X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Utroskab


Svar
BlossomBlossomSkrevet 22/02-05 17:51, rettet 22/02-05 17:55 
Tjah...
Jeg opretter ikke denne tråd for at nogen skal have ondt af mig eller begynde at svine min mand til. ( I er velkomne, men bare for at få på det rene at det ikke er grunden til emnet)

Jeg skriver det udelukkende for min egen skyld fordi jeg ikke rigtig har nogen at snakke med om det.

I formiddags fandt jeg ud af, efter lang tids mistanke (ca. 4 mdr.), men afkræftelse fra min kæreste gennem 6 år, som jeg har min søn på 2½ sammen med, at han har været i seng med en af hans kammeraters kone (d. 25/10/04)

Det jeg har det dårligst med, er spekulationerne om hvor mange gange det er sket, hvad hun betyder for ham, hvad jeg betyder for ham, og så selvfølgelig de billeder der konstant kører op i mit hoved lige nu, af de 2 sammen.

Og så er det selvfølgelig heller ikke specielt morsomt at tænke på at jeg har været i seng med ham efter at han har været igang med hende.

Jeg har utrolig svært ved at finde ud af, hvordan jeg egentlig har det med det, og hvad jeg egentlig føler.

Jeg er selvfølgelig såret og skuffet, men jeg hader ham ikke (endnu).
Om der kommer en kraftigere reaktion senere, det kan jeg ikke vide.

En anden vigtig faktor er selvfølgelig alle løgnene.
Et så stort tillidsbrud kan gøres på mange måder, men tillidsbruddet bliver bare større for hver løgn der kommer frem omkring det.

Hvorfor kunne han ikke bare være kommet hjem og have sagt at han havde lavet noget rigtig lort, i stedet for at blive ved med at have kontakt med hende og blive ved med at lyve om det så længe.

Det gør det jo bare endnu sværer for mig at kunne tro på noget som helst af det han siger.. Også i fremtiden..

Hvis der er en fremtid for os....




Vær ærlige over for dem i holder af / har holdt af..

OGSÅ selv om du har lavet noget l..t...

Man vil heller have sandheden fra synderen med det samme, frem for at få den af synderens tidligere kammerat efter 4 måneders løgn og hemmeligheder....
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
la0sla0sSkrevet 22/02-05 19:02, rettet 22/02-05 22:23 
Jeg vil gerne udtrykke min medfølelse med dig, det må være hårdt.. især med barn og det hele.

Jeg har personligt aldrig prøvet at være i midten af den slags på alle forskellige måder. Men jeg vil dog sige, at du skal være meget fornuftig med dit valg. At han har dummet sig så meget som man kan, det er der ingen tvivl, men hvis der er kærlighed begge veje, så er det værd at kæmpe for.

Jeg vil ikke forsvare ham, det kan man ikke, men det er netop svært når man ikke kender forholdene, men det er vigtigt, at se på hele ens situation. Med det mener jeg, at man ikke skal se på sig selv som den der er problemet eller uattraktiv. Du skal nok heller ikke se på ham, som et monster der pludselig har ændret sig. Først og fremmest må du erkende, at øv bare nogle gange sker, også utilsigtet øv. Ikke dermed sagt at man skal stå til, man skal gå imod det, men man må heller ikke smide alt overbord. Og kan et forhold komme over den slags, tror jeg det vil blive det stærkere. Sådan er det med forhold.

Selvfølgelig har du alle bekymringerne med barnet, men først og fremmest bør I ikke blive sammen kun for det, det gør ikke noget bedre.

Jeg ved ikke om det her kan trøste, men måske sætte lidt i perspektiv. Jeg håber du kommer så ubrændt igennem det her som muligt. Det er selvfølgeligt umuligt at undgå forestillinger, men du kan ikke bruge dem til andet end de dårlige beslutninger. Forestillinger er ubrugelige, de er kun brændstof for ubehag. Ikke at det er forkert at have dem, de må bare ikke tage over.

Endnu engang håber jeg at du beslutter det rigtige, hvad det så end er for jeres situation, og det kan kun gøres på den rigtige baggrund. Og sørg for at tale sammen, om og om igen til det bliver tungen-ud-af-vinduet irriterende...

Og det er ok at være sur og ked.
Hvad sker der?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/02-05 20:19, rettet 22/02-05 22:07 
Blossom>
Jeg er selvfølgelig såret og skuffet, men jeg hader ham ikke (endnu).

Du burde måske hade ham. Det han har gjort er jo totalt utilgiveligt. At sætte den man "elsker" i anden række er bare ikke i orden. Selvfølgelig kan han på en eller anden måde gøre det godt igen, spørgsmålet er bare om det er det værd. Sket er sket! Der må jo være en grund til at han gjorde som han gjorde. Eneste grund jeg kan se hvorfor I skulle finde ud af noget er jeres fælles barn. Stay together for the kids.

EDIT: Ikke for at snage, men hvordan fandt du ud af det?
Home is where the hardware is..
quadquadSkrevet 22/02-05 20:26 
Søgaard din udtalelse bærer jo præg af en vis uerfarenhed inden for emnet. Det er naturligvis altid dejligt at kunne komme ud med sådanne følelser, som ofte bliver indestængte grundet deres kraft. Problematikken er som i alle forhold hvor utroskab har fundet sted, om det er værd at bygge videre på. Længden af forholdet, delte interesserer for at fortsætte forholdet (Børn, kærlighed) og i hvilken grad tilliden er blevet brudt - er forhold som sat mod hinanden, skulle kunne give et klart billede af den optimale fremtidige fortsættelse for jer begge.

Når det kommer lidt på afstand, og I får snakket om det - bliver din beslutning sikkert også meget mere klar. Det vigtigste er vel bare at du ikke allerede udelukker ham nu.
HardballerHardballerSkrevet 22/02-05 20:30, rettet 23/02-05 09:22 
Det lyder da ikke ligefrem fedt, og kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det må føles..
Det han har gjort, er jo virkelig noget møg, og meget svært at tilgive.. Så er det du skal finde dig selv, "se" hvad han har at byde på, og om noget lign. kunne ske igen..

At blive sammen pga. børn, er kun en dårlig idé.. Forældrene vil højst sandsynligt kun skændes, og det er jo ikke fedt for barnet..
Jeg lever selv med skilte forældre, og har slet ikke noget problem i det.. Så det er IMO en af de sidste grunde til at man skal blive sammen..

Men held og lykke, da..
MarcusMarcusSkrevet 22/02-05 20:44, rettet 22/02-05 22:16 
Jeg har ikke umiddelbart nogle gode råd med hensyn til den triste og desværre langt fra sjældne situation. Jeg vil som andre har nævnt også tage barnet med som en vigtig del af overvejelsen men det ved du jo uden tvivl også selv er en vigtig faktor. Da jeg ikke selv har haft nogen kæreste på noget tidspunkt så er det lidt for svært at sætte sig ind i en så avanceret og følelsespræget konflikt. Jeg kunne dog forestille mig at du instinktivt selv vil finde ud af hvad der er bedst for dig ud fra alle de elementer som spiller ind som os herinde ikke har en chance for at sætte os ind i da forholdet som andre forhold er unikt.

Ved han at du har fået det at vide?
Hvor er du nu?

Søgaard>
En gang en stodder, altid en stodder!

Dette er et synspunkt jeg er klart uenig i da jeg finder det pessimistisk og deterministisk. Selvfølgelig er man stadig ansvarlig for sine tidligere handlinger men at sige at man ikke kan forbedre sig synes jeg på alle måder er forkert. Hvis alle havde det synspunkt ville alle stort set være stoddere på en eller anden måde givet at de har lavet en negativ handling engang. Selv synes jeg at disse handlinger opvejer hinanden hvorfra et menneskets værdi kan vurderes.
Tilgivelse er for mig vigtigt, jo ældre personen der gør dog negative handlinger mindre tilgivelige da personen burde være mere ansvarlig og vis hvis han fx. er 58 fremfor 16.

Hvis vi dømte mennesker ud fra en eneste handling virker det nærmest også som om at vi stempler dem som født onde og uden mulighed for forbedring. Hvis mennesker selv oplever dette, at alle behandler dem som noget laverestående og håbløst så giver det ikke menneskerne lyst og mod til at forbedre sig og derved forværres problemet da de måske accepterer at de fx. har en skæbne som er dem pålagt af gud hvori de skal lide og gøre skade.

<Tilføjelse>

Blossom>> Personligt ville jeg prøve at være væk fra ham i noget tid og på den måde finde ud af hvad han vil gøre for at vinde dig tilbage og om du virkeligt (stadig) elsker ham.

Men barnet komplicerer forholdene en hel del. Du kan jo evt. "tage på ferie" med ham hvilket ikke er løgn da det reelt ville være en ferie hvor du i mellemtiden skal finde frem til løsningen for dig/jer.

Igen, hvordan forklares det at far ikke tager med? Hmm...løgne er aldrig en god idé som jo netop er det han har gjort så længe som gjorde situationen langt værre. Men hvordan det forklares ved jeg umiddelbart ikke.

<Tilføjelse>

Blossom>
at han har været i seng med en af hans kammeraters kone (d. 25/10/04)

Det havde jeg helt overset. Ved hans kammerat det, hvis ja hvad siger han til det? Hvis han også er en af dine kammerater så er det oplagt at tale med ham om sagen da han jo så netop har opdaget noget relativt identisk.
jaesjaesSkrevet 22/02-05 21:12 
la0s>
Men jeg vil dog sige, at du skal være meget fornuftig med dit valg. At han har dummet sig så meget som man kan, det er der ingen tvivl, men hvis der er kærlighed begge veje, så er det værd at kæmpe for.

Helt enig. Utroskab er forfærdeligt, men der kan være mange årsager til det, og det behøver ikke betyde, at forholdet må stoppe (det er så min holdning, mange andre har nul tolerance i den retning).

Det store problem efterfølgende er så desværre tillidsbruddet. Lad os sige, at han fortryder helt vildt og ønsker at fortsætte forholdet med dig, Blossom, og du trods alt også ønsker dette. Ja, så kræver det naturligvis, at du kender ham så godt, og er så god en menneskekender, at du kan afkode, om han siger det for at redde sin r*v, eller om han virkelig mener det, og at han ydermere med stor sandsynlighed ikke vil falde i en anden gang. Held og lykke.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/02-05 21:57, rettet 22/02-05 22:10 
Marcus F.M>
Dette er et synspunkt jeg er klart uenig i da jeg finder det pessimistisk og deterministisk.

Selvfølgelig kan man forbedre sig. Med mit statement mente jeg blot, at en handling er en handling, sket er sket, etc. (Har desuden rettet det i mit tidligere indlæg, så det ikke skaber flere misforståelser).

Wagner>
Søgaard din udtalelse bærer jo præg af en vis uerfarenhed inden for emnet.

Det var da det værste hø jeg længe har læst. Hvorfor er mine erfaringer dårlige end dine? Man har altså kun erfaring inden for "emnet", når man giver råd som "åhh, giv ham tid" og "det hele skal nok gå"? Hvorfor skal det hele være så kliche. I sidste ende er det op til hende selv (Blossom) hvad hun føler for. Jeg giver blot mit syn på sagen, så jeg vil sætte pris på hvis folk som dig kunne se at det ikke er alle, der prøver at sovse tingene ind i bortforklaringer.
Home is where the hardware is..
la0sla0sSkrevet 22/02-05 22:38 
Burde det her ikke handle om Blossom istedet for andres fine følelser om hvorvidt noget er sovset ind eller uden erfaring?
Hvad sker der?
Wired NickyWired NickySkrevet 22/02-05 22:45 
Der en en meget personlig sag.

Jeg kan kun tilføje min egen mening, nemlig at tillid er afgørende. Når den er brudt, kan det være meget svært at "genfinde" hinanden.
Lunch is for wimps.
MarcusMarcusSkrevet 22/02-05 22:48, rettet 22/02-05 22:52 
Jeg synes nu ikke at kommentarerne er specielt irrelevante.

Søgaard kommer med hans syn på sagen. Wagner starter sit syn på sagen ved at tage modsatte standpunkt. Søgaard forsvarer sit standpunkt. Jeg forklarer hvorfor jeg er uenig i et af Søgaards postulater da det har relevans for Blossoms fremtid da jeg går ud fra at et af målene med emnet er vores gode råd. Søgaard forklarer hvad han mente.

Rådene bliver diskuteret og der bliver stillet spørgsmålstegn ved om et eller andet nu også er det bedste/vigtigt.
la0sla0sSkrevet 22/02-05 22:55 
Ja det er bare mere at den slags uenigheder som nu har tendens til at overtage en hel debat. Jeg er også faldet i nogle gange. Det var mere det
Hvad sker der?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/02-05 23:56 
la0s>
Burde det her ikke handle om Blossom istedet for andres fine følelser om hvorvidt noget er sovset ind eller uden erfaring?

Slap nu af. Folk havde åbenbart et "problem" med mine udtalelser, hvilket jeg da selvfølgelig ikke vil lade mig gå hen over hovedet.

Selvfølgelig vil der komme en debat ud af tingene, når flere mennesker kommer med forskellige synspunkter.

Blossom kan så håndplukke de elementer HUN finder relevante.
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/02-05 00:08 
Blossom - For what it's worth.. Så har du sgu min sympati:(

Sådan noget er virkelig ****ed up!

Jeg kommer selv fra en familie hvor utroskab kørte fra en tidlig alder. Min far var selv typen der sov udenom med tons af kvinder, og det sårede selvfølelig min mor og lidt mig selv(5 år dengang)!

Held og lykke til dig og din søn, i hvad end hvilket valg du vælger, at gøre i den her situation!
Well crucify the insincere tonight...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 23/02-05 00:23 
Pyha, det var sku en grimmer en den, har aldrig selv været ude for det(tror jeg da ihvertfald), men har dog selv været en trold i mine yngre dage(16/19 år), tror mere det dengang hvar fordi at man skulle hævde sig overfor sin omgangskreds :-/
Men din situation er godt nok ikke særlig fed når det ligefrem har været flere gange og ikke "bare" en én gangs "smagsprøve", hvem siger ikke hun er med rogn nu? :-/
Det aller værste er vel i virkeligheden nok at i har to børn sammen, og det kan godt blive et problem hvis i ikke kan tåle synes af hinanden, så hvis ikke i finder ud af det sammen, så værfor guds skyld venlige overfor hinanden når de små er til stede, har selv prøvet det da jeg var papfar i tre år, puha hvor sådanne bølger kan gå højt :-/
Men du har al mulig sympati fra min side af ihvertfald, og skulle du en dag vælge at flytte væk fra ham af, også selv om det kun er for et stykke tid, kan jeg anbefale det helt sikkert.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BlossomBlossomSkrevet 23/02-05 08:56, rettet 23/02-05 08:58 
Hmm.

Jeg vil prøve at svare ud fra et samlet overblik over de svar der er kommet.

Det bliver nok blandet lidt sammen...

Min "mand" er meget speciel hvad angår følelser, moral og forpligtelser..
Det har han altid været.

Til jer der ikke ved det, så er jeg 24, og han er 43..
Vi har levet sammen siden jeg var 18.
Han har 3 børn fra tidligere ægteskab, som også blev brudt på grund af 1½ års utroskab fra hans side.. (hun var heller ikke nogen engel)

Jeg har det sådan, at der er flere forskellige måder at være utro på, og i mine øjne er nogle situationer lettere at tilgive end andre..

Man kan være pi..efuld og "komme til" at være sammen med en anden for en nat.
Man kan være ædru og på grund af en given situation "komme til" at være sammen med en anden utilsigtet.. For derefter at fortryde.. Tage hjem .. fortælle man har lavet noget l..t, og derefter ikke have noget med den anden kvinde at gøre igen.

Min "mand" har et hus 30 km fra hvor vi bor, som han lejede ud til en mand (og hans kone), som han blev rigtig gode venner med. De har bl.a. købt et sommerhus sammen.
D. 25/10 var han ude og besøge konen, angiveligt for at drikke kaffe med hende, og snakke, da de 2 havde en del knas i forholdet, og konen var ked af det..
Mens de sidder og snakker, bliver hun ked af det, og han begynder at holde om hende for at trøste hende...
Det udvikler sig til at de begynder at kysse, og de går derefter ovenpå og.....

D. 25/10 04 var jeg samtidig på vej ned i byen med min "mands" ældste datter, men skule have nogle penge ved hendes far, som jeg ikke kunne få fat i, og som jeg ikke anede hvor var henne.

Jeg fik en eller anden fornemmelse i maven (jeg vidste at de 2 to gik og skrev en del sammen, hvilket jeg i forvejen havde det skidt med), og kørte til vores andet hus...

Og lige som jeg får parkeret bilen ude foran huset og stiger ud, kommer "manden" rendene ud af døren.

Jeg konfronterer ham med hvad f....n han laver dernede, og om hendes mand er hjemme (min mand havde været væk ca. 3 timer) Hvilket han bliver ved med at sige at han er, og hans bil holder der også.

Jeg er sur og ked af det, og kører derfra.
På vej hjem i bilen, ringer jeg til kvindens mand, og der kommer det første chok... Han er på arbejde..

Da jeg kommer hjem er jeg parat til at smutte..
Jeg hader løgn og hemmeligheder, for det er simpelthen så lavt og sårende at man ikke kan stole på den man lever sammen med.

Han tigger og beder mig om at blive , og efter snak frem og tilbage med min mand og kvindens mand ( som også er utryg ved situationn, men alligevel overbevist om at de bare har siddet og snakket.. For hans kone kunne i hvertfald ikke finde på sådan noget), så bliver jeg og vi tager det for gode varer at de ikke har lavet noget..

Ca. 1 mdr. senere, ser jeg tilfældigvis hans telefon udskrift, og finder der ud af, at han har haft en masse lange samtaler med kvinden, og skrevet ca. 200 sms'er med hende på 3 uger. (min mand skriver normalt aldrig.. Heller ikke til mig), og så tager jeg fat i hendes mand (kvinden er i mellemtiden flyttet fra ham), og fortæller det.
Vi har en kæmpe konfrontation med min mand, mig og hendes mand..

Han havde nemlig også på fornemmelsen at der foregik noget, da min mand havde været så dum at sende en besked til ham i stedet for konen, som startede med : Hej smukke..
(og alt det her foregår ca. 1 mdr efter at de har været i seng sammen)

Der bliver snakket kraftigt frem og tilbage, men begge 2 hævder stadig at de ikke har laet noget...

Hendes mand fortæller dog, at han ved at min mand har været derude flere gange efter d. 25/10 (på det her tidspunkt aner vi intet om utroskab)

Tjah... Det ender jo med at jeg bliver, da jeg intet bevis har for hans utroskab, ud over fornemmelsen af, at der er foregået en del mere mellem dem end vi ved.

Ugerne går, og så bliver det d. 21/2 05 (igår)
Hendes mand (eks..De er stadig fra hinanden) kommer ud til os, men det er jo meget normalt, da de jo er venner...
Da min mand sidder og snakker med en anden, sidder jeg og snakker med hendes mand.. Og der er intet...

Men pludselig en halv time senere, da vi 3 er selv, siger han pludeslig at han flytter fra vores hus, så snart han har fundet noget andet..
Han kan simpelthen ikke holde ud at være i stuen (ovenpå)
Han holder en lille pause og siger: For det var jo der du lå og kn...ede min kone..

Total stilhed.. Jeg har lige fået en betonklods på størrelse med rundetårn smidt i hovedet...

Han indrømmer osv..

Det viser sig at han har betalt hendes indskud i hendes nye lejlighed.

Hendes mand (eks) fandt ud af det, da hun samme morgen (21/10 igår) om formiddagen lagde en fælde for min mand mens hendes tidligere mand sad ved siden af...
Hun ringede og sagde at hun savnede ham, og om han ikke snart kom og besøgte hende igen.. Og til det svarede han jo..

Nu hævder min mand at det var på grund af de penge hun skyldte at han sagde jo til at komme ud til hende...

Nu har i historien, så vidt muligt.
Jeg håber i kan finde hoved og hale i den, for det er lidt indviklet..

Min mand siger at han er ked af det der er sket og at han elsker mig...

Men.. Hvis han havde været så ked af det, så ville kontakten efter min mening være blevet brudt efter d. 25/10.. Han ville ikke være blevet ved med at besøge hende eller have lånt hende penge..

De påstår stadig begge 2 at det kun er sket den ene gang..

Men hvad angår mig..

Nu sidder jeg her og skriver igen.. Dagen efter at jeg fik smidt rundetårn i hovedet..

Jeg føler stadig intet.. Jeg er helt tom..

Tvivlen om, om det kun er sket den ene gang..

Den manglende forståelse af, hvorfor han blev ved med at skrive/ringe/besøge hende..

Tanken om.. at han sidder og siger at han elsker mig og at hun ikke betyder noget, bare fordi han ikke vil have jeg går.. Men IKKE fordi han virkelig elsker mig..

Følelsen af, ikke at kende den mand man har lavet et barn med, og boet samen med i 6 år..

Følelsen af ikke at betyde noget.. Af at ens krop ikke er noget værd.. At man bare ikke er god nok...

Det er sådan jeg har det...

Og til Laos:

Hvad angår billederne.. Ja så ville jeg ønske jeg havde en "brain-deleter".. men faktum er at det fylder ufatteligt meget , og at man ikke er herre over det..
Det tror jeg er ganske naturligt når man virkelig elsker én der har gjort sådan over for sig.

Hvis jeg skal skrive det i ord.. Ja, så sidder man og spiser i takt med at hans hånd glider op ad hendes lår inde i ens hoved..
Man kan se det hele i detaljer.. Og føj hvor man har det dårligt og er ked af det..

Man var jo ikke god nok til den man elskede..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
la0sla0sSkrevet 23/02-05 10:12 
Blossom>

Man var jo ikke god nok til den man elskede..

Forkert! Han er ikke god nok til dig! Færdig slut.

Når du fortæller historien på denne måde er det noget andet, især når han er ældre. Især fordi han burde vide bedre, og ikke bare har handlet efter sin ungdommelige lyst. Måske har det bare været af lyst, men han burde tøjle det.

Jeg kan godt forså du føler dig tom, det er vist et shellshock-agtigt syndrom. Så kommer det hele lidt efter lidt... jeg håber virkelig at du finder ud af det her.

Når man hører historien, så er det ham der dælme skal kæmpe for at få dig tilbage.

Jeg vil ikke sige op med humøret for det er bare ordgejl, det kan du ikke bruge til noget, men du virker som en kvinde der ved hvad du skal gøre. Er ret beslutsom osv.

Men det er ham der ikke er god nok, dig er der intet galt med... det er ham, ham, ham!
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 23/02-05 10:35, rettet 23/02-05 13:21 
Det har ikke noget at gøre med om man er god nok. Det er en åndsvag kæresteting at gå og tænke sådan hele tiden, undskyld. Faktum er jo at man ikke SELV tænker på den måde, så hvorfor skulle ens kæreste?
Det er svært at være 100% monogam, og nogle gange dør et forhold ud, og man har mere lyst til at være sammen med en anden. Og hvis han har så meget lyst til at være sammen med en anden, at man rent faktisk er det, så holder ens forhold ikke længere, og enhver burde kunne se at det er på tide at slå op.
Når man har gjort den slags, skal man naturligvis sige det med det samme. At han har gjort det skjult for dig, er det værste, man overhovedet kan gøre i et forhold. Personligt ville jeg aldrig kunne tilgive min kæreste, hvis hun gjorde det.
Alene at han har såret dig på den måde, er jo bevis på du SLET ikke betyder nok for ham..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 23/02-05 13:19, rettet 23/02-05 13:53 
Min eventuelle sympati for din mand er dalet drastisk efter jeg har læst den længere begrundelse og han virker gennemsyret af negative elementer som han ikke VIL tøjle.

Som Laos siger er det 100% hans fejl. Hvis han er utilfreds med dele af ægteskabet eller ægteskabet generelt skulle han sige det til dig eller blive skilt etc. Han skal ikke handle først og derefter lyve overfor dig og hans ven flere gange.

Som Sumez siger ville jeg heller ikke blive ved ham.. Når man går med til et ægteskab så bør man også acceptere monogami og ALDRIG bryde det. Hvis det så absolut skal brydes og fortrydes enten af begge parter eller den ene så skal det som nævnt foregå via et beslutning og ikke ved at handle først. Altså, igen ikke nogen fejl fra din side.

Laos >
Ja det er bare mere at den slags uenigheder som nu har tendens til at overtage en hel debat. Jeg er også faldet i nogle gange. Det var mere det

Ok. Ja. Samme her.
BlossomBlossomSkrevet 23/02-05 15:20 
Lige en lille rettelse:

Jeg kan godt forstå at det bliver misforstået på grund af den måde jeg skriver, men vi er ikke gift.
Jeg har dog kaldt ham min mand i flere år, da vi har levet sammen så længe..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
MarcusMarcusSkrevet 24/02-05 10:01 
Ok, men det ændrer stadig ikke situationen særligt meget når i har fået et barn og har levet sammen så længe.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/02-05 12:21 
Måske ikke følelsesmæssigt.
Home is where the hardware is..
TurricanTurricanSkrevet 24/02-05 13:29 
En gang stodder, altid stodder. Fandme ja.

Mine mange år på markedet har kun bekræftelse tilovers for ovenstående. Der er bare nogen(mænd og kvinder) som ikke kan holde fingrene i lommerne, selvom de har en partner de elsker meget højt. Sørgeligt men sandt.

Det er sikkert hårde ord for dig Blossom, og jeg kan jo heller ikke sige andet end at det blot er min mening, og ikke andet. Men du står i en rigtig træls situation, og gu er det ikke nemt.

Du bliver nødt til at tage med i dine fremtidige overvejelser, at hvis han kunne gøre det før, kan han også gøre det igen. Kan DU leve med det?

Ligemeget hvad du vælger der skal ske i fremtiden, skal du huske at du er første prioritet. At blive sammen for børnene er simpelt hen det værste bull der nogensinde er sagt, for hvis forældrene ikke er glade smitter det af i meget værre grad på børnene, end to velfungerende forældre der ikke bor sammen. Jeg taler af personlig erfaring.

Jeg ved ikke om du kan bruge ovenstående til noget, men hårde tider kræver vanskelige beslutninger, og du skal have god vind herfra.
The Gods pause for a moment...
PaenPaenSkrevet 28/02-05 09:27 
Der er ting i denne verden, som ikke kan tilgives og stadig noget som ridderlighed og stolthed.

Jeg synes (fra det du har skrevet på playright)at du virker som en meget sød og ærlig pige. Du er kun 24 år og har hele dit liv foran dig.
Jeg er ikke kendt som "idiotens beskytter", så min mening er:

Forlad ham!

Der er selvfølgelig et barn i dette, men i gør ham ikke en tjeneste ved at blive sammen, hvis i aldrig ville kunne komme over det her. Det vil blot ødelægge jeres og hans liv i længden.
Lóriens blade falder ikke forgæves
Michael_Michael_Skrevet 28/02-05 09:46 
Dawn>
Forlad ham!

Det er udsagn som ovenstående der mange gange gør nettet og især fora meget farlige.
Ting der bliver sagt i god ånd, men uden medansvar.

Det er helt fint at søge trøst og sympati blandt "venner" på nettet, men jeg tror at tiden mere er inde til at Blossom taler med familie og "rigtige, fysiske" venner.
Man skal aldrig give råd af eksistensiel natur over nettet.
BlossomBlossomSkrevet 28/02-05 10:03, rettet 28/02-05 10:53 
Palmer Eldritch>

Det er helt fint at søge trøst og sympati blandt "venner" på nettet, men jeg tror at tiden mere er inde til at Blossom taler med familie og "rigtige, fysiske" venner.


Jeg forstår til fulde hvad du mener, men ville dog lige sige at fra mine fysiske venner og familie, får jeg ikke andet end end forudindfattet mening, såsom, hvor er du dum hvis du bliver osv.

Jeg er glad for netop at kunne skrive om det på dette forum, da jeg får mange forskellige svar retur.

Selvfølgelig er der mange der synes jeg skal smutte, og det kan jeg sagtens følge dem i...
Havde min veninde for 14 dage siden fortalt mig det samme om hendes kæreste, så havde jeg med det samme sagt til hende, at hun skulle se at finde sig en anden..

Ens meninger om ting ændrer sig nogen gange når man først selv står i situationen.

Det har altid været en meget skarp holdning hos mig selv, at utroskab kunne slet ikke tolereres, og at jeg ville smutte med det samme, og der er da heller intet der er sikkert endnu..
Jeg vil bare ikke tage beslutningen fra den ene dag til den anden.
Jeg vil hellere lade ham tage den for mig ved at vise mig hvad han egentlig har tænkt sig nu, og ved at se om han selv vil gøre noget for at blive den kæreste som han selv siger han ønsker at være.

Jeg sidder selvfølgelig ikke og er totalt naiv og tror at han bare ændrer sig, for det er desværre sjældent at mænd ændrer sig, men jeg vil dog give ham chancen for at kæmpe for sin familie.

Samtidig skal det dog siges at mit bæger af tolerance er fyldt til bristepunktet.
Hvis mine forventninger/forhåbninger ikke indfries, så har jeg fortjent bedre... Så langt er jeg kommet.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/02-05 10:05, rettet 28/02-05 10:06 
Well - Jeg ved bare at som et barn der har siddet i midten af to voksne der går til par psykolog, så er det virkelig nedtur:/ Det er RIGTIG mange år siden nu, men det var pænt grumt alligevel.

Det her vil lyde corny og falsk, men...


... Please think of the children.
Well crucify the insincere tonight...
Michael_Michael_Skrevet 28/02-05 10:28 
Blossom>
Det har altid været en meget skarp holdning hos mig selv, at utroskab kunne slet ikke tolereres....

Jeg har det på samme måde. Ingen slinger i valsen accepteres.
Sådan er jeg, men det betyder også samtidig, at man skal passe ekstra meget på med de gode råd når modtageren er særligt sårbar, og muligvis en anelse ude af balance.

Og som du selv skriver skal/kan beslutningen ikke tages fra den ene dag til den anden.
SumezSumezSkrevet 28/02-05 10:35, rettet 28/02-05 10:36 
Som Palmer siger, ingen af os kan på nogen måde kende din situation godt nok til at give et værdigt råd. Men jeg vil personligt mene at har ens samlever været utro, vil det gå ud over resten af den tid, man er sammen. En af de rigtigt svære ting i et forhold er altid at slå op i god tid. Tit kan begge parter ikke finde ud af at give slip, fordi man altid vil have noget for hinanden. Men det kan også gå helt galt, hvis man piner sig selv ved at leve under uretfærdige forhold.

Og så til Valkyries indskud: Jeg var godt nok selv teenager, dengang mine forældre blev skilt, men jeg vil så mene at det ikke har taget på mig overhovedet. Tror det kommer meget an på hvordan det foregår.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 28/02-05 10:50 
Jeg ville personligt ikke kunne acceptere, hvis min kæreste var mig utro. Lige meget hvor mange følelser, der så er indblandet, så er der kun en vej for mig - ud med personen!.

Har den ene først været utro, vil det altid kunne ske igen. Den anden vil helt sikkert gå rundt med tanken, om det nu sker igen, hvis 'snyderen' er ude i byen alene.

Det er netop grunden til, at jeg aldrig ville kunne acceptere, hvis min kæreste var mig utro. Selvom det måske vil gøre ondt i noget tid, at give slip på den anden, så lærer man at leve med det.

Dårligere undskyldninger ville jeg i hvert fald aldrig tage for gode varer. 'Jeg var fuld', 'han/hun betød ikke noget for mig', 'det sker aldrig igen'. Once a cheater, always a cheater.

Jeg føler med dig Blossom, men jeg har også kun et råd: Smid ham ud med det samme. Ja, der er et barn indblandet, men som andre skriver, så vil det smitte af på barnet, hvis i to voksne går rundt og ikke har det godt sammen. Så hellere to forældre, der har det godt hver for sig.
What is the Matrix?
HardballerHardballerSkrevet 28/02-05 14:12 
Valkyrie>
Well - Jeg ved bare at som et barn der har siddet i midten af to voksne der går til par psykolog, så er det virkelig nedtur:/ Det er RIGTIG mange år siden nu, men det var pænt grumt alligevel.

Det her vil lyde corny og falsk, men...


... Please think of the children.

Jeg har også selv været igennem det, og har overhovedet ikke haft noget problem med det..

Selvom det måske er lidt hårdt for børnene, så kommer de jo over det.. Det er vel bedre, end at Blossom skal have hendes liv ødelagt af en hun slet ikke kan sammen med..
MarcusMarcusSkrevet 28/02-05 14:56, rettet 28/02-05 15:36 
Hvis Blossom går fra ham så undgår barnet netop også disse samtaler....ergo er Valkyrie vel ikke imod det?

Og jeg forstår ikke hvad i mener med at det er sket en gang og kan ske igen/en gang stodder altid stodder. Ja, selvfølgelig KAN det ske igen, men det KAN vel også ske for enhver anden. Mennesker ændrer sig, både til noget mere negativt og noget mere positivt.
JAAJAASkrevet 28/02-05 15:34, rettet 28/02-05 15:44 
Enfen>Once a cheater, always a cheater.

Ugh. Spar os Ricki Lake parolerne, der alligevel ikke er andet end hule ord, der skal få folk til at føle, at de er nået frem til en eller anden universel sandhed, som de så kan klynge sig til. Det er noget forfærdeligt pladder.

Jeg var frisk væk utro, indtil jeg var omkring 25, men jeg er et menneske i konstant forandring, og i de efterfølgende år gik nogle ting op for mig. De sidste ti år har jeg så ikke været utro, og ville ikke kunne vende tilbage til tidligere tider.

Jeg er altså ikke den eneste, der bliver voksen i den henseende.

Ikke alle opnår samme "åbenbaring", og om Blossoms mand gør det i dette forhold, eller slet ikke, kan vi kun gøre os formodninger om.
enfenenfenSkrevet 28/02-05 17:13 
Nu ser jeg ikke talk shows, så jeg kan ikke udtale mig om det. Jeg har bedre ting, at bruge min tid på :)

Mit 'Once a cheater, always cheater' udtryk er kun ment for det pågældende forhold. Ikke om personen senere (nye forhold) laver sig om, og derfor ikke længere er utro.

Har en person allerede været utro i forholdet, så er sandsynligheden for, at det samme sker igen stor.
What is the Matrix?
JAAJAASkrevet 28/02-05 17:50 
Det tror jeg i mange tilfælde er rigtigt. I hvert fald har personen vist, at forholdet ikke er vigtigt nok for ham, til at han vil holde sig på den rene sti, og det giver selvfølgelig grundlag for nogle overvejelser.
SumezSumezSkrevet 28/02-05 18:02, rettet 28/02-05 18:02 
Det er egentlig ret irrelevant om det vil ske igen. Problemet er, at det ER sket.
Den slags kan bare ikke undskyldes.
I grunden, er der faktisk ikke meget, jeg vil acceptere en undskyldning for, når vi ikke snakker trivielle ting, som en person, der kommer til at træde mig over foden i Bilka. For den slags er altid et tegn på manglene hensyn, uanset om det er gjort med fuldt overlæg eller ej (og har man ligefrem været sammen med en anden kvinde, er der jo ikke nogen tvivl), og det kan ikke undskyldes. Man KAN forbedre sig, men det vil ikke ændre fortiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig