X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS4


Svar
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 04/03-05 22:34 
Eftersom arbejdet på MGS4 snart vil blive påbegyndt, hvad er så jeres tanker om det? Kommer det til at være til PS3 og hvor mon historien tager fat?
Så vidt jeg husker skulle Solid Snake igen være hovedpersonen.
293 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 04/03-05 22:34 
Eftersom arbejdet på MGS4 snart vil blive påbegyndt, hvad er så jeres tanker om det? Kommer det til at være til PS3 og hvor mon historien tager fat?
Så vidt jeg husker skulle Solid Snake igen være hovedpersonen.
SumezSumezSkrevet 04/03-05 22:45 
Læs artiklen her:
http://www.gamesarefun.com/news.php?newsid=4456
Besvarer dine spørgsmål. :)
Og at Kojima ikke kommer til at være involveret, tror jeg ikke ændrer særlig meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 04/03-05 22:49 
Tusind tak!
AnastacioAnastacioSkrevet 06/03-05 14:18 
Så er udviklingen påbegyndt idag^^

Det er helt sikkert at MGS4 udkommer til næste-generation, hvilken konsol vil jeg ikke skyde på endnu.

Hideo Kojima er så stadig involveret i MGS4, han er bare Executive Producer, hvor den nye producer er Ken-Ichiro Imaizumi.

Desuden har ingen sagt at Solid Snake er hovedpersonen og heller ej spilbar. Han er blot med i MGS4.

Så det ser mere end lyst ud, nytænkning, nice grafik, Hideo og Yoji er stadig involverede, Solid Snake er en del af MGS4 osv. det hele ser godt ud indtil videre.
Winners make it happen, Losers let it happen!
SumezSumezSkrevet 06/03-05 14:55, rettet 06/03-05 14:55 
En Executive Producer har ikke andet med spillet at gøre end at han siger god for det. Han har intet med produktionen at gøre.
Til sammenligning stod han for historien, spildesign, research, instruktion og lignende funktioner i de tre andre MGS spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/03-05 16:50 
Er det rigtigt at Hideo også er janitor hos Konami?
Well crucify the insincere tonight...
AnastacioAnastacioSkrevet 06/03-05 17:36 
Derfor er han stadig involveret, bare ikke ligeså meget Sumez.
Winners make it happen, Losers let it happen!
SumezSumezSkrevet 06/03-05 17:52 
Han er ikke invovleret i udviklingen, basta.
Han sagde godt nok det samme om MGS3, og der kunne han så alligevel ikke holde sig væk (om det var af interesse, eller et spørgsmål om en klækkelig lønforhøjelse vides så ikke).
Han har faktisk haft mere at gøre med både MGS2 og 3 end jeg umiddelbart troede, så måske kan man alligevel godt mærke det i næste spil at han kun er producer?
Men som jeg nævnte før, er det jo ikke sikkert at det kommer til at have en betydning for spillets kvalitet. Der er jo mange andre involverede, og et navn som Shigeru Miyamoto, der som regel også kun har producer-roller, plejer jo også godt at fungere ret godt som kvalitetsstempel.
Det skal dog lige siges at der også er et godt stykke fra Producer og til Executive Producer, som er den rolle Kojima efter sigende skulle have på MGS4.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 07/03-05 00:19 
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til det.

Uden tvivl er MGS3 en af de fedeste spil jeg NOGENSINDE har spillet. wow.

Det kommer fuldstændig bag på mig hvor godt det er.

Jeg har aldrig set en spilhistorie været så fængende.

Jeg følte at clicheerne i dialogen der var i de andre spil var væk, men bosserne og plot twistne var blevet sejere.

Virkelig et fantastisk spil. Jeg er stadig ikke kommet ned på gulvet over det. Men har set slutningen mindst 10 gange allerede, i det seje duel mode. Syntes virkelig at det er en genial historie.

Er der overhovdet ikke andre som er fuldstændig vilde over det?

Jeg høre at MGS3 har klaret sig ekstremt forfærdeligt i USA, så måske har det noget at gøre med at Kojima, siger nej tak? Jeg håber ihvert fald at vi i det mindste for at vide hvad der sker efter MGS2!

Uanset hvad, så er MGS3 fantastisk. Kan ikke komme med en fair og objektiv vudering af det før chokket har lagt sig:P MGS3 Er kommet totalt bag på mig.

Kan kun anbefale at folk spiller det.
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 07/03-05 01:23 
Helt klart. De to andre MGS-spil, i særdeleshed 1'eren, overrasker mig på samme måde hver gang jeg spiller dem. Den serie er virkelig et utroligt fantastisk eksempel på perfektion indenfor spiludvikling. :)
På nogle punkter i hvert fald..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AnastacioAnastacioSkrevet 07/03-05 12:01 
Jeg er da også vild med det, fik det sidste år så har naturligvis også gennemført det.
Winners make it happen, Losers let it happen!
AmbyAmbySkrevet 07/03-05 20:04 
Det har godt nok ikke så meget med MGS3 at gøre, men er Twin Snakes et værdigt remake af MGS til Playstation?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 07/03-05 20:33 
Valkyrie>
Er der overhovdet ikke andre som er fuldstændig vilde over det?

Jeg har kun spillet et par timer, men indtil videre er jeg også ret imponeret. Det er en fed fornemmelse, at ligge presset ned i græsset og pludselig kommer der en frø kravlende forbi - med realistisk animation både på frøen og det græs, den skubber til side :)

Men jeg må sige, at det irriterer det mig lidt, at kameravinklerne stadig er lidt fjollede; det hele ses lidt for ofte lodret oppe fra eller i isometrisk perspektiv. Specielt et spil med store udendørs områder fortjener bedre synsvinkler.
SumezSumezSkrevet 07/03-05 20:35 
Isometrisk??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AnastacioAnastacioSkrevet 07/03-05 20:51 
Som mig og mange andre fans samt en mand fra det amerikanske militær har diskuteret så er kameravinklen på sin vis realistisk.

Du kan ikke se så langt akkurat som i virkeligheden - det er svært at se langt når du går i en jungle af den kaliber så det er, hvad der retfærdiggøre kameraet hos mig. Og synes nu ikke det er så værst endda.

Angående TwinSnakes er det langt fra en værdi remake - køb originalen.
Winners make it happen, Losers let it happen!
jaesjaesSkrevet 07/03-05 20:52, rettet 07/03-05 21:24 
Sumez:

Er det betydningen, eller at jeg synes det forekommer i MGS3, du undrer dig over (ja, man ved jo aldrig)? :)

Anyway. I spilsammenhæng bruges det vel mest om spil, der ses skråt opppe fra og lidt på afstand - ligesom i strategispil. I forbindelse med fx teknisk tegning betyder det normalt, at motivet tegnes som om det ses oppe fra et hjørne i en kasse, således at man opnår en 3D-effekt.

Troede egentlig, at det var et almindeligt gamer-udtryk :)

game killer:

Det synes jeg ikke holder. At det er svært at se langt i en jungle er fint gengivet vha. grafikken IMO. Desuden er "problemet" tilstede både i 1 og 2, som jo overvejende foregår indendørs.

Jeg kan leve med det, men i skuddueller er det altså tåbeligt i de tilfælde, hvor man ikke kan se en modstander, som står 5-10 meter væk. Det kan også være et problem i fx horror-spil, men i disse spil er vinklerne ofte meget mere dynamiske og hurtigtskiftende i forhold til i MGS-serien.
SumezSumezSkrevet 07/03-05 20:57 
Nu har jeg ikke spillet MGS3, men jeg er ret overbevist om at der ikke er forekommer noget isometrisk "perspektiv", da det er et 3D-spil. :)
Det kan godt være at det er et almindeligt "gamer-udtryk", men så har det enten fået en misvisende betydning henad vejen, eller også er der tale om en misforståelse. :)
Som en tommelfingerregel, vil der aldrig forekomme et forsvindingspunkt på et isometrisk billede, og alle sider kan måles nøjagtigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/03-05 21:10, rettet 07/03-05 21:20 
Sumez>
Nu har jeg ikke spillet MGS3, men jeg er ret overbevist om at der ikke er forekommer noget isometrisk "perspektiv", da det er et 3D-spil. :)

Den forstår jeg ikke, for det kan da godt være 3D, selvom det er isometrisk. Men vi taler sikkert forbi hinanden.

Sumez>
Som en tommelfingerregel, vil der aldrig forekomme et forsvindingspunkt på et isometrisk billede, og alle sider kan måles nøjagtigt.

Igen øh? ;) Forsvindingspunktet i denne sammenhæng består i det ringe udsyn modsat fx alm. "Tomb Raider-style-kamera".
ValkyrieValkyrieSkrevet 07/03-05 22:33 
Dark-Light>
Det har godt nok ikke så meget med MGS3 at gøre, men er Twin Snakes et værdigt remake af MGS til Playstation?

*cries*

Det er ret blandet.

Game killer har en pointe. Originalen har simpelthen så 100 gange meget federe music. Twin Snakes er utroligt tekno agtigt.

Mange af stemmerne passer ikke. Otacons er blevet byttet ud, så vidt jeg husker og flere af de gamle codec folk er også blevet skiftet ud. Også er grafikken ikke så god.

Okotta insisterede på at der var slowdown, men mit største problem var at det var mere lysere.

Cut scenerne er blevet totalt overdrevede, og alle de MGS2 features(hanging on walls, gemme soldater i skabe etc) er i sidste ende overfladiske.

Jeg tror ærlig talt at jeg ville gå ned og købe originalen. Jeg tror at Twin Snakes bare mere var et remix. Jeg tror egentlig ikke at Shigeru og Kojima havde særlig meget med det at gøre, udover bare at sprede en PR status! Ja køb, originalen:)


Jeg er stadig ikke kommet over MGS3.. Skal have mere tid til at tænke over det, og hvad jeg egentlig synes. Det føles som om at der bare ligger en sort sky over min hjerne og jeg ikke kan tænke. WOW... Ved ikke hvornår jeg kan komme med en vudering. Historien, personerne etc - Det sidder sgu stadig i baghovedet! Kan ihvert fald sige at et spil aldrig har påvirket mig sådan! Darn, hvor jeg lyder som en psyco ekstremist:O
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 08/03-05 00:08 
Jaes: Tror bare udtrykket du leder efter er "skråt ovenfra". Isometrisk er en helt anden boldgade.

http://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_projection :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/03-05 01:17 
Vi er ikke uenige, isometrisk er bare udtrykket, jeg og en del andre er flasket op med i spilsammenhæng som dækkende alt der ses "skråt ovenfra". Jeg kender som sagt godt den originale betydning.

Æniwæi, både isometrisk perspektiv og "skråt ovenfra"-perspektiv (lækkert ord) kan desværre give problemer i den slags spil, og hvor godt MGS3 end er, så burde Konami have set på kameraet. Og nu vil jeg gå ind og fange en frø.
AnastacioAnastacioSkrevet 08/03-05 15:09 
Kameraet har og er jo egentlig en del af MGS sjælden, kameraet er noget af det der kendetegner serien akkurat som Snake, historien osv. gør det.

Desuden kan du rykke kameraet med højre analog så ingen tvivl om, at Konami rent faktisk har kigget på kameraet.

Men hver mand sin smag, bare godt jeg ikke har problemet.^^
Winners make it happen, Losers let it happen!
jaesjaesSkrevet 08/03-05 17:56 
game killer>
Desuden kan du rykke kameraet med højre analog så ingen tvivl om, at Konami rent faktisk har kigget på kameraet.

Kunne man ikke også det i 2?
Jeg bruger da også højre stick flittigt, men kunne godt have tænkt mig fuld kamerarotation, istedet for de små vip man kan lave...

Men hver mand sin smag, bare godt jeg ikke har problemet.^^

Det er jo det... Og at spillet fremstår som et af de bedste 3D-action-adventures nogensinde, siger også lidt om, at det sagtens kan ses igennem fingre med. Men det er bare et underligt designvalg, efter min mening.
AnastacioAnastacioSkrevet 08/03-05 18:05 
jaes>
Kunne man ikke også det i 2?
Jeg bruger da også højre stick flittigt, men kunne godt have tænkt mig fuld kamerarotation, istedet for de små vip man kan lave...

Du kunne det ikke i 2'eren - det er en ny feature i MGS3, som Hideo og co. indførte så det ville fungere bedre i en jungle^^
Winners make it happen, Losers let it happen!
RooneyRooneySkrevet 08/04-07 16:43 
Der var to tråde om MGS 4, så jeg valgte denne her.

Kotaku har et interview med Kojima, hvor han bl.a kommer ind på hvorvidt MGS 4 bliver multiplatform.

Han siger det som det er - på sin egen cool facon:

"The PS3 is like the theatre, it's a little bit high-priced but it has to be high quality as well. The 360 is a DVD, it still needs to be high quality but you need more variations, while the Wii is almost like a TV channel, because every game you have it with your family".

"But like I said, MGS4 is aimed for the movie theatre, it's aimed for the PS3, so the game's scenario and graphics need this theatre-type hardware. It's when a producer has a game that can work on the 'DVD level' that a game will go multiplatform", he says. Sorry kids. Your "OMGMGS4360" banners will have to come out another day."

Jeg har en fuldstændig urokkelig tro på, at MGS 4 bliver fantastisk; Kan huske hvordan min kæbe ramte gulvtæppet, da jeg for første gang lagde MGS 2 i min PS2, for flere år siden. Dengang var det så uvirkeligt, at se et spil der så sådan ud. Selv i dag er MGS 2 en af de flotteste og mest imponerende spil-produktioner jeg har set og spillet. MGS 3 var et af mine favorit spil i forrige generation, og om få dage går jeg i gang med Subsistence; Når man er i humøret til de her store bombastiske videospils fortællinger, så kommer man ikke udenom Snake.

Og så Harry Gregson Williams overdrevent lækre musik.

Kojima interview
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 08/04-07 16:58 
Hmmm, der står noget i interviewet om at sony alligevel vil inkludere rumble i deres kontrollere, er der nogen der har mere på den sag? Et saftigt link evt.? =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 08/04-07 17:09 
dRxL>
Et saftigt link evt.? =)

Must...resist...gnngh...
http://www.gamegirladvance.com/archives/2002/10/26/sex_in_games_rezvibrator.html

Et link til rumble-funktionen i PS3-controlleren har jeg ikke ;)

(men den er god nok, rumble er på vej - GoogleIt).
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/05-07 03:13 
MGS4
RooneyRooneySkrevet 30/05-07 09:45 
Li'som diskette versionen af Indiana Jones and the Fate of Atlantis, på Amiga'en - og Monkey Island 2. Mener det fyldte 12 floppy disks da jeg købte det.

Jeg sidder næsten og håber at MGS 4 kommer til 360'eren; Bare så man kan sidde og ryste på hovedet over, hvor kikset det næsten ikke kan undgå at blive.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/05-07 09:51 
Rooney>
Bare så man kan sidde og ryste på hovedet over, hvor kikset det næsten ikke kan undgå at blive.

Øhh, vil du uddybe hvad du mener med det?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 30/05-07 09:57 
Provo... :D Høhø! Tjah jeg ville købe det ;-)!
Bashful Neophyte
RooneyRooneySkrevet 30/05-07 09:58, rettet 30/05-07 10:00 
Uddybe at det er et faktum, at hvis MGS 4 kommer til 360'eren, at det bliver en noget begrænset version ift. PS3 udgaven?

Hermed gjort.

Konami har sagt lidt a la det samme; Eller rettere - Hideo Kojima har.

EDIT: Og Kojima gør det endda i et par indlæg før dette..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/05-07 10:38 
I min optik er der langt mellem en "begrænset udgave" og en der er til at side og ryste på hovedet af. At jeg så selvfølgelig har tænkt mig at vælge PS3 udgaven, hvis denne er den bedste, er anden sag...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
happyEDhappyEDSkrevet 30/05-07 10:49 
Hvorfor skulle den blive begrænset?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 30/05-07 11:02 
Der er vist nogle, der mener, at den enorme mængde cutscenes kun kan være på en bluray-skive.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
tastasSkrevet 30/05-07 11:07 
Nu har jeg ikke spillet tidligere Metal Gear Solid spil, men er de ikke blot 'in-game' rendered? Så kan de da ikke fylde alverden...Selvom jeg har hørt rygte om at Metal Gear har mange ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RooneyRooneySkrevet 30/05-07 11:20 
Præcist; De fylder ikke meget da de er lavet med ingame motoren.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 30/05-07 11:22, rettet 30/05-07 11:26 
happyED>
Hvorfor skulle den blive begrænset?

Pga. hardwaren og DVD formatet.

EDIT: I en nøddeskal, simpelthen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/05-07 11:38 
Er de forlydender om, hvor langt spillet bliver? (Timers spilletid ved normal gennemspilning) Og hvor meget cut-scene-halløj der er (også antal timer)?
lightyear dklightyear dkSkrevet 30/05-07 11:52 
Glæder mig så meget at kun Resident evil 5 slår følesen, håber bare ikke at man stadigvæk skal holde 4 knapper inde får at sigte og skyde, eller fuck det glæder mig bare.
are you CHICKEN?
HeroldHeroldSkrevet 30/05-07 16:26 
Rooney>
Pga. hardwaren og DVD formatet.

EDIT: I en nøddeskal, simpelthen.

Hardwaren har ikke det store at skulle sige endnu - de pæneste spil er stadig på 360. Det kan være at Konami har fundet ud af at udnytte den ekstra maskinkraft, men jeg tvivler stærkt på at der vil være den store forskel om nogen. Og DVD-formatet gør ikke spillet ringere - overhovedet. RE4 var ikke et dårligere spil pga. de to GC-skiver, MGS3 (og 2?) var ikke dårligere pga. at det ar på flere skiver, og sådan kunne jeg blive ved. Det er det samme spil, selvom du efter 10 timers spil, skal lette din fede røv, og smide en ny skive i.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 30/05-07 18:31 
Næh - DVD formatet gør ikke spillet ringere...som sådan...men hvis det spil Kojima laver, ikke kan være på en DVD, så bliver der først problemer. Hvis de tilgengæld bare spreder spillet på flere disc's i en eventuel 360 version, så kunne det sagtens blive det samme spil vi fik, på både PS3 og 360.

Lige bortset fra at Kojima mener, at MGS 4 kræver en PS3 - jvf. interviewet med ham.

Vi har vores spekulationer og Kojima siger det han siger; Bliver interessant at se det færdige resultat, når spillet udkommer.

Og nej - de flotteste spil findes stadig ikke kun på Xbox 360.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/05-07 20:31 
Rooney>
Og nej - de flotteste spil findes stadig ikke kun på Xbox 360.

Det synes Herold altså og det må du acceptere uden at blive påståelig og enøjet at høre på. Så let er det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RooneyRooneySkrevet 30/05-07 23:07 
Bland dig dog uden om.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Jack_DJack_DSkrevet 31/05-07 00:21, rettet 31/05-07 00:23 
PalleJensen>
Rooney>
Og nej - de flotteste spil findes stadig ikke kun på Xbox 360.

Det synes Herold altså og det må du acceptere uden at blive påståelig og enøjet at høre på. Så let er det.



lol jow jow lille palle.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 31/05-07 00:30 
Nu skal I ikke starte igen. Jeg siger ikke at der ikke er pæne spil på PS3 - pointen er bare at jeg mener at hverken hardware eller mediet på PS3 har indtil videre resulteret i mere end Xbox 360 kan leveret. Kan den? Ja. Men jeg mener ikke det er sket endnu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 31/05-07 00:55 
Rooney>
Lige bortset fra at Kojima mener, at MGS 4 kræver en PS3 - jvf. interviewet med ham.

Montreal studiet siger jo også, at SC Conviction ikke kan lade sig gøre på PS3. Så må det jo være sandt...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
TLTLSkrevet 31/05-07 03:38 
Ligemeget hvad, så er MGS4 lavet til PS3 i først omgang, og bruger hvad den kan. Hvis det skal køre på 360 skal det kodes om. Måske går det godt, måske gør det ikke.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Bede-xBede-xSkrevet 31/05-07 04:36, rettet 31/05-07 04:50 
Det er vi da enige om. Det er jo heller ikke sådan, at jeg siger, at en eventuel 360 version ville blive 100% identisk. Jeg pointerer bare det problematiske i at tage en eksklusiv udviklers ord for sandheden.

Rooney>
Vi har vores spekulationer og Kojima siger det han siger;

Ja nemlig, ja...

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62199
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/05-07 10:03 
Hahaha, "MGS4 could quite happily work on X360" Det fineste Engrish fra et europæisk site... måske er det en direkte quote?
293 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig