X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play:Right på Spilfestival 2005


Svar
Per SPer SSkrevet 10/02-05 16:55, rettet 10/02-05 17:23 
Lørdag d. 26-02-05 afholder tegneserie og spilbutikken Fantask, en rollespilsevent i Valby Medborgerhus fra kl. 10:00 til 22:00.

Eventen er primært omhandlende brætspil, så dem der kender til Dungeons & Dragons og Warhammer, ved hvad der venter. Er man nybegynder er der også mulighed for at lære at spille Magic the Gathering og blive introduceret for Dungeons & Dragons.

Play:Right deltager med en konsolstand, hvor vi viser nogle af de nyeste og kommende konsol-RPG titler frem.

- Suikoden IV fra Konami (PS2)
- Star Wars: Knights of the Old Republic II (PC/Xbox)
- Shadow Hearts: Covenant (PS2)
- Tales of Symphonia (NGC)
- Star Ocean: Till the End of Time (NGC)

Baiten Kaitos til GameCube udkommer først til juni, men vi tager det selvfølgelig med - så man kan prøve giraffen.

Desuden er der helt sikkert fundet et par (eller to) spændende retro og samlerobjekter frem til lejligheden.

Alle interessede skal være mere end velkommen. Kig forbi og få en hyggelig konsolsludder med P:R staben, der vil være tilstede hele dagen.

Læs mere om eventen på Fantasks hjemmeside
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
kimmerkimmerSkrevet 10/02-05 22:21 
Hvis det er, så vil jeg gerne stille et stk. Radiata Stories (jpn) til rådighed.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Per SPer SSkrevet 18/02-05 14:05 
Sumez har en freeloader, ved du om Radiata Stories duer med den?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 18/02-05 15:18 
Radiata Stories er til PS2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 19/02-05 09:30 
Jeg tager ikke en PS2 debug med. Kun alm. PAL.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
kimmerkimmerSkrevet 19/02-05 11:21 
Okay.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Per SPer SSkrevet 20/02-05 19:26 
Hvis Karl (Leroof) når at modtage Xenosaga Episode II (US, PS2) med posten, så tager han spillet med..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 21/02-05 20:46, rettet 22/02-05 14:03 
Deltagere fra Play:Right på Spilfestival 2005 standen er:

P:R stand håndteres af:
Morten (Sumez)
Karl (Leroof)
Per (Per S)

Med som gæster kommer:
Daniel (dRxl)
Rune (RJK)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RitesRitesSkrevet 22/02-05 11:22 
Jeg kommer da også!
» a winner is you «
Per SPer SSkrevet 22/02-05 14:01 
Ja, alle er selvfølgelig velkommen. Jeg retter lige i ovenstående..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 22/02-05 14:04, rettet 22/02-05 14:05 
Jeg lister også mit eksemplar af Metal Slug Advance med til GBA (SP).

- og ja, "Rockæt Lauwntjar" er samplet perfekt med..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
kimmerkimmerSkrevet 22/02-05 14:20 
Hvad synes du om det? Synes ikke selv, det er på højde med de andre spil i serien.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Per SPer SSkrevet 22/02-05 14:28, rettet 22/02-05 14:47 
Jeg havde aldrig forventet at en bærbar ville være på højde med de "store" udgave. Det er en for stor mundfuld for en GBA med så lille en skærm. Mængden af kugler, de mange animationer osv.

Selvom der ikke er den store originalitet i banedesignet og bosserne er lidt for frustrerende besværlige, så oser det da absolut af god gammeldags Metal Slug stemning. Prisen er jo ret overkommelig.

Men skulle jeg vælge mellem den nye (billige) Metal Slug 3 PAL (PS2, Xbox) version og Metal Slug Advance, så ville jeg holde mig til MS3. Som bærbar udgave alene - er jeg fuldt ud tilfreds med GBA versionen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 22/02-05 15:11 
Halv-off-topic: Hvad er de vigtigste forskelle på MS X og MS 3?
Per SPer SSkrevet 22/02-05 15:32 
Metal Slug X er Metal Slug 2 med små ændringer. 3eren er efter min mening det bedste (og sidste) fra det gamle originale SNK.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
kimmerkimmerSkrevet 22/02-05 15:32 
Det er ikke samme spil :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Per SPer SSkrevet 22/02-05 15:35, rettet 22/02-05 15:37 
Man kan godt sige at Metal Slug X er 2eren. Men der ER altså (lidt) forskel.

Jeg går ud fra at Jaes spørger fordi PSOne udgaven af Metal Slug X er billig og ditto for Metal Slug 3 (PS2, Xbox).
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 22/02-05 15:35 
Hvis du mener MS2, er den vigtigste forskel nok at MS2 er fuldstændig uspilleligt (i hvert fald i 2 player) pga. slowdown, mens MSX rent faktisk kan spilles. :)
Der er også flere aliens med i X, samt en hel del mindre iøjefaldende justeringer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/02-05 20:57 
Per S>
Jeg går ud fra at Jaes spørger fordi PSOne udgaven af Metal Slug X er billig og ditto for Metal Slug 3 (PS2, Xbox).

Jeg har MS X og vil bare gerne vide, om der er andet nyt i MS 3 end nye baner (og evt. våben). Jeg er ikke hardcore nok MS-fan til, at jeg umiddelbart vil invistere i MS 3, hvis der ikke er tilføjet et par nye gameplay-elementer. Men det er fx fint nok for mig, hvis evt. nye våben åbner for lidt andre spiltaktikker :)
NaieraNaieraSkrevet 22/02-05 21:04 
Det er jo et nyt spil. Ligesom MS1 er for MS2. Eller 4 for 5. Sådan da. Alle spil i serien er alligevel værd at eje.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 22/02-05 21:14 
No offence, men jeg kan ikke se, hvordan jeg skulle blive klogere af det svar ;)
NaieraNaieraSkrevet 22/02-05 21:19, rettet 22/02-05 21:19 
Øhh, det er et nyt spil med nye baner og nye ting og sager?? Helt ærligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 22/02-05 21:28, rettet 23/02-05 13:12 
Hvis du ikke kan svare andet end dit sædvanlige, "det er værd at købe, fordi det er godt", skulle du måske bare skrue ned for charmen. Vi er ikke alle typer, der bare køber spil rask væk, fordi det er "værd at have".
SumezSumezSkrevet 23/02-05 10:27 
Hvis du kan lide MSX, kan MS3 helt klart anbefales. Jeg synes, det er et langt bedre spil. Det er mere struktureret og sjovere at spille. Og længere.
Men konceptet er jo fuldstændig det samme, bare kørt en tand længere ud i galskab.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/02-05 13:14, rettet 23/02-05 13:41 
Takker.

Sumez>
Men konceptet er jo fuldstændig det samme, bare kørt en tand længere ud i galskab.

Netop en af grundene til, jeg gerne ville have et uddybende svar, da serien jo har ry for at være ret ens spillene imellem :)
kimmerkimmerSkrevet 23/02-05 16:03 
3'eren, er efter mit bud, det bedste spil i serien.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RJKRJKSkrevet 23/02-05 16:10 
Det er det vel omtrent efter alles bud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/02-05 16:24 
Der er mange, der holder til X. Det forstår jeg dog slet ikke. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 23/02-05 17:11 
RJK>
Det er det vel omtrent efter alles bud.

Tja, måske, det har jeg ikke kendskab til.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
ChronoChronoSkrevet 27/02-05 17:58 
Hvordan gik det hele? Hvad trak flest tilskuere? Nogle indtryk af Radiata Stories?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 27/02-05 18:21 
Nu var jeg der kun en håndfuld timer, men i den periode trak Katamari Damacy (selvfølgelig) flest tilskuere. Ellers var der overraskende stor popularitet omkring Shadow Hearts: Covenant, hvor mange underligt nok kendte det første spil. Baten Kaitos kørte også omtrent permanent.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kimmerkimmerSkrevet 27/02-05 21:06 
Radiata Stories var ikke med. Kan dog sige, at det er et utrolig godt spil!
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 27/02-05 21:12 
Realtime eller trækbaserede kampe?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/02-05 10:25 
RJK>
Baten Kaitos kørte også omtrent permanent.

Det skyldes at vi ikke havde andre GC-spil at sætte på. :)

Jeg synes iøvrigt at Baten Kaitos ser utroligt sjovt og "frisk" ud. Jeg har på det sidste haft meget svært ved at sætte mig ind i et nyt, tungt RPG og spille det igennem, i kraft af at jeg har for mange af dem, og for lidt tid. Det gælder især tunge spil som Xenosaga og Breath of Fire V, og bare det at se på farverne i Shadow Hearts: Covenant, vil jeg faktisk indrømme slår mig lidt ud på forhånd.
Men Baten Kaitos får jeg lyst til at spille. Måske fordi det har et hurtigt, simpelt og sjovt kampsystem, måske fordi det minder mig om spil som Chrono Trigger og Chrono Cross, eller måske bare på grund af de livlige farver. Det er svært at sige hvorfor det er, men jeg skal i hvert fald helt klart have erhvervet det spil snart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 28/02-05 11:07 
Var Tales Of Symphonia ikke med alligevel? Det er også farverigt og sjovt :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 28/02-05 11:52 
Nej, det fik vi ikke fat på. Men jeg prøvede det til J-Popcon. Det virker også sjovt, men synes også det fremstår virkelig identitetsløst. Super Plays anmeldelse bekræfter det i deres beskrivelser af de intetsigende kliché-områder. Jeg skal dog nok også have det spil på et tidspunkt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 28/02-05 12:43, rettet 28/02-05 12:58 
SuperPLAY har ingen humor så - klichérne er da noget af det sjoveste ved spillet. Jeg vil hellere kalde dem referencer end klichéer, for det virker ret bevidst fra udviklerne når de eksempelvis lader et par stå i stævnen på et skib og brede armene ud.

EDIT: Hvad angår andet end historien, så kan jeg dog godt se det er lidt klichéfyldt. Det er et ret traditionelt RPG.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 28/02-05 14:05 
Sumez>
Det skyldes at vi ikke havde andre GC-spil at sætte på. :)

Måske, men der sad også hele tiden nogen ved det. Hvilket fx ikke kunne siges om Suikoden IV, som der ikke rigtigt var interesse for. Det så heller ikke alt for vildt godt ud...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kimmerkimmerSkrevet 28/02-05 15:17 
Naiera>
Realtime eller trækbaserede kampe?

Realtime. Kampene minder meget om dem i Star Ocean serien (sjovt nok :-).
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
ChronoChronoSkrevet 28/02-05 15:30 
Er der en sammenhæng mellem de to spil? Hvad kan du ellers fortælle om spillet?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kimmerkimmerSkrevet 28/02-05 23:18 
Ikke udover, at udvikleren er den sammen :-) Puha, hvad kan jeg sige. Der er meget humor i spillet. God historie og fantastisk musik. Det er langtid siden, jeg har oplevet så flotte og gode musik stykker i et spil. Ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal fortælle. Spørg! :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig