X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dashboard fejl :(


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 18:41 
Yes! så tog det heller ikke længere tid for mig at få den bustet;) Allerede dagen efter jeg modtog den fra KTC laver jeg ged i den.
Sagen er den at jeg ved en "fejl" kom til at opdatere dashboardet til xbox-live, så nu kan jeg ikke gå ind i det oprindelige MS-dashboard mere (den skriver en masse fejlkoder og sårn).
Men jeg kan dog stadig bruge mine save files;)

Jeg går ud fra at det bare er et par filer der skal slettes før det virker igen, men da jeg allerede har gjordt mere skade end nødvendigt søger jeg hjælp hos jer...
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 18:45 
jeg har nøjagtig samme fejl.
Du skal vist opdateret med den originale msdashboard fil.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 18:47 
arg... pis!

men udover at jeg ikke kan redigere mine saves så gør det vel ikke noget vel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 18:54 
ikke medmindre du bruger DVD afspilleren der er indbygget.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KoludaKoludaSkrevet 01/05-03 18:54 
Det kan KTC nok rette for dig:)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 19:07 
Ja men han er vidst ikke hjemme:(

Dark Light: Hvad mener du?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 19:12 
på hvilket drev ligger save games?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 19:14 
Så vidt jeg har forstået skal man have adgang til det originale dashboard for at bruge DVD afspilleren (Hardware). Dette kræver self remote.

Ellers kan man stadig bruge programmet DVDx (software).

Eftersigende er software decodning dårligere end hardware.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 19:18 
Det er det også man kan godt se forskel, men jeg gider sq heller ikke bruge 300,- på en remote når jeg kun har een film :D
Kan jeg virkelig ikke redigere mine save files i andre programmer? eller via pc?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ComradeComradeSkrevet 01/05-03 19:38 
Har du EvoX liggende? (kunne godt lyde sådan).
Har nemlig haft samme problem, men har løst det :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 19:48 
ja det har jeg

Men hvordan løste du det???
Spiller nu: Phantasy Star IV
ComradeComradeSkrevet 01/05-03 20:57 
Hehe, jeg har somend lavet en lille guide om det, som jeg godt nok kun har postet på konsolforum.com, da jeg ikke troede at brugerne herinde "eksperimenterede" med sådan noget..Well here goes.. :)

Her den anden dag, gjorde den største fejl på min Xbox nogensinde, efter jeg har fået EvoX installeret.
Jeg prøvede at installere Live, som er tjenesten fra M$ til at spille online. 10 sekunder tog det at installere Live, og jeg ved ikke hvor lang tid jeg siden har brugt på at søge efter guides og hjælp. Men altså efter Live installationen ville den ikke boote EvoX.

Det gør du:
Du finder EvoX og brænder det ud, med en CDRW.
Filen du downloader er sikkert en .rar fil el.lign. så du skal have lavet denne om til en ISO fil (Læs: Xbox Iso fil), det gør du met et program der kan lave disse filer)Derefter:
Nero -> Burn Image

Boot CD'en op og du vil komme ind i BoXplorer.
Slet alt i C drevet der hedder Live. (Det hele ligger i en folder)
Lav en folder i E: drevet kaldet backup, kopier Xboxdash.xbe filen fra drev C: til E:\backup.

Nu skal vi have kopieret filerne fra EvoX folderen til C: drevet. Du kan gøre dette ved, at kopiere filerne fra CD drevet, D:.

Navigér til D:\apps\evox folderen og Select Bios, Skin, default.xbe(Hed xboxdash.xbe ved mig), og evox.ini. Kopier alle disse filer til C: drevet.

Til sidst skal du på C: drevet omdøbe navnet default.xbe til xboxdash.xbe (Dette ændrer Evox filen default.xbe til dit Xbox dash)

Tag CDRW'en ud og reboot din Xbox.
Nu burde den boote EvoX igen uden tab af filer.

NB: Dettet er testet på en Xbox V. 1.0 og med Xecuter1 chip, skal ikke kunne sige, om det er anderledes med andre versioner.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 21:00 
Så vidt jeg kan forstå den han godt boote EvoX, men ikke Ms Dashboard ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 21:18 
ja
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 21:20, rettet 01/05-03 21:20 
Har du prøvet at overskrive din defekte dashboard fil med en ny ?

Kom evt ind på #dkf.dk @ QuakeNet
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 21:21 
kan jeg ikke bare slette alt i C drevet der hedder live???
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 21:22 
Live opdaterer (vist) dashboardet-filen, så det er primær den der skal overskrives.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 21:25 
kan der ske noget ved at jeg prøver???
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 21:27 
Nej, du kan jo ikke boote til MS Dash som det er nu.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 21:30 
jeg kan heller ikke miste save files vel? (hvor fanden ligger de henne)?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 01/05-03 21:36 
Hér.

Save Game Backup Guide
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 21:38 
ok tak
jeg prøver lige det andet kryds fingre for mig;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 21:52 
Øh... hvor ligger den folder med live???
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 22:14 
Ok jeg har fundet følgende filer som jeg tror har forbindelse med live:
C/xodash/xonlinedash.xbe
C/xodash/update
C/xodash/media/live.xmv
C/xodash/media/liveloop.xmv
er der nogle af dem der skal slettes?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OmenOmenSkrevet 01/05-03 22:18 
Da jeg selv overvejer at chippe min maskine skal jeg lige have noget på det rene:
Kan man ikke installere Live ordentligt hvis man har en chip i maskinen, eller er det kun når denne er aktiveret at den fucker det op?

Altså jeg mener der skulle vel ikke være nogen problemer i at installere Live, hvis man bare slår chippen fra (med en kontakt) vel?
Vote Ficus!
KoludaKoludaSkrevet 01/05-03 22:18 
Tror lige jeg ville vente på svar fra KTC inden du begynder at slette løs :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 22:24 
Det vil jeg også;)
(bare han dog ville skynde sig hjem;))
Spiller nu: Phantasy Star IV
ComradeComradeSkrevet 01/05-03 22:52 
DAmn, ved mig var det lige omvendt..
Men ja, det jeg gjorde var at slette alt det der :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 23:07, rettet 01/05-03 23:08 
alle de 4 filer? og så virker det?
Er du nu sikker på at det er alle de 4 filer jeg skrev???
helt sikker? :)
for jeg kan ikke finde den mappe du snakker om...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 01/05-03 23:44, rettet 01/05-03 23:48 
Damn, man er væk i nogle timer, og så er fanden løs ;)

Nå, men dette burde nok være noget, der foregik privat imellem Konsolkongen og jeg, da jeg er den eneste, der ved hvordan hans system er sat op.

Jeg kan kort fortælle, at systemet er lavet så sikkert, som det er muligt. Ved mange andre chips går Xboxen fuldstændig i ged, hvis man prøver det nummer med at installere Live, når man ikke har noget abonnement.
Min chip tillader at gøre det på en mere sikker måde, så det originale dashboard ikke bliver berørt af EvoX-systemet, så det er ikke gået helt skidt - ellers ville du slet ikke kunne boote Xboxen nu...

Lad være med at slette noget indtil videre, før jeg lige får snakket med dig, for det kan nemt gå endnu mere galt.

Og jo, man kan godt få programmer til at redigere i sine savegames fra pc.

MSBS's forslag skal du IKKE bruge, da det kun vil gøre sagen værre. Den er nemlig tiltænkt de chips, der ikke har den tidligere nævnte "sikre" løsning (dit EvoX fungerer jo stadig)...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-03 23:47 
Lyder godt!
Snakkes i morgen, eller overmorgen, eller...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 01/05-03 23:51, rettet 01/05-03 23:56 
Omen >
Da jeg selv overvejer at chippe min maskine skal jeg lige have noget på det rene:
Kan man ikke installere Live ordentligt hvis man har en chip i maskinen, eller er det kun når denne er aktiveret at den fucker det op?

Altså jeg mener der skulle vel ikke være nogen problemer i at installere Live, hvis man bare slår chippen fra (med en kontakt) vel?

Bare rolig, Omen. Disse problemer kan slet ikke opstå, så længe du ikke har homebrew programmer eller andet sjov på harddisken.

Din Xbox kommer til at fungere præcis som den gjorde, før den fik chip i, og der er ingen problemer med Live, så længe chippen er deaktiveret.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OmenOmenSkrevet 02/05-03 00:07 
Hehehehe, endnu en gang KTC to the rescue =)

thx
Vote Ficus!
ComradeComradeSkrevet 02/05-03 14:40 
KTC >
MSBS's forslag skal du IKKE bruge, da det kun vil gøre sagen værre. Den er nemlig tiltænkt de chips, der ikke har den tidligere nævnte "sikre" løsning (dit EvoX fungerer jo stadig)...

Ja, men jeg så ikke lige at der stod at det var omvendt. Desuden kunne jeg heller ikke vide, hvilken chip der var i osv, derfor skrev jeg jo også at mit kun er testet på en V.1.0 og med Xecuter1 .
:)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-03 14:41, rettet 04/05-03 02:26 
Bare rolig jeg har heller ikke gjort det, da jeg ikke kunne forstå sammenhængen med mit problem;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig