X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det at være arbejdsløs...


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 01/05-03 20:03 
... det er fanme ikke sjovt.
Skal først starte på min uddannelse 1. September, og indtil da har jeg intet at lave. Har søgt efter et job i 1 måned nu.... kun fået tilbud fra supermarkeder, som jeg har sagt nej til.

Heldigvis ka jeg underholde mig selv med min SP ;)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 20:07 
cosmos_dk >
kun fået tilbud fra supermarkeder, som jeg har sagt nej til.

Beggars can't be choosers.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 01/05-03 20:10 
Er prøven til at komme ind på journalist højskolen ikke først i morgen!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 01/05-03 20:14 
No idea,

jeg dropper journalisthøjskolen og bruger hele Maj
til at finde ud af, hvad fanden jeg vil!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
dchangdchangSkrevet 01/05-03 20:30 
Så prøv vær arbejdsløs i Aalborg. Uanset vilje, motivation eller lyst, er der kun et middel mod arbejdsløshed heroppe; aktivering! Nu har jeg så gået uden penge i 3 mdr... *gg* Jeg sagde til dem at det var ydmygende nok at bede om kontanthjælp, og at jeg ikke ville gøre mit selvværd værre ved at deltage i deres såkaldte "frivillige" slaveprojekt.

Men jeg er osse ret så meget i tvivl om hvad jeg vil. Ved bare at det skal være noget indenfor musik eller computere. Måske Bill Gates 2??? ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DopedogDopedogSkrevet 01/05-03 20:55 
Så prøv det hernede i Hedensted.

Jeg har været på bistand 2 gange og begge 2 var jeg kun i aktivering i 1 dag af gangen. Det var SÅ kedeligt ... hvad er det fede ved at sidde og glo (og ja, man skulle bare sidde og glo!!) i 37 timer om ugen!!!
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 01/05-03 21:08 
Jeg VIL bare aldrig nogensinde i aktivering-- det er IMO for lavt. Og tro mig, jeg PRØVER virkelig at finde noget der kan beskæftige mig indtil d. 1/9-03...

:(
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
john1983john1983Skrevet 01/05-03 21:18 
jeg har det fint nok med at være i aktivering, men det er nok fordi at det er indenfor det som jeg gerne vil nemlig arbejde i en SFO.

Så jeg kan ikke se noget galt i det..
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
RitesRitesSkrevet 01/05-03 21:26 
cosmos_dk >
Jeg VIL bare aldrig nogensinde i aktivering-- det er IMO for lavt.

Sagde den arbejdsløse?
» a winner is you «
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 01/05-03 22:16 
john1983 >
jeg har det fint nok med at være i aktivering, men det er nok fordi at det er indenfor det som jeg gerne vil nemlig arbejde i en SFO.

Så jeg kan ikke se noget galt i det..

Ved sq ik... jeg vil hellere være arbejdsløs og så prøve at finde no'et!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RitesRitesSkrevet 01/05-03 22:25 
Lad os sige, at du ikke boede hjemme. Måske havde du en kone og/eller børn. Det betyder der skal penge ind og mad på bordet.

Hvornår er det så mest "lavt". Når du gør hvad der skal til for at forsørge familien, eller når du er for "god" til at bringe mad på bordet?
» a winner is you «
dchangdchangSkrevet 01/05-03 22:28 
Ja så er det jo nok meget klart hvad de fleste ville gøre. Forsørge sin familie selvfølgelig. Men dårligt eksempel alligevel, syntes jeg.

Det er ligesom når folk siger at man ikke kan passe et arbejde, fordi man ikke kan passe sin skole.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/05-03 22:28, rettet 01/05-03 22:29 

Ved sq ik... jeg vil hellere være arbejdsløs og så prøve at finde no'et!





f.eks i et supermarked ;)

I øvrigt er det da fedt nok i en SFO... man leger hele dagen, hvis du er rigtig heldig har de både PCer og konsoller, du kommer i biffen, i zoo, laver sno-brød osv. Det er sgu okay.
SolaegSolaegSkrevet 01/05-03 22:29 
Rites >
Lad os sige, at du ikke boede hjemme. Måske havde du en kone og/eller børn. Det betyder der skal penge ind og mad på bordet.

Hvornår er det så mest "lavt". Når du gør hvad der skal til for at forsørge familien, eller når du er for "god" til at bringe mad på bordet?


Hmm... Den var svær - Hvor mange penge tjener konen?
dchangdchangSkrevet 01/05-03 22:34 
Jeg gad godt være i en SFO hvis det blev tilbudt, det har jeg været i 8 mdr for et par år siden. Det var sjovt.

Desværre er der kun 2 muligheder i Aalborg. Aktivering eller aktivering.

Gøre rent hos pensionister eller ordne haver, man bestemmer helt selv.

Så mere luksus bliver det næsten ikke. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 01/05-03 22:35 
Rites >
Lad os sige, at du ikke boede hjemme. Måske havde du en kone og/eller børn. Det betyder der skal penge ind og mad på bordet.

Hvornår er det så mest "lavt". Når du gør hvad der skal til for at forsørge familien, eller når du er for "god" til at bringe mad på bordet?

Ja Lasse-- i den situation ville jeg naturligvis få fingeren ud af røven og komme i hug med noget wr0k.

Men nu er jeg jo stadig hjemmeboende, og har ingen børn (så vidt jeg da ved...). Q heller aldrig drømme om at FÅ børn før end jeg har min uddannelse og et godt stabilt job.

Har dog en kammerat på 22 der har en søn og arbejder på deltid i EBGames -- samtidig med at han er igang med en medieuddannelse. Han bruger dog sine penge på PS2/GC/XBOX i stedet :-/
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Wired NickyWired NickySkrevet 02/05-03 08:50 
Der findes også arbejde andre steder end i DK.
Lunch is for wimps.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig