X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Advarsel om GBA-kopispil og QXL


Svar
RJKRJKSkrevet 07/02-05 02:17 
Hvis man har handlet på eBay eller i Asien ved man, at man skal passe på med ikke at købe illegale kopiprodukter. Indenfor spilmediet er det især slemt på Game Boy Advance, hvor der produceres kopier, der med det blotte øje sagtens kan ligne originaler. Det er ikke bare en guld-cd i en standard æske, men komplette kopier, der forsøger at efterligne originalen og snyde folk til at tro, at det er d... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
485 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 02/04-05 13:27 
De sletter alle mine indlæg :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
bootsbootsSkrevet 02/04-05 13:37, rettet 02/04-05 14:00 
Det er nok sælgeren der sletter dem.... Det undrede mig egentlig også, at han ikke slettede de første 2....; men dér har han jo også drejet det hele til sin fordel.... De indlæg får jo bare mig til at ligne en nar....

Nå; men tak for indsatsen. Jeg har taget skærmprints af indlæggene, og sender dem til QXL hvis jeg ikke snart hører fra dem. Jeg skrev igår, så jeg giver dem lige til på mandag med....

EDIT: Og så har jeg skrevet følgende i det generelle forum:

Besked Boots_DK (126) 2/4 13:57
Jeg blev snydt af en sælger maj 2004. Spillet jeg købte var en kopi - jeg returnerede det; men fik kun trussels mails - ingen penge retur! Nu har én af mine venner skrevet et spørgsmål vedr. dette på hans salgsauktion. Han påstår at det er mig der har den anden profil; men det er det IKKE!!! Jeg har kun èn profil på QXL: Boots_DK. Derudover kommer han med nye trusler. Se: http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17209586
Jeg kan ikke selv skrive derinde, da han har udelukket mig fra sine auktioner. Jeg kan heller ikke sende mail til ham, da QXL rådede ham til at blokere for mine mails!!! Jeg har ikke lyst til at ringe til ham, da han er MEGET ubehagelig. Derfor vil jeg af denne vej oplyse, at jeg altså ikke har mere end ÈN profil på QXL, og at jeg ALDRIG har snydt eller bedraget - er kun blevet snydt eller bedraget af et par andre herinde. Over and out.
HankyHankySkrevet 02/04-05 14:02, rettet 02/04-05 15:19 
Nørj, noget svineri.

Bliver SÅ arrig, af alene bare læse hvad han skriver.
Manden må jo være komplet blød i bolden, og tilsyneladene ikke eje en samvittighed.

Har også skrevet derinde, men bliver sikkert slettet, som
så meget andet.

*EDIT*
Ja, så blev den slettet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CoreCoreSkrevet 02/04-05 15:37 
boots>
Det er nok sælgeren der sletter dem....

Det er da pænt lam hvis han selv kan slette dem...det fatter jeg ikke lige, at det kan være rigtigt...O_o
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/04-05 16:31 
Det lyder da til, at der er rigeligt stof til en side i B.T., både hvad angår ulovligt salg, trusler fra sælger og ikke-eksisterende service og medansvar i hælervirksomhed hos QXL.
bootsbootsSkrevet 02/04-05 16:49 
Core>
boots>
Det er nok sælgeren der sletter dem....

Det er da pænt lam hvis han selv kan slette dem...det fatter jeg ikke lige, at det kan være rigtigt...O_o

Sælgeren bestemmer selv om han gider besvare spørgsmål, og han bestemmer også om spørgsmål/svar skal vises på siden.... Jeg tror dog ikke han kan fjerne spørgsmål/svar når det ER kommet på siden - her er jeg dog ikke sikker...
HankyHankySkrevet 02/04-05 16:53 
Det lader til der er spørgsmål.
http://my.qxl.dk/Cafe/MessagesElse.asp?Catg=384&IDM=281706

Hvilken funktion har en QXL Ambassadør egentlig?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
bootsbootsSkrevet 02/04-05 17:22 
Ambassadørerne er brugere af QXL. Man kan selv søge om at blive det. De er vel en slags moderatorer. Hjælper, holder orden, skælder ud og den slags....

Lene er en sød pige; men der er ikke rigtigt noget hun kan gøre for at få QXL til at lytte...
bootsbootsSkrevet 02/04-05 20:27 
Nu har sælgeren så også skrevet et indlæg i Forum'et på QXL. Jeg synes du skulle læse det, Core.... Han siger, at han har fået Karsten fra kundeservice til at tjekke vores IP adresser... *lol*
CoreCoreSkrevet 02/04-05 20:53, rettet 02/04-05 23:25 
boots>
Jeg synes du skulle læse det, Core....

Læst, og besvaret. DAMN det er grineren med lidt berettiget ravage. Andre der har noget de vil have udtrykt på QXL fra en konto i opløsning? :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
bootsbootsSkrevet 02/04-05 21:00 
Hvad mener du med disse ord: men at du kynisk bortkaster de sidste rester af moralsk dannelse, og drister dig til at tiltale MIG Ghita, det rammer, og det gør ondt indeni :'(

Snøfsnøfte.... du skuffer mig... Du burde da føle dig beæret...

Godt gået, Core... ;o)
BobbeBobbeSkrevet 02/04-05 21:02, rettet 02/04-05 21:03 
Ja, nu du var igang kunne du vil lige så godt give linket til denne tråd.. ;)

Edit: Til Core.
Spiller nu: Wii
CoreCoreSkrevet 02/04-05 21:08 
boots>
Snøfsnøfte.... du skuffer mig... Du burde da føle dig beæret...

Det er jo nok noget med de her mandlige gener, der byder mig at tage afstand fra den mere feminine navne-kategori ;)

Bobbe>
Ja, nu du var igang kunne du vil lige så godt give linket til denne tråd.. ;)

Gjort.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 02/04-05 21:09, rettet 02/04-05 23:25 
Får man egentlig også rødt kort fra QXL, når man poster links i forummet?

EDIT: Hov, nu er mine spørgsmål inde i annoncen kommet tilbage. Gad vide om det så ikke er den forbindelse jeg sad ved tidligere der havde problemer med at opdatere(?).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
bootsbootsSkrevet 02/04-05 21:36 
Dét med links aner jeg ikke...

Spørgsmålene i annoncen har da været der hele tiden....
CoreCoreSkrevet 03/04-05 10:46 
Nu har han så oprettet en ny annonce...

...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
The DaneThe DaneSkrevet 03/04-05 16:12 
og han giver stadig tåbelige svar.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BobbeBobbeSkrevet 03/04-05 17:19 
Steenped_dk27>
Jeg får nok skideballe af min læge ude på Nordvangen, men jeg vinder altid.

Hvad har det med det hele at gøre?
Er det mig der er helt tabt?
Eller har manden røget noget, som selv Robert Hansen ikke ville røre?
Spiller nu: Wii
KilroyKilroySkrevet 03/04-05 17:55 
The Dane>
og han giver stadig tåbelige svar.

Han svarer da slet ikke:) Han prøver på ynkelig vis at snige sig uden om. Nogen burde hale hans ende op til QXL, og tæve ham med en dejskraber indtil han indrømmer at han er fuld af fup.
Kilroy Was Here
OkottaOkottaSkrevet 03/04-05 18:03 
"Spillet kan Afprøves, afhentes Købehavn S nær Metro station mellem 10 og 17 Søndag"

En repræsentant fra Bergsala, gider selvfølgelig nok ikke troppe op og afprøve spillet..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
bootsbootsSkrevet 04/04-05 19:53 
Nu har han selv startet en tråd: http://my.qxl.dk/Cafe/MessagesElse.asp?Catg=384&IDM=282170
BobbeBobbeSkrevet 04/04-05 20:13 
Steenped_dk27>
Tidliger har de været til eftersyn hos Nitendos advokat og er blevet udleveret igen I Sø og Handelsretten altså ingen kopispil her.

Yeah right, som om han "lige" var på smut-tur hos Nintendo/Bersalas advokat. Og derefter "lige" i Sø- og Handelsretten ;)
Spiller nu: Wii
The DaneThe DaneSkrevet 04/04-05 20:16, rettet 04/04-05 20:19 
Ja, han får da heldigvis kam til sit hår - at han så totalt ignorere fakta er en helt anden sag.

Jeg tror desuden på ingen måde noget af hvad han siger der.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BobbeBobbeSkrevet 04/04-05 20:19, rettet 04/04-05 20:20 
Boots du er ikke alene...

EDIT: Det kunne dog godt tænkes at det var en anden P:R'rer :/

....
Spiller nu: Wii
CoreCoreSkrevet 04/04-05 21:29 
Så fik jeg også lige blandet mig lidt i dem >:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 04/04-05 22:05 
Om ikke andet må man da sige, at "Fantastiske Tilbud" har lært en hel del af denne tråd ;) Det er jo den oprindelige sælger, som jeg købte denne Kingdom Hearts-kopi af. Og som i øvrigt stadig ikke har givet mig hverken en undskyldning eller pengene retur, selvom alt nu helt tydelig indrømmes. Jaja...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 04/04-05 22:33 
Jeg havde også en svag mistanke om at det måske hang sådan sammen. Så en undskyldning får du nok aldrig, men stilen er i det mindste lagt lidt om, selvom han/hun nok har følt sig lidt presset til det, da det jo ser ud som om at vedkommende prøver at køre en regulær forretning :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
The DaneThe DaneSkrevet 04/04-05 22:44 
Han er da ærlig talt for sjov i dette emne omkring boots http://my.qxl.dk/Cafe/MessagesElse.asp?Catg=384&IDM=281706

"Nu er du kendt som Kværulant inde hos QXL Nu har jeg fået Kasten til at finde IP adressene på disse bruger."

Den fik mig oprigtigt talt til at grine. Hvor gammel er han egentligt? For hans udtalelser er lidt i stil med "min far kan tæske din far".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 04/04-05 22:47 
...og måden hvorpå han fandt ud af at jeg ikke var Boots, var ved hjælp at det link, jeg postede til tråden her, og ikke via IP-addresser...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
bootsbootsSkrevet 05/04-05 00:09 
The Dane>
Den fik mig oprigtigt talt til at grine. Hvor gammel er han egentligt? For hans udtalelser er lidt i stil med "min far kan tæske din far".

Han er voksen!!! Jeg ved ikke hvor gammel han er; men jeg har jo talt i telefon med ham. Jeg har aldrig talt med så ubehagelig en herre i mit liv - og jeg er jo halvgammel..;o)
JAAJAASkrevet 05/04-05 00:31 
Fy for en lummer kræmmer ...

Han er jo for det første ikke blevet begunstiget med et lysende intellekt, og for det andet er han ved at blive bange. Forhåbentlig med god grund.
JuggernautJuggernautSkrevet 05/04-05 08:56 
Bobbe>
Boots du er ikke alene...

EDIT: Det kunne dog godt tænkes at det var en anden P:R'rer :/

Ja det er det :-) Om jeg bliver upopulær på dette...Fint. Men jeg vil virkelig gøre hvad jeg kan for at få lys på dette område. Hellere det end sidde på sin flade og ignorere problemet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 05/04-05 10:08 
Der er noget galt, hvis man bliver "upopulær" på at kaste lys over den slags ulovligheder på QXL...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 05/04-05 11:02 
Det kan skyldes at jeg blev godt gal i skralden og kom helt op i det røde felt, da jeg læste om Steen_ped27 og om hvordan han behandler folk. Bl.a. Boots... Derfor kunne jeg ikke styre mig og skulle bare have lidt af dampen ud. Det var grunden til at jeg postérede i Generel Debat. Det er der åbenbart nogle stykker der ikke bryder sig om. Ok måske skulle jeg have skrevet det i "Pas På" istedet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
bootsbootsSkrevet 06/04-05 22:41 
Han sælger lystigt videre derinde...

Jeg spurgte ham - i hans egen tråd - om jeg får pengene tilbage, nu hvor han indrømmer på skrift at der var tale om en kopi; men han svarer ikke derinde....
HeroldHeroldSkrevet 06/04-05 23:05 
Hvor ville jeg dog elske at have en knap, der kunne udslette den slags mennesker fra jordens overflade. Det gør mig simpelthen så harm at folk lyver og snyder sig til penge ved den slags.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
The DaneThe DaneSkrevet 07/04-05 05:42 
Tror jeg sender en mail til IT afdelingen hos politiet for at høre hvor man står i sådan en sag - bare for at høre hvor alvorligt der ses på det generelt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
bootsbootsSkrevet 07/04-05 08:44 
Jeg har stadig ikke fået svar fra QXL på dén mail jeg sendte dem vedr. Steen's bemærkninger/trussel på en auktion. Jeg sendte mailen til dem den 2/4....
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 12/04-05 10:15 
Jeg indrømmer gerne at jeg har købt et 'multikart' i god tro (det var før jeg opdagede P:R)
Selvom det er et pænt stykke tid siden, så har jeg fået et nyhedsbrev fra ham jeg i sin tid købte et multispil af...
Her er lidt af hvad der stod i mailen:
-------------------------------------------
Spil til GameBoy !

For: GameBoy Color, GameBoy Advanced, GameBoy Advanced SP og Nintendo DS

I nedenstående er opstillet de spil som vi kan levere.

Vare nr.: Y5-A5U195
Antal spil på blok: 195 stk.
Til GB Color: Nej
Til GB Avance: Ja
Til GB Avance SP.: Ja
Til Nintendo DS: Ja
Pris: 400,- DKK

Eksempler på spil på blok:
· Pokemon Fire Red
· Pokemon Leaf Green
· Princess Pauper
· Digimon Battle Spirit 2
· Archer 3D Pool
· Castlevania
________________________________________

Karina & Ole
---------------------------------------------------

Der er mange flere multispil, men det ville fylde en hulens masse hvis de alle skulle postes her...

Jeg har løbende fulgt med de emner der omhandler piratkopi og videresalg, så jeg vil lige høre jeres mening om jeg skulle lade det ligge eller anmelde det...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
BlossomBlossomSkrevet 12/04-05 11:27 
Ring til Told og skat..
Gem for guds skyld mailen
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BobbeBobbeSkrevet 12/04-05 16:07 
DS spil?
Dem troede jeg ikke der var i "kopi-handel" allerede...
Spiller nu: Wii
Per SPer SSkrevet 12/04-05 16:33 
Det skal forståes som at det er GBA spil der virker på DS. Ikke DS only spil.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JmogJmogSkrevet 12/04-05 16:43 
Det ville også være godt klaret at lægge 190 af dem på ét cart ;-)
RuneSPRuneSPSkrevet 12/04-05 16:55 
så ville jeg i hvert fald *prutte* på at det er ulovligt, jatak til 190 DS spil på ét kort ;)
bootsbootsSkrevet 13/04-05 23:59 
boots>
Jeg har stadig ikke fået svar fra QXL på dén mail jeg sendte dem vedr. Steen's bemærkninger/trussel på en auktion. Jeg sendte mailen til dem den 2/4....

Update: Stadig intet svar fra QXL..... :o(
Så kan de vist ikke sige mere tydeligt, at de helst beholder den ulovlige handel samt sælgere der truer og snyder deres købere...

Husk dét næste gang du handler på QXL - det er på eget ansvar. QXL fraskriver sig ethvert ansvar....
KoludaKoludaSkrevet 15/04-05 08:36 
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17330967&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=18880

Hvor mange var ikke inde og melde denne auktion, og den er lige blevet oprettet igen, som sagt så er QXL ligeglade , så længe der er penge i det.
AgerkvistAgerkvistSkrevet 16/04-05 22:03, rettet 16/04-05 22:06 
Nu blander jeg mig lige lidt i den tråd her....har læst det hele og blev nødt til at registrere mig så jeg kunne komme med min mening :)

Jeg skal prøve at gøre det kort....men det er jeg ret dårlig til >_<

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17320664

Den tid der gik efter jeg havde budt på spillet og indtil jeg rent faktisk vandt tilbragte jeg blandt andet her på forummet, med at læse denne tråd og det resulterede i, at jeg efter at have vundet spillet kontaktede sælger.
Jeg skrev til ham, at hvis spillet var en kopi behøvede han slet ikke sende det til mig, for så var jeg ikke interesseret.
Sælger svarede tilbage, at spillet ikke var en kopi, men at han engang havde haft en kunde der mente det var det. og sagde yderligere at hvis spillet ikke levede op til mine forventninger kunne jeg returnere det på sælgers regning.
Det svar forsikrede mig faktisk ret meget om at spillet ville være ægte og jeg gennemførte derfor handlen ved at overføre pengene via webbank.

Her idag kom spillet så...pænt indpakket i folie og umiddelbart var alt som det skulle være.
Udfra hvad jeg kunne huske af tråden herinde tjekkede jeg lige Square Enix logoet og det så rigtigt ud.
Så huskede jeg på ABG koden og ville tjekke den på nettet - mit spil(Final Fantasy I & II: Dawn of Souls) har koden: AGB P BF2E....på nettet har jeg kun set den som AGB P BFFE(fx. her: http://mgrsti3030s.seamlesstech.biz/Templates/frmTemplateS.asp?SubFolderID=132&SearchYN=N).
Derudover er der også fejlen med buen på t'et i Nintendo quality seglet og en lille tekstboks med et telefon nummer web adresse og et telefonnummer der er så sløret at det er stort set ulæseligt....

.....efter denne konstatering skrev jeg til sælger og forklarede ham at der var noget galt med mit spil, hvortil han spurgte "Hvad er det?" :D
Jeg forklarede ham at det var en kopi og at det kunne ses selv uden at man pillede folien af og at jeg overvejede at gå videre med det. Så siger han at han ikke anede det og at han har købt dem hjem som værende nye og bla bla bla bla...og han får også lige nævnt at jeg kan få mine penge tilbage og at "det får jeg sku(sådan staver HAN det -_-) ikke dårlig karakter for" :D
Han vil også gerne høre hvordan jeg kan se det, så jeg siger han kan komme på messenger så jeg ikke skal skrive 117 sms'er...men det kan han ikke lige idag for han er til fest.
Jeg skriver at han vel godt ved det er ulovligt og at jeg helt klart vil returnere det, men vil se penge først!....og at jeg lige skal overveje om jeg vil gå videre med det.
Og har så ikke hørt fra ham siden.

Det blev langt....undskyld....men ville gerne lige forklare sagen :)

Men hvad gør jeg nu? Lader som ingenting og sender skidtet tilbage eller kontakter apg, nintendo eller qxl? Synes ikke man skal slippe afsted med den slags og har altså lidt svært ved at tro på at han ikke vidste det :)

Kan være det er den samme vi snakker om...ihvertfald når man tænker på ***NYT SPIL*** titlerne....ham er er fra Aalborg.
KoludaKoludaSkrevet 16/04-05 22:07 
Koluda>
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17330967&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=18880

Hvor mange var ikke inde og melde denne auktion, og den er lige blevet oprettet igen, som sagt så er QXL ligeglade , så længe der er penge i det.


Og den kører stadig... også selv bla. Rune rapporterede den til QXL for godt 2 uger siden første gang, de har nok ikke haft tid til at kigge på den endnu...
RJKRJKSkrevet 16/04-05 22:51 
Agerkvist>
Men hvad gør jeg nu? Lader som ingenting og sender skidtet tilbage eller kontakter apg, nintendo eller qxl?

Jeg synes man bør kontakte hvem man kan, og forsøge at påvirke QXL til at gøre noget ved sagen. Vi vil gerne forsøge at gå videre med sagen, hvis du ønsker.

Jeg har lige siddet og kigget GBA-kategorien på QXL igen, og lige bortset fra et par stykker, så er der af flere hundrede auktioner ikke længere nogen, der er umiddelbart kopier. Om det så betyder at der er færre kopier, eller at kopisterne blot er begyndt at skjule det, er jo svært at sige. Jeg synes man bør blive ved med at råbe op, og følge op på problemet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AgerkvistAgerkvistSkrevet 16/04-05 23:04 
Hvad kigger du efter når du skal vurdere om en auktion er kopi eller original?

Synes alligevel der er en del spil til ca. 150 kr. som sælges som nye spil i ubrudt emballage....og det er vel den slags der lugter langt væk : /

http://auktioner.qxl.dk/Handelsforum - der er eksempelvis en del af dem...der står godt nokogså advarsler om kopi spil og det kan da også være de bare har været heldige at få et billigt parti spil :)

Men det irreterer mig bare *** meget....men sig mig så....er der nogen gode steder at vende sig imod hvis man gerne vil købe originale GBA spil, men stadig synes 300-400 kr er lige pebret nok....er ikke stødt ind i Best Buy til GBA endnu nemlig :D
485 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig