X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad er perlen i din samling?


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 03/03-05 18:51 
Ja hvad er perlen i jeres samlinger og hvilket spil ønsker i jer mest til jeres samling? Husk og skriv format.

Perlen: The Legend of Zelda til Nes. I super mint stand med box, manuel, kort, og selve spillet, selvfølgelig.

Ønske(r): Final Fantasy(Alle dem der er til snes), Zelda II: The adventures of Link til nes komplet og i mint stand. For så ville min Zelda samling vær... Se hele indlægget
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 06/03-05 18:27 
Det er vel forskelligt. Jeg ved det ikke. Jeg går nu ud fra, at et sæt som f.eks. det til Armed Police Batrider er temmelig standard og kun blev solgt sådan.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 06/03-05 18:45 
Har nogle jap. arcade mags hvor det ser ud til at
PCB-boards bliver solgt udelukket i brune pap-æsker, kun med oversigt til printet og intet andet... Any-who! Tak for
det, nu ved jeg da i det mindste at ikke mange andre er klar over det heller :)
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 06/03-05 18:49 
http://www.click-stick.com/game/photo/PCB/batrider.htm
http://www.click-stick.com/game/photo/PCB/dojBLACKLABEL.htm
http://www.click-stick.com/game/photo/PCB/guwange.htm
http://www.click-stick.com/game/photo/PCB/espgaluda.htm

F.eks.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 06/03-05 19:06 
Har som sagt ikke set det før og tror da også det har noget med spillets datering at gøre men som sagt men som sagt...
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 07/03-05 10:37 
Egentlig har jeg ikke så meget at prale af. Men jeg er meget glad for min Sega Saturn den er vel den fedeste spillebox jeg har. Dog har jeg en demo af Panzer Dragon Saga, men jeg ved ikke hvor sjælden den er?
Bashful Neophyte
Michael_Michael_Skrevet 07/03-05 11:32 
Mht demo af PDS tror jeg ikke den er voldsomt sjælden. Den blev bl.a. givet væk på forsiden af SSM (oplag små 40.000)og højst sandsynligt også på anden vis.

Det der ER fedt ved den, modsat så mange andre demoer er, at den faktisk indeholder den komplette og endelige første disc (af fire), så man får en fornemmelse for spillet på den rigtige måde.
KalicolaKalicolaSkrevet 07/03-05 12:23 
burnout 3
a link to the past
Conkers' bad fur day
Golden Eye/Perfect Dark
World Of Warcraft CE
Super Mario Bros (Nes)
Secret Of Mana
Body Harvest

Det er nok de spil som har brændt sig mest ind i min sjæl.
For The Love Of The Game
BantherBantherSkrevet 14/03-05 21:09, rettet 14/03-05 21:43 
Goodtimes>
Final Fantasy og Final Fantasy II, begge i originale japanske æsker med manual. (Begge til NES/Famicom)

Ja ja, men hvor er alle de gode spil? Jeg savner lidt Civilization serien. Der er jo ikke meget gameplay i sådan en omgang Hop-og-rend-rundt spil, du byder op med der...

Nej, en hylde skal jo være fyldt med følgende:

Civ1 Helst til amiga, Civ2, Civ3 collectors Edition (den hvor Sid Meier undskylder for at have ødelagt de liv), og så Colonization som bonus.

- Det er jo det de unge vil have :-)
GoodtimesGoodtimesSkrevet 14/03-05 21:18 
Du har ganske ret, Banther :-)

Jeg kan betrygge dig med, at jeg har både Civ2 og Civ3 liggende, dog desværre ikke Collector's Edition.

Men ligefrem "Hop-og-rend-rundt spil"? Man kan heldigvis ikke hoppe i (de fleste) Final Fantasy-spil, men jeg giver dig da ret i, at decideret gameplay kan være svært at få øje på.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-05 22:42 
Jeg har ikke samlet i særlig lang tid, så store perler er der rigtig nogen af endnu.
Men det spil jeg holder mest af er nok mit SMS eksemplar af Bubble Bobble (CIB) ;-)
Det er nok et af de spil, jeg brugte mest tid på i midten af 80´erne (hvad var jeg... 4 år gammel?) sammen med Paper Boy og Donkey Kong. Det var godt nok på en Commodore 64 dengang, men spillet er mindst lige så fedt på Master System :-)
AV Intelligent Terminal
QweetixQweetixSkrevet 18/11-08 22:13 
Vil nok mene det er mit eksemplar af Starwing Competition Cartridge til SNES...

Udover det har jeg to eksemplarer af Mr. Gimmick og et enkelt komplet eksemplar af Conkers Bad Fur Day...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/11-08 22:46, rettet 18/11-08 22:46 
Nu er jeg kommet relativt sent til med hensyn til konsol-samleriet (fra og med Playstation 2), så det er ikke fordi min samling gemmer på noget spændende gammelt. Det skulle da lige være mine gamle PC-spil. De fleste kasser, er et kunststykke i sig selv, selvom de er møg besværlige at have med at gøre, og få til at passe på hylden. Derfor er de alle blevet hermetisk beseglet i plasticposer, og står i et pulterkammer, hos mine forældre.

Heroes of Might and Magic II er af personlige årsager en af mine perler, da det var det første spil jeg købte overhovedet (ikke at det var det første spil jeg spillede selvfølgelig). Ellers er jeg glad for mine originaler af Deus Ex, Fallout 2, Aliens Vs. Predator og Arcanum i gamle kasser.

Ellers tror jeg ikke min samling indeholder noget specielt sjældent. Kunne dog godt finde på at begynde at samle på amiga-spil, når jeg en dag har for mange penge.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 19/11-08 00:56 
Echelon VI>
Det skulle da lige være mine gamle PC-spil.

Det er mit indtryk, at pc-spil i de gamle, lækre magnumpapæsker, godt kan være en pæn skilling værd. Så hold øje med dem :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-08 01:20, rettet 19/11-08 01:27 
Jeg har ikke fulgt så meget med lige på det punkt, men har tænkt flere gange, at de da må være et eller andet værd, da de sikkert efterhånden er svære at finde i pæn stand.

Tror dog ikke de skal sælges lige foreløbigt i hvertfald. Den store drøm er jo et enormt spilbibliotek, og når dette engang bliver en realitet vil disse helt sikkert udgøre perlerne - alle har dog deres pris :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 19/11-08 01:39, rettet 19/11-08 01:42 
Ja, jeg mente også primært, at du i det mindste skal passe på ikke at sælge dem for billigt, hvis du en dag skal sælge.

EDIT: Ja, og så lidt, at man nok godt kan kalde en pæn del af pc-spillene i de store papæsker for perler.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-08 01:39 
Det skal jeg huske :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 19/11-08 08:06 
Jeg ønsker mig Radiant Silvergun.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/11-08 08:37 
Hvad er perlen i din samling?

:)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/11-08 08:40 
Hold da kæft det bliver jeg nødt til at male ;D
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 19/11-08 18:49 
Det mest sjældne jeg har er nok mit C64 Games System i CIB.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-08 19:35, rettet 19/11-08 19:39 
Det jeg har i min samling der har mest værdi må være Residente Vil Veronica Dreamcasten og Space Channel 5 part 2 special box også til DC. Sidstnævnte plejer normalt ikke at gå for under en tudse på eBay, så da der var en fyr i Odense der satte den til salg på Gul og Gratis for 500 slog jeg til med det samme og kørte selv ind efter den :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/07-11 13:34 
det er snart 3 år siden sidste indlæg:

UPDATE
Hvad har i nu som perlen/Gem i jeres samling?

Jeg har:
panza dragon saga pal SS
mega man willy wars pal MD
suikoden 2 pal PS1

Som jeg er glad for. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/07-11 14:06 
Det dyreste spil i min samling er nok The Smurfs Travel The World til Master System skarpt forfulgt af Shinrei Jusatsushi Taromaru til Saturn.

Men det spil, jeg er mest glad for, er Bare Knuckle III til MegaDrive :)
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/07-11 14:41, rettet 09/07-11 14:41 
vil godt ha' fat i bare knuckle 3 :)

EDIT
EBAY!!!!!!!!!!!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/07-11 14:50 
Jeg kan simpelthen ikke få nok af det spil. JAP-udgaven er de andre langt overlegen. Men jeg tror alligevel også, jeg skal have fat i US-udgaven på et eller andet tidspunkt, bare for at have alle tre :D
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/07-11 15:08 
hvorfor er jap port bedst?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/07-11 15:50, rettet 09/07-11 15:50 
JAP-udgaven er originalen. De lavede en masse små tossede ændringer i de vestlige udgivelser. Desuden er gameplay'et også langt bedre balanceret i BKIII. Det hele glider bare bedre, så det føles mere a la SoR2/BK2 :)

Forskelle mellem SoR3 og BKIII
AV Intelligent Terminal
amnesiaamnesiaSkrevet 09/07-11 16:16 
Der er bestemt mange spil jeg ikke ville være foruden, men spil som mit Twinklestar Sprites komplette kit med matching serials (MVS) eller mit Taito Bubble Bobble (PCB) har jeg nu meget kære.
Græsset ER grønnere på den anden side!
XiwanaXiwanaSkrevet 09/07-11 17:07 
Størstedelen af mine spilperler er nostalgiperler - der er dog få deciderede sjældenheder:
-LoZ: TP (GC - PAL - sealed)
-Samurai Shodown III: Blades of Blood (PS - PAL - CIB)
-Hikyo Amazon (Bandai LCD-spil fra 1982 - CIB)
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 09/07-11 20:53 
En af min Perler er min Videopac N60 og min Nintendo M82, men der er mange flere i min samling.

Videopac N60
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 09/07-11 20:57 
Hmmm, er LoZ:TP(GC) virkelig allerede sjældent; synes jeg har set det masser af steder?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 09/07-11 20:59 
Mest glad for....?

Den oprindelige udgave af ico med pap-cover.

Og så har jeg også en del originale sierra on-line quest spil . Mest glad for kings quest IV og space quest III.
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 09/07-11 21:27, rettet 09/07-11 21:30 
Elgen>
Hmmm, er LoZ:TP(GC) virkelig allerede sjældent; synes jeg har set det masser af steder?!

Sikker på, at det er GC-versionen, du har set, og ikke Wii-versionen? Nu afhænger det naturligvis af, hvor man kigger - men jeg spottede ikke mange eksemplarer i de fysiske butikker i tiden efter GC-versionens release. Jeg anser min version for at være en perle, fordi det stadig er i original nintendo-folie - samt det faktum, at det er en skandinavisk version med manual på de nordisk sprog, hvilket burde være en garant for et lille oplag.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/07-11 21:36 
Det er godt nok en god Kenneth dyere end jeg havde regnet med:
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=zelda+twilight+gamecube+&_cqr=true&_nkwusc=zelda+twilligt+gamecube&_rdc=1
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/07-11 12:33, rettet 10/07-11 12:35 
Jeg synes det er meget sjovt at gå tilbage i denne tråd og læse, især da flere spil nok har ændret "status" med tiden.
F.eks. kan jeg på side 1 finde et flot billede at samtlige Final Fantasy-spil i min daværende samling - meget pudsigt så apatisk jeg er blevet overfor den serie over de 6 år der er gået siden. Jeg elsker stadig de "gamle" spil, men jeg føler absolut intet behov for bare at eje de nye der kommer ud, jeg synes det hele så småt er faldet til jorden efter den ellers fænomenale 10'er.

Jeg ved også at Rondo of Blood til PC Engine på et tidspunkt var mit mest elskede eje, men som et spil der aldrig har været decideret sjældent, blot eftertragtet og eksklusivt til en relativt "obskur" konsol, er dets værdi faldet enormt i takt med både dollarkursen og remaken inkl. direkte port til PSP.

Og så er der denne
RJK>
Og så siger folk, at det er "umuligt" at samle på MVS-spil...

Da jeg begyndte at købe MVS-spil var det udelukkende for at spille spillene i deres originalversion, men det er mit indtryk at der er gået langt mere samlermani i MVS, bare siden Rune skrev dette (omend jeg også syntes han var galt på den i 2005 :P)
F.eks. er Pulstar og Blazing Star (der dog stadig er uendeligt meget dyrere på AES) vist gået hen og blevet nogen af de mest eftertragtede, og derfor dyre, MVS-titler. Da jeg købte dem var det, igen, udelukkende for at spille dem, ikke for at "samle".

Min arcade-samling er også vokset en pæn sjat på det seneste, især efter jeg fik erhvervet mig et arkadekabinet. Prisen som "dyreste spil i min samling" må, medmindre der er et af mine andre spil der er blevet helt vildt sjældent uden jeg har opdaget det, i hvert fald gå til enten Samurai Shodown 5 Special (ucensureret), ESP Ra.De. eller ProGear (som diskuteres allerede på andet indlæg i tråden) nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 10/07-11 15:04 
Elgen>
Hmmm, er LoZ:TP(GC) virkelig allerede sjældent; synes jeg har set det masser af steder?!

Gc versionen er ikke lavet i særligt mange eksemplarer og koster en hel del efterhånden. Fik 450 for min, åbnet,men i god stand med manual
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Captain NCaptain NSkrevet 11/07-11 15:04 
Min personlige perle må nok være mit originale "Super Smash Bros" til N64 som jeg fik signerede da jeg mødte Shigeru Miyamoto i London tilbage i 2002-03
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 11/07-11 15:08 
Har Miyamoto overhovedet haft noget med Smash Bros. spillene at gøre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 11/07-11 15:44 
Smash Bros. (64 og Melee) er udviklet af HAL Labs, så jeg tror ikke, at Miyamoto har haft noget at skulle have sagt. Han har sandsynligvis haft noget med licenser osv at gøre (selvom det hele er Nintendo, skulle alle underafdelinger af firmaet vist give lov til, at de kunne bruge deres figurer).

Apropos Smash Bros., så er Melee nok perlen i min samling. Der er ikke noget særligt over min kopi af spillet (sjældenhed, stand osv.), men det er godt nok et godt spil :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
nerosnerosSkrevet 11/07-11 16:44 
Handler den her tråd om det spil man har givet flest penge for, og det sjældneste spil man ejer, eller hvordan skal man forstå ordet "perle" ?

Jeg samler ikke spil på grund værdien eller sjældenheden men fordi jeg kan lide spil..
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/07-11 16:49 
Jeg forstår perle/Gem som sjældenhed/værdi.
Noget special i samlingen :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 11/07-11 16:57 
Lidt en blanding, det er vel meget subjektivt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 11/07-11 18:24, rettet 11/07-11 18:24 
Beauty is in the eye of the beholder. "perlen" i ens samling er vel det emne man er mest glad for eller stolt af?

I min samling er det uden sidestykke min sega new astro city. Har ønsket mig et candy cab i omkring 10år, og endeligt er det blevet virkelighed
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
WonderboyWonderboySkrevet 11/07-11 18:34 
Hvad måtte du slippe for sådan en?
I love monster land
nerosnerosSkrevet 11/07-11 18:48 
1up>
Beauty is in the eye of the beholder. "perlen" i ens samling er vel det emne man er mest glad for eller stolt af?

Ja der er nok mange måder at samle spil på. Jeg tænker ikke så meget i pris. Det kan godt være de spil jeg gerne vil have koster penge, men det er ikke derfor jeg køber dem. Jeg køber mine spil fordi jeg vil spille dem! De skal ihvertfald ikke stå og samle støv på hylden. Jeg passer selvfølgelig også godt på dem fordi jeg holder dem kært. Jeg går op i at bevaringen skal være så tæt på som ny ligegyldigt om det er et billigt eller et dyrt spil. Det er trist at tænke på at visse samlere køber deres spil og så ALDRIG spiller dem :-(
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 11/07-11 19:30 
Wonderboy: omkring 5,000,- ekskl. fragt fra holland

nero: jeg kan heller ikke holde ud der findes spil i original folie der aldrig har været pakket ud. jeg køber også spil for at spille dem.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 11/07-11 20:04 
Jeg har præcis samme tankegang som Neros mht. spilsamling. Det er først og fremmest noget man køber for at spille.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/07-11 20:13 
jeg har du nu fint med at der er spil i folie, Jeg kommer aldrig til at åben mit conker BFD til N64. Det ville være for dumt, Jeg købte et mere (spillet alene) da jeg godt ville spille det.

Nogle spil ville være synd at åben (indfor retro)
Det er bare mig! :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
XiwanaXiwanaSkrevet 11/07-11 20:13, rettet 11/07-11 20:17 
Er helt enig! Man kan jo sagtens købe flere eksemplarer af det samme spil - et til at gemme og et til at spille. Det er vel fuldstændigt det samme som med så mange andre former for samlermanier - LP'er, bøger, tegneserier osv. Jeg har da eksempelvis op til flere versioner af den samme jazzplade og også a-a-alt for mange eksemplarer af det samme Projekt X-one shot.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 11/07-11 20:24 
Xiwana>
Er helt enig! Man kan jo sagtens købe flere eksemplarer af det samme spil

Det kan jeg nu også godt finde på, men jeg spiller dem begge :-)
Bashful Neophyte
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig