X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Gear Solid 3 - skuffer..


Svar
Per SPer SSkrevet 04/03-05 10:56, rettet 04/03-05 11:56 
..slet ikke. Men det fik dig til at læse dette:

Når andre topprodukter fra Konami, næsten som standard, indeholder en 60Hz. funktion, så er det noget skuffende at se den mangler i PAL udgaven af Metal Gear Solid 3.

Hvis Rumble Roses og Nanobreaker kan, hvorfor i himlens navn skal Konamis største titel så mangle? Godt nok er spillet ikke ude i Final Fantasy og Devil May Cry pinligheder, med tommetykke sorte bjælker, men alligevel..

En ekstra sværhedsgrad og Duel Mode plus andre småting hjælper på irritationen over at man springer over netop hvor PAL versionerne bliver optimeret til korrekt gengivelse.

Spillet er stadigvæk godt - endda rigtigt godt, men jeg synes liiige at der skulle skriges lidt højt og slås på jungletrommer. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 04/03-05 11:34 
Spiller mangler vist også en 16:9 mode hvilket er skuffende for et spil som ellers er så film-agtig :(
SumezSumezSkrevet 04/03-05 11:47 
Hvis de har undgået de sorte bjælker, tror du ikke der er mulighed for at spillet er blevet speedet up, så hastigheden passer, og der i grunden ikke er nogen grund til at ønske 60hz support?? (med mindre man bare er helt vild med brede scanlines)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 04/03-05 12:08 
Beano>
Spiller mangler vist også en 16:9 mode hvilket er skuffende for et spil som ellers er så film-agtig :(

PS2'en vil ikke kunne trække et så krævende spil som MGS 3, i en ægte 16:9 mode.

Èn af grundende til at 16:9 bliver fjernet i PS2 versionen, i flere multiplatform titler, men bliver implementeret i Xbox versionen.

Køb MGS 3 i Xbox udgaven - for selvfølgelig kommer der sådan én, på et tidspunkt; Måske der bliver implementeret 16:9 der - selvom jeg tvivler på det, da det ikke ligefrem er noget Konami har ry for at lave i deres spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/03-05 12:30 
Da jeg så overskriften troede jeg indlægget var skrevet... af en hel anden. Good one, Per :D
RJKRJKSkrevet 04/03-05 13:34 
Okotta>
PS2'en vil ikke kunne trække et så krævende spil som MGS 3, i en ægte 16:9 mode.

Er det da mere krævende at trække et spil i "ægte 16:9 mode" end i 4:3? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 04/03-05 13:51 
Ja.

Maskinen skal bruge mere processor kraft på det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 04/03-05 14:09 
Det er selvfølgelig noget værre vås.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 04/03-05 14:25 
King Chaos>
Da jeg så overskriften troede jeg indlægget var skrevet... af en hel anden. Good one, Per :D

Hehe, samme her :)

MGS3 er fantastisk og nok min bedste spiloplevelse sidste år!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OkottaOkottaSkrevet 04/03-05 14:26, rettet 04/03-05 14:28 
RJK>
Det er selvfølgelig noget værre vås.

Nej.

Jeg kan huske at f.eks Perfect Dark hakkede mere, når man switchede det i widescreen mode, fordi spillet tegnede mere på skærmen - og det var ikke fordi jeg slog high-res til i spillet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/03-05 14:27 
Good come back! :P
RJKRJKSkrevet 04/03-05 14:33 
Okotta>
Jeg kan huske at f.eks Perfect Dark hakkede mere, når man switchede det i widescreen mode

Måske ville det være en fordel hvis vi diskuterede ud fra teorien bag, i stedet for et enkeltstående tilfælde som kan have årsag til alt muligt andet

fordi spillet tegnede mere på skærmen

Lad mig gøre det simpelt for dig:

"Ægte 16:9" mode = Anamorphic widescreen.

Anamorphic widescreen vil sige, at man (teknisk set) tager et 4:3 fullscreen billede og viser det på et 16:9 fjernsyn.

Kort sagt:

Opløsningsmæssigt: Anamorphic widescreen (1,78:1) = 4:3 (1,33:1)

Der tegnes præcis lige meget på skærmen, for billedet er præcis lige så stor. Det er hele konceptet bag anamorphic.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 04/03-05 14:33 
Opløsningen er dog stadig den samme, så det kan ikke være væsentligt mere krævende. Kun en smule, på grund af eventuelt flere objekter på skærmen.
BeanoBeanoSkrevet 04/03-05 14:34 
RJK>
Det er selvfølgelig noget værre vås.

Enig... det er nonsens at påstå.
At bruge en old gammel N64 titel som eksempel er for langt ude.

Den manglende 16:9 er rent dovenskab/sjusk IMO.
RJKRJKSkrevet 04/03-05 14:35, rettet 04/03-05 14:36 
Jmog:

Det kommer jo an på hvordan widescreen-croppingen er lavet. Hvis man fx gør som i Rayman 2 (svjh), så er der bare skåret i bund og top og så zoomet lidt ind, hvormed der rent faktisk er færre objekter.

Hvis man bare gør udsnittet bredere, så er der selvfølgelig lidt flere objekter.

Normalt vil man vel lave en blanding af de to ting, og så bliver resultatet cirka det samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-05 14:38, rettet 04/03-05 14:43 
Hvad er forskellen på "ægte" og "falsk" WS? Når opløsningen alligevel ikke ændres?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 04/03-05 14:43, rettet 04/03-05 14:44 
Konsolkongen>
Jamen bliver opløsningen så ikke større?

Nej.

Og da i alligevel siger nej. Så spørger jeg, hvad er så forskellen på "ægte" og "falsk" WS?

"Falsk" widescreen er ikke-anamorphic (fx Beyond Good & Evil). Der er opløsningen selvfølgelig lavere, fordi der ikke bruges hele billedet.

Beyond Good & Evil kunne sikkert ikke trækkes i anamorphic widescreen i PS2-udgaven. Men så kunne det heller ikke trækkes i 4:3.

En gang til:

Anamorphic widescreen er samme opløsning som fullscreen.

Ikke-anamorphic widescreen er lavere opløsning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-05 14:48 
RJK>
Ikke-anamorphic widescreen er lavere opløsning.

Det svarer altså til dit Rayman eksempel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 04/03-05 14:54 
Nej. Det jeg snakkede om med Rayman 2 drejer sig om hvilket udsnit af spiluniverset, som spillet sender videre (=renderer) til skærmen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-05 14:57 
Nå... ligemeget. Jeg har alligevel heller ikke et WS TV :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 04/03-05 15:01, rettet 04/03-05 15:05 
RJK>
Anamorphic widescreen vil sige, at man (teknisk set) tager et 4:3 fullscreen billede og viser det på et 16:9 fjernsyn.

Nogle spil viser faktisk mere i siderne, når de understøtter widescreen = Disse spil tegner mere på skærmen, når widescreen mode er slået til.

The Getaway til PS2 er et eksempel.

Perfect Dark til N64 er ligeledes et eksempel.

Fra linket:

"Video

Screen Size: If you have a widescreen TV, the widescreen setting is DEFINITELY a must. It allows you about an extra ten degrees' viewing range either side of the screen making awareness of your surroundings that bit easier. Also, when you speed-strafe, your destination will be on-screen, not off it. Very useful. Not so good on normal TVs."

Lidt læsning
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 04/03-05 15:09 
Okotta>
Nogle spil viser faktisk mere i siderne, når de understøtter widescreen = Disse spil tegner mere på skærmen, når widescreen mode er slået til.

Keyword: "nogle spil".

Det kommer an på spillet. Ikke widescreen-teknikken. Og som jeg allerede har skrevet, så er der nogle spil der viser mindre udsnit og nogle der (sammenlagt) viser det samme.

Pointen er, at anamorphic widescreen-understøttelse intet har med konsollens ydeevner at gøre, som du startede med fejlagtigt at påstå.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 04/03-05 15:17, rettet 04/03-05 15:24 
Selvfølgelig har det præcist noget med konsollens ydeevne at gøre, når spillet tegner mere på skærmen - jvf. f.eks Perfect Dark + alle de spil som får fjernet WS understøttelse på f.eks PS2'en.

Troede du at det var for sjov, at udviklerne fjernede WS understøttelsen på PS2 udgaven, af visse multiplatform titler, når samme titler fuldt ud understøtter samme WS mode, på Xbox?

EDIT:

Eller sagt på en anden måde: Det kommer an på spillet, og konsollen spillet afvikles på = Kan den givne konsol trække spillet i den WS mode, hvor der faktisk tegnes mere på skærmen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 04/03-05 15:23 
Der er ingenting at diskutere. Jeg har beskrevet det, som det er i praksis. Så kan folk tro og mene hvad de vil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 04/03-05 15:26 
Derfor min EDIT.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/03-05 15:33 
Hvem siger at P:R er dødt?! :O
SumezSumezSkrevet 04/03-05 16:15 
Sumez>
Hvis de har undgået de sorte bjælker, tror du ikke der er mulighed for at spillet er blevet speedet up, så hastigheden passer, og der i grunden ikke er nogen grund til at ønske 60hz support?? (med mindre man bare er helt vild med brede scanlines)

Bump. :)
Udover den ret ligegyldige diskussion omkring 16:9 (jeg forstår iøvrigt slet ikke hvordan widescreen skulle kunne gøre oplevelsen af MGS3 bedre), kunne jeg godt tænke mig at nogen argumenterede for hvad problemet egentlig er, i at MGS3 ikke har 60hz i PAL? For hvis de HAR gjort spillet hurtigere, hvilket jeg vil formode, for Konami plejer at have styr på den slags, hvorfor skulle man så ønske sig 60hz?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/03-05 17:15 
Well - For lige at skrue diskutionen over på spillet, så har jeg lige gennemført det:D

Bestemt cool oplevelse. Meget cool fortalt historie og nogen sejer bosser^_^
Well crucify the insincere tonight...
JmogJmogSkrevet 04/03-05 17:48 
Sumez>
hvad problemet egentlig er, i at MGS3 ikke har 60hz i PAL?

Intet problem forudsat at spillet kører i fuld PAL-opløsning. Det er jo så spørgsmålet: Er der ingen sorte bjælker overhovedet eller er de blot mindre end de plejer at være?
Bede-xBede-xSkrevet 04/03-05 18:06, rettet 04/03-05 18:06 
Okotta>
Fra linket:

Dit link bringer så mange gode minder tilbage. Mange tak, Okotta :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/03-05 20:00 
Til alle der har gennemført MGS3! Sjov parodi; http://www.konamijpn.co.jp/products/mgs3/japanese/movie_6_lastbattle.swf

:D
Well crucify the insincere tonight...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig