X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Radiant Silvergun


Svar
nerosnerosSkrevet 07/03-05 13:40, rettet 07/03-05 13:45 
Jeg har lige set Radiant Silvergun til 199 dollars det er da for vildt hvor høj en pris det kan løbe op på.

Det var på Ebay!

Er der nogen som har det og hvor meget har i måtte betale for det?
Bashful Neophyte
131 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
HankyHankySkrevet 16/09-10 17:04 
Killer Bean 2>
Det var da sindsygt! Er prisen virkelig faldet så meget på Ikaruga?

Nej.
Den er selvfølgelig faldet, men ikke så meget. Det går som regelt for en 400-500 kr nu.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BankyBankySkrevet 16/09-10 17:09 
Nu er auktionen jo ikke slut endnu.

Afsluttede Ikaruga auktioner
SumezSumezSkrevet 14/09-11 09:08, rettet 14/09-11 09:08 
IGN lyder ikke ovenud begejstrede for spillet til XBLA men giver det alligevel 9/10
http://uk.xboxlive.ign.com/articles/119/1194085p1.html

Linket var blot til dokumentaiton, I behøver ikke spilde tid på at læse anmeldelsen, den er ufatteligt intetsigende og forudsigelig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 14/09-11 12:02 
Så er det oppe og købt =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 14/09-11 12:03 
Nogen der er friske på coop?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 14/09-11 14:22 
Øv det er godt. Har lige fået kuldegysning ved at se ét replay jeg downloade fra leaderboards.

Har leget lidt med de visuelle indstillingsmulihgeder og vil gerne komme med lidt anbefalinger.

Det visuelle styres af kombinationen af 2 indstillinger, "Filter" og "Translucent"

"Filter" kan sættes til en af følgende:
* HI-RES
* HI-RES + Effect (et filter der sænker kontrasten)
* LOW-RES 1 (så tæt på originalen som muligt, store firkantede pixels)
* LOW-RES 2 (lav opløsning + bilinear filter, undgå)

Jeg har bemærket at sprites viser langt flere detaljer i "HI", mens de i "LOW" ligner hvordan jeg husker dem fra Saturn. Den ekstra grad af detaljer ser ud til at være mere end hvad man kan filtrere sig til, så jeg gætter på at de enten har gentegnet dem eller at de har været i højere opløsning i spillet allerede.

"Translucent" afhænger af om "Filter" er HI eller LOW

I LOW kan man kun vælge imellem "mesh" (altså originalt) eller "alpha".

I HIGH kan man vælge mellem 3 forskellige "mesh" og 2 forskellige alpha.
I "MESH1" er gitteret så finmasket at det næsten ligner alpha blending (i 1080p), I "MESH3" er gitteret så grovkornet at det ligner "MESH" fra "LOW-RES, MESH2 er en mellemstørrelse.
"ALPHA" ser okay ud "ALPHA+" øger graden af transparens, men på en måde så al kontrast forsvinder og al gennemsigtighed bliver meget lys. Kombineret med "HIGH-RES + EFFECT" (som er standard indstillingen) bliver det ret grimt.

Hvis man synes det skal være som på Saturn skal man vælge "LO-RES1" + "MESH". Jeg vil dog anbefale "HI-RES" og enten "ALPHA" eller "MESH3" for det lækrest mulige. Det er dejligt at se sprites i højere opløsning.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/09-11 14:53 
Hvorfor skulle man gøre brug af Mesh3?
Jeg synes Saturn-udgaven lider under nogle uheldige øjenbæer på baggrund af prerenderede sprites og manglende alpha-blending, så mere detaljerede sprites og ordentlig alphablending lyder som noget der kun kan være en bonus for spillet, uden at gå udover den grafiske stil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 14/09-11 16:27 
jeg henter det nok engang i aften når jeg har lavet noget arbejde, så er frisk på coop der, hvis det er
dRxLdRxLSkrevet 14/09-11 20:59 
Lille trick til at gøre det lidt lettere.

Yderligere continues til "Arcade" og yderligere liv til "Story" tilføjes for hver time man har tilbragt i pågældende mode. Tilbragt skal her forståes så løst at tiden også tæller op mens spillet står på pause.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 15/09-11 01:01 
Kan det virkelig passe at jeg er den eneste herinde der er oppe at køre over at det her spil? Har spillet det ca. 13 timer nu (ie lige siden det udkom kl. 12 i dag).

Har næsten max'et de 3 våben ud i "Story Mode", og tror jeg ville have nået level 33 som er max, hvis ikke jeg var kommet til at overskrive mit save (hvilket desværre er lidt for nemt med den måde spillet fungerer på :/) omkring level 10.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
spectrespectreSkrevet 15/09-11 04:18 
Jeg har aldrig kunnet forstå hvorfor folk har været så hyped over RSG? Har haft det 2 gange til Sega Saturn, men det har bare aldrig sagt mig noget. Tror bare ikke puzzle shmups er mig.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 15/09-11 07:27 
Jeg har ikke prøvet det endnu men er også lidt bange for at der går for meget puzzle shooter i den. Det er jeg nemlig slet heller ikke til.
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 15/09-11 07:33, rettet 15/09-11 07:35 
Er det kommet!

Nå så mangler jeg jo bare en HD til min boks.
Kom en eller anden og send en til mig;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 15/09-11 08:05, rettet 15/09-11 08:14 
dRxL>
Kan det virkelig passe at jeg er den eneste herinde der er oppe at køre over at det her spil? Har spillet det ca. 13 timer nu (ie lige siden det udkom kl. 12 i dag).

Jeg er virkelig tæt på at købe det, men jeg ved bare at jeg vil fortryde det, hvis jeg køber det nu, og bruger de næste par måneder på at spille Xenoblade, Dark Souls og Skyrim og når jeg så endelig får tid til at spille RSG, er det alligevel kommet med i Deal of the Week til halv pris.

Ja, ved godt at det er fjollet ikke bare at gribe det til prisen på 1200 msdollars, når spillet har haft historie for at være af en noget anden prisklasse, men nogen gange er man nødt til at være lidt nærig, hvis man gerne vil have alle spil der udkommer. :P

neros>
Jeg har ikke prøvet det endnu men er også lidt bange for at der går for meget puzzle shooter i den. Det er jeg nemlig slet heller ikke til.

Så vidt jeg husker, kan man sagtens koge puzzle-elementet ned til "nøjes med at skyde de røde fjender, og undgå de andre", og klare sig helt fint.
Det kræver muligvis en smule udenadslære, men jeg synes slet ikke det er ligeså slemt som f.eks. Dodonpachi-spillene.
Spillet er i bedste Treasure-stil stadig skideunderholdende selvom man ikke spiller efter hardcore autist-scores, og er egentlig nok mere sammenligneligt med f.eks. Gunstar Heroes end din typiske vertikal-shooter. Det er dog også en dum idé at glemme alt om scoring, da spillet bliver ubehageligt svært hvis man ikke får levelet mindst et par våben op undervejs (såfremt du spiller arcade-mode, selvfølgelig, og starter fra level 1 hver gang)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/09-11 08:21 
Lige et element jeg ikke kan huske fra dengang jeg prøvede Saturn-udgaven - når jeg kæmper mod bossen i demoen lader jeg til at få en score-bonus af at bruge lock-on våbnet? Er der et eller andet koncept med at bruge det rigtige våben mod hver boss, eller? Synes ikke jeg kunne finde noget om det på nettet.

Iøvrigt en utroligt ringe demo, meget typisk Treasure (hvem ville købe Bangai-o ud fra den demo), lad være med at bedømme spillet ud fra det, det er nok den kedeligste bane i hele spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 15/09-11 09:05 
Du skal skyde alle bossens enkeltelementer før du tager kernen for at få 100% og dermed "Perfect" bonus. "Lås-på" våbnet ordner i nogle tilfælde det problem for dig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 15/09-11 09:25 
Det er ikke det Sumez mener tror jeg. En gang imellem får man en 10000 XP "Weapon" bonus. Jeg tror det er noget man får hvis man bliver ved at bruge kun ét våben i et stykke tid.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 15/09-11 09:40, rettet 15/09-11 09:40 
Sumez>
Det kræver muligvis en smule udenadslære, men jeg synes slet ikke det er ligeså slemt som f.eks. Dodonpachi-spillene.
Spillet er i bedste Treasure-stil stadig skideunderholdende selvom man ikke spiller efter hardcore autist-scores, og er egentlig nok mere sammenligneligt med f.eks. Gunstar Heroes end din typiske vertikal-shooter.

Forskellen ved udenadslære i de to tilfælde du nævner er, at Dodonpachi-spillene ikke bliver udspillelige hvis du ignorerer systemet, hvilket lidt slår bunden ud af dit argument.

Man kan ikke ignorere, at RSG er et spil med visse kvaliteter og du har fat i noget når IMO fat i noget i dit sammenligningsgrundlag, selvom jeg nok havde brugt Alien Soldier fremfor GH til at fremme pointen :p

Jeg har selv valgt at købe spillet til 360, også selvom jeg har haft det til Saturn og solgt det igen (tak Rune!), men jeg er mere trist end noget andet. Det er bedre end Ikaruga, og det er et selvstændigt godt spil, men 10/10 eller den bedste vertikale shooter nogensinde har RSG aldrig været.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 15/09-11 09:58 
Jeg synes bestemt heller ikke den står til 10/10, det er der for mange underlige tiltag med, men det er samtidig sjældent at en shooter kan gøre noget originalt og samtidig slippe afsted med det, RSG er et af de få spil jeg synes det lykkes for.

3of19>
Det er ikke det Sumez mener tror jeg. En gang imellem får man en 10000 XP "Weapon" bonus. Jeg tror det er noget man får hvis man bliver ved at bruge kun ét våben i et stykke tid.

Ja det er det jeg mener - men det kommer kun når jeg bruger lock-on våbnet, og kommer til gengæld rigtig meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/09-11 10:07, rettet 15/09-11 10:07 
Kristensen>
Forskellen ved udenadslære i de to tilfælde du nævner er, at Dodonpachi-spillene ikke bliver udspillelige hvis du ignorerer systemet, hvilket lidt slår bunden ud af dit argument.

Til gengæld synes jeg ikke Dodonpachi-spillene er ligeså sjove at spille for survival som Radiant Silvergun er. Cave-spil fungerer efter min mening bedst når man kan sætte sig ind i score-systemet og lege med at udnytte det så meget man kan. Og der er mange der synes chaining i DDP er the shit, personligt har jeg svært ved at sættemig ind i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 15/09-11 10:56 
Men mere tilgængeligt system skal man da lede længe efter? :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 15/09-11 11:27 
http://www.1up.com/reviews/review-radiant-silvergun-xbla-satisfy]Bortset fra en formodning om at Ikaruga er alment anerkendt som det bedste af de to spil, har 1UP lidt mere styr på hvad de snakker om end IGN har.[/LINK]" target="">Bortset fra en formodning om at Ikaruga er alment anerkendt som det bedste af de to spil, har 1UP lidt mere styr på hvad de snakker om end IGN har.

Altid rart når genren får bred dækning uden at blive fremhævet som en "retro-genre" man spiller for nostalgiens skyld.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/09-11 13:47 
Kristensen>
solgt det igen (tak Rune!)

Ingen samling er jo komplet uden tre eksemplarer af det ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 18/09-11 16:21 
Er der normalt 11 stk. Silverguns til salg på ebay? :-p

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 18/09-11 16:51, rettet 18/09-11 17:10 
Jeg vil ikke mene at det er helt unormalt.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 18/09-11 19:55 
Efter at have prøvet det som demo er jeg ret sikker på jeg aldrig vil købe det. Det er alt for puzzle agtigt. Men jeg er sikker på den visuelle del er ret flot på en Saturn.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/09-11 20:00 
Hvad er det der er for puzzle-agtigt? Kun at skyde på de røde fjender?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/09-11 23:19, rettet 18/09-11 23:19 
Du ved ligesom Ikaruga! Den slags er jeg ikke til.
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 19/09-11 07:26 
Sumez>
Hvad er det der er for puzzle-agtigt? Kun at skyde på de røde fjender?

Hvordan skulle det løse noget kun at skyde de røde? :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
BeanoBeanoSkrevet 19/09-11 07:59 
Vi vil jo nok få en anden regering så.
SumezSumezSkrevet 19/09-11 08:21 
Kristensen>
Hvordan skulle det løse noget kun at skyde de røde? :)

De fleste baner kan man svjv. chaine helt fint med blot at holde sig til de røde på de fleste af banerne.
Jeg har ikke selv købt spillet endnu, men det er det folk altid har sagt, og jeg synes ikke det lyder særlig puzzle-agtigt i mine ører.

Hvis det ikke er sådan det forholder sig, må I uddybe hvad det puzzle-agtige er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 19/09-11 10:13 
Sumez>
Lige et element jeg ikke kan huske fra dengang jeg prøvede Saturn-udgaven - når jeg kæmper mod bossen i demoen lader jeg til at få en score-bonus af at bruge lock-on våbnet? Er der et eller andet koncept med at bruge det rigtige våben mod hver boss, eller? Synes ikke jeg kunne finde noget om det på nettet.

Weapon bonus = Fullfilling certain weapon requirements give you 10,000 pts.
Below are VERY rough exerpts from the manual. I can only read about two kanjis

sub >> vulcan = 200 hits with 2 main bullets
sub >> homing = 300 hits
sub >> spread = 16 hits
sub >> homing plasma = at least one locked on for 10 seconds
sub >> back-wide = 300 bullets not missing totally for 2 seconds
sub >> lock-ons = 15 seconds on at least 1 target
sub >> radiant sword = 5 seconds with it holstered on someone

Fra denne FAQ: http://db.gamefaqs.com/console/saturn/file/radiant_silvergun.txt
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/09-11 10:22 
neros>
Efter at have prøvet det som demo er jeg ret sikker på jeg aldrig vil købe det. Det er alt for puzzle agtigt. Men jeg er sikker på den visuelle del er ret flot på en Saturn.

Du burde faktisk netop købe spillet og se nogle replays fra leaderboards. Forskellen til Ikaruga er at der er langt flere elementer i spil.
Gå til "( scoring system )" i denne FAQ for en liste:
http://db.gamefaqs.com/console/saturn/file/radiant_silvergun.txt

En anden vigtig forskel er at hvor man i Ikaruga kun fik point, er point i RS hvad man bruger til at opgradere sine våben. Så med undtagelse af "offline" story mode hvor man kan starte med lvl. 33 i hvert våben, får man fordel af at gå efter en høj score med det våben man skal bruge til at klare sig senere i spillet. Men det er ikke påkrævet.

Jeg har ikke aktier i at du køber spillet, men jeg havde selv problemer med at nyde Ikaruga fordi det var for meget puzzle, og RS kan jeg ikke slippe.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 19/09-11 10:53 
Sumez>
De fleste baner kan man svjv. chaine helt fint med blot at holde sig til de røde på de fleste af banerne.

Ja, også skal man så lige huske at afslutte med secret chains osv... Jeg synes virkelig at det er noget bøvl, at man kan fucke sin score så meget op ved at ramme en forkert fjende.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 19/09-11 10:58 
Men "puzzle" ligefrem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 19/09-11 11:02 
Nej, det ved jeg heller ikke om jeg vil kalde det.
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 19/09-11 12:02 
neros>
Du ved ligesom Ikaruga! Den slags er jeg ikke til.

RSG er overhovedet ikke ligesom Ikaruga.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 19/09-11 17:45 
Naiera>
RSG er overhovedet ikke ligesom Ikaruga.

Det er måske også lidt hårdt sagt men der er nu lidt om det alligevel. Prøv at læse lidt om spillene her det var noget jeg fandt for noget tid siden.

Some people will try to tell you that Ikaruga is not "Radiant Silvergun 2". At the time of its release, that may have seemed true - although its work-in-progress name was "Project RS2", the final product was a significantly different game from the Saturn/arcade classic. In the following years, Treasure created a couple of sequels which greatly changed up the game mechanics, such as the jump from Guardian Heroes to Guardian Heroes Advance, or Bangai-O to Bangai-O Spirits. The sequels are not mere extensions of the original games, but drastic evolutions of game mechanics, with very different attitudes towards pacing and freedom. From this perspective, Ikaruga is very much the successor to Radiant Silvergun. It features a similar graphic style, although the upgrade to the Naomi from the ST-V puts out substantially prettier 3D graphics. It also features chaining mechanics similar to Silvergun, with each enemy having a unique color. And they both focus on hugely epic, intricate boss battles.

Det hele her.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 19/09-11 19:14 
neros>
Prøv at læse lidt om spillene her det var noget jeg fandt for noget tid siden.

Det vil jeg mene er unødvendigt, eftersom jeg har spillet begge to temmelig meget ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 19/09-11 19:44, rettet 19/09-11 20:07 
Man kan altid lære noget nyt ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/09-11 20:14 
Meget nyt synes jeg nu heller ikke der er i det der :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/09-11 20:33, rettet 19/09-11 20:41 
Jeg lærte lidt nyt..

Men nok om det tror bare ikke spillet er noget for mig jeg er til en lidt mere simpel shooter genre.

Og så får jeg iøvrigt lange løg af Ikaruga..
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 19/09-11 22:51 
Jeg vil faktisk også skrive under på at Ikaruga er lort.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-11 22:54 
Så har jeg levet på en løgn...

:/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/09-11 23:32 
Jeg forstår ikke at det er så populært at hade på Ikaruga, er det for mainstream til at være sejt?
Hvis man ikke er til det, er det jo bare ærgerligt, men jeg synes det er et rigtig underholdende spil, og kan ikke se noget "galt" med det, som ikke kan koges ned til smag og behag.

Men nu er det jo Radiant Silvergun det handler om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 19/09-11 23:43 
Sumez>
Jeg forstår ikke at det er så populært at hade på Ikaruga, er det for mainstream til at være sejt?

Tror bare det har noget at gøre med at man på et tidspunkt er blevet skuffet over et spil som mange andre er begejstrede for. Sådan er det vel altid med spil der deler vandene?

I øvrigt ret røvet kommentar.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-11 23:46 
Jeg kan for en gangs skyld ikke så noget galt i det Sumez skriver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 19/09-11 23:54 
Så kan Sumez blive din nye Hanky. Går ud fra at han også kan lide lasagne? :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 20/09-11 08:01, rettet 20/09-11 08:33 
Findes der folk der ikke kan lide lasagne? Absurd.
http://www.youtube.com/watch?v=U-ma31YBfw8

Alf81>
I øvrigt ret røvet kommentar.

Ja det var måske lidt provokerende skrevet, men der er jo noget sandhed i det. Både RSG og Ikaruga har fået meget opmærksomhed udenfor hardcore shooter-publikummet, og så er der selvfølgelig folk der bliver pressede over at alle de "rigtige" shooters bliver overset, og så er det ikke længere nok at man "ikke synes spillet er særlig sjovt", så er det lige pludselig det næste Hitler og skal pilles ned hver gang man får muligheden.

...og når man ser videoer som denne her, kan jeg faktisk godt forstå tendensen, bro:
http://www.gametrailers.com/video/top-ten-screwattack/24813

Jeg synes det er fair man ikke kan lide Ikaruga, men synes det får helt uforholdsmæssigt meget had, det ikke har fortjent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/09-11 09:09 
Jeg kan slet slet ikke pointsystemet i det spil, men elsker musiken så meget at jeg høre det ind i mellem og ser også Youtube med folk der gennemføre. Men forsatan det spil er slet ikke mig ligesom RSG.
Hoid to colony C05 where the computer is...
131 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig