X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Radiant Silvergun


Svar
nerosnerosSkrevet 07/03-05 13:40, rettet 07/03-05 13:45 
Jeg har lige set Radiant Silvergun til 199 dollars det er da for vildt hvor høj en pris det kan løbe op på.

Det var på Ebay!

Er der nogen som har det og hvor meget har i måtte betale for det?
Bashful Neophyte
131 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
Alf81Alf81Skrevet 20/09-11 10:34, rettet 20/09-11 10:42 
Sumez>
Både RSG og Ikaruga har fået meget opmærksomhed udenfor hardcore shooter-publikummet, og så er der selvfølgelig folk der bliver pressede over at alle de "rigtige" shooters bliver overset, og så er det ikke længere nok at man "ikke synes spillet er særlig sjovt", så er det lige pludselig det næste Hitler og skal pilles ned hver gang man får muligheden.

Som jeg også nævnte før, så tror jeg at den slags er helt normalt når det kommer til spil (hvis genre man finder tiltalende) der deler vandene. Hvis man bliver "lovet" en unik og fantastisk oplevelse og så ikke får den, så tror jeg altid der vil være en tendens til at "skælde ud", fremfor at lade det ligge. I øvrigt, så synes jeg måske "hver sin smag/smag og behag" til tider kan virke lidt for pacificerende i diskussioner der gælder genrer man er "enige" i. Så vil en stor del af idéen med et forum jo' være ligegyldig.

Jeg er ret glad for RSG. Jeg hader Ikaruga. Men når det så er sagt, så synes jeg alligevel sagtens at man kan mærke slægtskabet mellem de to spil, rent gameplaymæssigt. Kan sagtens se hvad folk finder tiltalende ved Ikaruga, men tror nogenlunde at det er det samme jeg finder så ufattelig utiltalende ved det.

Havde ingen anelse om at det at hade Ikaruga var populært. Vel ikke herinde?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 20/09-11 10:57, rettet 20/09-11 10:59 
Synes nu også altid jeg har set det en del herinde. Det er først for nyligt jeg er begyndt at lægge mærke til det, men det hænger nok sammen med at jeg har læst meget mere om shoot'em ups på det seneste end jeg plejer.

Jeg må indrømme at jeg var blæst væk af Ikaruga første gang jeg så det, og den fornemmelse er godt nok faldet en del til jorden sidenhen, men hver gang jeg sætter det på, forstår jeg alligevel hvorfor jeg plejede at holde meget af det, for jeg har svært ved ikke at være underholdt.


Men jaeh, det er vel lidt på samme måde som jeg har det med Bioware RPG'er, omend jeg ikke hader Bioware RPG'er, de er bare så utroligt overvurderede. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 20/09-11 11:21 
Jeg tror ikke det er had til Ikaruga du har set mest herinde, men en irritation over mærkværdige udtalelser der kommer fra folk med høj status på forummet der udstiller en generelt mangelfuld viden med en "Jeg ved nok hvordan det er" attitude bag (på dette område).
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 20/09-11 11:55 
Nej, det er helt bestemt had til Ikaruga jeg har set.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 20/09-11 12:04 
Det fremgår ikke ligefrem i vurderingssektionen.

Dreamcast: 9/10, 9/10, 8/10, 8/10, 8/10, 7/10, 5/10, 5/10

Gamecube: 9/10, 8/10, 8/10, 8/10, 8/10, 5/10
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 20/09-11 12:20 
Det er heller ikke så meget den jeg tænker på, men den tendens der er til at pille spillet fra hinanden hver gang det dukker op i nogen sammenhæng, f.eks. til træf, eller når Radiant Silvergun kommer til Xbox og folk siger "det minder om Ikaruga, og Ikaruga er lort" :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 20/09-11 12:41, rettet 20/09-11 12:42 
Ahaha... Eller den tendens der er med at råbe højt, hver gang man ikke "forstår" hvorfor man burde poste flere penge i et spil man allerede har, men alligevel ikke gider at spille ;P

En smule trashtalk skal der til! :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 20/09-11 13:04 
Jeg synes du får mig til at fremstå som et utroligt positivt menneske, hvis du synes den værste måde jeg har "trashet" et spil, er ved at erklære at jeg ikke har lyst til at fare ud og købe det til "fuld pris", fordi jeg allerede har det i forvejen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 20/09-11 13:10 
Jeg hentyder naturligvis til det faktum at du selv udviser samme tendens som den du kritiserer. Det at udtale sig omkring noget man på forhånd ingen interesse har i, eller ikke bryder sig om.
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 20/09-11 13:13, rettet 20/09-11 13:15 
Radiant Silvergun minder mig ikke ret meget om Ikaruga, hvis det overhovedet gør.

Jeg synes godt om, og er tossevild med Ikaruga, mens Radiant Silvergun er mere "meh" og kedeligt.

Alf81>
Så kan Sumez blive din nye Hanky. Går ud fra at han også kan lide lasagne? :)

Hov hov...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 20/09-11 13:19, rettet 20/09-11 13:20 
Alf81>
Jeg hentyder naturligvis til det faktum at du selv udviser samme tendens som den du kritiserer. Det at udtale sig omkring noget man på forhånd ingen interesse har i, eller ikke bryder sig om.

Nej, det har jeg i hvert fald ikke snakket om. Det har, for mit vedkommende, hele tiden handlet om Ikaruga og Radiant Silvergun. Jeg gider ikke diskutere forumtendenser, jeg vil hellere diskutere spil.

Og jeg tror du har misforstået noget, hvis du ikke tror jeg har nogen interesse i, eller bryder mig om, Street Fighter III
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 20/09-11 13:22, rettet 20/09-11 13:26 
Ej, men så giver jeg op :D

Mht. 3S, så var det jo' lidt "hvorfor skal jeg smide penge i en fighter der nu kan spilles online, hvis jeg ikke er interesseret i at spille fightere online"ish.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-11 13:48 
Jeg kan godt forstå sammenligningen mellem Ikaruga og Radiant Silvergun, selvom de alligevel spiller lidt anderledes. Det Neros postede giver meget god mening for mig. Man kan ikke lide det ene uden at kunne lide det andet /fact.

Så hvis Alf81 kan lide RSG kan han også lide Ikaruga. Færdig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 20/09-11 13:50 
Jamen jeg kan godt lide Ikaruga, men ikke RSG?? :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Alf81Alf81Skrevet 20/09-11 13:51 
Konsolkongen>
Så hvis Alf81 kan lide RSG kan han også lide Ikaruga. Færdig.

Pis! Og det kommer fra en sandsigerske.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 20/09-11 16:57, rettet 20/09-11 17:56 
Sumez>
Ja det var måske lidt provokerende skrevet, men der er jo noget sandhed i det. Både RSG og Ikaruga har fået meget opmærksomhed udenfor hardcore shooter-publikummet, og så er der selvfølgelig folk der bliver pressede over at alle de "rigtige" shooters bliver overset, og så er det ikke længere nok at man "ikke synes spillet er særlig sjovt", så er det lige pludselig det næste Hitler og skal pilles ned hver gang man får muligheden.

Det er den værste omgang vrøvl jeg længe har hørt, og iøvrigt et barnligt synspunkt at have omkring spil og dets folk i al almindelighed.

Lasagne er en af mine livretter ;-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 20/09-11 19:06 
Det har da fået jer op af stolene :p
Synes i øvrigt der bliver lukket mængder af vrøvl ud fra alle kanter, men vent lige et øjeblik mens jeg henter popcorn og klaphat :p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 20/09-11 19:15 
Jeg kan tilføje noget du måske kan more dig lidt mere over så..

Soukyugurentai er et bedre spil end RSG og Ikaruga tilsammen!

;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/09-11 19:33, rettet 20/09-11 19:34 
Helt enig! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-11 19:35 
Soukyugurentai er 6/10 på en god dag. Jeg ved ikke om det skulle være ydereligere en hån til RSG og Ikaruga? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/09-11 19:45 
7/10 tak :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-11 20:11 
Nej, det er virkelig ikke noget særligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/09-11 20:37 
Layer Section! :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 20/09-11 20:50 
Et af genrens bedste!
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 20/09-11 22:48 
Så sandt som skrevet!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
happyEDhappyEDSkrevet 20/09-11 23:39 
Det er jo snart ved at være helt ude i hampen det her.
Det er lidt ligesom politik, i kan jo ikke blive sure over andre har en mening der ikke er ligesom jeres egen.

Mange gange har jeg da erkendt at der er noget særlig ved et bestemt spil, og kan se det goode ved spillet, men personligt ikke har noget lyst til at spille.

Dertil må jeg også sige at, om man kan lide RS eller ikke så kan man ikke komme uden om at det er noget unikt, i forhold til spildesign osv.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
nerosnerosSkrevet 21/09-11 07:02 
Hvem blev sure her? Så vidt jeg forstår så blev folk fornærmet over, at jeg ikke bryder mig om RSG.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/09-11 08:51, rettet 21/09-11 08:52 
Jeg har det fint med at du ikke kan lide RSG, bare synd hvis du baserer det på demoen, eller en formodning om at det er ligesom Ikaruga.
Puzzle-agtigt ville jeg i hvert fald ikke kalde det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/09-11 10:06, rettet 21/09-11 10:08 
Da jeg er velbevandret i den genre kan jeg godt gøre mig sådanne indtryk ud fra en demo til RSG. Det er bare ikke lige noget for mig ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/09-11 10:16 
Jeg tror skam på dig
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/09-11 12:23 
Ok :-)
Bashful Neophyte
131 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig