X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nanostray - DS-shooter


Svar
jaesjaesSkrevet 05/03-05 23:24, rettet 05/03-05 23:25 
Pænt ser det da ud.

http://www.nanostray.com/
NaieraNaieraSkrevet 05/03-05 23:29 
Åndssvag vinkel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 05/03-05 23:39 
Pjat, du er jo vild med både Raystorm, Rayforce og Silpheed til PS2 ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 05/03-05 23:41 
Jeg synes det ser fedt ud. Det bliver spændende og se hvor meget de kommer til at kunne vride ud af maskinen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 05/03-05 23:53 
Det er i hvertfald lovende, at Shin'ens seneste GBA-shooter, Iridion II, scorede flotte karakterer på GameRankings. Men med en ny og anderledes spilplatform, kan alt naturligvis ske.

http://www.gamerankings.com/htmlpages4/915030.asp
kimmerkimmerSkrevet 06/03-05 11:27 
Ser udemærket ud. Er det JPN eller US?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SonicSonicSkrevet 06/03-05 11:46 
Det skal jeg da ha' :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 06/03-05 12:01 
Hvis I virkelig synes det her ser fedt ud, så skulle I prøve at købe nogle ordentlige vertikale shootere, til f.eks. PSX, PS2 og Dreamcast, samt ikke mindst Saturn...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 06/03-05 12:07 
Gå nu ikke off topic. Det handler om en shooter til en håndholdt maskine her, så sammenligninger med stationære konsoller er da ikke fair i sammenhængen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 06/03-05 12:22, rettet 06/03-05 12:26 
Jeg snakker spil generelt, ligemeget hvilken platform. Et godt spil er et godt spil, ligemeget om det er til DS eller PS2.

Når en vertikal shooter er på vej til DS, kommer alle fan-drengene ud af træværket (ja, jeg overdriver) og siger "Den vil jeg ha'", selvom det næsten uden tvivl vil blive et middelmådigt eksempel på et spil i genren. Når der så laves emner om RIGTIG gode shooters, også shooters der kommer på PAL, er folk hamrende ligeglade.

Man kunne spille meget bedre spil i samme genre, på andre og mere gængse maskiner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 06/03-05 12:33 
Det er jeg skam godt klar over. Har da også snart spillet en del af slagsen på Saturn, PSX, DC, PS2 og GCN. Synes nu bare også dette ser dejligt ud. Nu er der tre grunde til at eje en DS.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
happyEDhappyEDSkrevet 06/03-05 12:35 
Syntes også det er lige lovligt hurtigt at være så meget i mod det..

Uden at vide noget om det.

Også fra en der er så meget for shooters.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
kimmerkimmerSkrevet 06/03-05 12:46 
Tror ikke Kristian har noget imod det, tror bare gerne at han vil fortælle at der findes mange andre shooters, som sikkert er bedre til stationære konsoller.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 06/03-05 12:49, rettet 06/03-05 12:50 
Jo, jeg har faktisk noget imod det, i og med at det har samme vinkel som de to sidste spil i Ray-serien (eller Layer Section 2 og 3), som jeg mildest talt ikke var begejstret for.

Men resten har du selvfølgelig ret i. Der findes en masse shooters til konsoller ALLE har, som overhovedet ingen opmærksomhed har fået. Det er ærgerligt at det her får den opmærksomhed, bare fordi det er til en maskine som N-drengene naturligvis er vilde med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 06/03-05 12:50, rettet 06/03-05 12:52 
Der findes mange gode shooters derude ja, men nu bliver der snakket om et shooter til DS, og da jeg har sådanne en fætter vil jeg da klart gerne have spillet, da det ser meget interresant ud!

Men vi må måske ikke syntes godt om noget der er til en Nintendo konsol, eller hvordan skal det forstås? Det ser ud som om, at hvis man kan lide Nintendos produkter, så er man automatisk fanboy! Eller hvad?!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 06/03-05 13:02 
Det skal forståes sådan at Naiera er vertikal-shooter-fanboy - hvis der afviges den mindste smule fra den synsvinkel så bliver spillet automatisk mega ringe. Sådan er det.

Men jeg synes nu også det ser rigtig fedt ud. Vel noget af det flotteste 3d-grafik jeg har lige kan huske at have set på DS.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 06/03-05 13:03, rettet 06/03-05 13:04 
Chrono>
Det skal forståes sådan at Naiera er vertikal-shooter-fanboy - hvis der afviges den mindste smule fra den synsvinkel så bliver spillet automatisk mega ringe. Sådan er det.

Næh, det skal forstås sådan at det minder mig alt for meget om førnævnte rigtig ringe spil, der havde samme synsvinkel. Derfor er jeg "bange".

Men det er jo nemt at komme med forkerte konklusioner, når man kun læser hvad man har lyst til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 06/03-05 13:11 
Eller når man ser på billederne som man har lyst til :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 06/03-05 14:07 
Men for at være seriøs, så er det jo rigtigt, at synsvinklen er åndssvag. Nu vil jeg så ikke udtale mig for meget om dette spil, men hvis vi hviler ved de tre første, jeg nævnte.

Jeg vil mene det er åbenlyst for enhver, der spiller genren, at "helt lige ovenfra"-vinkel er langt mere gameplaymæssig optimal end den her "lidt skrå ovenfra, kigge ind/ned"-vinkel. Det giver simpelthen en række gameplaymæssige problemer, der i sidste ende fører til dårligere kontrol og dermed langsommere gameplay. Man kan jo også se på alle de nævnte titler, at de er ret langsomme. Netop for at kompensere for problemerne med vinklen.

Og hvorfor bruger man så alligevel den vinkel? Mon ikke det skyldes, at i vores dag og tid så betragtes 2d som grimt og det man opnår ved den skrå vinkel, er jo netop at fremhæve 3d-effekten.

Kort sagt vælger man en løsning, hvor det hele ser lidt mere flashy ud, og går så på kompromis med selve spillet. For eye candy er selvfølgelig vigtigere end velfungerende gameplay... Det er da ærligt talt temmeligt sørgeligt, men vel et generelt udtryk for mediet i dag.

Men jeg køber og spiller det jo nok anyways...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 06/03-05 14:27 
Hvordan giver det problemer? Jeg tror ikke jeg har prøvet et spil med den vinkel, men kan man ikke se længere frem i banen når man ser det lidt skråt bagfra?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 06/03-05 14:54, rettet 06/03-05 14:55 
Nanostray - DS-shooter

I en shooter med "lige" vinkel ville jeg ikke blive ramt af det skud, som alienen her sender afsted.

Men i en shooter med "skæv" vinkel - som illustreret med stregerne - bliver jeg ramt.

Det er nemmere for hjernen at registrere og huske skuddet der bevæger sig lige ned, end det der bevæger sig af den "skrå" linie. Jeg skal så at sige hele tiden sidde og "omregne" projektilbanerne.

Når man så har en shooter med rigtig mange skud på skærmen, så forværres dette problem eksponentielt (selvfølgelig især for de skud, der i forvejen bevæger sig skråt). Og i den slags spil bruger man ofte sine reflekser og "tankekraft" som det allerede er.

Hvilket de fleste af den slags spil så løser ved at lade alting foregå i "slow motion" eller være meget simple.

(Jeg siger selvfølgelig ikke at spillene bliver HELT anderledes - bare nok til, at det er problematisk)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/03-05 14:58, rettet 06/03-05 15:00 
Iridion II, som havde samme synsvinkel, skulle være et rigtig fedt spil (i modsætning til 1'eren), så mon ikke det her også bliver værd at beskæftige sig med?
Jeg kan ikke se problemet med vinklen. Den fungerede fint i Silpheed, at spillet var halvkedeligt er så en anden sag. Skal man til at kritisere den vinkel, skal man jo pludselig til at kritisere alle spil, der benytter sig af et ægte 3D perspektiv..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/03-05 15:10, rettet 06/03-05 15:11 
Sumez>
skal man jo pludselig til at kritisere alle spil, der benytter sig af et ægte 3D perspektiv..

Det vil jeg da også gerne gøre i (traditionelle) skydespil-sammenhæng :)

Men vil du da ikke give mig ret i, at alle hidtige skydespil i den vinkel (vi kan også inkludere Shienryu 2) er langsomme og halvkedelige?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/03-05 15:19, rettet 06/03-05 15:20 
Ja, men jeg synes ikke, det har noget at gøre med vinklen.
Jeg synes iøvrigt ikke at shienryu 2 er så skidt endda, det er da ganske underholdende. Jeg finder det i hvert fald bedre end etteren, som jeg synes er rigtig kedeligt. Det er ikke gameplayet, der plager Shienryu 2, men ensformigheden og uoriginaliteten. Jeg kan selvfølgelig godt se hvorfor vinklen eksempelvis ville være et problem i en Cave shooter, men det er gudskelov ikke alle 2D shooters, der er Cave shotoers.
Nu har jeg som sagt ikke spillet Iridion II fra de samme udviklere, men det bruger samme vinkel, og skulle være noget af det bedste i genren fra en ikke-japansk udvikler (ikke at det siger særlig meget).

http://www.classicgaming.com/reviews/iridion2/iridion2.htm
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 06/03-05 15:21 
Ahh, fine grafiske forklaringer hjælper - kan godt se problemet nu :)

Laves spillet i et menneskeligt tempo bliver det selvfølgelig ikke et problem, men det ved vi jo ikke rigtigt endnu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 06/03-05 15:55 
Nej, så bliver det bare kedeligt i stedet ;p

Et andet eksempel er Bomberman. Det er normalt i ren 2d-vinkel set "ovenfra". Men der er et par undtagelser. Fx er det til PS1 i isometrisk vinkel og til N64/DC i samme 3d-vinkel som de nævnte skydespil.

Alle de "normale" fungerer fint, mens de andre er mere eller mindre uspillelige (afhængig af temperament). Det er bare besværligere at spille den slags i disse "3d-vinkler".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 06/03-05 16:41 
Enig. Frustrerende når man ikke kan se bomberne pga. synsvinklen :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 22/07-05 13:17 
OMG, 8.0 på IGN, så er det jo skod ;P

http://www.gamestats.com/objects/697/697509/
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/922246.asp?q=nanos
NaieraNaieraSkrevet 22/07-05 13:51 
Giv alle disse imponerede anmeldere en kopi af Mushihime-sama, og de skal nok få lyst til at sænke scoren med godt tyve procent.

Muahahaha ;)

Jeg skal altså prøve det selv, før jeg tror på det er noget ved.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 22/07-05 15:08 
Hehe, det var faktisk et bash mod IGN, for 8.0 er nærmest kun "lidt over middel" på IGN :)
happyEDhappyEDSkrevet 22/07-05 16:58 
på gamespot har det, af 77 forskellige "usere" fået en samlet score på 9.0

Der er to der har skrevet reviwes. Den ene giver 9.1 hvor den anden giver 3.2!

Der må siges at være en stor forskel, men bliver jo bare nødt til at prøve hvis man er i tvivl..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
TraneTraneSkrevet 22/07-05 20:15 
Shinen som har lavet Nanostray, stod også bag det glimrende Iridion II.

Det tyder dog desværre på, at Majesco - som udgiver Nanostray - har vanskeligheder af forskellig art, så spillet forefindes muligvis ikke i alt for store mængder, rundt omkring hos forhandlerne.

Gamefaqs har en voksende diskussion om Nanostray, som I kan læse mere om i det link jeg poster.

Vedr. Nanostray
Michael_Michael_Skrevet 24/07-05 20:30, rettet 24/07-05 20:31 
RJK>
Det er nemmere for hjernen at registrere og huske skuddet der bevæger sig lige ned, end det der bevæger sig af den "skrå" linie. Jeg skal så at sige hele tiden sidde og "omregne" projektilbanerne.

Når man så har en shooter med rigtig mange skud på skærmen, så forværres dette problem eksponentielt (selvfølgelig især for de skud, der i forvejen bevæger sig skråt). Og i den slags spil bruger man ofte sine reflekser og "tankekraft" som det allerede er.

Rigtige Tempest/Tempest 2000 spillere bruger derfor også en stor mængde intuition ("Use the Force"), netop pga vinklen og hastigheden, som næppe kan kaldes slowmotion.
RJKRJKSkrevet 26/08-05 14:08 
Gaming Age skriver om Nanostray:

"Another annoyance is the viewpoint Shin'en displays. A ¾ view from the rear shows a decent amount of real estate, but it also detracts from the gameplay.... Nanostray is a technological marvel that winds up being a fairly large disappointment... If Shin'en would have utilized both screens for gameplay to facilitate shmup-tradition tate mode, made it a true two-dimensional view... then it would be improved tenfold. As is, it's a short, beautiful, fun game with awkward gameplay."

Hvad er det? De giver jo Naiera og undertegnede ret. Det må være fordi de hader Nintendo og DS... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 08/01-07 22:01 
Der er kommet en (ny) trailer fra 2'eren. Det ser ud til, at vinklen er bedre denne gang, og fedt med horisontale baner også (ved ikke om det også forefindes i 1'eren).

Trailer i formaterne QuickTime og Windows Media Player.
SumezSumezSkrevet 09/01-07 01:46 
Så kan vi alle være glade denne gang? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 09/11-07 12:26, rettet 09/11-07 12:38 
2'eren ser efterhånden meget bedre ud end 1'eren.

http://www.gametrailers.com/player/27510.html


Det lille astroids/Dr. mario aktig spil man kan unlock ser faktisk lidt sjov ud.
http://www.1up.com/do/slideshow?pager.offset=0&mt=0&cId=3153374&mId=3409529
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig