X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Overførsel til italiensk bankkonto?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 24/02-05 17:34 
Jeg skal have nogle penge overført via Jyske bank til en Bank i Italien, og jeg har fået følgende informationer til overførslen - fiktive numre selvfølgelig, men ellers ser det således ud:


UNICREDIT BANCA
FILIALE AOSTA PONT SUAZ

ABI: 05244

CAB: 01399

C/C NUMBER: 2458744/55

Nogen herinde der har en anelse om, hvad de forskellige ting står for?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KeenKeenSkrevet 24/02-05 18:02 
Har du spurgt din bank?
RaGeRaGeSkrevet 24/02-05 18:19 
Ja, og de kunne ikke hjælpe mig videre bortset fra, at de spurgte efter noget med Iban..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/02-05 18:22, rettet 24/02-05 18:23 
Paypal er vejen frem!

Iban er et nummer som modtager af pengene skal give til dig, for at du kan overføre.
Home is where the hardware is..
RaGeRaGeSkrevet 24/02-05 20:59, rettet 24/02-05 21:00 
Jeps, jeg foretrække Paypal, da det vist ikke kan være nemmere :) Men denne person har så undladt at gøre brug af en paypalkonto, så der findes ikke mange andre betalingsformer han tager imod. Jeg tror dog han er reel nok, da han har 117 positive feedbacks altså 100 %.

Kunne i ellers foreslå andre måde at overføre pengene sikkert?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
solid snakesolid snakeSkrevet 25/02-05 12:42 
Har han evt en kammerat der bruger Paypal? så kan du aftale med ham at du overføre på den måde.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/02-05 15:02 
Bidpay.com eller Western Union
Home is where the hardware is..
solid snakesolid snakeSkrevet 19/02-10 14:35 
Hvordan fungere Western Union og hvad koster det?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 24/02-10 10:10 
Ingen hjælp? :-o
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/02-10 10:16 


De har såmænd en dansk hjemmeside....
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
tastasSkrevet 24/02-10 11:30, rettet 24/02-10 11:36 
Du skal blot bruges hans IBAN account no. og SWIFT code samt navn+adresse (benificiary) for at kunne lave en ovf. til ham.

Han kan få oplyst hans IBAN konto no. af hans bank. IBAN bruges til ovf. mellem lande i EUROPA (dem som har tilsluttet sig det, hvilket er de fleste lande) og SWIFT coden refere til hans bank (består af enten 8 eller 11 tegn hvoraf de 8 første referer til selve banken og de sidste 3 af de 11 til en bestemt fillial - det er forskelligt om du blot får 8 eller 11 cifre).

Skulle du selv modtage penge fra en udenlandsk ovf. var det derfor heller ikke nok for dig blot at give senderen dit Reg no. og konto no. - der skulle du også bede banken give dig IBAN+SWIFT.

I de fleste banker kan man inde under sin netbank under noget konto information selv se hvad IBAN og SWIFT koden er.

så IBAN konto nr. er blot hans konto nr. sat op på en fælles int. standard.

Fx. bliver
Reg nr. 1234
konto. 0001234567
i handelsbanken til
IBAN: DK87 1234 0001234567 (referer til kontoen)
med
SWIFT: HANDDKKK (referer til banken).
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
solid snakesolid snakeSkrevet 24/02-10 12:10 
Super tak for det, men ved du noget om prisen for en overførsel?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 24/02-10 17:57 
Forskelligt fra bank til bank. Det er som regel billigere indenfor EU. Jeg ville regne med 50-100kr.
tastasSkrevet 24/02-10 19:40 
Jeg ved at for handelsbanken (den vi bruger ved vores arbejde) er prisen 75kr for en standard overførsel til udlandet. Formentlig samme niveau ved andre banker.

Hans bank vil formentlig også trække et beløb fra for at modtage pengene...Men det kan du jo egentlig ikke gøre for :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
solid snakesolid snakeSkrevet 24/02-10 22:09 
Okay jeg fik at vide at min bank (sydbank) tar 125kr for en overførsel. Men det er Western Union hun bruger hvad mon det så kan koster, når det er samme bank?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/02-10 10:01 
Jeg vil blot sige, at du skal være MEGET sikker på, at du har de rigtige numre, og det rigtige navn, og du udfylder oplysningerne korrekt.

Jeg har 3 kammerater der i øjeblikket kæmper med at få deres penge tilbage, efter en fejlagtigt overførsel til udlandet, hvor de tog fejl af navnet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
solid snakesolid snakeSkrevet 25/02-10 10:16 
Okay tak for det tip :O)
Jeg kunne prøve med et mindre beløb først..
Men jeg aner ikke hvad det koster?

Men kan man ikke oprette sig som kunde i Western Union og gøre det lettere for sig selv?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig