X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb og salg på Ebay, hvor nemt?


Svar
dchangdchangSkrevet 02/05-03 17:39 
Hvor nemt er det? Jeg har ikke visa eller andet. Først og fremmest skal jeg sælge nogle ting. Tænkte at der nok var nogle herinde som allerede var oprettede, og som kunne hjælpe.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 02/05-03 19:12, rettet 02/05-03 19:12 
Det er ret simpelt at købe og sælge på Ebay når først man er oprettet. Du får dog nogle probelmer hvis du ikke har et internationalt kreditkort (Visa, Mastercard).

Størstedelen bruger betalingssystemet Paypal, som man kun kan sende/modtage penge med hvis man har et kreditkort.

Du kan altid angive at du modtager check, kontanter osv. men folk er ikke nær så interesserede i at handle når de skal sende pengene fysisk.

Hvis du selv skal købe på et tidspunkt optræder det samme problem: Hvordan ville du have det med at sende kontanter? Går de tabt/bliver du fuppet er der _intet_ at gøre.

Det nemmeste er absolut hvis du anskaffer et Visa. Det vil også være dig til nytte hver gang du køber online fra udlandet. Det gebyr man betaler for at oprette kortet/holde det ved lige er småpenge ifht. det du sparer ved at købe spil udenfor DK.
BlossomBlossomSkrevet 02/05-03 21:18 
Hejsa!
Jeg må indrømme at jeg efterhånden har handlet en hel del på ebay. UDEN kreditkort.
Jeg var sq skideræd i starten for jeg er hammer elendig til tysk (handler på den tyske ebay).
Jeg synes dog at det er rimelig nemt når man først lærer det hele at kende, men det er lige å meget et tillidsspørgsmål som det bl.a. er at handle på qxl.
Forskellen er bare, at her er der lidt længere at køre hvis du vil flippe ud over at være blevet snydt.. *gg*
Det har fungeret fint for mig med at sende penge i kuverter med sølvpapir om, men det er selvfølgelig en chance jeg har valgt at tage da det ofte har drejet sig om min. 100 Euro.
Det eneste minus jeg synes der er, er at mange kun vil sende inden for egne landegrænser.
Og så at jeg ikke kan sproget, men de fleste jeg har handlet med har forstået mit engelsk udmærket.
Det er forøvrigt også ret irreterende at man ikke kan kontakte ebay for at få hjælp eller ang. spørgsmål. Jeg har i hvertfald ikke fundet ud af hvordan hvis man kan..
Held og lykke med det..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
NaieraNaieraSkrevet 02/05-03 21:19 
Hvis du går ind på ebay.co.uk, og vælger Search deroppe i toppen af skærmen, så kan du vælge hvilket land tingene skal sendes til. Så slipper du for at bladre igennem hundredevis af auktioner hvor du alligevel ikke kan købe tingene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 02/05-03 21:27 
Man kan søge efter auktion der vil sende til Danmark, på alle ebay´s ikke kun den engelske ;)
KoludaKoludaSkrevet 02/05-03 21:29 
dchang >

Hvor nemt er det? Jeg har ikke visa eller andet. Først og fremmest skal jeg sælge nogle ting. Tænkte at der nok var nogle herinde som allerede var oprettede, og som kunne hjælpe.



Ellers er vi jo en del herinde der har Visa , hvis det er ;)
Men sender da også tit penge til folk , der ikke vil modtage betaling via paypal, eller visa.

Er heldigvis "kun" blevet snydt 2 gange på paypal.
NaieraNaieraSkrevet 02/05-03 21:32 
Koluda >
Man kan søge efter auktion der vil sende til Danmark, på alle ebay´s ikke kun den engelske ;)


Nemmere på den engelske :p F.eks. skal man ind under Advanced Search på ebay.com...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 02/05-03 21:36 
Rigtigt men det kan lade sig gører ;)
Man kan da også bare bruge den engelske til at finde auktion i Tyskland eller USA der vil sende til Danmark, hvis man foretrækker at bruge den.
dchangdchangSkrevet 02/05-03 21:44 
Hmmm. Okay. Tror vist det er nemmere at finde en venlig sjæl herinde, der vil være behjælpelig hvis jeg nu finder noget interessant.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KoludaKoludaSkrevet 02/05-03 21:52 
Det finder vi nok ud af hvis det er ;)
dchangdchangSkrevet 02/05-03 21:58, rettet 02/05-03 21:58 
Tak. Du hører nok fra mig en dag. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig