X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvornår er noget retro?


Svar
Hero of TimeHero of TimeSkrevet 09/02-05 20:46 
Ja overskriften siger jo næsten det hele ;)
JAAJAASkrevet 09/02-05 21:07 
Når du husker det som værende fra "de gode gamle dage".
CrishakeCrishakeSkrevet 09/02-05 22:11 
Haha, godt svar ;-)

Kan heller ikk lige finde på bedre løsninger..
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/02-05 23:07 
Når +40 årige male gamers der bor i mors kælder siger at det ER retro.

... SÅ ved du at det er retro!
Well crucify the insincere tonight...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-05 23:08 
Et real life eksempel.
Jeg så en person, som solgte et NES spil på QXL blive spurgt om følgende: "Er det noget man kan bruge til Gameboy Advance?" Så kan man mærke, det er retro ;-)
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 20/09-13 19:14 
Jeg ved ikke om den passer i den her Retro-tråd, eller om den er lovlig, eller om den er fake.
Den lyder smart, men hold kæft hvor er den grim.

Hyperkin Retron 5
Nemo me impune lacessit
WonderboyWonderboySkrevet 20/09-13 19:29 
Det er da super retro design.
I love monster land
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/09-13 19:32 
Nej, den er god nok! den blev også vist til MGC/E3
http://www.youtube.com/watch?v=nFsf0hmaeXs
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
CamousCamousSkrevet 20/09-13 19:38 
Jeg har en formular:

Nuværende generation: Populært == Mainstream lort hvis man er jaded og lidt gammel.

En generation gammel: Billig lort som ingen gider at have mere, sælg det hele for en hund så du kan få mere plads.

To generationer gammel: Smid det lort ud, ingen vil kendes ved det, du kan ikke engang få 5kr for det hele.

Tre generationer tilbage: OMGWTFBBQ det er retro nu, på eBay med lortet!
solid snakesolid snakeSkrevet 21/09-13 14:01, rettet 21/09-13 14:02 
Mon den kan køre spil fra forskellige regioner..... Hmm hmm
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/09-13 17:13 
Bozz.dk har en Retron 2 (NES + SNES) der vist klarer de fleste regioner.
Han skriver dog at nogle PAL spil ikke kører ordentligt på den.

Retron 2 er i det mindste kun lidt grimmere end en US SNES :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 21/09-13 17:33, rettet 21/09-13 17:34 
scavenger>
Jeg ved ikke om den passer i den her Retro-tråd, eller om den er lovlig, eller om den er fake.
Den lyder smart, men hold kæft hvor er den grim.

Spillene afvikles emuleret, så ved ikke hvor smart det er... men grim er den!
The DaneThe DaneSkrevet 26/09-13 18:58 
Camous>
Jeg har en formular:

Nuværende generation: Populært == Mainstream lort hvis man er jaded og lidt gammel.

En generation gammel: Billig lort som ingen gider at have mere, sælg det hele for en hund så du kan få mere plads.

To generationer gammel: Smid det lort ud, ingen vil kendes ved det, du kan ikke engang få 5kr for det hele.

Tre generationer tilbage: OMGWTFBBQ det er retro nu, på eBay med lortet!

Lyder som en meget dårlig formular efter min mening.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CamousCamousSkrevet 28/09-13 15:06 
Tjoh, men det er altså sådan det fungere. Om ikke ret mange år er PS2/Gamecube generationen også retro.

Det der intressere mig mest er om noget kan falde ud af at være retro efter noget tid.

Jeg holder øje med nye ukviklinger i 8-bit generationen.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/09-13 15:43 
Jeg fik et meget billigt grin på en af Coolshops reklame-statusopdateringer.
I en kommentar mente en gut at vi alle skulle tage mindst 2000 for en PSX/PSOne, og aldrig under 3000 for ældre maskiner.

Jeg ønskede ham naturligvis al held og lykke med at brænde inde med sit guld :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Per SPer SSkrevet 28/09-13 17:58 
Jeg holder det selv meget enkelt og skelner alt fra før PSX som retro pga. ny (3d) og gammel (2d) grafik princippet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JuggernautJuggernautSkrevet 28/09-13 18:23 
Her er jeg enig. Meget simplificeret, men ikke desto mindre, sandt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CamousCamousSkrevet 29/09-13 14:28 
Det virker kun hvis man var der da alt gik fra 2D til 3D.

Hvis man voksede op med 3D så er primitiv 3D nok retro nok for en.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-13 15:04 
Camous>
Tjoh, men det er altså sådan det fungere. Om ikke ret mange år er PS2/Gamecube generationen også retro.

Det der intressere mig mest er om noget kan falde ud af at være retro efter noget tid.

Jeg holder øje med nye ukviklinger i 8-bit generationen.

Jeg kan ikke se logikken i at NES og SMS en dag, ikke længere skulle være retro?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/09-13 15:23 
FancyPants>
Jeg fik et meget billigt grin på en af Coolshops reklame-statusopdateringer.
I en kommentar mente en gut at vi alle skulle tage mindst 2000 for en PSX/PSOne, og aldrig under 3000 for ældre maskiner.

Ja, den så jeg godt. Kunne ærligt talt ikke tyde om han var sarkastisk, men det MÅ han da have været :D
j/k
CamousCamousSkrevet 29/09-13 15:50 
Konsolkongen>
Camous>
Tjoh, men det er altså sådan det fungere. Om ikke ret mange år er PS2/Gamecube generationen også retro.

Det der intressere mig mest er om noget kan falde ud af at være retro efter noget tid.

Jeg holder øje med nye ukviklinger i 8-bit generationen.

Jeg kan ikke se logikken i at NES og SMS en dag, ikke længere skulle være retro?

Med retro mener jeg at der er intresse for det. Tag Atari 2600, synes ikke det er så meget intresse for det disse dage selvom det er retro.

8-bit spil, altså NES/SMS er meget mere i mode end pre-8bit spil og systemer synes jeg.

Undre mig om det ikke ændre sig på et eller andet tidspunkt så 8-bit falder ud af mode og går fra retro til bare at være gammeldags.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-13 15:56 
Så er jeg med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/09-13 15:56 
^ Det ville da være rart. Så kunne der komme fornuft tilbage i markedet.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/09-13 16:38 
slk486>
Ja, den så jeg godt. Kunne ærligt talt ikke tyde om han var sarkastisk, men det MÅ han da have været :D

Jeg håber virkelig det var tilfældet... For menneskehedens skyld.

Omvendt ville jeg nok selv tage de priser hvis jeg skulle sælge noget som helst til Coolshop :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 29/09-13 16:41 
Hah! Fair play :D
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/09-13 17:36, rettet 29/09-13 17:37 
Der er en grund til at atari 2600 ikke er så popular.
Det er meget svære at holde af gameplayet på en atari 2600 end Nes.

Er selv vokset op med en atari 2600, men blev først en gamer da jeg fik en master system.
Og sådan er der mange der har det med alt før NES/8 bit.

Lige som alle de pong maskiner.... alt for kedligt! (atari 2600 er i samme kasse)
Men wonderboy, mario, zelda og shinobi er meget sjover!

Kan virkelig ikke se,at NES og master system kommer i samme kasse som atari 2600 på et tidspunkt!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
CamousCamousSkrevet 29/09-13 17:54 
Du voksede op med 8-bit design så det er naturligt for dig tror jeg.

Tror dog mange der er vokset op med PS2/PS3 som deres første konsol vil synes det samme om 8-bit spil som du synes om Atari spil.

Game design er bare meget anderledes idag end det var for 20 år siden og jeg tror mange der ikke voksede op med det vil ikke kune forstå den gamle måde at lave og spille spil på.

Man ved dog aldrig, måske er der noget tidløs over 8-bit spil som selv new-gen gamer vil kunne forstå.

Personlig, når jeg kigger på hvordan spil design ser ud idag, tror jeg ikke rigtig på det.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/09-13 17:54, rettet 29/09-13 18:03 
@CS
Man kan kun håbe! :)
Alt hvad der kan hjælpe på nogle af de forskruede priser man ser rundt omkring, fordi folk er overbeviste om, at de sidder med guldhornene i spilformat.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 29/09-13 18:20 
@Camous: På den anden sider ser vi flere og flere populære indie titler, der bruger old-school design - nogle en blanding, så noget må have været rigtigt.
j/k
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/09-13 19:19 
Ville det ikke være nemmere bare at bruge hvad ordet "retro" rent faktisk betyder til at definere det?

Det lyder næsten som om at nogle folk tror det er et eller andet udefinerbart som man fuldstændig subjektivt selv kan betstemme hvad betyder.
slk486slk486Skrevet 29/09-13 19:33, rettet 29/09-13 19:34 
Det har været brugt længe til at beskrive noget der er gammelt, men cool, så det er nok for sent.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/09-13 20:15 
Hvis man skal fluekneppe fuldstændigt, betyder det vel bare "bagvendt" på latin, og så bliver det helt umuligt at få det til at give mening :D
AV Intelligent Terminal
CamousCamousSkrevet 01/10-13 10:14, rettet 01/10-13 10:14 
slk486>
@Camous: På den anden sider ser vi flere og flere populære indie titler, der bruger old-school design - nogle en blanding, så noget må have været rigtigt.

For det meste ser jeg det udvikling som resultat af en nostalgisk circle jerk.
slk486slk486Skrevet 01/10-13 10:16 
Det kan det ikke være, når det yngre publikum tager dem til sig.
j/k
CamousCamousSkrevet 01/10-13 11:57 
Troede det var older gamers der for det meste købte de spil.

Men siden indie spil ikke tænder mig er det begrænset hvad jeg ved om dem.
The DaneThe DaneSkrevet 01/10-13 22:10 
Camous>
Tjoh, men det er altså sådan det fungere. Om ikke ret mange år er PS2/Gamecube generationen også retro.

Det der intressere mig mest er om noget kan falde ud af at være retro efter noget tid.

Jeg holder øje med nye ukviklinger i 8-bit generationen.

Nu talte jeg ikke om generationen, men det du skrev efter jeg mente der var en omgang giftgas. For det er da passer på ingen måde når man kigger herinde.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CamousCamousSkrevet 02/10-13 13:56, rettet 02/10-13 14:00 
Man definere ikke en bredt begreb ved at kigge på en lille niche i siden, for så har man skyklapper på.

For den generelle befolkning passer det meget fint, hvilken man også kan se når man kigger på price trends.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig