X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er Nintendo selv ude om det?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/03-05 18:36 
Jeg kom lige over den her Mario Sunshine reklame; http://gametrailers.com/player.php?id=3927&type=mov

Jeg har aldrig nogensinde set noget ligende:/

Det der kan umuligt være positiv reklame. Måske lyder det kynisk, men det er jo næsten før at de selv ber om at få "tæv".

Jeg mindes aldrig at have set en sådan forfærdelig reklame.


Nintendo burde gå i stikt modsatte retning! Ligesom Rare gjorde med Conkers bad fur day(link fra geek culture); http://www.geekculture.dk/bedler/n64/conkersbadfurday/320_uncensored.mov

Sponsoreret med playboy campaign og det hele:) Meget mere mature, men også ret underlig.. og en smule klam^_^
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 06/03-05 18:45 
Ja, så beder de da selv om blive kaldt Kiddie-Cube, lave salgstal etc. Føj for en reklame.
NaieraNaieraSkrevet 06/03-05 18:51 
Man kan vel kun håbe det er ironi.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 06/03-05 20:31 
Kan ikke se filen, men jeg kan næsten gætte hvad det er for en reklame.
Den reklame blev jo meget omtalt da den kom. Det er en stil, Nintendo har kørt i en hel række af amerikanske reklamer, og ja, det er naturligvis ironisk ment.
Har i ikke set den lignende reklame for Super Smash Brothers, hvor Nintendofigurerne pludselig farer i flæsket på hinanden? Den er virkelig genial. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 06/03-05 20:43 
Sumez>
og ja, det er naturligvis ironisk ment.

Nu må du ikke overvurdere vores kendskab til amerikanske reklamer :)

Med den generelle stil der lægges for dagen i de amerikanske medier, synes jeg faktisk, at den virker typisk amerikansk (eller tysk for den sags skyld). Men det er den åbenbart ikke. Heldigvis da.
AsseAsseSkrevet 06/03-05 20:48 
Har set den, virkelig underholdende ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 06/03-05 20:50, rettet 07/03-05 12:22 
Jeg kan forestille mig at den virker med SSMB, fordi der er en vis "shock" effect i at Nintendo karaktere pludselig kæmper mod hinanden. Men med SMSs i forvejen lidt pussenussede look and feel (i langt højere grad en de andre Mario spil) falder pointen lige igennem. Og over for amerikanere som i forvejen generelt tager sig selv meget alvorligt, er den katastrofal.
Det burde Nintendo selv have kunnet se.
Born to kill space
The BruceThe BruceSkrevet 06/03-05 21:39 
Jeg synes den er genial! Personligt er jeg overbvist om det er ironi af BEDste skuffe... dén slags, der ligger lige på kanten! ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
psychomantispsychomantisSkrevet 06/03-05 22:06, rettet 06/03-05 22:08 
Hvor er den sjov. Jeg ved dog ikke om alle synes den er sjov på den ironiske måde vi ser den. Specielt første tredjedel er helt genial. Får næsten lyst til at få lavet en bundlinjetekst-ting med "Everyone loves a sunshiny day".
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/03-05 22:42 
Jeg kan bare ikke se ironien i det??

Hvorfor ikke mere en meget sejere hands on approach! Prøv at se den her med Nights og Saturn - SEGA Gør fuldstændig nar af Playstation; http://www.goodcowfilmsmedia.com/farm/games/commercials/usa/nights.mov
Well crucify the insincere tonight...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 07/03-05 00:00 
Jeg kan heller ikke se den store kontrast mellem denne, og alle andre børne reklamer i usa. Den kan være sjov for os, men vel ikke for dem.
soon the world will be one big computer
Alf81Alf81Skrevet 07/03-05 11:33 
Måske er det ren og skær nostalgi men synes 90'erne var
sjovere mht konsol-krig. Tager ikke parti men har en
plakat fra Sony hvor der står- "If you still want a Saturn
your head is in URanus" ;)
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 07/03-05 12:05 
Valkyrie>
Hvorfor ikke mere en meget sejere hands on approach! Prøv at se den her med Nights og Saturn - SEGA Gør fuldstændig nar af Playstation;

Fantastisk. Havde helt glemt den perle:)
Umiddelbart efter de udgav NiGHTS påbegyndte SEGA faktisk en ny og langt mere mild markedsføring end tidligere, hvilket jeg aldrig har forstået helt.
Den kick-ass approach de entrerede med i starten af 90´erne med Sonic var fantastisk. Det var samtidig begyndelsen på det berømte SEGA-skrig.
Fra 1996 og fremefter var det et langt mere nedtonet og "stille" SEGA der mødte én ved spillenes begyndelse.
Michael_Michael_Skrevet 07/03-05 14:47 
Valkyrie>
Jeg kan bare ikke se ironien i det??

Hvis den er tiltænkt er den heller ikke tydelig nok.

Hvis man absolut vil begå sig ironisk i reklamer skal ironien skinne meget tydeligt igennem.

Desuden må man vel gå ud fra at målgruppen til reklamen er børn og unge, og dér skal man være ekstra varsom med ironi, da de ofte ikke forstår ironi og slet ikke på 30 sekunder.
KalicolaKalicolaSkrevet 07/03-05 15:05 
Jeg mangler ord
For The Love Of The Game
JoachimMAJoachimMASkrevet 07/03-05 17:13 
LOL:D

Den reklame er sgu da simpelthen for morsom. Det kan da ikke benægtes
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
tastasSkrevet 07/03-05 19:02 
Er den sega reklame egentlig lovlig?

Så vidt jeg kan se, må det ikke blive vist i DK, men kan selvfølgelig være at US har lidt andre regler på det områder.
Men meget fun anyway :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 07/03-05 19:08 
Det har de. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 07/03-05 19:40 
Den SMS reklame er dog det mest grinagtige jeg har set i længe! Hvor typisk amerikansk, og hvor McDonalds-agtigt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ComradeComradeSkrevet 07/03-05 22:05, rettet 07/03-05 22:06 
Og helt sikkert de sjoveste reklamer! Elsker den slags reklamer .. Egentlig er standarden for konsol reklamer rigtig god!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 07/03-05 23:21 
Jah, der er en del sjove reklamer ligesom den her!

Tænker også på den gamle SNES-reklame, der er så ufattelig grim :p
sonicosonicoSkrevet 07/03-05 23:50, rettet 08/03-05 10:33 
Er det bare mig, eller er den reklame revet direkte ud af en nyere Danielle Steel film? Hvor er den uhyggeligt sød/KLAM.
Den reklame kan ikke andet end at være rettet mod det amerikanske marked. Intet andet sted på jorden findes den opkastfremprovokerende form for gemen sødme :(
Michael_Michael_Skrevet 08/03-05 08:16, rettet 08/03-05 08:17 
Hvorom alt er, viste jeg Super Mario Sunshine-reklamen for to af mine børn i går aftes, og de syntes den var så fantastisk at de så den 5 gange.

Måske er Nintendo slet ikke så dumme, og måske er reklamen ingenlunde ment ironisk, men blot reelt målrettet mod et yngre publikum.
Zzap!Zzap!Skrevet 08/03-05 14:52 
Nej! Skal vi ikke lige slå fast een gang for alle; reklamen ER ment *ironisk*.
At der så er nogle dumboer der ikke fatter dét er måske noget Nintendo burde have tænkt over.
Born to kill space
Michael_Michael_Skrevet 08/03-05 15:00 
Og hvordan vil du én gang for alle slå det fast?
Har du "inside-information" du kunne tænke dig at dele med andre?
Jeg har lige sagt at den netop appellerer til børn, uden ironi, så medmindre du har deciderede beviser for det modsatte, må muligheden vel foreligge at den ikke er ment ironisk.
SumezSumezSkrevet 08/03-05 16:31 
Som jeg ser det, er det et temmelig godt bevis at SSB-reklamen var lavet i helt samme stil, tydeligvis af de samme reklamefolk, og er i modsætning til SMS helt tydeligvis ment ironisk. Jeg tror nok at NoA har produceret flere af disse reklamer, og på den måde HAVDE slået det ironiske fast i den amerikanske befolkning i forvejen.
Jeg vil dog også mene at stilen i SMS-reklamen er så tyk og klam at der ikke burde være nogen tvivl om at den er ironisk ment.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/03-05 17:47 
Darknon>
Jeg mangler ord

L. Ron Hubbard
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/03-05 22:37 
Tror altså de mener den reklame seriøst hvad angår USA, men måske ikke i resten af verdenen, men den var da meget sød, måske derfor jeg har fået helt ondt i tænderne........
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Zzap!Zzap!Skrevet 08/03-05 22:43, rettet 08/03-05 23:23 
Arh! I er f@ndme for dumme! (hvis I altså ikke laver sjaw) De mener det sko da ikke seriøst.
Det kan da ikke være så svært at fatte, at en reklame det er lavet i sukkerdrysset tredserstil om børn der rydder op for miljøets skyld, aldrig kan have været ment alvorligt.
Born to kill space
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/03-05 00:21, rettet 09/03-05 00:22 
Personligt laver jeg ikke "sjaw":)

Jeg tror helt seriøst på at det var ment seriøst, og den der politiske korekte reklame der ikke havde uetiske elementer der får børn til at blive massemordere som visse andre spil, var lavet for at vise børn at det er godt at gøre rent, og hvem er bedre til at lære vores yngste det, end vores yndlings blikenslager, super Mario?:)

Han er elsket af alle. Selv forældrene elsker ham!

Nintendo ved at Pokemon ikke var noget godt forbillede! Dyr der kæmper til døden? Nej nej! Der er alt for meget promotion mod bjørne hunde kampe! Ud med det!

Mario sunshine er det vi har brug for. En reklame som promomere at vi skal holde miljøet rent. At vi ikke skal smide skrald!

Det er i sandhed en patriotisk reklame. Den symbolisere alt hvad der er godt ved at være et menneske i den vestlige verden. respekt. Ære. Medfølelse. omsorg.

/salute Nintendo. I gør verden til et bedre sted at leve.
Well crucify the insincere tonight...
Michael_Michael_Skrevet 09/03-05 09:35 
Jeg tror bare vi må slå fast at ingen hér kender Nintendos planer med netop den reklame til bunds.
Vi kan spekulere og diskutere hvad hensigten er, men det er så det.
Jeg er helt enig med Valkyrie. Jeg tror ikke den er ironisk.
Desuden må man gå ud fra, at Nintendo har en del dygtige marketingfolk, som ved hvordan man helt utvetydigt får ironi til at træde frem.
Eftersom folk kan være så uenige om ironi el. ej på netop denne reklame, går jeg ud fra de ikke sigter mod det ironiske.
Men jeg ved det ikke.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/03-05 09:45 
Når man har så svært ved at afkode en reklame, er det en dårlig reklame. Reklamer skal gå rent ind, uden at kræve den store afkodning, så om den er ment seriøst eller for sjov, har reklamefolkene ikke ramt rigtigt i nogle af tilfældene, da der opstår så meget tvivl som der er herinde.

Jeg har arbejdet i reklamebranchen i 8 år, så jeg vælger at tro, at jeg ved hvad jeg snakker om - en reklame som skaber så megen forvirring, er en dårlig reklame, da budskabet bliver forpurret. Jeg har ikke selv set reklamen, men jeg kan se, at der opstår en del forvirring hos Jer...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Michael_Michael_Skrevet 09/03-05 09:51 
PalleJensen>
Jeg har arbejdet i reklamebranchen i 8 år, så jeg vælger at tro, at jeg ved hvad jeg snakker om - en reklame som skaber så megen forvirring, er en dårlig reklame, da budskabet bliver forpurret. Jeg har ikke selv set reklamen, men jeg kan se, at der opstår en del forvirring hos Jer...

Men vi er heller ikke børn (tror jeg).
Jeg tror faktisk at reklamen er henvendt til den yngre målgruppe, og som jeg skrev tidligere går den rent ind hos dem.
Har selv været i reklamebranchen 10 år;)
SumezSumezSkrevet 09/03-05 16:16 
PalleJensen>
Jeg har arbejdet i reklamebranchen i 8 år, så jeg vælger at tro, at jeg ved hvad jeg snakker om - en reklame som skaber så megen forvirring, er en dårlig reklame, da budskabet bliver forpurret.

I så fald forstår jeg da godt, at du ikke arbejder i reklamebranchen længere.. For en reklame, der skaber så meget debat er da netop en god reklame. Den er gået rent ind. Alle kender nu Super Mario Sunshine.
Og nu kan du sige hvad du vil, men faktum er at da reklamen blev lanceret i USA, skabte den en lignende debat dér, og den er derfor blevet ret kendt. Det overrasker mig faktisk at ingen herinde havde set den før, men nu befinder vi os selvfølgelig også i Danmark.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/03-05 20:40 
Well...

Nintendo har lige frigivet deres Donkey Kong Jungle Beat.

Den er lidt "smartere" og måske lidt sejere med den der bong gangsta der sidder og spiller på trommer(eller noget...)

Jungle Beat reklame!
Well crucify the insincere tonight...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/03-05 20:42 
Sumez>
I så fald forstår jeg da godt, at du ikke arbejder i reklamebranchen længere.. For en reklame, der skaber så meget debat er da netop en god reklame. Den er gået rent ind. Alle kender nu Super Mario Sunshine.

Haha, som sædvanligt skyder du helt ved siden af... Jeg orker ikke at diskutere det med dig...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 09/03-05 22:04 
Det ville du heller ikke få meget ud af, når dine argumenter er så tynde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/07-05 19:08 
PalleJensen>
Sumez>
I så fald forstår jeg da godt, at du ikke arbejder i reklamebranchen længere.. For en reklame, der skaber så meget debat er da netop en god reklame. Den er gået rent ind. Alle kender nu Super Mario Sunshine.

Haha, som sædvanligt skyder du helt ved siden af... Jeg orker ikke at diskutere det med dig...

Palle, hvilket skummelt firma har du arbejdet i? Det er da total "common knowledge", at overdrevede/overspillede/dårlige reklamer kan skab lige så meget positiv hype som en dyr flot reklame. "Biva" reklamen med "vi ses i biva", er så dårlig at alle kender den! Se Cillit bang og Vanish oxy action, den med Lotte Heise... Når folk taler om det spreder det budskabet!
soon the world will be one big computer
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/07-05 19:25 
Men sælger det varen? Ikke nødvendigvis.
HeroldHeroldSkrevet 20/07-05 00:51 
Måske ikke i sig selv. Men i Nintendos nuværende segment er børnene et eller andet sted de eneste som de kan gå efter. De af os, der er mere modne og ægte hardcore gamere, vi køber allerede alle Super Mario-spil de spytter ud - fordi det er Mario. Det er den nye generation, der ikke fik Nintendo ind med modermælken, som er den mest købedygtige derude.

Derfor mener jeg at den omtalte reklame faktisk ikke er ment ironisk på nogen måde... Den er bare rettet mod et andet publikum end os.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
yokanabsteryokanabsterSkrevet 20/07-05 02:42, rettet 20/07-05 02:49 
Jeg forstår bare ikke hvis reklamen ikke er ment ironisk... Altså de fleste børn, der er i målgruppen til mario, hvor gammel skal man være, 5-6 for at kunne spille? 5-6 årige idag vil have haiiiiiija-ninja-weapon-cool-electron-sword stuff, og ikke sådan noget her... Derfor må reklamen være rettet mod forældre, sikkert den ekstreme (men store) gruppe af kristne der vil have renhed og ingen vold ,eller bandeord. Denne reklame minder mere om en teletubbies verden der er rettet til de 1-4 årige...??? Bare en tanke...

Edit: egentlig kan jeg godt se Palle's mening nu... Videoer der er så "latterlige" som denne, vil idag altid blive postet på nettet, derved også på en masse game-fora og derved få en masse 13-14 til at svine mario og nintendo til i bedste "nintendo SUxX_" Stil... Gad godt at spørge folkene bag hvad deres hensigt var nu.
soon the world will be one big computer
HeroldHeroldSkrevet 20/07-05 13:45 
Jeg synes du er lidt for subjektiv mht. hvad 5-6 årige vil have. Ja, det vil nogen uden tvivl gerne. Og så er der alle de andre, som vil have noget andet. Verden er ikke så sort/hvid. Som én i tråden tidligere nævnte, ville hans børn se den 5-6 gange, før de fik nok. Det understreger ligesom hvad børnene virkelig vil have, ikke? ;)

Og selvfølgelig vil en video af denne type måske skabe debat, men dem der sviner Nintendo til for noget i denne stil, vil alligevel ikke have købt deres produkter. Og de får alligevel både navn og titel nævnt. Og et halvt år efter husker alle stadig Nintendo og Super Mario, men de færreste husker filmen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig