X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problem med SMS II


Svar
CanonCanonSkrevet 08/02-05 14:43 
Jeg har anskaffet mig en Sega Master System II og problemet er, at jeg kun kan få den til at virke på mit gamle fjernsyn, hvor de to andre er helt nye og på dem viser den intet billed.

Så en forklaring, på problemet, vil jeg blive glad for:-)
Bah...
nerosnerosSkrevet 08/02-05 14:47 
Skal du ikke bare ind på en menu og finde tune/ Manuelt søgning og blive ved til du finder et billede af sms'en. Sådan virker det for min Megadrive.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/02-05 15:52 
Canon, din SMS2 har kun RF (antennestik) udgang, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CanonCanonSkrevet 08/02-05 15:56 
Jo.
Bah...
SumezSumezSkrevet 08/02-05 16:00 
Hvordan konkluderer du så at der er "intet" billede?
Har du fundet præcis den samme frekvens som på det gamle TV?
Som Nerosretro siger, kig gennem alle kanaler, indtil du finder billedet. Kan ikke lige huske om der er en knap på SMS2 til at stille mellem to forskellige kanaler (sidder ikke derhjemme, så kan ikke tjekke), men hvis der er kan du jo prøve at stille på den og søge igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 08/02-05 16:59 
Den sidder vist normalt på kablet/RF-uniten, ikke? Hvilket vil sige, at den både kan være der og ikke være der afhængig af kablet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 08/02-05 18:56 
Kanal omskifter på kablet? Hva' snakker i om??

På kablet kan der sidde en switch som enten leder signalet fra antenne til fjernsynet (TV) eller fra spille maskinen til fjernsynet (COMPUTER). Selvfølgelig skal indstillingen være (COMPUTER) for det første.

Nej, der er ingen kanal omskifter på konsollen. Du forveksler nok det med nintendo NES. På NES'en kan der indstilles kanal 3 eller 4 bag på (hvis jeg nu husker rigtigt).

Det nemmeste er bare at tænde maskinen uden spil i (der er jo et indbygget), tilkoble den med mefølgende RF kabel, evt sætte switchen på (COMPUTER). Gå igang med automastisk søgning indtil man finder kanalet. Har du været hele båndbredden igennem, og fandt ikke noget, så tjek kablet.
Kablerne går tit i stykker ved selve stikket, selvom det ikke ses.
RJKRJKSkrevet 08/02-05 18:59 
Du har ret. Dårlig hukommelse :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 08/02-05 22:07 
Hvis der er en RF modulator indbygget i kablet, kan der jo godt være kanalskifter, så det er ikke uhørt. Men SMS2 har jo indbygget modulator.

Anyway, det er selvfølgelig rigtig, det msxtrd siger. Hvis man har sat et spil i, risikerer man at maskinen bare sender et sort billede, fordi den ikke kan læse spillet ordenligt. Så tænd den uden et spil i, så burde Alex Kidd dukke op på TV'et. Sådan gjorde jeg også, sidst jeg skulle finde kanalen til min SMS2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 08/02-05 22:16 
SMS ligger vistnok på kanal 36...
CanonCanonSkrevet 09/02-05 14:19, rettet 09/02-05 14:25 
Tak for hjælpen! Jeg har endnu ikke prøvet at søge efter det, men det er meget sikkert at jeg kan finde det, efter som jeg ved at maskinen virker.

(Er det usædvanligt at en SMS II har indbygget Sonic, i stedet for Alex Kidd?)
Bah...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-05 14:32 
Nej. Det er vel 50/50?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/02-05 18:45 
Jeg mener at det er de lidt senere udgivelser af SMSII som har Sonic indbygget, mens de første har Alex Kidd indbygget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig