X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shadow Hearts: Covenant


Svar
Per SPer SSkrevet 21/02-05 21:05, rettet 22/02-05 00:18 
Jeg sad og kiggede lidt på Shadow Hearts: Covenant (PAL), 2 disc opfølgeren til Shadow Hearts. Primært for at tjekke om det virkede, promo versioner er ikke altid lige optimale, og så for at se om det overhovedet fængede.

Det alternative Første Verdenskrigs univers virker da også ret fascinerende og jeg kan se, efter et hurtigt kig i P:R arkivet, at originalen fik en hæderlig modtagelse af de danske anmeldere. http://www.playright.dk/arkivtitel.php?id=2204

Derfor er kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen herinde der ser frem til spillet? Indtil videre - virker - det som at både gameplay og historie er i orden.

Husk at det bliver vist frem på Spilfestival 2005 på lørdag.

Shadow Hearts: Covenant
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 21/02-05 21:21 
Per S>
originalen fik en hæderlig modtagelse af de danske anmeldere.

Sikke nogle kloge anmeldere ;)

Personligt glæder jeg mig til at se det. Jeg synes generelt det første spil virker meget undervurderet. I hvert fald synes jeg det var en af de bedre RPG-oplevelser på PS2, selvom det ikke virker som om det har ret meget status. Hvilket måske skyldes "katastrofen" Koudelka fra samme udvikler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/02-05 21:37, rettet 21/02-05 21:37 
Det gamle Shadow Hearts skulle være halvdårligt, mens Covenant skulle være et ret godt spil. Er det ikke lang tid siden (~et halvt år), Covenant kom i PAL?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 21/02-05 21:38 
Ehhh. Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/02-05 21:41 
Hm. Det er i hvert fald en del måneder siden, folk gik og snakkede om det.
Var det ikke også Covenant, play.com fejlagtigt havde givet en forkert pris på et tidspunkt?!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 21/02-05 21:45, rettet 21/02-05 21:49 
Det var en anden, lignende side.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 21/02-05 21:55 
Covenant udkommer vist i starten af marts.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Per SPer SSkrevet 21/02-05 22:20 
Derfor jeg linkede til P:Rs egen infoside på spillet *host*. :P
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JAAJAASkrevet 21/02-05 23:19, rettet 21/02-05 23:21 
Det første spil rangerer jeg også som et af de bedste RPG'er til PS2. Ikke at der er ret meget konkurrence.

Covenant skulle være endnu bedre, så jeg ser selvfølgelig frem til at prøve det. Først har jeg dog Suikoden IV og Xenosaga at komme igennem.
3of193of19Skrevet 21/02-05 23:21 
Covenant rox da sox. Det er vist alt der skal siges. Har spillet US udgaven.
Det kan betale sig at have spillet etteren da der er ret meget refereren til ting der skete der, men det kan udemærket spilles isoleret.
Super persongalleri, gode stemmer, specielt Joachim.
Per SPer SSkrevet 22/02-05 00:04, rettet 22/02-05 00:17 
Ja, jeg noterede mig også de gode engelske stemmer.

Jeg skulle lige vænne mig til det unikke Judgement Ring kampsystem. Man lære det dog hurtigt og det gør kampene mere intense.

Desværre har jeg aldrig spillet Shadow Hearts, selvom det passerede igennem mine fingre i sin tid. Det kan godt ærge mig lidt nu. Spillet er ikke så nemt at finde mere.

Shadow Hearts
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 22/02-05 00:14 
Ja, det blev jo dumpet rundt omkring til 100 kroner for et par år siden.

Glæder mig at voice actingen er god i 2'eren. På enkelte punkter var den VIRKELIG dårlig i 1'eren. Endnu værre end i Star Ocean 3 ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MrMagnetMrMagnetSkrevet 23/02-05 16:57 
Jeg er kommet igennem US versionen af Covenant, og synes faktisk at det er ret godt. Verdenen fungere rigtig godt, og mange af karakterene og (hoved) fjenerne er gode og solide. Judgement ringen virker udemærket, det bliver dog en smule trivielt til sidst i spillet.

Jeg kunne godt savne en større frihed i dannelsen af de evner personerne har. A la Final Fantasy spillene der altid plejer at have noget man kan rode med, blive god til og planlægge når karakterene stiger en level. I Covenant sker der ingenting når en karakter stiger i level.

Der er desvære ikke meget at tage sig til bagefter hovedplottet (altså i form af subquests osv.). De eneste quests der er, er at finde de bedste våben til hver karakter, og det er ofte alt for nemt.

Jeg kan heller ikke rigtig se nogen god grund til at levele op. Når man er kommet igennem den obligatoriske del af spillet er man rigeligt rustet til de sidste par kampe, og alle kampe i sidequests (måske lige bortset fra karakterspecifike kampe med karaktere man slet ikke har brugt).
Per SPer SSkrevet 08/03-05 22:09 
Jeg så lige at Spilzonen har været meget positive overfor Shadow Hearts: Covenant. Sumez fik "desværre" min kopi med hjem, så jeg har ikke rigtig haft mulighed for at spille videre.

Medmindre Morten (Sumez) selv er gået i krig med spillet?

Ganske pæn karakter
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-05 00:29, rettet 11/10-05 00:30 
Nogen der har gennemskuet hvordan Dolby Digital 5.1 virker i dette spil? Jeg har slået det til i options og selvfølgelig også i PS2ens main menu.
Recieveren står på optical-in men viser stadig kun Pro Logic II i displayet. Har ikke andre PS2 spil med DD support, men xboxen har altid virket.

Kan det ha nogen indflydelse at jeg først begyndte at bruge optisk kabel ca 10 timer inde i spillet? Lidt ala Star Ocean hvor man kun har én chance for at indstille Pro Logic II korrekt.

EDIT: Ingen af mine DVD film ser ud til at være i mere end Stereo :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 11/10-05 00:34 
Plejer de fleste PS2 spil ikke kun at have 5.1 i videosekvenserne?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-05 00:44, rettet 11/10-05 00:45 
Muligvis. Men det forklarer alligevel ikke mit problem, nu fandt jeg lige ud af at En Verden Udenfor rent faktisk havde 5.1. Men den virker sjovt nok heller ikke. Jeg har også prøvet at skifte S-VHS port omme i reciveren, da jeg ved at der er nogle analoge indgange der ikke vil spyttes ud i Pro Logic (VHS indgangen f.eks.). Men det virkede heller ikke. Nu står den på DVD/OPTICAL, men spytter kun Pro Logic ud. Jeg tvivler på at jeg kan sætte PS2en anderledes op, men har nogen af jer været ude for det samme?
Kan det være kablet? Det er meget tyndt men der står da Sony på... Eller er min PStwo bare en seriøs mandags model?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 11/10-05 00:52 
Hvis du ikke har tilsluttet din PS2 med et optisk kabel til din surround reciever kan du heller ikke få mere end Dolby PR2 ud af det. Du skriver noget om s-video kabel i din reciever?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-05 00:57 
Den er tilsluttet til reciveren med S-VHS kabel (der er 2 indgange og en udgang) til billede og optisk kabel til lyden.

Her kommer et tillægs spørgsmål:

Nu smed jeg så den selv samme film (Verden Udenfor) over i Xboxen, og reciveren skriver både PLII og DD, det er ikke første gang jeg ser dette, men hvad betyder det?
Hvis jeg trykker på knappen "surround" så skriver den Dolby D+PLII Movie (Det er samme knap man skifter mellem Movie, Music, Arena og andet fis på).
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig