X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Advarsel om GBA-kopispil og QXL


Svar
RJKRJKSkrevet 07/02-05 02:17 
Hvis man har handlet på eBay eller i Asien ved man, at man skal passe på med ikke at købe illegale kopiprodukter. Indenfor spilmediet er det især slemt på Game Boy Advance, hvor der produceres kopier, der med det blotte øje sagtens kan ligne originaler. Det er ikke bare en guld-cd i en standard æske, men komplette kopier, der forsøger at efterligne originalen og snyde folk til at tro, at det er d... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
485 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 08/03-05 14:04 
Coop er åbenbart også begyndt at sælge parallel importerede PS2'ere igen, jvf. en tråd på Usenet, i dk.spil.computer.konsol.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JAAJAASkrevet 09/03-05 12:28, rettet 09/03-05 12:36 
Så lige Ekstra Bladets spiseseddel. Noget i stil med "GAMEBOY LIVSFARLIG FOR BØRN", og et kæmpe billede af en GBA SP.

Var jeg i Nintendos sted, ville jeg omgående true med sagsanlæg, hvis der ikke blev bragt en grundig undskyldning for denne udlægning af Ekstra Bladet, der vel er gået over grænsen til misinformation med deraf følgende skadelige virkninger for Nintendos rygte.
SumezSumezSkrevet 09/03-05 16:22 
Ja, det har du godt nok ret i. Hvad er deres baggrund for den påstand?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 09/03-05 16:28, rettet 09/03-05 16:30 
COOP købte i efteråret 3.000 GBA fra mellemmand i Hjallerup (Så kan de lære det. Man køber aldrig af folk i Hjallerup;)).
Det viser sig nu, at den adapter der medfølger ikke er en original Nintendo adapter.
Kopien kan oven i købet give så slemt et stød at bl.a. en dreng blev kørt på skadestuen. (men har det fint).

Med andre ord, er det ikke maskinen, men adapteren der er noget galt med. Efter sigende er maskinerne originale (men det kan være de bør undersøge det nærmere). Æsker og manualer var vist også noget kopi-værk.
BlossomBlossomSkrevet 12/03-05 13:36 
Nu er jeg lige rendt ind i endnu en kopisælger på qxl.. De er nok også i overtal.

Jeg solgte i morges et GBA spil til en køber fra qxl, som var at hente det for en times tid siden, hvor vi snakkede lidt om kopi-problematikken.

Da han kom hjem ringede han og fortalte at han købte et spil ved en nordjyde i torsdags, som ikke havde Nintendo mærkning på printpladen, samt at spillet også kom i usamlet æske..

Hvor er det dog irreterende at vide, at der er så mange mennesker der intetanende bliver røvrendt af disse sælgere..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/03-05 16:01 
Spørgsmålet er om man overhovedet tør købe brugte GBA-spil længere? Med mindre man selvfølgelig ser produktet inden man køber det.

Jeg er i hvertfald selv holdt helt op med at handle på QXL, efter RJK postede det her indlæg.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
seismic tossseismic tossSkrevet 12/03-05 17:20 
Ja, nu er jeg jo helt ny her, men har fulgt med på sidelinjen i mange måneder efterhånden.

Efter jeg først læste det første indlæge om kopispil på Qxl, tænke jeg, "det kan da ikke være så slemt" - så oprettede jeg en profil på Qxl, bare lige for at prøve mig frem.

Det er nu ca. 2 mrd. siden jeg oprettede mig på Qxl, i mellemtiden har jeg købt 4 GBA spil, i går modtog jeg så 5 spil i rækken fra den sælger RJK købte det meget omtalte spil af.

Ja, og sælger holder hvad hun lover nu, spillet er helt originalt som hun lover, sælger siger endda da jeg spørger at hun har solgt Kopispil, men ikke gør det mere da det giver noget dårlig omtale!!!!
Ud over det spil fra omtalte sælger, så er der kun et af de andre spil der er originale, og ALLE sælgere siger deres spil er originale.

Så det er jo egentligt lidt vildt syntes jeg nok!!
crying outcrying outSkrevet 12/03-05 17:44, rettet 12/03-05 22:48 
Ikke for at jeg absolut tror det værste om folk, og nye brugere af dette site, der opretter en bruger for liiiige at....

Beklager! - din 'blåstempling' af omtalte sælger giver jeg ikke meget for.
Jusqu'a ici tout va bien....
HankyHankySkrevet 12/03-05 18:10 
Samme tanker har jeg -.-
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
seismic tossseismic tossSkrevet 12/03-05 18:15 
Hvad mener i???

Jeg har ikke "blåstemplet" nogen overhovedet.
Jeg skriver det bare som det er, men jeg skulle måske have ventet et par uger inden jeg begyndte at skrive her i forumet.
Per SPer SSkrevet 12/03-05 18:47 
Tror de har misforstået dit svar. Det kan godt læses anderledes end du umiddelbart har regnet med.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 12/03-05 18:54, rettet 12/03-05 18:55 
Seismic Toss er så vidt jeg kan bedømme en falsk profil. Navnet er Ruben Troll. Troll henleder tanken på trolls fra usenet.

Der er sandsynligvis ingen i danmark, der hedder Troll til efternavn, hviket en søgning på www.dst.dk bekræfter:

http://www.dst.dk/Statistik/Navne/Document.aspx?path=%2fhomedk%2fstatistik%2fnavne%2fhvormange&layout={AB08C697-2973-4A81-98AC-E038190BA8DB}

At profilen så samtidig er fra Nordjylland ganske som den, der solgte spillet til Rune...well...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
seismic tossseismic tossSkrevet 12/03-05 19:08 
:-D

Jeg vidste sgu ikke man skulle fremvise sygesikringskort og kørekort for at blive "accepteret" herinde.
Men jeg altså Troll, til mellemnavn vel og mærke, efter min Tyske Morfar.

Og jeg bor i Nordjylland - sammen flere 1000 andre....*LOL*
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/03-05 21:28 
Så for at opsummere:

seismic toss har købt 5 spil på Qxl (fra 5 forskellige sælgere?)

Alle sælgere har påstået at det var originalspil.

2 af spillene er reelt originale.

3 af spillene er kopier.
RJKRJKSkrevet 13/03-05 14:55, rettet 13/03-05 14:56 
seismic toss>
Jeg vidste sgu ikke man skulle fremvise sygesikringskort og kørekort for at blive "accepteret" herinde.

Det ville nu ellers være meget rart, men kan du så ikke i stedet bare lige linke til pågældende auktion hos QXL? Altså den vare du har købt?

For man undrer sig jo lidt når man kan gå ind under pågældende sælger (hvis man kan finde vedkommende efter et navneskifte), og kan se, at der kun er solgt to GBA-spil på den sidste måned. Og det ene var uden æske og manual, og det andet først med dansk manual og så alligevel ikke med dansk manual, så det kan vel næppe være nogen af de to.

Det er selvfølgelig bare fordi du ikke har givet sælger karakter, men det kunne du jo så bare lige gøre, så vi andre kan se det. Eller som sagt bare komme med linket. Så slipper du for sygesikringskortet i denne omgang ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 15/03-05 05:49 
Jeg har lige været inde på Ebay for at finde mig nogle GBA-spil. Det var godtnok en skuffende oplevelse. Det vrimler med spil i alle prislag, men det er utroligt svært at finde originaler.

Der er masser af sælgere med tusindvis af positive feedbacks, men de har næsten alle sammen nogle enkelte negative. Når disse få negative så netop omhandler at spillet ikke virkede/var en kopi, så virker chancen for at samtlige handler har drejet sig om kopier ret høj.

Hvis der er nogen, der har erfaring med specifikke sælgere, som i ved sælger originalspil, må i meget gerne nævne dem.
RJKRJKSkrevet 15/03-05 13:15 
Det her er så temaet i aftenens Kontant - desværre har de jo så ikke brugt denne historie.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 15/03-05 13:49 
Det kan være at en tur i kontant kan afhjælpe qxl.dk problemer, men så er der jo stadig ebay tilbage. Lidt ærgerligt at man kun kan være sikker hvis man køber ved rigtige forhandlere fra nyt, eller herinde.
Hvorfor mon der ikke er samme problem på de ps2 xbox? Det må være lettere af skaffe sig cartridges og brænde dem, end at kopiere et spil til de andre konsoller.(Der ville kunne virke i en uchippet maskine)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 15/03-05 16:45 
Selvfølgelig. Du kan jo lige præcis ikke spille kopierede spil uden chip, i en Xbox eller PS2, ligemeget hvor godt kopierne laves.

GBA osv. sluger, derimod, alt der bare minder om at Game Boy-spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 15/03-05 19:04 
Du misforstår, tror jeg. Det var nok heller ikke let at forstå hvad jeg mente.
Det der undrer mig er, at det tilsyneldande er så let at støve piratspil op til gba, der virker på en umodificeret maskine, når det samtidigt er umuligt til en dvdbaseret konsol. Dvdbrændere og diverse andre ting er jo extremt udbredt, ihvertfald en del mere end en rombrænder(eeprom?), så man skulle jo tro at nogen havde fundet de vises sten. Det lykkedes jo lidt på dreamcasten, men der skulle der jo en softwaremodificering til inden diverse homebrew kunne køre.
Nu ved jeg heller ikke hvor meget uoriginale cartridges koster, men formodentlig mere end en dvdskive, men der må jo aligevel være økonomi i det.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 15/03-05 20:11 
Jeg misforstår intet. Nutidens konsoller er tilstrækkeligt kopisikrede til at brændte DVD'er bare ikke bliver læst uden en hardwaremodificering.

Til Game Boy derimod, kan man få Flash-brændere der hurtigt og nemt smider et program over på en dertil indrettet kassette. Begge dele sælges i Kina/Hong Kong til overkommelige penge.

Der er en verden til forskel. Der skal ingen eeprom brændere til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TweelTweelSkrevet 15/03-05 22:45 
Det der kan undre er at der åbenbart er en del fabrikker der producerer flash rom kassetter, men ingen der producerer DVD skiver der er trykt så de duer i en umodded maskine. Sagen er vel at det fra fabrikkens side er ulovligt at trykke kopi spil, men ikke at lave en flash rom kassette som så senere bliver flashet med en ulovlig rom af mellemmænd.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaieraNaieraSkrevet 15/03-05 23:06 
Hvis det kunne gøres, så ville det med 100% sikkerhed blive gjort af nogen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TweelTweelSkrevet 16/03-05 00:06, rettet 16/03-05 00:32 
Selvfølgelig kan det gøres, man skal bare kopiere den proces originalerne laves med. Og det er mig bekendt ikke dyrere/sværere at trykke DVDer end at lave rom kapsler.
Men sagen er at flash rom kapslerne ikke behøver at indeholde copyright beskyttet materiale når de kommer ud fra fabrikken, i modsætning til DVDerne.

Der kan være andre årsager, men jeg har svært ved at se dem. Når et så simpelt produkt masseproduceres er det næsten umuligt at kopisikre det overfor folk med det rette produktionsudstyr, men man kan i det mindste gøre det så svært at det kræver en fabrik frem for en DVD brænder.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
SyrefoxSyrefoxSkrevet 16/03-05 15:30 
Det er simpelt for grovt, har lige tjekket min GBA spil heldigvis er ingen af dem kopier. Jeg vil gerne høre hvordan historien ender, efter du har kontaktet Nintendo.

Hvad var sælgers brugernavn på QXL?

Syrefox
CoreCoreSkrevet 29/03-05 16:52 
Det nye nummer af Manual, har dedikeret næsten en hel side om GBA-piratkopiering, hvori de også bruger et afsnit på at omtale tråden her. Så lidt fokus har det da fået nu.

Artiklen er ikke online, så jeg kan ikke levere et link desværre, men hvis det har interesse, kan jeg da godt citere afsnittet senere, når jeg er kommet hjem fra job.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
bootsbootsSkrevet 01/04-05 13:00 
Nu har jeg lige anmeldt Steenped_dk27's auktion til QXL. Da han skriver på auktionen at "mini manual medfølger" er det ret tydeligt at det drejer sig om Hong Kong spil. Jeg har ikke i sinde at bede jer om at gøre det samme - det må være op til jer; men han skriver følgende på sin auktion: "skulle man mod forventning ikke være tilfreds med spillet kan det retuneres straks og man vil få sine penge retur mod betaling af udgifterne også QXL gebyr". Jeg har stadig ikke fået nogen penge af ham, til trods for at jeg returnerede spillet straks efter modtagelse. Er der nogen QXL brugere herinde, der "tør" spørge ham hvorfor Boots_DK aldrig har fået betalingen retur? Jeg kan desværre ikke, da han har udelukket mig fra sine auktioner....
Jeg vil simpelthen ikke finde mig i at han er blevet topsælger ved at sælge kopi spil, og lover noget han ikke holder!!! Please, hjælp mig.....
Det er muligt at han atter begynder at sende mig trussels e-mails; men så anmelder jeg ham sgu' til politiet....
OkottaOkottaSkrevet 01/04-05 13:10 
Er det ikke ved at være på tide at fusker-foretagnet QXL, anmeldes til den rette instans?

Direktøren sidder og griner af jer, og holder jer hen med snak, alt i mens fusker-sælgerne gør stort set det samme.

Men det eneste I tilsyneladende gør, er at sidde og græde i denne her tråd.

Beklager hvis jeg lyder for hård, men sådan føler jeg omkring dette emne.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 01/04-05 13:13 
I modsætning til at gå til politiet, som næsten med statsgaranti INTET ved gøre ved det, så er der jo rent faktisk kommet en del resultater ud af denne tråd. Jeg hører ingen græde...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 01/04-05 13:19, rettet 01/04-05 13:22 
Her er link til den auktion som boots omtaler; så slipper I selv for at lede ;) selvom det måske hører til i den anden tråd.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17209586
ps. jeg er ikke bruger på qxl; det eneste jeg besøger for qxl er at anmelde for jer :=)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/04-05 15:23 
"afhentes Købehavn S nær Metro station mellem 10 og 17 Søndag"

???

Så man vinder auktionen, indbetaler på bankkonto og så skal man finde en mand, som står og giver en spillet "nær Kbh. Metro Station om søndagen" eller hvad? Lyder enten meget meget underligt eller meget meget skummelt.
SumezSumezSkrevet 01/04-05 16:11 
Han hentyder vel til at han bor nær metroen, så man kan udveksle kontant der, så der ikke går penge i forsendelsen?

Der er mere end én metrostation i København. Faktisk ligger de næsten allesammen der. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
bootsbootsSkrevet 01/04-05 21:47 
Okotta>
Er det ikke ved at være på tide at fusker-foretagnet QXL, anmeldes til den rette instans?

Direktøren sidder og griner af jer, og holder jer hen med snak, alt i mens fusker-sælgerne gør stort set det samme.

Men det eneste I tilsyneladende gør, er at sidde og græde i denne her tråd.

Beklager hvis jeg lyder for hård, men sådan føler jeg omkring dette emne.


Jeg græder ikke; men der er ikke flere muligheder tilbage. Jeg regner ikke med nogensinde at se mine penge igen; men derfor synes jeg da ikke, at han skal have lov at fortsætte med at snyde folk der ikke ved bedre. Spillene kan købes på eBay for næsten ingen penge - hvis det er kopi spil man vil have - og han tager grove overpriser for produkter, som han sælger som originale (se hans feedback). Folk tror de får det ægte produkt; men de bliver snydt på det groveste.... Skal han have lov til dét?

Og hvilken er så den rette instans???? QXL er ligeglade... Hvis QXL skal anmeldes til politiet, så kræver det at man kan bevise ulovlighederne, og hvordan skal jeg kunne det, når jeg ikke længere har omtalte spil?

Det eneste jeg forsøger her er at stoppe ihvertfald én persons salg af ulovlige spil. Du må da meget undskylde, hvis du ikke bryder dig om dét....
CoreCoreSkrevet 01/04-05 22:25 
boots>
Er der nogen QXL brugere herinde, der "tør" spørge ham hvorfor Boots_DK aldrig har fået betalingen retur?

Gjort :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/04-05 22:29 
boots>
Nu har jeg lige anmeldt Steenped_dk27's auktion til QXL. Da han skriver på auktionen at "mini manual medfølger" er det ret tydeligt at det drejer sig om Hong Kong spil. Jeg har ikke i sinde at bede jer om at gøre det samme

Og...også gjort >:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/04-05 22:30 
Tror hellere at jeg lige må danse ind og grovanmelde de andre inden min konto ryger...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/04-05 22:39 
og...gjort.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
bootsbootsSkrevet 02/04-05 01:20 
1/4/2005 22:23 Spørgsmål fra CoreLeone
Hvor sikker er returneringen af betalingen hvis man ikke er tilfreds ? Grunden til at jeg spørger er at Boots_DK endnu ikke har modtaget penge tilbage for en returneret vare, og da det er pænt lang tid siden, ser det ikke umiddelbart ud til at være en sag der koomer i orden foreløbig.
2/4/2005 00:01 Svar fra sælger
Det eneste der er sikkert Githa det er at du stadigvæk er en kryster, ligesom i forum, du har 5,50 tilgode i Porto tro mig om du vil du er ikke glemt alt kan ske i nummer 6 lakedaL

- Han fortsætter med sine trusler..... Gad vide hvor han har dét med 5,50 fra.... Jeg sendte spillet retur (har almindelig porto-kvittering); men har aldrig modtaget nogen penge. Dvs. han mener kun han skal refundere portoen (som jeg heller aldrig har modtaget) og ikke varens pris???
Og han tror åbenbart, at det er mig der har skrevet på QXL....
OkottaOkottaSkrevet 02/04-05 01:57 
boots>
Det eneste jeg forsøger her er at stoppe ihvertfald én persons salg af ulovlige spil. Du må da meget undskylde, hvis du ikke bryder dig om dét....

Det er skam slet ikke det jeg har et problem med, for selvfølgelig skal de stoppes.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
bootsbootsSkrevet 02/04-05 01:58, rettet 02/04-05 02:00 
Jamen så burde du da være enig i, at det er en god idé at vi skriver om det herinde, ikke?

Jeg har iøvrigt sendt en mail til QXL i dag. Så håber jeg, at de når at læse sælgerens svar til Core....
OkottaOkottaSkrevet 02/04-05 02:01 
boots>
2/4/2005 00:01 Svar fra sælger
Det eneste der er sikkert Githa det er at du stadigvæk er en kryster, ligesom i forum, du har 5,50 tilgode i Porto tro mig om du vil du er ikke glemt alt kan ske i nummer 6 lakedaL

Hvad er "lakedaL"?

Han sidder og truer dig i et offentligt forum; Jeg ville nok gå videre med det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 02/04-05 02:03 
boots>
Jamen så burde du da være enig i, at det er en god idé at vi skriver om det herinde, ikke?

Der er ikke noget galt i, at man skriver om det herinde; Det er mere det manglende resultat der kommer ud af det.

QXL er jo tilsyneladende ligeglade.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
bootsbootsSkrevet 02/04-05 02:06, rettet 02/04-05 02:07 
Mit efternavn er Ladekarl og jeg bor i nummer 6..... - og det her er nok én af de "pæneste" trusler jeg har modtaget fra ham.....
HardballerHardballerSkrevet 02/04-05 02:08 
Gå da videre med det.. Det skal sådan en &%#&%¤& sgu da ikke slippe godt afsted med..
bootsbootsSkrevet 02/04-05 02:09, rettet 02/04-05 02:20 
Core>
boots>
Er der nogen QXL brugere herinde, der "tør" spørge ham hvorfor Boots_DK aldrig har fået betalingen retur?

Gjort :D

Måske skulle du lige fortælle ham, at du ikke er mig... Han tror åbenbart, at jeg har oprettet et nyt brugernavn....Tja, tyv tror hver mand stjæler....

Jeg håber sørme ikke du bliver udelukket fra QXL nu. De skriver jo: "NB! Vi gør opmærksom på at det IKKE er tilladt at.....komme med usaglige kommentarer som stiller sælger i et dårligt lys".....

Jeg trækker hermed min opfordring til skrive på auktionen tilbage. Jeg vil da ikke risikere at nogen bliver udelukket på grund af den sag.... Sorry - dét havde jeg ikke tænkt på.
CoreCoreSkrevet 02/04-05 07:39 
boots>
Måske skulle du lige fortælle ham, at du ikke er mig...

Det gør jeg lige

boots>
komme med usaglige kommentarer som stiller sælger i et dårligt lys".....

Det klarer han da fint nok selv

boots>
Jeg vil da ikke risikere at nogen bliver udelukket på grund af den sag

Jeg havde godt set det i reglerne, men jeg bruger ikke QXL, så hva' fa'en :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 02/04-05 07:59 
boots>
Jeg håber sørme ikke du bliver udelukket fra QXL nu.

Det gør jeg nok nu >:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
bootsbootsSkrevet 02/04-05 10:08, rettet 02/04-05 10:33 
2/4/2005 07:59 Spørgsmål fra CoreLeone
"tro mig om du vil du er ikke glemt alt kan ske i nummer 6 lakedaL" Lur mig om det ikke lyder som en trussel, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.
2/4/2005 09:27 Svar fra sælger
Du er fej og gemmer dig bag et helt blankt nyt brugernavn, du har selv givet bolden op, jeg skal aflevere dine 5,50 for porto, hvis du føler dig snydt, Men husk du kommer til at betale udgifterne

Han tror stadig du er mig!!! Iøvrigt betalte jeg 210,- for spillet og returnerede det dagen efter til ham, så det kan jo aldrig være 5,50 han skylder mig....
RJKRJKSkrevet 02/04-05 12:42 
Okotta>
QXL er jo tilsyneladende ligeglade.

Uanset hvad får nogen næppe QXL til at gå ud og sige, at du har gjort noget galt, og nu vil gøre noget helt anderledes. Hvis jeg havde udlagt det "rigtigt", kunne jeg sikkert sagtens have fået en "Vi er klar over der er et problem, vi vil gøre hvad vi kan." Men det er jo ikke ret meget værd; Det ville næppe gøre nogen forskel. Jeg forsøgte i stedet at overbevise om, at der rent faktisk er noget galt, og at de kunne gøre noget ved det. Som det er gået nu, har vi fået Bergsala ind i det og de er gået på den konkrete sag med advokat, hvilket har fået konsekvens for pågældende sælger. Sagen er som sagt taget op i Manual, hvor QXL-direktørens manglende, offentlige reaktion udstilles. Og vi har nu erfaret, at de rent faktisk er begyndt at lukke de piratauktioner på QXL, som vi selv anmelder.

QXL er inderst inde ligeglade. Uden tvivl. Breaking news: Folk er generelt ligeglade med alt, der ikke koster dem penge. Jeg synes det virker som om der sker noget og det må jo så betyde, at QXL er begyndt at blive lidt bange for, at det her problemområde skal koste dem penge.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 02/04-05 13:19 
"1000 tak for dine mail..

QXL er en platform, der etablerer forbindelse mellem sælger og køber. Når
denne kontakt er etableret ophører QXL's engagement!


Jeg håber mit svar vil hjælpe dig, ellers skriv igen, så skal vi gøre vores
bedste for at svare

Med venlig hilsen

Carsten Larsen
Kundeservice"

Dette standard svar har jeg fået flere gange - også efter at jeg havde skrevet tonsvis af mails til dem, hvor det egentlig så ud som om det bekymrede dem - I deres mails ihvertfald..... Carsten Larsen ignorerer fuldstændig mine spørgsmål, så det er tydeligt at de er ligeglade.... Dette svar er fra slutningen af juni sidste år... Jeg er spændt på hvad de svarer på min mail fra igår...

Bergsala har været lidt sløve i optrækket; men det glæder mig at de endelig tager problemet alvorligt. Nu er det så op til os at holde øje med QXL....
485 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig