X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor er P:R dødt?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 02/03-05 14:41 
Hvordan kan det være, at stort set ingen diskuterer nye spil herinde (mere), og at stort set ingen starter tråde, omhandlende nye spil?

Her på det sidste er det som om, at snak om nye spil - det sker bare ikke herinde.

Er det fordi P:R primært er for dem der interesserer sig for en blanding af retro, RPG + gamle japanske shootere?

"Play:Right er stedet ... Se hele indlægget


Næsten en verden til forskel
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
89 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 03/03-05 13:39 
At der er kommet 50 indlæg i denne tråd på under et døgn, er vel et bevis på at P:R bestemt ikke er dødt. Tror bare folk har svært ved at finde ting at diskutere. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 13:41 
I ny og næ kommer der et spil, der bliver så stort, at det tiltrækker folk, der egentlig ikke er gamers. En del af disse vil så falde fra igen, når de er færdige med spillet, mens en anden del vil blive sluset ind i folden = antallet af gamers stiger. Det er en god ting.

Jeg vil tro, at Resident Evil var så stort et fænomen, samt f.eks. Diablo 2 og Final Fantasy VII.

Lige nu ser det ud til, at WoW kunne blive nyeste skud på den stamme. Det kan kun være godt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 03/03-05 13:50 
Sumez>
Tror bare folk har svært ved at finde ting at diskutere. :)

Måske hvis vi to går sammen om at fabrikere en større Halo-bashing-tråd...?

;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 14:08, rettet 03/03-05 14:08 
Naiera>
Det er jo en god ting. Det appellerer bredt. Det taler kun for spillets kvaliteter, at "alle" spiller det.

Hvis det er godt at der bliver færre hardcore gamers, så ja. Mange folk spiller jo netop bare WOW, fordi alle andre gør det. Natklub A kan også være federe end natklub B, men hvis folk er på natklub B følger resten ligesom med. Det er netop kedeligt, at den tendens gør sig gældende i spilverdenen.
Home is where the hardware is..
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/03-05 14:17 
Så der er absolut ingen chance for at World of Warcraft er kanongodt OG mainstream på samme tid? Folk er bare tankeløse får? OMG, det næste bliver vel at de skyder skylden for vold på video-spil som Mortal Kombat?!?!?!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 14:19, rettet 03/03-05 14:19 
Okotta>
Alle de gamle Edge brugere migrerede derover, og idag er det uden tvivl et af mine foretrukne spil forums, fordi man *diskuterer* spil derovre - nye spil; De spil som udkommer i dag - ikke gamle, glemte, obskure, ligegyldige, uspillelige, og direkte kedelige spil. NYE spil - nye GODE spil, og nye INTERESSANTE spil :-)

Hvordan kan du sige at gamle spil er ligegyldige, når mange af dem er fundament for det, der bliver spillet i dag? Jeg vil fryde mere over flere debatter om ældre spil, da de mildest talt er, de eneste der har min interesse. De fleste nye spil siger mig simpelthen ikke nok.

Jeg tror i stedet problemet ligger i, at der bliver diskuteret for meget hardware (fremfor software) på P:R for tiden. For det er vel det, det hele handler om, spillene!
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 14:23, rettet 03/03-05 14:24 
King Chaos>
Så der er absolut ingen chance for at World of Warcraft er kanongodt OG mainstream på samme tid? Folk er bare tankeløse får? OMG, det næste bliver vel at de skyder skylden for vold på video-spil som Mortal Kombat?!?!?!

Selvfølgelig kan det være godt og mainstream på samme tid, derfor burde det stadig ikke appelere til folk, der ikke spiller MMORPG. Så er det jo spillene der dikterer hvad folk skal spille.

Det ville da være langt bedre, hvis folk tog nogle chancer og ikke bare spillede det, der stod forrest på hylden.
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 14:32 
...eller tog en chance og prøvede et nyt spil i en genre, der normalt ikke appellerer til dem...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/03-05 14:36 
som f.eks. World of Warcraft!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 14:39 
Med vilje overser i pointen. Super.
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 14:53, rettet 03/03-05 15:34 
Du siger, at man skal tage chancer. At prøve spil i en genre, der normalt ikke appellerer til en, er at tage en chance.

Du udlægger "så er det jo spillene, der dikterer, hvad vi skal spille" som værende negativt. Det er netop _gode_ spil, der bør bestemme, hvad man spiller - frem for f.eks. hype, kultstatus, nationalitet, alder osv.

Baseret på dine udtalelser er din eventuelle pointes værdi således af tvivlsom karakter.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
salsalSkrevet 03/03-05 14:58 
Jeg synes det samme som Wehner. Og jeg tror egentlig også, at World of Warcraft er et utrolig godt spil. Noget som ingen endnu berører er, at der var et systemcrash i december. Umiddelbart efter (Hvor der blev mistet en del gode indlæg) var der ikke ret mange, der skrev på forummet. Det er vel næppe efterveer fra dengang. Måske er forummet bare faldet ind i en lille vinterdepression. Det skal nok blive en dårlig sommer i år, hvor folk får lejlighed til at spille masser af spil.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RJKRJKSkrevet 03/03-05 15:02 
Wehner>
Det er netop _gode_ spil, der bør bestemme, hvad man spiller - frem for f.eks. hype, kultstatus, nationalitet, alder osv.

Er World Of Warcraft da ikke helt vildt hypet? :)

(men sikkert helt vildt godt på samme tid - det er jo Blizzard)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
salsalSkrevet 03/03-05 15:03 
Er jeg den eneste, der ikke har spillet WoW? Til gengæld har jeg fundet ud af, at EVE Online er vanvittig sjovt. Og Anarchy Online kan man også spille gratis nu, hvis det skulle have nogens interesse.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 15:05, rettet 03/03-05 15:06 
Edit: Til Runes indlæg:

ja, jeg taler generelt - faktisk har jeg ikke selv prøvet WoW, så det har jeg intet belæg for at udtale mig om.

Edit: der er så også mig, sal.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 03/03-05 15:32 
Jeg tror der er rimelig generel enighed om at Blizzard næsten altid har stået for både kvalitet og mainstream. Og selvom Madden 2005 måske ikke er helt så meget værd som salgstallene antyder, betyder det jo ikke at det samme gælder for World of Warcraft. Hvis du absolut vil sammenligne det med musik, kan du jo evt. kalde EA for Nik & Jay, så kan Blizzard være Pink Floyd. :)

I bund og grund er det jo stadig et spørgsmål om smag. Personligt mener jeg at både Lost Vikings, Diablo 2 og Starcraft er gennemført geniale klassikere. Så det skulleundre mig om ikke WoW var temmelig godt. Jeg kan dog godt nikke genkendende til at der er ved at "gå Counter-Strike i det".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 03/03-05 15:45 
Det kunne også snart være rart med håndfaste beviser på at starcraft 2 var i kodefasen.
Det var det spil der introducerede mig til rts spillene. Det var farligt, for der har faktisk ikke været noget der har overgået det siden.
Jeg tror at wow gør det samme for mig på mmorpg siden af spil.
Og det lugter også lidt af at det bliver svært at overgå.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 16:14 
Wehner>
Baseret på dine udtalelser er din eventuelle pointes værdi således af tvivlsom karakter.

Pointen er, at lige meget hvor mange indlæg jeg skriver, vil der stadig stå WOW i panden på dig (og mange andre).
Home is where the hardware is..
psychomantispsychomantisSkrevet 03/03-05 16:16, rettet 03/03-05 16:18 
Jeg kan virkelig ikke se din pointe. WoW er godt, rigtig godt og det har formået at tiltrække nye til genren. Tillykke med det. Jeg nyder det selv i fulde drag og spiller hver dag (kan godt styre det selvom min kæreste sikkert er af en anden opfattelse...). Jeg synes egentligt det er fint der er så mange nybegyndere (som jeg selv er i MMORPG sammenhæng, omend jeg længe har haft lyst til at spille et ordentligt et af slagsen), jeg tror det er med til at fordre den hjertelige tone der at finde der.

Jeg har aldrig syntes der har været en speciel hård tone på playright, men jeg kan godt se hvorfor nogle "nye" kan føle sig skræmt/fremmedgjort. Ikke at tonen/indholdet generer MIG, tværtimod man kan ligefrem lære noget, men jeg kan også lide underlige japanske titler samtidigt med at jeg kan fornøje mig over nye blockbusters.
Så selvom playright vel principelt er for alle, så er det måske ikke alle der kan få noget ud af playright?
Det synes jeg egentligt er fair nok. Det er trods alt svært at have en meningsfuld nøgtern diskussion med folk der synes Tekken og FIFA er det bedste der findes til "playstation" og gaycube er for pattebørn.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 16:19, rettet 03/03-05 16:21 
Wehner>
Det er netop _gode_ spil, der bør bestemme, hvad man spiller - frem for f.eks. hype, kultstatus, nationalitet, alder osv.

Det er jo en smagssag. Fodbold og vandpolo er to lige gode sportgrene set med et teoretisk synspunkt. Fodbold er bare "bedre", fordi folk flokkes omkring det. Der findes mange mindst ligeså gode spil som WOW out there. WOW er netop ikke kun populært fordi det er et godt spil, men fordi det er hypet og havde en kæmpe fanskare på forhånd. Så din snak om hype og kultstatus holder ikke helt.
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 16:20 
psychomantis>
Jeg kan virkelig ikke se din pointe.

Så er du ikke for kvik ;)
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 16:29 
Søgaard>
Pointen er, at lige meget hvor mange indlæg jeg skriver, vil der stadig stå WOW i panden på dig (og mange andre).

Og igen rammer du ved siden af. Som jeg også skrev ovenfor, så har jeg ikke prøvet spillet så meget som et sekund.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 16:30 
Wehner>
Og igen rammer du ved siden af.

Pop og cola.
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 16:36 
Søgaard>
Wehner>
Det er netop _gode_ spil, der bør bestemme, hvad man spiller - frem for f.eks. hype, kultstatus, nationalitet, alder osv.

Det er jo en smagssag. Fodbold og vandpolo er to lige gode sportgrene set med et teoretisk synspunkt. Fodbold er bare "bedre", fordi folk flokkes omkring det. Der findes mange mindst ligeså gode spil som WOW out there. WOW er netop ikke kun populært fordi det er et godt spil, men fordi det er hypet og havde en kæmpe fanskare på forhånd. Så din snak om hype og kultstatus holder ikke helt.

Gem nu de floskler væk, det er jo sagt så mange gange før. Jeg snakker ikke WoW. Jeg snakker generelt.

Du har ikke argumenteret ordentligt for, at 'min snak' om hype og kultstatus ikke holder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 16:37, rettet 03/03-05 16:39 
Det er da ligegyldigt om vi snakker WOW eller generelt. Kvalitet er kvalitet, hype er hype osv.
Home is where the hardware is..
dRxLdRxLSkrevet 03/03-05 16:46 
Tillad mig lige at indskyde at det selvfølgelig ikke er hyp'en omkring WoW der har indfanget mig. Da jeg anskaffede det, var det til en anden person og jeg havde ikke regnet med selv at skulle spille det.
Det er selvfølgelig spillets utrolige kvalitet jeg er faldet for. Og jeg der ellers altid har holdt mig selv langt væk fra andre af Blizzards produkter og i øvrigt ikke bryder mig om spil hvor man skal "levele" op.

Det her spil er magisk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 16:53 
Søgaard>
Det er da ligegyldigt om vi snakker WOW eller generelt. Kvalitet er kvalitet, hype er hype osv.

Hvilket relaterer til det jeg skrev på hvilken måde?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 17:01 
Du er jo umulig. For dig gælder det jo bare om at få ret, så lad det endelig ligge.
Home is where the hardware is..
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/03-05 17:34 
Søgaard>

Fodbold og vandpolo er to lige gode sportgrene set med et teoretisk synspunkt.


HVAD snakker du om??!!?!? Vandpolo er en flok halvnøgne mænd med badehætter som pjasker rundt i et svømmehal!??!? Det er andet er en gudesport for mænd og kvinder med hår på bryst og ben! Der er da en verden til forskel. Jeg kommer aldrig til at se vandpolo, med mindre det bliver med kvinder uden tøj... og med kropstacklinger... og i mudder i stedet for vand... og skidt med bolden, bare de gnider sig...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 18:17, rettet 03/03-05 18:21 
Det handler jo netop om personlig smag (som folk så efterhånden ikke længere har, da de lader sig diktere). Det du skriver beviser jo bare min påstand.

PS: Næste gang, så kast lige nogle flere ??!!??, så bliver dine holdninger helt klart stærkere.

EDIT: Hvis vandpolo og fodbold byttede rolle, vil jeg vædde med du gik op i det i stedet.
Home is where the hardware is..
ChronoChronoSkrevet 03/03-05 18:22 
Jeg kan ikke forstå hvordan fodbold og vandpolo kan være to teoretisk lige gode sportsgrene. Vandpolo er for simpelt, for langsomt og for tilskuerfjendtligt. Det handler ikke om smag.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 18:23, rettet 03/03-05 18:29 
Hvorfor er vandpolo mere simpelt end fodbold, teoretisk?

EDIT: Det er heller ikke der pointen skal hentes. Fodbold er sindsygt populært, det er vandpolo ikke. Sunde, raske drenge bliver sendt til fodbold fordi det gør normen. Normen spiller WoW, fordi det er så sindsygt populært pga. hype, reklame og en kæmpe fanskare. Var WoW i stedet lavet af "team no one" uden en pengemaskine (og et omdømme) i ryggen, var WoW ikke ligeså populært og godt som det er nu.
Home is where the hardware is..
ComradeComradeSkrevet 03/03-05 18:31 
Begge sportsgrene er alt for simple :-) Næh den eneste rigtige "bold-sport" er amerikansk fodbold ;-)

Jeg havde egentlig heller ikke regnet med at spille Wow, da jeg følte jeg ikke havde tiden til det, men da jeg prøvede det hos min bror var der bare ingen vej udenom.. Lige meget om jeg er påvirket af den hype, er det stadig et fantastisk spil der kan underholde mig i flere 100 timer ..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 18:36 
Respekt til dem der spiller det, fordi det er godt. Jeg ved bare der er mange der spiller det, fordi det er blizzard og fordi det hedder noget med Warcraft, selv folk der ikke kan lide MMORPG.
Home is where the hardware is..
ChronoChronoSkrevet 03/03-05 18:40 
Du glemmer stadig at WoW faktisk er et godt spil. Det har FORTJENT den succes det har fået.

Det er ikke hype eller Blizzard-omdømme der har lokket mig med på vognen, men 10 dages gratis spilletid :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 18:41, rettet 03/03-05 18:42 
Jeg har ikke sagt at det er et dårligt spil. Jeg har bare aldrig brudt mig om MMORPG.
Home is where the hardware is..
psychomantispsychomantisSkrevet 03/03-05 18:42 
Jeg synes det lyder højst usandsynligt at folk ikke spiller det fordi de synes det er godt. Jeg var aldrig den store WC3 fan, og fik det nærmest "by chance" da jeg købte en ny computer for et par uger siden.
At nogen måske har følt sig fristet til at prøve det fordi de er vilde med blizzard og deres produkter skal jeg under ingen omstændigheder udelukke. Men at de skulle blive ved med at spille det og tale godt om det, selvom de ikke bryder sig om det, får du mig ikke til hoppe med på.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/03-05 18:43 
Det er jo også stadig i opstartsfacen, så denne debat er måske lidt for tidlig at tage. Håber/tror dog at mange falder fra.
Home is where the hardware is..
JinkJinkSkrevet 03/03-05 18:47 
Der er en del fra UT2k4 communityet, der er skiftet til WoW. Og man spiller ikke UT2k4, hvis man hører til normen der spiller hvad andre gør.

En jeg kender der har spillet Everquest i en masse år er også skiftet til WoW og mener det er meget bedre.

Har ikke selv prøvet det- TØr ikke, da jeg har slet ikke har tid til det, hvis jeg bliver grebet af det.
89 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig