X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DC R422 modifikation


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 27/02-05 20:53 
Jeg har aldrig så meget som overvejet at få chippet min DC (Jeg bruger DC-X). Derfor har jeg aldrig fået læst ret meget om DC chipning og modifikationer. Men nu har følgende gjort mig lidt nysgerrig.

Klip fra svensk DC auktions tekst:

- - -

En Amerikansk Sega Dreamcast multi x.
Är chippad så att den kan spela import spel och backuppspel från alla regioner.
Är även modifierad med den så kallade R422 modifikationen.
Det innebär att bilden visas på ett riktigt sätt på alla spel för utan den här modifikationen så blir bilden felställd på en del pal spel exempelvis Blu Stinger och Suzuki Alstare Extreme på en Amerikansk Dreamcast. Man ser alltså bara halva bilden på spelen men med R422 modifikationen ser man hela bilden precis så som den ska se ut.
Det innebär också att maskinen sänder ut pal färger och inte ntsc färger fast bilden är ändå över hela skärmen vilket innebär att även dom som har en tv som inte har NTSC kan använda den till sin tv.

- - -

Nogle der ved mere om denne "R422 modifikation"? Kan det med fordel gøres på maskiner, der ikke er chippede? Osv.?

Enlighten me.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/02-05 23:57 
Tjek linket, kan være der er noget du kan bruge

Link
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JAAJAASkrevet 28/02-05 00:30, rettet 28/02-05 00:37 
Jeg har selv lavet den modifikation på min ikke-chippede US Dreamcast. Det tog mig ca. 10 minutter, og er den absolut nemmeste modifikation, jeg nogensinde har lavet. Lad være med at betale ret meget ekstra for det, med mindre du er helt ekstremt fummelfingret. Du skal skille din Dreamcast ad, men den er heldigvis så lækkert designet, at det ikke er noget problem.

Har du et RGB kabel, er det sikkert slet ikke nødvendigt, med mindre du lige har et af de spil, der er påvirket. Jeg gjorde det kun selv, fordi jeg ikke kunne vente 4 dage på, at mit RGB kabel ankom :P
flottenheimerflottenheimerSkrevet 28/02-05 19:20, rettet 28/02-05 19:21 
Danny Salling>
Tjek linket, kan være der er noget du kan bruge

Desværre, smartass :-) (<- yep, det er en smily).

Ud af de 5 søgeresultater Google returnerer, er der ingen af teksterne, der gør, at jeg helt forstår R422 modifikationen.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
JAAJAASkrevet 28/02-05 21:32, rettet 01/03-05 22:51 
Gjort meget simpelt, så går det ud på følgende:

Med modifikationen får du alle spil i farver på en NTSC Dreamcast, selv uden RGB kabel.

Har du RGB kabel, er modifikationen temmelig overflødig, men kan vist give et mere korrekt placeret billede i visse PAL titler. Selv er jeg dog ikke stødt på dette.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 01/03-05 21:04 
OK, så et R422 mod på min PAL DC med RGB kabel, vil ikke give nogen form for effekt.

Takker, JAA.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig