X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigste PSP-importsite


Svar
JmogJmogSkrevet 19/02-05 21:46 
Jeg får mere og mere lyst til at importere en amerikansk PSP til marts. Det billigste sted jeg har fundet er dvdboxoffice, som tager 1650 kroner for value pack inklusiv gratis kurerfragt. Er der andre alternativer?
104 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 19/02-05 21:46 
Jeg får mere og mere lyst til at importere en amerikansk PSP til marts. Det billigste sted jeg har fundet er dvdboxoffice, som tager 1650 kroner for value pack inklusiv gratis kurerfragt. Er der andre alternativer?
benny1benny1Skrevet 21/02-05 19:30 
Tror det ikke, da der er jo en fast pris til releasen i Canada og USA.
Hvad skal der til for at kan bruge en US PSP i Danmark, altså sådan rent ledningsmæssigt?
RJKRJKSkrevet 21/02-05 19:34 
Efter min erfaring med DS-køb vil jeg så godt fraråde at handle hos DVD Box Office omkring den slags. Håbløs service.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 21/02-05 19:57 
benny1>
Hvad skal der til for at kan bruge en US PSP i Danmark, altså sådan rent ledningsmæssigt?

Du skal bare have en stepdown converter til opladeren. Men mon ikke man også kan oplade den med Firewire eller lignende?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 21/02-05 20:47 
Du behøver ingen stepdown til den medfølgende oplader da denne kan bruge 100-240v uden problemer.

Så påmonter bare et andet stik på ledningen, eller brug et anden ledning da denne er standard.
JmogJmogSkrevet 21/02-05 21:25 
RJK>
Efter min erfaring med DS-køb vil jeg så godt fraråde at handle hos DVD Box Office omkring den slags. Håbløs service.

Fortæl, fortæl.
RJKRJKSkrevet 21/02-05 21:37 
Main thing er, at man ikke kan se nogen lagerstatus. Man aner intet om, hvad der sker. Og de er ikke ret begejstrede for at svare på mails. Jeg bestilte en DS mere end en måned før US releasen - ingen info om at der skulle være mangel på maskiner - men der skete aldrig noget. Efter gentagne henvendelser havde de en maskine klar sidst i januar (!), men så slettede de min ordre uden varsel, fordi jeg i mellemtiden havde fået nyt VISA-kort (som alle andre i Danmark). Hvilket jeg ellers havde forhørt mig om og var blevet garanteret, ikke ville være noget problem. Jeg fik så "tilbuddet", at jeg kunne bestille igen, og dermed ryge bagest i køen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 23/02-05 15:26 
Ja, det lyder jo ikke betryggende.

Er der så nogen, der kender et site, man kan stole på, som får den til nogenlunde samme pris?
RJKRJKSkrevet 23/02-05 15:34 
Jeg havde tænkt mig at gå efter videogamesplus.ca, men der kan man åbenbart ikke bestille maskinen (US-version), så jeg er faktisk også lidt på bar bund. Men jeg venter hellere på EU-release end bestiller hos DBO...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 23/02-05 16:35 
Du kan bruge dit PS2-strømkabel eller et USB-kabel til at oplade maskinen.

Priserne er kommet ned på ca. 17-1800,- for en japaner på eBay - som jeg tror bliver nogenlunde, hvad den europæiske version kommer til at koste.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JmogJmogSkrevet 23/02-05 17:00 
17-1800 kroner for en lokal maskine kan jeg godt leve med. Problemet er bare hvornår den kommer her. Hvis det bliver April/maj ligesom i Korea, så er jeg glad. Bliver det meget senere end det, hælder jeg nok til en import.
JmogJmogSkrevet 23/02-05 17:46 
Nogen der kan fortælle om pålidelighed, og hvor de sender fra, når det gælder importmadness.co.uk? Deres tilbud er godtnok interessant:

-US PSP Value pack for 150£ (1611kr).
-2dags worldwide shipping ved forudbestilling for 5£ (53kr).

Hvis de sender fra England (og dermed er toldsikre), er det jo et ravende godt tilbud. Ja, det er det vel egentlig lige meget hvad. Med moms kommer vi alligevel ikke højere end den typiske pris for en JP-import.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/02-05 21:22, rettet 23/02-05 21:26 
Lidt offtopic ved jeg godt, men syns bare lige det skulle siges...

I en artikel om PSP i EDGE, february 2005, står der at, selv om PSP hardware vil være global har SONY valgt at lade det være op til de forskelige udgivere om de vil havde region kode på spillet eller ej. Lidt lige som Xbox hvor der også er op til udgiveren om spillet skal være regions bundet.
Så er bare spørgsmålet om hvor vidt de forskellige udgivere vil benytte sig af det?

Men køber man alligevel alle spil i US, for at spare bønner, så er der ingen fare på fære.
SumezSumezSkrevet 23/02-05 21:26 
Jeg troede det var officielt, der ikke var regionslås på?
Hvis firmaerne har muligheden for det, vil størstedelen af spil formentlig blive låst..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 23/02-05 21:31 
Ja, for dem handler det jo om at få penge i kassen. Idéen med at man tage sin PSP med over ALT miste lidt :/
RJKRJKSkrevet 16/03-05 01:14 
Med forsinket EU-udgivelse er dette pludselig meget relevant igen... Nogen der har fundet ud af et eller andet? VG+ sælger stadig ikke maskiner :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JimPPJimPPSkrevet 16/03-05 11:23 
De solgte en lille omgang for en måned siden (var så heldig at få min preorder med :) - I følge "Sidney" fra deres support, vil de prøve at skaffe flere maskiner i denne uge, så der kan blive plads til lidt flere preorders.

Tror det er en god ide at holde øje med VG+ (de sender den udover det med DHL, samlet pris for en value pack + porto blev lige lidt unden 420 CAD)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SonicSonicSkrevet 16/03-05 18:35 
Værd at holde øje med hvis man får nogle skattekroner tilbage :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 22/03-05 15:34 
Er der nogen der har bestilt en fra Lik-Sang, hvor den blev snuppet i tolden?!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ComradeComradeSkrevet 22/03-05 17:15 
Ang. VG+ er det så kun mig, som ikke kan komme ind på den side? Der popper et vindue op med noget Sikkerheds certifikat og så fryser vinduet ellers bare :S
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SonicSonicSkrevet 22/03-05 17:17 
Samme problem her, tror de er deres site der trænger til en mindre update.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 22/03-05 17:23 
I kunne også prøve en anden browser end Internet Explorer. Jeg fik også noget sikkerhedshalløj, men så klikkede jeg på "OK" og fik lov til at se siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JimPPJimPPSkrevet 22/03-05 17:40 
Ser siden meget fint... I Mozilla... uuuuuhm MS fri zone :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
ComradeComradeSkrevet 22/03-05 18:55, rettet 22/03-05 19:01 
Yay, installerede Firefox igen og nu virker det!
Men desværre kan man jo stadig ikke bestille PSP maskinen derinde, er der stor chance for at blive snuppet i tolden når man køber hos Lik Sang?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SonicSonicSkrevet 22/03-05 19:32 
Kunne jeg også godt tænke mig at vide, har nemlig lige bestilt en derfra :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/03-05 19:49, rettet 22/03-05 19:49 
Ja, det er der.

Men kender en hvis PSP slap igennem, men det er vist undtagelserne...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SonicSonicSkrevet 22/03-05 19:57 
Damn, skulle have ventet til VG+ fik dem på lager så :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 22/03-05 21:32, rettet 22/03-05 21:32 
PalleJensen>
Men kender en hvis PSP slap igennem, men det er vist undtagelserne...

Nej du gør ikke - han fik nemli' en told-opkrævning små fire uger efter modtagelsen af pakken :(
ComradeComradeSkrevet 22/03-05 22:29, rettet 22/03-05 22:37 
Hmm vi kan altså konkludere at det er billigst/bedst at importere den fra ...?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SonicSonicSkrevet 24/03-05 16:17 
Wohoo, så er min PSP sendt med UPS Express :D Nu håber jeg så at den slipper uden om tolden, så er jeg jo en glad mand :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 24/03-05 16:54 
Man har jo lov at håbe :)

Men forvent ikke at få opkrævningen med det samme - kan godt gå nogle uger før du opkræves pengene når du benytter UPS.
SonicSonicSkrevet 24/03-05 16:58 
Hvilket rent ud sagt er ret lumsk! Så ville jeg nu hellere have at jeg fik smækket med det samme, hvis det nu skulle være. Men som du siger, man har lov til at håbe at den ryger udenom!
Nu mangler vi bare et hav af fede spil til DS og PSP'en, men der tror jeg nu nok jeg holder mig til bestillinger fra VG+ :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 24/03-05 17:21, rettet 24/03-05 18:08 
Sonic>
Hvilket rent ud sagt er ret lumsk!

Enig - og bliver ikke bedre at af UPS smider et gebyr ekstra på for at "lægge pengene ud"... svineri!

Det skal også siges jeg var temmeligt uheldig mht. forsendelsen af min PSP - UPS's fly gik i stykker i HK så pakken blev forsinket. Og UPS ville ikke returnere forsendelsen selv om de garanterede levering til tiden. Hvad betyder en garanti så lige?

Anyway, min PSP var til gængeld uden døde pixels eller andre skavanker - så det trøstede jeg mig med :)
SonicSonicSkrevet 24/03-05 17:30 
Det er en trøst ja, for meget kan man sige, men bare tankerne om at knapper sidder fast og døde pixels er tilstede kan fremkalde gåsehud! VG+ udsendte endda en mail igår omkring, at Sony ikke anså døde pixels som fejl, og ikke ydede garanti på pixelfejl... damn!
Anyways, hvis man skal tro på Lik-Sang skulle den være her i løbet af 2-4 dage, og først der falder nerverne på plads igen!

Jeg skal lige høre, hvis den skulle blive nuppet i tolden, får man så på en eller anden måde besked om dette, så en evt. regning ikke kommer som et shock et par uger efter?!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ComradeComradeSkrevet 24/03-05 17:38, rettet 24/03-05 18:08 
Well nu fik jeg også bestilt en PSP sammen med Twisted Metal. Kan bare ikke vente!

Købte den på Ebay..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BeanoBeanoSkrevet 24/03-05 17:42, rettet 24/03-05 17:44 
Tror jeg ikke - læg hellere pengene til side så det ikke gør så ondt :)

Tror heller ikke det er et spørgsmål om at "blive nuppet i tolden". UPS og andre "currier services" har forpligtet sig til at opgive forsendelser af værdi til de respektive toldmyndigheder i diverse lande, for at få pakkerne ekspederet hurtigere igennem tolden.
Tror slet ikke de danske told myndigheder får pakken i hænderne. De får bare en indberetning fra UPS.

Så når LikSang opgiver en pakke til en vis værdi, ryger denne information direkte med UPS til de danske toldmyndigheder.

Ihvertfald den forståelse jeg har fået...
SonicSonicSkrevet 24/03-05 18:01 
Hm ja, kan snildt ske det er på den måde det kører! Man må jo så bare regne med den merpris på 25% af den samlede pris :( Oh well, that's life!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ComradeComradeSkrevet 24/03-05 18:02 
Hmm.. Er der ikke told på elektronik varer? Sidste gang jeg bestilte amr. fodboldstøvler fra USA blev der først tillagt told på 17% og derefter moms på 25% plus gebyr.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SonicSonicSkrevet 24/03-05 18:22 
Beano, hvor meget ekstra måtte du af med?!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 24/03-05 18:33 
Mener det var ca. 800-850 ... kan ikke huske det præcist.
SonicSonicSkrevet 24/03-05 18:35 
Woooosh :O
Det er da skræmmende meget oveni :(
/me tager mig til hovedet!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 24/03-05 20:55 
Comrade>
Hmm.. Er der ikke told på elektronik varer? Sidste gang jeg bestilte amr. fodboldstøvler fra USA blev der først tillagt told på 17% og derefter moms på 25% plus gebyr.

Tøj har højere told end andre varer. Elektronik ligger vist på 4-5%.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 25/03-05 01:43, rettet 25/03-05 01:50 
Nu kan man også købe PSP'en ved Axel Music til 2.495 kr. i en valuepack incl. Spider-Man 2 filmen på UMD disc.

Her er en oversigt over deres udvalg af PSP produkter UMD film og spil:

http://www.axelmusic.dk/list/t_artist/ai_8360?hitsperformat=51&artistheader=1

Axel Music
psychomantispsychomantisSkrevet 25/03-05 11:12 
Ifølge vg+ hjemmeside er PSP value pack inkl. et eller andet tilfældigt Wayne Gretzky ishockey spil tilbage "in stock". Om man kan lægge en bestilling ved jeg ikke. Men det ser da sådan ud.
HNHNSkrevet 28/03-05 19:14 
psychomantis>
Ifølge vg+ hjemmeside er PSP value pack inkl. et eller andet tilfældigt Wayne Gretzky ishockey spil tilbage "in stock". Om man kan lægge en bestilling ved jeg ikke. Men det ser da sådan ud.

kan godt bestille på vg+, koster 290us value pack men så kommer der også 50us i porto så ialt 340us = 1955kr prisen er ok syntes jeg men hvordan er side at bestille fra?
RJKRJKSkrevet 28/03-05 19:19, rettet 28/03-05 19:22 
Plus at man SKAL købe et ekstra spil, at der formentligt kommer told og moms på (de sender med DHL) samt at VG+ er dem der har slået mest på, at defekte pixels ikke tæller som defekt hardware.

Jeg var meget tæt på at bestille hos dem i går (har kun positive erfaringer med dem), men valgte i sidste ende Axel Music i stedet.

EDIT: Og jeg har lige fået mail om at maskinen er pakket og sendes indenfor 12 timer. Da det kun er et par timer siden jeg bestilte, må det siges at være pænt hurtigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 28/03-05 19:27 
Lidt off-topic, men kan man slippe for at betale told hos UPS, hvis pakken mærkes med "GIFT"? Overvejer at købe en US reserve Dreamcast.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 28/03-05 19:46 
Selvom pakken er mærket som gift er der risiko for at den bliver snuppet.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HNHNSkrevet 28/03-05 20:17 
Der er et spil med fra vg+ så det er samme pris hvis told og moms ikke er mere end 800kr hvis det kommer på.
RJKRJKSkrevet 28/03-05 21:09 
Told og moms er en smule mere, fordi der også er nogle gebyrer og noget. Men, ja, man får NHL-spillet "næsten" gratis. Til gengæld er aben så i Canada og ikke i Danmark, når der er problemer. Så er spørgsmålet, om det er Gretzky værd.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
104 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig