-05 08:20 
Konsolkongen>
Tror det har været sendt før. Jeg ser det ikke, og jeg skal heller ikke...

Det er blevet sendt tidligere på TV2. Forfærdeligt at se, og jeg skal ikke se det igen.
What is the Matrix?
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 09/03-05 08:23 
Forskellige folkeslag og samfund opfostrer forskellige idealer. Jeg vil vente med at 'dømme' andre, indtil jeg er helt sikker på at jeg ikke selv gør noget jeg grundlæggende mener er 'forkert'.
JimPPJimPPSkrevet 09/03-05 08:43 
Havde vi reageret på samme måde hvis det var en ko?

Det først man umiddelbart kan gøre som civil er at støtte WWF eller WSPA, orginasioner der gør ret meget for at befrie dyr fangeskab (med nedsat leve standard) og afskaffe salg af feks hundeskind. Begge er meget agressive i deres handlinger, og gør derfor en forskel (som jeg ser det).
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 09/03-05 09:03, rettet 09/03-05 09:04 
Hvis koen var blevet skåret i skridtet og derefter flået levende, ville reaktionen nok være den samme herinde.
Hvis det var 134 døde køer huset, ville reaktionen heller ikke være forandret.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/03-05 09:20 
Ja, det er sgu forfærdeligt hvad vi mennesker finder på.

Se bare denne historie - udelukkende for at tjene penge på turister og et latterligt gammelt sagn... Hvad fanden en det for noget!?

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286015
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 09/03-05 10:05 
JimPP>
Havde vi reageret på samme måde hvis det var en ko?

Ja, selvfølgelig. Hvis ko'en, eller en gris for den sags skyld, var blevet mishandlet på samme måde, ville reaktionen være den samme for mig. Problemet er ikke at det er en hund eller kat, men det er den måde, det sker på.

Havde de mennesker så bare aflivet dyrerne først, så de ikke led, ville det have set anderledes ud. Ikke at jeg støtter pelsning af dyr på nogen måde, men det ville unægteligt have været mere humant.
What is the Matrix?
SonicSonicSkrevet 09/03-05 10:09 
Det er omtrent lige så klamt som det de viste i Operation X for et par uger siden. Her tænker jeg på de hundekampe folk havde gang i! Man væmmes over menneskeheden af og til! Det er jo direkte ondskab at lade dyr lide på den måde, bare for fornøjelsens skyld!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
enfenenfenSkrevet 09/03-05 10:42 
Helt enig!

At folk så bagefter kan stå og benægte det, selvom de har det på film, er mig en gåde :)
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/03-05 11:04 
Øv! Jeg så kun noget senere i samme program, hvor man et andet sted i Asien fangede katte - også de tamme.

De blev "kun" dræbt ved at blive kvalt langsomt.
I et bur af træbrædder der var ca. en meter højt, blev kattene spændt op under loftet med en meget stram snor om halsen.
Så miuavede og sprællede de så der i ca. 5 min før de gav op.

På gulvet i buret sad de andre katte og kiggede på.

Bødlerne sagde selv, at de var nødt til at drikke sig fulde efter arbejde for at holde det ud.


Men hvor klamt det end er, så er der jo altså også nogle religiøse slagtemetoder, der på ingen måde står tilbage for det der.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KillgoreKillgoreSkrevet 09/03-05 11:29 
Grunden til at de skærer i skridtet er at de skal have skindet af i et stykke og ikke vil skade det på de store flader.

Det er samme princip man bruger når man pelser mink. De bliver dog gasset - mener at man bruger CO2, så de bliver bevidstløse og så dør. Derefter skær man og flår pelsen af.
MarcusMarcusSkrevet 09/03-05 13:16, rettet 09/03-05 16:48 
Valkyre's citat> before deciding whether to pursue criminal charges

Ja, det er noget temmelig sindsygt noget, jeg ville sikkert selv personligt henrette personen hvis jeg var der ovre og det ikke var ulovligt. Hermed ikke sagt at det burde være statens straf. Og jeg ville nok gøre det samme på et slagteri. Ikke fordi det er det rigtige, men fordi det ville ruinere min selvkontrol at blive ramt så hårdt indirekte.

Men igen ja, det er nogen værre sindsyge ting som jeg ikke har nogen forståelse overhovedet, jeg gad godt der var flere optagelser fra normale slagterier til sammenligning.

Som nævnt så er det særligt latterligt at slå dyr ihjel for deres pels, hvis vi levede i et samfund hvor det var nødvendigt for at vi kunne overleve vinteren fx. så ville det være lidt mere forståeligt men når det blot er for at se smarte og rige ud eller et eller andet andet så er det til grin. Nogenlunde det samme gælder læder men de dør jo alligevel for føde antager jeg. Føde som iøvrigt er skyld i en masse fedme problemer, vandforurening og lignende.

Killgore>> Synes du det er ok?

PalleJensen>> Ja det er godt nok også forfærdeligt, gad vide hvad man kan gøre mod den slags udover som nævnt at støtte WWF etc.? Ellers kunne man selvfølgelig sprede budskabet og boykotte landet med ophøret som krav.

Seventh sun >> Ang. Religiøse slagtemetoder...hvilke f.eks.? Slagtemetoder er generelt er selvfølgelig syge, men fx. halalslagtning skulle eftersigende ikke være specielt slemme , men jeg ved det ikke...

Sonic >
væmmes ved menneskeheden en gang i mellem

JA! Hvis den her slags sindsyge ikke snart stoppes, både mod mennesker og dyr så håber jeg vi udrydder os selv, måske ved at fortsætte med at give dyrene så meget antibiotika at der dannes nogle bakterier der er resistente så vi ikke kan fælde det problem vi selv er skyldige i.

Flere lignende horrible handlinger.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 09/03-05 13:25 
Jeg så ikke programmet, men fik tilfældigvis en mail igår, med et link der omhandler det samme.

Udover teksten er der en video, som jeg ikke så færdig, der indeholder hvad der formentlig er de mest grusomme billeder jeg har nogensinde set. Jeg stoppede omkring der, hvor man ser et dyr (mener det er en ræv men kan ikke huske det), der er blevet flået levende og ligger på dyngen med de andre dyr, ved fuld bevidsthed, og bevæger sig og blinker med øjnene.

Jeg bruger selvfølgelig ikke pels, men sådanne ting kan få mig seriøst til at overveje, at afvise alle animalske produkter og blive veganer ligesom Marcus...

Et chokerende kig bag de kinesiske pelsfarme
(...)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/03-05 16:29, rettet 09/03-05 16:45 
Jeg så programmet første gang det blev sendt - og jeg fortryder det stadig. Uden tvivl det mest grusomme program, jeg har set.
Jeg fattede dengang ikke - og stadig ikke den dag i dag - hvorfor de _i det mindste_ ikke drukner/gasser dyrene inden. På den måde tager pelsen da ikke skade, og dyrene slipper for en skæbne værre end døden. Det er da sikkert også nemmere at flå et dødt dyr end et levende... Jeg fatter det ikke!
Ikke at jeg går ind for drukning af dyr, men I forstår vel...

EDIT: Ok, det mest grusomme program jeg har set er det, Fox McCloud linker til... Virkelig rystende.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JAAJAASkrevet 09/03-05 20:07 
Jeg har selv tilbragt en del tid i Asian, også i Kina og Taiwan, og selv i dagligdagen ser man ofte ting, der viser, at de fleste kinesere ikke bare har en total mangel på respekt for dyr, de betragter dem ganske enkelt ikke som andet end ting.

Det er selvfølgelig noget der har rod i en kulturforskel og en mangel på penge, men det kan jeg bare ikke bruge til noget. Kinesere er også mennesker, og jeg nægter at tro på, at de grundet kulturen ikke kan se, at det er forkert, når en flået ræv ligger levende og gisper på en bunke andre halvlevende dyr.

I øvrigt noget af det mest frygtelige, jeg nogensinde har hørt. Jeg fik det fysisk dårligt af at læse det, og skal ikke nyde noget af at se filmen.

Min harme er ... ikke til at udtrykke.
KillgoreKillgoreSkrevet 09/03-05 20:38 
Marcus F.M. >>>>

Jeg synes selfølgelig ikke at det er i orden at dyr lider og man kan sætte spørgsmåls tegn ved om der er et reelt behov for pels fra dyr.

Mht. mink pels så vil jeg sidestille det med kødkvæg - så længe dyrene bliver slagtet på en human måde er det ok med mig.

Mht. dyr der bliver flået levende så er det jo langt over grænsen - desværre er der jo nok et øknomisk aspekt i det, som de mennesker der gør den slags er nød til at handle i forhold til. Og det er jo nok der problemet i virkeligheden ligger - fattigdom.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 09/03-05 22:50 
Om det er "humant" at henrette dyr for ens egne glæder, kan naturligvis diskuteres.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/03-05 05:45 
Killgore>
Mht. dyr der bliver flået levende så er det jo langt over grænsen - desværre er der jo nok et øknomisk aspekt i det, som de mennesker der gør den slags er nød til at handle i forhold til. Og det er jo nok der problemet i virkeligheden ligger - fattigdom.

Jeg har bare svært ved at finde det aspekt? Ok, hvis de ikke har råd til gas, så drukn da dyrene. Det er langt hurtigere og mere effektivt samt humant end at stå og tæve dem til (Næsten) døde med en kæp...
Fattige Masaier går jo heller ikke bare ud til køerne og skærer en luns af, når de er sultne.

Der er ingen undskyldning for den slags sadistisk opførsel.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/03-05 09:27 
SeventhSun>
Øv! Jeg så kun noget senere i samme program, hvor man et andet sted i Asien fangede katte - også de tamme.

De blev "kun" dræbt ved at blive kvalt langsomt.
I et bur af træbrædder der var ca. en meter højt, blev kattene spændt op under loftet med en meget stram snor om halsen.
Så miuavede og sprællede de så der i ca. 5 min før de gav op.

På gulvet i buret sad de andre katte og kiggede på.

Bødlerne sagde selv, at de var nødt til at drikke sig fulde efter arbejde for at holde det ud.


Men hvor klamt det end er, så er der jo altså også nogle religiøse slagtemetoder, der på ingen måde står tilbage for det der.

Ja, det har jeg også set - de scener, hvor de andre katte sidder skræmt og ser på og klynger sig til hinanden i frygt, er forfærdelige... Tamme katte med halsbånd med hjerter i... De scener har jeg set for mig mange gange... Det er ganske enkelt ufatteligt, at nogen kan få sig selv til det...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AsseAsseSkrevet 10/03-05 13:43 
Det er på ingen måder en nødvendighed, ingen ville komme til at fryse om vinteren, bare fordi de ikke kunne købe en (katte)pels, så det kunne sagtens undgås.

Jeg er selv vegetar, da jeg ikke mener at _nogen_ har ret til at bestemme om andre væsner skal leve eller dø, uanset formålet. Okay, hvis vi ikke selv kunne overleve uden at spise kød, hvis der fx var for lidt andet mad i verden, så okay. Men sådan har jeg svært ved at forestille mig situationen er.
solid snakesolid snakeSkrevet 12/03-05 01:25 
Fuck hvor er folk dog syge i låget, jeg håber de får deres straf for at mishandle dyrene på den måde. De skulle selv flåes levende og udstilles på samme måde.
Jeg får en klump i halsen over at nogen menesker kan være sådan. Jeg håber de må rådne op i helvede....
De ()/%(&%€)((/%&€ Sviner
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
MarcusMarcusSkrevet 13/03-05 15:19 
Fox>>
Det var lignende omstændigheder der fik mig til at vælge det, at fortsætte mit tidligere liv ville være uacceptabelt, egoistisk og latterligt. Hvis jeg ikke havde valgt det ville jeg konstant føle mig skyldig og hade mig selv medmindre jeg forsøgte at benægte hvad der sker selvfølgelig.

Det var bogen "Becoming vegan" der overbeviste mig med nogle ubehagelige statistikker og andet info. Jeg kan citere nogle steder fra bogen over privat beskeder udover det jeg allerede har citeret her:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=14258&subid=159802#159802

Jeg håber da bestemt du vælger vejen og bliver en bevidst forbruger der ikke blindt støtter diverse ting som han/hun selv taler imod i tråde som denne. Den nævnte bog skriver desuden også om en lang række andre fordele og en masse nyttige links.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig