X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fordele/ulember ved den nye ps2?


Svar
fearless popcornfearless popc...Skrevet 14/02-05 20:35 
jeg overvejer kraftigt om jeg skal købe en ps2. og nu da den nye version er kommet kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke ulember/fordele i synes der er?
den er jo selvfølgelig mindre.

er el-giganten (stadig?) dem der sælger den billigste?
1 249,-
just plug it in.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-05 20:50, rettet 14/02-05 20:51 
+:

Indbygget netværks adaptor.
Den er IMO lidt pænere end den gamle.

-:

Inden mulighed for HDD.
Eject knappen sætter sig hele tiden fast.
Den har ry for at brænde sammen, og lasern skulle være noget hø' (Min virker dog endnu)
Spiller nu: Phantasy Star IV
fearless popcornfearless popc...Skrevet 14/02-05 21:00 
efter hvad du fortæller lyder den ikke ret god synes jeg.
det med at brænde sammen...ved du om det er fordi personerne har spillet for meget på den i træk?
just plug it in.
SumezSumezSkrevet 14/02-05 21:13 
Så vidt jeg har hørt kan man også nemt spille importspil ved hjælp af en boot disc, uden andet mod end at fasttape kontakten der tjekker om klappen er åben. Jeg har dog stadig ikke hørt noget konkret om dette, kunen stadig godt tænke mig at høre fra nogen, der har gjort det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-05 21:28, rettet 14/02-05 21:39 
Jeg har da flere gange spillet 4-5 timer i træk. Og den virker som var den ny.
Men jeg har da 2 års garanti, så hvis den ryger, så sker det nok alligevel inden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 15/02-05 12:41 
Konsolkongen>Men jeg har da 2 års garanti...

Ikke to års garanti, men to års klageret. Der er et halvt års garanti, derefter er det op til kunden at bevise at det er en produktions fejl (så godt som umuligt).
De fleste mennesker tror fejlagtigt at deres rettigheder som forbrugere blev forbederet med den nye garantilov, selvom de faktisk blev forringet.
Born to kill space
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/02-05 14:40, rettet 15/02-05 14:40 
Prisen er vel også automatisk dyrere på den nye.
Home is where the hardware is..
SarnathSarnathSkrevet 15/02-05 15:56 
Zzap!>
Ikke to års garanti, men to års klageret. Der er et halvt års garanti.

Det er ikke helt rigtigt for:

Reklamationsret: I op til 2 år kan forbrugeren ifølge købeloven klage til forhandleren, hvis varen går i stykker. I den gamle købelov havde forbrugerne kun 1 års reklamationsret. Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har man ret til at få byttet varen til en ny eller få fejlen repareret.

Garanti er en service, som ligger ud over købeloven. Som oftest er det et løfte, hvor den, der giver garantien, står inde for, at varen holder så og så længe. Hvis en butik giver et års garanti betyder det, at butikken skal bevise at en fejl ikke skyldes en mangel ved varen for at slippe for at reparere/ombytte den.

Formodningsregel: I den nye købelov er der indført en såkaldt "formodningsregel". Den betyder, at hvis forbrugeren opdager en mangel ved en vare inden for de første seks måneder efter købet, formodes det, at manglen også var til stede ved købet. Det skulle gøre det nemmere at få ombyttet varen, hvis fejl og mangler opdages inden for det første halve år. Hvorvidt ombytning kan ske afhænger dog af, hvor dyr varen har været, hvor stor fejlen er, og hvor hurtigt den kan repareres.
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
KTCKTCSkrevet 15/02-05 19:19 
Der er to punkter mere, som ikke er blevet nævnt her:
* Den larmer mindre
* Den har Indbygget IR modtager til fjernbetjening
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 15/02-05 19:20 
Og ingen i.Link.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 15/02-05 20:04 
Sumez>
Så vidt jeg har hørt kan man også nemt spille importspil ved hjælp af en boot disc, uden andet mod end at fasttape kontakten der tjekker om klappen er åben. Jeg har dog stadig ikke hørt noget konkret om dette, kunen stadig godt tænke mig at høre fra nogen, der har gjort det. :)

Jeg har ladet mig informere om, at det kun galdt den første ombæring fra fabrikken, og at kontakten på de senere modeller skulle være meget mindre let tilgængelig.
fearless popcornfearless popc...Skrevet 17/02-05 16:06 
tak for alle jeres svar.

jeg tror jeg snupper mig den nye pstwo..kan godt være den kan risikere bræde sammen men f*** det..

Søgaard>
Prisen er vel også automatisk dyrere på den nye.

er den? jeg synes da den er en smule billigere tit..
just plug it in.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig