X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WoW UI-ændringer


Svar
ChronoChronoSkrevet 04/03-05 22:37 
Som nævnt i den anden tråd er det heldigvis muligt at ændre på UI'et i WoW. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke ændringer i andre har indført.

Her følger hvad jeg selv har ændret. Det hele er lavet med UI-mods hentet fra http://ui.worldofwar.net

Flere knapper:
Med "SecondBar" har jeg fået 12 knapper mere ovenover de andre 12. Med "FlexBar" har jeg lavet en knap der når jeg holder cursoren over den viser 11 andre knapper. Jeg vil helst ikke have for mange knapper til at fylde på skærmen, så på denne måde får jeg 12 extra knapper der kan hoppe frem når jeg skal bruge dem. "FlexBar" er nok den fedeste ui-mod jeg har set. Det er eksempelvis muligt at lave knapper der hopper frem under kamp, når ens karakter har lav energi eller ved mange andre events.

Ur:
Med "Telo's Clock" har jeg fået et ur på skærmen. Det virker måske lidt forkert at have et ur i en verden hvor tiden ikke rigtigt går, men det er nu meget praktisk. Det smarteste ved "Telo's Clock" er dog at når man holder cursoren over den får man alt muligt statistik - hvor længe man har spillet, hvor lang tid der er til man kommer op i level osv.

QuestMinion:
Med denne mod får alle quests en level sådan at man kan se om man er stærk nok til at klare den, plus at man kan vælge at få vist aktuelle quests i et lille transparent vindue. Her kan man følge med i hvor mange ting man mangler før questen er klaret f.eks.

MapNotesGathering:
Det er lidt svært at huske hvor det lige var den Peacebloom nu voksede. Med "MapNotesGathering" markeres det automatisk på kortet når man har samlet herbs eller ore, så man let kan finde tilbage på et senere tidspunkt.

AllInOneInventory:
En simpel mod der bare åbner alle tasker i samme vindue, så man slipper for at rode rundt i alle de små tasker.

Det er de mods jeg har mest glæde af lige nu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PapandPapandSkrevet 04/03-05 23:45 
Er det noget du på en måde kan dele? Eller skal jeg selv ændre på det?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DarkenDarkenSkrevet 05/03-05 02:48, rettet 05/03-05 02:50 
ellers kan du bare bruge cosmos, det er "alt" i en
eller retter en masse generale funktioner som alle er testet.
edit: skal vist liiiiige kigge på det site der, map notes auto tingen lyder nice!

download release versionen
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/03-05 08:18, rettet 05/03-05 08:19 
Chrono>

Ur:
Med "Telo's Clock" har jeg fået et ur på skærmen. Det virker måske lidt forkert at have et ur i en verden hvor tiden ikke rigtigt går...


Jeg forstår ikke hvad du mener. Tiden går da, ihvertfald skifter det mellem nat og dag og opretholder dermed illusionen. Og når jeg fører min cursor op på den lille sol (eller måne om natten) får jeg at vide hvad klokken er.
ChronoChronoSkrevet 05/03-05 09:23 
Okay, det havde jeg ikke lige lagt mærke til. Men tiden går ikke i samme takt som her i det mindste.

Hvad angår CosmosUI så startede jeg også med at bruge det. Men den samling indeholder MEGET mere end hvad jeg har brug for, og ændrer efter min mening alt for meget ved det Blizzard har brugt år på at optimere. Vinduer der automatisk hopper hen til min cursor synes jeg f.eks. ikke var smart.

Jeg har pakket de ui-mods jeg bruger her Snowman:
http://www.cs.aau.dk/~chrono/pr/Addons.zip

Mapperne i zip-filen skal ligge i "..\World of Warcraft\Interface\Addons", hvis du ikke har den mappe kan du bare lave den.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
psychomantispsychomantisSkrevet 05/03-05 11:07, rettet 05/03-05 11:09 
Chrono>
Okay, det havde jeg ikke lige lagt mærke til. Men tiden går ikke i samme takt som her i det mindste.

Gør den ikke? Det har jeg ellers hele tiden regnet med...

EDIT: Desuden kan man få at vide hvor lang tid man har spillet i alt med sin character og hvor lang tid man har spillet det pågældende level man er ved, hvis man skriver /played .
ChronoChronoSkrevet 05/03-05 11:09, rettet 05/03-05 11:11 
Hmm.. måske er det derfor jeg ikke har set det - spiller mest om dagen :)

EDIT: Kender godt /played, men så skal man selv regne ud hvor lang tid der er til næste level.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
The DaneThe DaneSkrevet 05/03-05 13:00 
Bruger selv Cosmos - mest pga. de ekstra rum man kan tilføje, men autocast på sig selv er også godt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
tastasSkrevet 06/03-05 12:25 
Hvordan får du lavet det i flexbar sådan at de resterende knapper popper-up når man holder markører over én?

Jeg har siddet og rodet med det, og kan ikke helt få det til at funke :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ChronoChronoSkrevet 06/03-05 13:10 
Har du læst hjælpefilen? Den forklarer alt. Men jeg kan godt lige forklare hvordan jeg har lavet den pop-up ting jeg selv bruger.

Følgende:

/flexbar show button=25-36
Flyt knapperne rundt som du vil have dem ved at trække dem i øverste venstre hjørne - knap nummer 25 bliver den der viser de andre.
/flexbar lock button=25-36
/flexbar group button=26-36
/flexbar show group=26 on='MouseEnterButton' target=25
/flexbar hide group=26 on'MouseLeaveGroup' target=26

Færdigt. Der kan laves meget mere avancerede ting med FlexBar, men det har jeg ikke haft brug for endnu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
tastasSkrevet 06/03-05 21:09 
Doh :)

Havde ikke lige fattet de 2 sidste variable.
Tusind tak for hjælpen :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KalicolaKalicolaSkrevet 07/03-05 10:38 
skal jeg være helt ærlig er jeg ikke stor fan af de der UI mods. Kald det en form for snyd... Mods der automatik bruger en potion når ens health er lavt, snyd.

Det er unfair overfor andre almindelige gamere. Det er ok med en ekstra quickbar, men alt det der automatik er for dumt. Hvem gider også at spille med auto pilot på?

Bare min mening. Spil spillet som blizzard havde tænkt sig det skulle spilles :)
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 07/03-05 11:11 
Hvis Blizzard havde tænkt sig at man ikke skulle kunne modificere deres interface havde de ikke gjort det muligt.

Men det er jo heller ikke fordi man får en fordel ud af det - man slipper bare for kedeligt trivielt arbejde. Det er jo let at nå at bruge en potion. Faktisk kræver det ikke engang en UI-mod at gøre det - bare lav en macro inde i spillet der gør det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
enfenenfenSkrevet 07/03-05 11:12 
Jeg vil til dels give dig ret. Dog er det jo heldigvis sådan, at man normalt ikke kan benytte mere end en potion af gangen over et vist antal tid.
What is the Matrix?
ChronoChronoSkrevet 07/03-05 11:22 
Jeps, og det kan man jo ikke lave om på. Blizzard fjerner også løbende funktioner i deres interface-API hvis de finder ud af at de bliver misbrugt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig