X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Constantine


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 07/03-05 10:42, rettet 07/03-05 10:43 
Jeg så Constantine i weekenden. Det er en rigtig fed film, og den er helt sikkert vær at se i biffen. Så kom afsted drenge og piger.

Hvad syntes i andre som har set den?

(edit) Pusher 2 er det værste gylle jeg længe har set
For The Love Of The Game
78 emne(r).
« < 1 2

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 04/08-05 16:39 
Enig. Der er mange gode film bygget på Marvels og DC´s univers. X-men og Spiderman filmen er nogen af dem som virkelig trækker fulde sale i biografferne.

Nerosretro, Xmen 3 maj 2006, glæd dig.
KalicolaKalicolaSkrevet 04/08-05 22:29 
....... ARGH!!!

Nu kan jeg ikke holde det i mig længere... Michael Bay er for vild jo, det ondeste action shit dér, helt sikkert... Hans motorvejs scene fra bad boys 2 er jo stadig ikke blevet overgået, det hører under kategorien "Super cool"

Så¨er det sagt!
For The Love Of The Game
Per SPer SSkrevet 04/08-05 23:05, rettet 04/08-05 23:07 
Vrøvl. Selv Ronin har bedre biljagter. Desuden var den film instrueret af en "rigtig" filminstruktør, som satte en ære i at filme stunts og action uden overdrevet brug af specialeffects (læs: CGI).

Biljagten i Bad Boys II er fyldt med CGI og fup. Desuden er det under lavmålet at kopiere/tyvstjæle fra Jackie Chans Police Story uden at give manden ære og respekt..

Her tænker jeg på biljagten i BBII, hvor de smadrer ned igennem en bakke fyldt med huse. KOPI! Desuden udførte JC selv hele molevitten i Police Story.

Michael Bay: Wannabee MTV instruktør.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 04/08-05 23:16 
Per S>
Michael Bay: Wannabee MTV instruktør.

Kunne ikke være mere enig - han står udelukkende for tomme og dyre "popcorn flicks" uden indhold og masser af klichér. Ok den slags film kan til tider være underholdende hvis man vil slå hjernen fra og knalde ud med effekter og store brag, men større filmkunst er det sku' ikke :)
WehnerWehnerSkrevet 04/08-05 23:23 
Per S>
Vrøvl. Selv Ronin har bedre biljagter.

Ingen grund til det nedladende 'selv' - Ronin har da fede biljagter punktum.

Terminator 3 har i øvrigt en rigtig fed biljagt, nu snakken går i den retning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 04/08-05 23:34, rettet 04/08-05 23:37 
men større filmkunst er det sku' ikke :)

Det er visuel kunst det er hvad det er. Og jeg er da bedøvende ligeglad med om nogle af bilerne er CGI, hvis det betyder at de kan lave det endnu flottere at se på, og tilmed spare en stuntmands liv, så fint med mig.

Desuden er det ingen af jer som kan se at de biler er CGI hvis det ikke havde været fordi de viser det på dvd'en.

Jeg forstår ikke, hvad er der galt med en larmende action film med seje effekter? I får det til at lyde som om at det er en dårlig ting. Hvorfor SKAL der være en dyb komplex handling i før at det er godt?
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 04/08-05 23:37 
Jeg var ikke helt klar over, hvad Michael Bay ellers havde instrueret, så jeg tjekkede lige IMDb. Der kan man så se, at han skal producere genindspilningen af The Hitcher. Og så var det, at jeg blev helt nostalgisk, for det er da den bedste "blafferen er ond"-film nogensinde. Og det er da blasfemi, at den skal genindspilles allerede, og så af en instruktør, der kun har lavet én (tilsyneladende elendig) spillefilm udover filmvideoer :/

Rutger Hauer for president! :)
CoreCoreSkrevet 05/08-05 00:47 
jaes>
og så af en instruktør, der kun har lavet én (tilsyneladende elendig) spillefilm udover filmvideoer

A'hva ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 05/08-05 01:27 
http://www.imdb.com/name/nm0583515/
BeanoBeanoSkrevet 05/08-05 08:08 
Darknon>
Det er visuel kunst det er hvad det er.

Nej heller ikke det - MB elsker at bruge 2-3 typer skud i hans film, som han bruger hele tiden. Det er hverken kunst eller originalt. Det viser blot hans manglende talent som instrukttør.
CoreCoreSkrevet 05/08-05 08:36 
OK, fair nok, jeg forstod din post som at du sad og mente at Michael Bay kun havde lavet en.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Michael_Michael_Skrevet 05/08-05 08:59 
Beano>
Kunne ikke være mere enig - han står udelukkende for tomme og dyre "popcorn flicks" uden indhold og masser af klichér. Ok den slags film kan til tider være underholdende hvis man vil slå hjernen fra og knalde ud med effekter og store brag, men større filmkunst er det sku' ikke :)

Men der skal jo være plads til det hele. Det er jo også en stor del af vejen instruktører som Michael Bay, Roland Emmerich og George Lucas der hjælper med at revitalisere biograf-mediet som økonomisk bæredygtigt. Det er muligt det ikke er stor kunst, men selv Michael Bay har ikke lavet en film der har indspillet under $100 mio.
Det siger jo ikke nødvendigvis noget om kvaliteten.
Dan Browns Da Vinci Mysteriet el. Rowlings bøger om Harry Potter er absolut heller ikke stor litteratur, men de kan på ingen måde nedgøres, alene af den grund, at det får flere folk til at læse bøger.
I samme lys bør man se Michael Bay.
BeanoBeanoSkrevet 05/08-05 09:06 
Palmer Eldritch>
Men der skal jo være plads til det hele.

Enig - stort også hvad jeg skriver længere oppe.

Anser bare ikke manden som filmkunstner.. i bedste fald middelmådig håndværker. Det var bare det :)
Michael_Michael_Skrevet 05/08-05 10:40 
Og i det har du nok ikke helt uret.
KalicolaKalicolaSkrevet 05/08-05 11:32 
Hvad er forskellen på MB og john woo? ... Hvorfor er john woo's film iorden, når han jo laver de samme popkornsfilm som MB ...?
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-05 12:00 
Det er også snart et årti siden John Woo sidst har lavet en god film ;)
AV Intelligent Terminal
Michael_Michael_Skrevet 05/08-05 13:08 
Darknon>
Hvad er forskellen på MB og john woo? ... Hvorfor er john woo's film iorden, når han jo laver de samme popkornsfilm som MB ...?

Film "snobberne" vil vel sige noget lignende, at John Woo er den nyere tids originale, visionære fader til den asiatiske actiongenre, som på værste vis nu bliver plagieret på alle leder og kanter af middelmådige Hollywood-instruktører;)

Samme gruppe vil dog muligvis allerede have slået hånden af ham, fordi han solgte sin sjæl og endda arbejdede sammen med Hollywood på flere film også.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/08-05 13:28 
Hey hey hey!

Ingen slår på John Woo mens jeg er til stede.

Desuden er der ikke noget snobbet i at anerkende, at John Woo gjorde noget ingen andre havde gjort før ham.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Michael_Michael_Skrevet 05/08-05 13:45 
Det kommer an på hvad du mener han gjorde først, for en stor del af æren for hans måde at instruere på, tilfalder nok nærmere hans mentor, Chang Cheh
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/08-05 15:07 
Hele ideen om at koreografere skuddueller på samme måde, som de i Hong Kong gjorde det med kampsport, er muligvis ikke opfundet af Woo, men han er utvivlsomt katalysatoren for den stil.

Som sådan er det ikke hans instruktion, men mere billedsproget med langsom gengivelse, pistoler holdt sidelæns og alt det der.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 06/08-05 00:56, rettet 06/08-05 00:57 
Woo er gud ;)

Har egentlig ikke lyst til at rode mig ind i diskussionen, ville bare lige markere mig, så Seventhsun ikke skal stå alene :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/08-05 11:35 
Og jeg, så SeventhSun og Core ikke skal stå alene ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-05 09:19 
Så 'Constantine' i går.

Vurdering i forhold til ikke at kende tegneserien:
Hold KÆFT, den er godt nok sindssygt ringe!!!

Vurdering i forhold til at kende tegneserien:
Hold KÆFT, den er godt nok sindssygt ringe!!!
lightyear dklightyear dkSkrevet 12/08-05 11:07 
Er det kun mig der synes den var ok fed og underholdende?
Ikke den store kunst, men underholdende og jeg kedede mig da ikke undervejs og det plejer at sige meget.
are you CHICKEN?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-05 11:35 
Jeg så den med Gaku og Bede-x.

Vi var ret enige om dommen: Uinspireret plot. Totalt fiasko-pacing. Lorte-skuespil fra alle sider (Peter Stormare, som rent faktisk leverer en form for skuespilspræstation, virker TOTALT overspillet i forhold til resten af castet).

I forhold til tegneserien: Ekstreme friheder, både mht. karakterer og plot. Misforståelser uden ende i forhold til forståelsen af John C. og hans væremåde/psyke. Overskruet syn på magien (i forhold til den til tider meget sublime holdning til spørgsmålet om JC reelt ER en magiker eller blot en charlatan.)

Det var så den lidt længere version af mit tidligere sure opstød.
WehnerWehnerSkrevet 12/08-05 12:00 
Var det ikke den tegneserie, hvor hovedpersonen er brite og løst baseret på Sting?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Michael_Michael_Skrevet 12/08-05 12:02 
Jo;) Det skinner tydeligt igennem med filmatiseringen ikke?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/08-05 19:47 
Sting? Jamen så er den jo helt ved siden af - Hvor var regnskoven?!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
78 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig